ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Σεπτέμβρη 2004
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Νεκρός για το ... μεροκάματο

Στα 54 του χρόνια και με τρία παιδιά πίσω

Το κυνήγι του κέρδους, αυτή η εγκληματική - ως προς τις επιπτώσεις της στους εργάτες - επιδίωξη, σκότωσε έναν ακόμα εργάτη. Στα 54 χρόνια του, ο χειριστής πρέσας έτοιμου σκυροδέματος Αχιλλέας Βασιλείου, πατέρας τριών παιδιών, σκοτώθηκε, όταν έπεσε σε βάθος περίπου 6 μέτρων σε φωταγωγό που δεν ήταν με ασφαλή τρόπο σκεπασμένος. Ο Αχιλλέας Βασιλείου δούλευε για λογαριασμό της εταιρίας μπετόν «Λέφα» στο Νεοχωρόπουλο Ιωαννίνων. Κατά τη διάρκεια χειρισμού της πρέσας, πάτησε στο σκέπαστρο του φωταγωγού, που, όμως, ήταν από φελιζόλ! Στο χώρο δεν υπήρχε καμία ένδειξη ότι υπάρχει κενό. Δεν είχε παρθεί κανένα μέτρο ασφαλείας. Ο Αχιλλέας Βασιλείου έπεσε σε βάθος 6 μέτρων περίπου, με αποτέλεσμα να χτυπήσει στο κεφάλι και να τραυματιστεί σοβαρά στο θώρακα.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΛΙΜΑΝΙΩΝ
Κατηγορηματική αντίθεση στο σχεδιασμό της ΕΕ

Ερώτηση από τον ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γιώργο Τούσσα προς την αρμόδια επίτροπο

Την κατηγορηματική αντίθεση των εργαζομένων στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών μετέφερε προς την αρμόδια για θέματα μεταφορών Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, Λ. Ντε Παλάθιο, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γ. Τούσσας με ερώτηση που της απηύθυνε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας των ερωτήσεων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στην ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, επισημαίνοντας τη στρατηγική σημασία των λιμανιών για την οικονομική ανάπτυξη, αλλά και την αμυντική θωράκιση των χωρών, τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι εργαζόμενοι και τα συνδικάτα τους έχουν εκφράσει την κατηγορηματική αντίθεσή τους στην απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών. Τα λιμάνια είναι στρατηγικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη και την αμυντική θωράκιση των χωρών. Οι εξειδικευμένοι εργαζόμενοι στα λιμάνια συνδέονται με τις φορτοεκφορτώσεις των πλοίων, τις καταπονήσεις των πλοίων και κατ' επέκταση, της ασφάλειας για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την προστασία του περιβάλλοντος. Πώς αξιολογεί η Επίτροπος αυτά τα κριτήρια σε ό,τι αφορά τη νέα πρωτοβουλία για τη νέα ρύθμιση; Λαμβάνει υπόψη της τις προτάσεις των εργαζομένων;»

Η Επίτροπος χαρακτήρισε «αβάσιμες» τις ανησυχίες των εργαζομένων και φέρνοντας το παράδειγμα της ιδιωτικοποίησης των αερολιμένων, η οποία, κατά την Λ. Ντε Παλάθιο, οδήγησε σε «έναν άνευ προηγουμένου δυναμισμό τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια», τόνισε ότι η «ιδιωτικοποίηση θα προχωρήσει». Τα επιτεύγματα όμως αυτής της αντεργατικής πολιτικής είναι χιλιάδες απολύσεις (SABENA, Ολυμπιακή, ALITALIA), εντατικοποίηση της δουλιάς, χτύπημα των μισθολογικών εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων. Με λίγα λόγια, επίκειται η άμεση δρομολόγηση της πλήρους ιδιωτικοποίησης των λιμενικών υπηρεσιών και παντελής, κυνική αδιαφορία της ΕΕ για ότι αυτή συνεπάγεται για την ασφάλεια, τους εργαζόμενους και το περιβάλλον, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα κελεύσματα του μεγάλου κεφαλαίου.

Επιδότηση της ασυδοσίας

Και «κίνητρα σε επιχειρήσεις για να μη μεταναστεύσουν», αποφάσισε να δώσει η γαλλική κυβέρνηση. Με πρόσχημα την αντιμετώπιση της ανεργίας, η κυβέρνηση Ραφαρέν, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να θεσπίσει φορολογικά και άλλα κίνητρα για τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα διατηρήσουν θέσεις εργασίας στη Γαλλία! Του λόγου το αληθές, βεβαιώνεται από δηλώσεις του Γάλλου πρωθυπουργού, ο οποίος γνωστοποίησε χτες την πρόθεσή του να δαπανήσει περισσότερα από 1 δισ. ευρώ σε φοροελαφρύνσεις και άλλα κίνητρα προς τις επιχειρήσεις που δε θα μεταφέρουν την παραγωγή τους στο εξωτερικό! «Θα δαπανήσουμε ένα δισ. ευρώ, αρχίζοντας από τον προϋπολογισμό του 2005», είπε ο Γάλλος πρωθυπουργός και αποκάλυψε πως τα κίνητρα που θα δοθούν στο γαλλικό κεφάλαιο θα περιλαμβάνουν μείωση της φορολόγησης, κάλυψη μέρους του κόστους της κοινωνικής ασφάλισης κλπ.

Ο νέος μποναμάς, που ετοιμάζεται να δώσει η γαλλική κυβέρνηση, έρχεται μετά το μεγάλο θόρυβο, εξαιτίας του αυξανόμενου αριθμού επιχειρήσεων στη Γαλλία που αξιώνουν διεύρυνση των προνομίων και της ασυδοσίας τους, με απειλές ότι θα μεταφέρουν την παραγωγή τους στο εξωτερικό, σε χώρες χαμηλού εργατικού κόστους στην Ασία, στην Ανατολική Ευρώπη ή στη Βόρειο Αφρική. Την τακτική των μεγάλων επιχειρήσεων που - με γνώμονα τη μεγιστοποίηση των κερδών τους κλείνουν και μεταφέρουν τη δραστηριότητά τους σε άλλες χώρες με φτηνό εργατικό δυναμικό κλπ. - τη βιώσαμε πρόσφατα και στην Ελλάδα (Σίσερ Παλλάς κλπ.), οι οποίες είχαν πριμοδοτηθεί με γενναία φορολογικά και άλλα προνόμια κατά την ίδρυσή τους στην Ελλάδα. Θεωρώντας τις κυβερνήσεις υπηρέτες τους, οι εκπρόσωποι του μεγάλου κεφαλαίου, εκβιάζουν τώρα - απλά με την απειλή ότι θα κλείσουν τα εργοστάσια και θα μεταφέρουν την παραγωγική δραστηριότητα στο εξωτερικό - ακόμη μεγαλύτερες φοροαπαλλαγές, κρατικές επιδοτήσεις και άλλα προνόμια από τον κρατικό κορβανά.

Για παράδειγμα, προ μηνών, η γαλλική θυγατρική της γερμανικής εταιρίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων Robert Bosch, κατάφερε - υπό την απειλή της μεταφοράς της στην Τσεχία - να «πείσει» τους εργαζομένους να δουλεύουν περισσότερες ώρες χωρίς πρόσθετη αμοιβή, καταργώντας στην πράξη το θεσμοθετημένο στη Γαλλία 35ωρο. Παρόμοιους εκβιασμούς, έζησαν και οι έλληνες Εργαζόμενοι που απασχολούνται σε διάφορες ελληνικές επιχειρήσεις, όπως του Λαναρά στη Θράκη.

Εννοείται, πως με την τακτική αυτή οι κυβερνήσεις της Γαλλίας, της Ελλάδας και της ΕΕ - που μπουκώνουν με όλο και περισσότερο κρατικό χρήμα το μεγάλο κεφάλαιο - όχι μόνο αναπαράγουν αλλά και ενισχύουν την ασυδοσία του.


Λ.Τ.

ΧΑΛΚΙΔΑ
Επίσχεση στη «ΔΑΡΙΓΚ»

Επίσχεση εργασίας πραγματοποιούν, από την Τρίτη 14 Σεπτέμβρη, οι εργαζόμενοι της συρματουργίας «ΔΑΡΙΓΚ», στη Χαλκίδα, αφού ακόμα δεν έχουν καταβληθεί τα δεδουλευμένα του μηνός Αυγούστου, ενώ ο εργοδότης Κουταλίδης εξακολουθεί τον εμπαιγμό και την κοροϊδία, παραπέμποντας για πληρωμή των μισθών, σε μια άγνωστη εταιρία που έχει έδρα τις ...Παρθένους Νήσους!

Την ίδια ώρα, λόγω των χρεών 20 εκατομμυρίων ευρώ σε διάφορες τράπεζες (Εθνική, Αλφα Πίστεως κ.ά.), αυτές αρνούνται να δώσουν εγγυητικές επιστολές, με αποτέλεσμα να μην αγοράζονται πρώτες ύλες από το εξωτερικό και το εργοστάσιο να υπολειτουργεί, ενώ, από προχτές, είναι «εξαφανισμένος» και ο διευθυντής του εργοστασίου.

Στους 180 εναπομείναντες εργαζόμενους (από 310) επικρατεί κλίμα ανησυχίας και ανασφάλειας, για το τι θα ακολουθήσει. Εργαζόμενοι, οι περισσότεροι, από νεαρή ηλικία, που «έφαγαν το σίδερο με τη χούφτα», που αγωνίστηκαν για να φτάσουν έως εδώ, ασπρομάλληδες, τώρα, οικογενειάρχες με παιδιά, σκέφτονται ότι μπορεί ν' αργήσουν να δουν σύνταξη, γιατί «πού θα βρούμε δουλιά στο νομό της ανεργίας; Ποιος θα μας πάρει σ' αυτήν την ηλικία;», αναρωτιούνται.

Εργοδοσία και κυβερνήσεις (η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ και η σημερινή της ΝΔ) από κοινού αναζητούν τρόπους να απαλλαγεί ο Κουταλίδης από το εργοστάσιο και τους εργαζόμενους, για να μπορέσει στη συνέχεια να προχωρήσει τα σχέδιά του, για αξιοποίηση του τεράστιου οικοπέδου των 55 στρεμμάτων στο κέντρο της Χαλκίδας, για ανέγερση πολυτελών κατοικιών, εμπορικών κέντρων και άλλων δραστηριοτήτων, που θα του αποφέρουν τεράστια κέρδη.

Ολες αυτές οι αρνητικές εξελίξεις, που τρέχουν μπροστά τους, συζητήθηκαν στη γενική συνέλευση που πραγματοποίησαν, καταλήγοντας, ομόφωνα, σε επίσχεση εργασίας. Απαίτηση όλων είναι η συνέχιση της λειτουργίας του εργοστασίου και η διασφάλιση της εργασίας τους. Γι' αυτό είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούν. Αυτονόητο και αυθόρμητο το ερώτημά τους: «Η κυβέρνηση, το κράτος τι κάνουν;».

ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ
Συνέντευξη σήμερα

Συνέντευξη Τύπου με θέμα «Στόχοι πάλης και διεκδικητικό πλαίσιο της Ομοσπονδίας» δίνει σήμερα στη 1 το μεσημέρι, στα γραφεία της (Ζήνωνος 7 - 9, 2ος όροφος), η Ομοσπονδία Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Ελλάδας.

ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΓΥΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ
Φθάνουν αύριο στην Ακρόπολη

Κάλεσμα προς τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα της Αθήνας να πάρουν μέρος στην αυριανή εκδήλωση των ποδηλατών και τη συγκέντρωση αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό, απευθύνει η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ. Η εκδήλωση υποδοχής θα γίνει κάτω από την Ακρόπολη, στον πεζόδρομο Διονυσίου Αρεοπαγίτου, στις 6 το απόγευμα. Κάλεσμα συμμετοχής απευθύνει και η Γραμματεία της Ελληνικής Επιτροπής για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη (ΕΕΔΥΕ) προς τις Επιτροπές Ειρήνης του Λεκανοπεδίου.

Η εκδήλωση της Αθήνας είναι ένας σταθμός στον Ποδηλατικό Γύρο Ειρήνης (Peace Cycle 2004), στον οποίο συμμετέχουν 30 ποδηλάτες από 10 χώρες, με σκοπό την υποστήριξη και αλληλεγγύη στον αγώνα του παλαιστινιακού λαού και την καταδίκη του Ισραήλ και των Αμερικανών ιμπεριαλιστών. Οι ποδηλάτες ξεκίνησαν από το Λονδίνο και, διά μέσου Γαλλίας, Ελβετίας, Ιταλίας, βρίσκονται στην Ελλάδα. Πρώτος σταθμός τους στη χώρα μας ήταν η Ηγουμενίτσα, ακολούθησαν Αρτα, Μεσολόγγι, Ιτέα.

Σήμερα οι ποδηλάτες φθάνουν στη Θήβα, όπου η Γραμματεία Βοιωτίας οργανώνει εκδήλωση υποδοχής τους στην πλατεία της πόλης, στις 8 μ.μ. Στην εκδήλωση θα μιλήσουν εκπρόσωποι από τους ποδηλάτες, τους Παλαιστίνιους και τη Γραμματεία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ