Για συνδικαλιστικούς λόγους δεν ανανέωσε τη σύμβαση του καθηγητή πιάνου Θανάση Ρεπάνη ο δήμαρχος Γιαννιτσών και η διοίκηση της ΔΕΠΑΓ, απολύοντάς τον μετά από 15 χρόνια, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ενωσης Μουσικών (ΠΕΜ)-ΟΤΑ (ΠΣ Δυτικής Μακεδονίας). Ο καθηγητής είναι πρόεδρος του Συλλόγου Καθηγητών Ωδείων και Μουσικών Σχολών Μακεδονίας-Θράκης και του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας της ΠΕΜ-ΟΤΑ.
Η ΠΕΜ-ΟΤΑ (ΠΣ Δυτικής Μακεδονίας) καταγγέλλει τη διοίκηση της ΔΕΠΑΓ για την απόλυση του καθηγητή, σημειώνοντας πως η διοίκηση «ομολογεί ότι η αιτία είναι η συνδικαλιστική του συμπεριφορά, ώστε να τον απομακρύνουν από τον εργασιακό του χώρο, να κάμψουν το ηθικό και τη συνδικαλιστική δραστηριότητα των υπολοίπων. Συγχρόνως με την απόφαση αυτή και τις μεθοδεύσεις τους εξωθούν σε παραίτηση τον διευθυντή του Ωδείου, Δημήτρη Αθανασιάδη».
«Απαιτούμε, συνεχίζει η ανακοίνωση, την άμεση επαναπρόσληψη του Θ. Ρεπάνη και όλων ανεξαιρέτως των συναδέλφων που εργάστηκαν την περσινή σχολική χρονιά στο Δημοτικό Ωδείο Γιαννιτσών. Επίσης, άμεση καταβολή του ποσού που αντιστοιχεί στην πλήρη εξόφληση του υπολοίπου των αμοιβών της προηγούμενης χρονιάς και την καταβολή των μισθών στις προθεσμίες που ορίζει η εργατική νομοθεσία, αίτημα που έχει υποβληθεί πολλές φορές στο παρελθόν».
Εξάλλου, σε προκήρυξή της η Πανελλήνια Ενωση Μουσικών-ΟΤΑ (ΠΣ Δυτικής Μακεδονίας) καλεί τους καθηγητές Ωδείων, των Μουσικών Σχολών και τους πνευματικούς ανθρώπους να αντισταθούν στην αυθαιρεσία, καταδικάζοντας και απομονώνοντας με κάθε τρόπο από κάθε εκπαιδευτική, καλλιτεχνική και πολιτιστική συνεργασία το Αλεξάνδρειο Δημοτικό Ωδείο και γενικότερα το Δήμο Γιαννιτσών.
Το βραβείο της Κριτικής Επιτροπής πήρε ο νεαρός Ισπανός σκηνοθέτης Αλεχάντρο Αμεναμπάρ, για την ταινία του «Εξω στη Θάλασσα», που αφηγείται την αληθινή ιστορία ενός παράλυτου άνδρα, ο οποίος διεκδικεί το δικαίωμα της ευθανασίας. Ο πρωταγωνιστής της ταινίας, ο Χαβιέ Μπαρντέμ, απέσπασε το βραβείο ανδρικής ερμηνείας. Η ποιητική δημιουργία «Αδειο σπίτι» («Binjip»), του Κορεάτη Κιμ Κι Ντουκ, τιμήθηκε με τον «Αργυρό Λέοντα» σκηνοθεσίας. Το βραβείο «Volpi» γυναικείας ερμηνείας απονεμήθηκε στην Ιμέλντα Στάουντον («Vera Drake»).
Συνοψίζοντας το φετινό φεστιβάλ, επισημαίνουμε ότι η επιλογή του διευθυντή του Φεστιβάλ, Μάρκο Μίλερ, να υποστηρίξει τον εμπορικό, κυρίως αμερικανικό, κινηματογράφο, υποβάθμισε την ποιότητα του φεστιβάλ. Η προβολή των αμερικανικών ταινιών στις κεντρικές αίθουσες, με παρόντες τους σταρ, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον των ΜΜΕ, με αποτέλεσμα να αγνοηθούν οι υπόλοιπες προβολές.
Η εμπορευματική «λογική» του φετινού φεστιβάλ αποδείχνεται και από την πώληση υπεράριθμων εισιτηρίων σε σχέση με τη χωρητικότητα των αιθουσών. Ετσι, ακόμα και ο Αλ Πατσίνο και άλλοι συμπρωταγωνιστές και συντελεστές της ταινίας «Ο έμπορος της Βενετίας» δε βρήκαν θέση στην προβολή της.
Οι υπερβολές του φεστιβάλ ξεπέρασαν κάθε όριο, όταν την Παρασκευή το βράδυ, στην πλατεία Αγίου Μάρκου, με συγκατάθεση του δημάρχου Βενετίας, σε μια γιγάντια οθόνη προβλήθηκε για λίγους εκλεκτούς η αμερικανική ταινία κινουμένων σχεδίων «Shark Tale», και για λόγους ασφαλείας απαγορεύτηκε η είσοδος στην πλατεία, από 400 αστυνομικούς.
Από τις ταινίες εντός αλλά και εκτός Φεστιβάλ ξεχώρισαν οι: «Shijie» του Κινέζου Jia Zhangke, οι ιαπωνικές «Vital» του Shinya Tsukamoto και «Izo» του Miike Takashi, όπου είναι εμφανής η κινηματογραφική επίδειξη όλων των συντελεστών και ξεχωριστή η ποιότητα της φωτογραφίας. Οι ισραηλινές «Ve lakachta lecha isha» των Slomi και Ronit Elkabetz και «Promised Land» του γνωστού Amos Gitai, που αντιμετωπίζουν με κριτικό πνεύμα καυτά θέματα της εβραϊκής κοινωνίας, ενώ η Φινλανδέζα Pirjo Honkasalo με την ταινία «The 3 rooms of Melancholia» αναλύει με γυναικεία ευαισθησία το πρόβλημα της Τσετσενίας. Ο Ιταλός Gianni Amelio με το φιλμ «Le chiavi di casa» προτείνει ένα συλλογισμό γύρω από τις φυσικές και ψυχικές ασθένειες. Ξεχώρισαν, επίσης, οι ταινίες γνωστών δημιουργών του κινηματογράφου όπως: «Land of Plenty» του Mim Wender, «La demoiselle d'honneur» του Claude Chabrol, «5x2» του Fransois Ozon, «O quinto imperio» του Manoel di Oliveira. Από τις αμερικανικές προβολές αξιόλογη είναι η «Colllateral» του Michale Mann.
Motion Team |
Οπως σημειώνεται στον κατάλογο, πρόκειται για «έκθεση με την οποία ο καλλιτέχνης κάνει μια τομή στο έργο του, εφόσον μεταφέρει τη μνημειακή ζωγραφική του στις 3 διαστάσεις, ενώ παράλληλα υιοθετεί τη μονοχρωμία του καινούριου του υλικού». Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 2/10.
Οι Λαυρέντης Μαχαιρίτσας και Χρήστος Θηβαίος τραγουδούν σήμερα στο «Αίθριο των Μουσών», του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τραγούδια των τελευταίων δίσκων τους «Στο αφιερώνω» (Λ. Μαχαιρίτσα) και «Μόνο νερό στη ρίζα» (Χρ. Θηβαίου), και άλλα, παλιά και καινούρια τραγούδια, με μεγάλη διάθεση για αυτοσχεδιασμό και εναλλαγή ρόλων.
Τρία χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από το θάνατο του Στέλιου Καζαντζίδη. Πολλά αγαπημένα τραγούδια είναι η παρακαταθήκη του, που ερμήνευσε με τη βαθιά, εκφραστική φωνή του. Στις 2.000 δίσκους και στις 4.500 τραγούδια υπολογίζεται η δισκογραφική κατάθεση μιας πενηντάχρονης καριέρας, η οποία σφραγίστηκε από συνεργασίες του με πολλούς συνθέτες, όπως οι Θόδωρος Δερβενιώτης, Μίκης Θεοδωράκης, Χρήστος Λεοντής, Μάνος Χατζιδάκις, Μάνος Λοΐζος, Σταύρος Ξαρχάκος, Γιώργος Κατσαρός, κ.ά.
Το Κέντρο Οδυσσειακών Σπουδών και ο Δήμος Ιθάκης, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων οργανώνουν στην Ιθάκη (από σήμερα έως 19/9) διεθνές συνέδριο, με θέμα «Αθλα και έπαθλα στα ομηρικά έπη». Στο συνέδριο συμμετέχουν εισηγητικά 26 Ελληνες και ξένοι πανεπιστημιακοί καθηγητές και 30 καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, σε επιμορφωτικό σεμινάριο.
Με επίκεντρο τα ομηρικά έπη, οι εισηγήσεις θα περιστραφούν στην «αντανάκλασή» τους στο έργο των Ησιόδου, Πινδάρου, Βακχυλίδη, Θεόκριτου, στους Λατίνους Βιργίλιο και Οβίδιο, στον Καβάφη και στην κορυφαία Γερμανίδα πεζογράφο Κρίστα Βολφ. Οι Ελληνες καθηγητές είναι οι: Δ. Μαρωνίτης (πρόεδρος του Κέντρου Οδυσσειακών Σπουδών), Λ. Πόλκας, Ζ. Αντωνοπούλου - Τρέχλη, Μ. Κοτρώτσου - Αποστολίδη, Α. Στέφος, Α. Ζερβού, Α. Ρεγκάκος, Μ. Χριστόπουλος, Α. Γκάτζιου, Μ. Τιβέριος, Α. Αθανασάκης, Χρ. Τσαγγάλης, Φλ. Μανακίδου, Θ. Παπαγγελής.
Εκθεση γλυπτών και σχεδίων της Στέλλας Βλαχοπούλου πραγματοποιείται (έως 7/10) στο Παράρτημα του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού στο Βερολίνο. Τίτλος της έκθεσης «Από την ισορροπία».