ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 4 Γενάρη 2000
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΙΚΑΡΙΑ - ΦΟΥΡΝΟΙ
Χρόνια και δυσβάστακτα προβλήματα

Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ, Ν. Γκατζή και Στ.Σκοπελίτη, προς τους αρμόδιους υπουργούς για την επίλυση των προβλημάτων των ακριτικών νησιών

Μέτρα για την άμεση λύση των χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Ικαρίας, ζητούν με Ερώτησή τους προς τους αρμόδιους υπουργούς οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής και Στ. Σκοπελίτης. Συγκεκριμένα, οι βουλευτές του Κόμματος τονίζουν:

Στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, τα πλοία είναι παμπάλαια και κάνουν ως και 14 ώρες να φτάσουν στο νησί, όταν πριν 20 χρόνια το πλοίο ΜΙΜΙΚΑ έκανε το ίδιο δρομολόγιο σε 8 ώρες. Οι εφοπλιστές τροποποιούν μονομερώς τα δρομολόγια και η άφιξη των πλοίων γίνεται στις 3.30 τα ξημερώματα και οι επιβάτες και πολλές φορές και άρρωστοι άνθρωποι ξεπαγιάζουν ως το πρωί, αφού εκείνη την ώρα δεν υπάρχει κανένα μέσο μεταφοράς.

Για τα 73 χωριά του νησιού - τα 51 σε υψόμετρο πάνω από 300 μ. - δεν υπάρχει σχεδόν καμιά προνομιακή υπηρεσία, ούτε κοινωνική λειτουργός υπάρχει.

Ανάλογα προβλήματα παρουσιάζονται και στην εσωτερική οδοποιία του νησιού, η οποία, όπως αναφέρει το κείμενο της Ερώτησης, βρίσκεται σε πρωτόγονη κατάσταση, οι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι καλύπτουν μόνο το 20% περίπου του οδικού δικτύου του νησιού και αυτοί είναι σε κακή κατάσταση. Οσον αφορά τους κεντρικούς οδικούς άξονες, όπως ο δρόμος Αγ. Κήρυκου - Εύδηλου, παρά το ότι η Νομαρχία διέθεσε 65 εκατομμύρια για επεμβάσεις - συντήρηση, ο δρόμος παραμένει επικίνδυνος χωρίς προστατευτικές μπάρες και τοιχία αντιστήριξης. Το ίδιο ισχύει και για τον δρόμο Αγ. Κήρυκου - Στελί, που κατασκευάζεται. Θα πρέπει να συνεχιστεί ως τις Ράχες που σήμερα είναι χωματόδρομος και συνδέει τα χωριά Φραντάτο, Μάραθο, Πηγή και Καστανιές.

Παρόμοια προβλήματα υπάρχουν και στο οδικό δίκτυο των Φούρνων. Ο δρόμος Φούρνων - Χρυσομηλιάς έχει πίστωση μόνο για μελέτη, αλλά καμιά πίστωση για την κατασκευή του. Ο δρόμος που συνδέει τους οικισμούς Θύμαινα - Κεραμιδίου, ενώ διανοίχτηκε από τη Νομαρχία, δεν προχώρησε στην αποπεράτωση της κατασκευής του έργου. Στον οικισμό Κεραμιδίου Φούρνων δεν υπάρχει ούτε ένα τηλέφωνο.

Επίσης οι Φούρνοι, που βασικό έσοδο των κατοίκων είναι ο τουρισμός, έχουν χαρακτηριστεί ως κορεσμένη τουριστικά περιοχή και δε δίνονται άδειες για νέους ξενώνες, με τις γνωστές συνέπειες για τους κατοίκους του νησιού.

Για 15 χρόνια δεν έγινε καμιά συντήρηση στο Λιμάνι του Αγ. Κήρυκου. Υπάρχει άμεση ανάγκη παρέμβασης για ενίσχυση του ακρομολίου και επέκτασή του. Τέλος, ενώ έχουν γίνει όλες οι εγκαταστάσεις υποδομής ηλεκτροφωτισμού στο αεροδρόμιο της Ικαρίας για άγνωστους λόγους δεν προσγειώνονται αεροπλάνα τη νύχτα.

Για όλα τα παραπάνω οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους υπουργούς Εσωτερικών, Μεταφορών, Υγείας, ΠΕΧΩΔΕ και Εμπορικής Ναυτιλίας τι μέτρα θα πάρουν για την άμεση επίλυσή τους.

«Συνεργός» στο ξεπούλημα των περιαστικών δασών ο ΑΣΔΑ

Ενα ακόμα βήμα για την ιδιωτικοποίηση των δασών αποτελεί η πρόσφατη απόφαση του υπουργού Γεωργίας να εκχωρήσει τη διαχείριση των δασικών εκτάσεων του Ποικίλου Ορους και του Ορους Αιγάλεω στους 11 όμορους δήμους. Ωστόσο, ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας(ΑΣΔΑ) υποδέχτηκε με «τυμπανοκρουσίες» τη συγκεκριμένη απόφαση, καθώς, σύμφωνα μ' αυτή, αναλαμβάνει τη διαχείριση του Ποικίλου Ορους στην περιοχή ευθύνης του.

Αντίθετος με τη συγκεκριμένη απόφαση τάχθηκε ο ΓεράσιμοςΘεοδωράτος, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΑΣΔΑ και δημοτικός σύμβουλος της «Δημοτικής Αναγέννησης» Αγίων Αναργύρων, επισημαίνοντας σε υπόμνημά του προς τον πρόεδρο του Συνδέσμου τη σοβαρότητα του θέματος και τονίζοντας την ανάγκη να γίνει ευρεία συζήτηση δημάρχων και Διοικητικού Συμβουλίου του ΑΣΔΑ, ώστε να κατατεθούν όλες οι απόψεις.

Ο Γ. Θεοδωράτος υπογραμμίζει πως «η απόφαση της κυβέρνησης ανοίγει ουσιαστικά το δρόμο στην κερδοσκοπία των ιδιωτικών συμφερόντων, μετατρέποντας την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε κρίκο για την ιδιωτικοποίηση των περιαστικών δασών». Και αυτό γιατί, όπως τονίζει, «με την απόφαση της κυβέρνησης η συνταγματική ευθύνη του κράτους (σύμφωνα με το άρθρο 24 του Συντάγματος η διαχείριση των δασών είναι ευθύνη του κράτους) παραχωρείται σε μια ΤΑ που δεν έχει τον στοιχειώδη διοικητικό κι επιστημονικό μηχανισμό, με ανύπαρκτες οικονομικές δυνατότητες, χωρίς καμιά θεσμική κατοχύρωση». Και έχει αποδειχθεί στην πράξη πως «μέχρι σήμερα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, η ΤΑ ανέθεσε μελέτες και έργα που έχει αναλάβει σε ιδιωτικές εταιρίες και σε συμφέροντα που - ειδικά στην Αττική - συνδέονται με την "ιδεολογία Λαμπράκη", με εξωθεσμικούς παράγοντες, με την εμφάνιση φυσικών προσώπων, "μη κερδοσκοπικών εταιριών", "ιδρυμάτων μελετών" κ.λπ.».

Είναι χαρακτηριστικό, συνεχίζει ο Γ. Θεοδωράτος στο υπόμνημά του, ότι από πέρσι η ΕΕ σταμάτησε τη χρηματοδότηση όλων των δραστηριοτήτων του δημόσιου τομέα στα δάση. Ενώ παράλληλα οι προγραμματικές συμβάσεις που προβλέπονται δεν εξασφαλίζουν την ουσιαστική προστασία των περιαστικών δασών και των ορεινών όγκων, ενώ το περιεχόμενό τους, όπως περιγράφεται, οδηγεί επιπλέον «στον "κατακερματισμό" των δασών, σε ανεξέλεγκτες χρήσεις και προσβάσεις σε κάθε είδους καταπατητές».

ΑΔΕΙΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Πιο δύσκολες εξετάσεις, πιο αυστηρές ποινές

Από την ερχόμενη Παρασκευή, 7 Γενάρη 2000, τίθεται σε ισχύ το νέο σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών, ενώ από το περασμένο Σάββατο ισχύει ήδη το νέο σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών, το γνωστό ως «πόιντ σίστεμ».

Με το νέο σύστημα εξέτασης, οι υποψήφιοι οδηγοί θα πρέπει να μελετήσουν έναν τόμο 384 σελίδων, ενώ θα πρέπει να παρακολουθήσουν υποχρεωτικά, τουλάχιστον, 20 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης και άλλες τόσες θεωρητικής, που ανεβάζουν κατά πολύ το κόστος έκδοσης της άδειας οδήγησης. Σημειώνεται ότι όσοι υπέβαλαν τα χαρτιά τους μέχρι τις 10 Δεκέμβρη 1999, θα εξεταστούν με το παλιό σύστημα μέχρι τις 29 Γενάρη.

Οσον αφορά το νέο «πόιντ σίστεμ», είναι πιο αυστηρό από το παλιό, καθώς αυξάνονται οι βαθμοί ποινής για τις τροχαίες παραβάσεις. Επίσης, προβλέπει την αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης με τη συμπλήρωση 25 βαθμών ποινής, οι οποίοι παραγράφονται σε τέσσερα χρόνια για τους ερασιτέχνες οδηγούς και σε δύο για τους επαγγελματίες. Για την επαναπόκτηση του διπλώματος απαιτούνται νέες εξετάσεις μετά τη συμπλήρωση έξι μηνών, αφού ο παραβάτης οδηγός παρακολουθήσει και πάλι θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης. Οι υπότροποι οδηγοί θα στερούνται το δίπλωμα για ένα χρόνο, ενώ όσοι συμπληρώνουν για τρίτη φορά 25 βαθμούς ποινής θα τους αφαιρείται η άδεια οδήγησης για δύο χρόνια.

Ο μεγαλύτερος βαθμός ποινής είναι το εννιά και αφορά την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά 60 χιλιόμετρα την ώρα και άνω. Με επτά βαθμούς ποινής τιμωρούνται όσοι οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών, παραβιάζουν το «κόκκινο» και τις πινακίδες STOP, κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς και αυτοσχέδιους αγώνες, χρησιμοποιούν αντικανονικά φώτα και σταθμεύουν το όχημά τους σε θέση ανάπηρου. Πέντε βαθμοί ποινής προβλέπονται για αντικανονικό προσπέρασμα, αντικανονική κίνηση σε αυτοκινητόδρομο και παραβίαση μονόδρομου, ενώ με τρεις βαθμούς «τιμωρείται» η κίνηση οχήματος σε λεωφορειολωρίδα, η αντικανονική μεταφορά παιδιών, η μη χρήση φλας κλπ.

Κάλυψη σε αρχαιοκάπηλους

Μήνυση κατά του αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ.

Μηνυτήρια αναφορά εις βάρος του αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. Ιωάννη Γεωργακόπουλου κατέθεσε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών ο ταξίαρχος ε. α. Δημήτριος Καμουτσής. Τον κατηγορεί ότι την περίοδο 1994, από τη θέση του αστυνομικού διευθυντή Ρόδου, κάλυψε κύκλωμα αρχαιοκαπηλίας που δρούσε στο νησί. Υφιστάμενος του κ. Γεωργακόπουλου ήταν εκείνο τον καιρό ο μηνυτής, ο οποίος, όπως υποστηρίζει, προσέφυγε και στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης, αλλά το αποτέλεσμα ήταν να μετατεθεί στην Αθήνα για να πάψει να ασχολείται με την υπόθεση. Η μηνυτήρια αναφορά διαβιβάστηκε στην αρμόδια να επιληφθεί Εισαγγελία της Ρόδου.

Πριν από ένα περίπου μήνα εκδικάστηκε στο Εφετείο της Αθήνας υπόθεση κλοπής ενός αρχαίου αγαλματιδίου, στην οποία κατέθεσε ως μάρτυρας ο προαναφερόμενος ταξίαρχος. Προέβη μάλιστα και τότε σε παρόμοιες καταγγελίες εναντίον του αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. Η συγκεκριμένη δίκη ολοκληρώθηκε με την επιβολή ποινής φυλάκισης στους κατηγορουμένους.

Κρατικό λαχείο

Στην προχτεσινή κλήρωση του πρωτοχρονιάτικου κρατικού λαχείου ο αριθμός που κερδίζει το 1 δισ. είναι ο 94851 της 3ης σειράς, ενώ από 500.000.000 κερδίζουν οι αριθμοί 94848 και 94854, επίσης της τρίτης σειράς. Από 100.000.000 κερδίζουν οι αριθμοί 84144 της 2ης σειράς και ο αριθμός 17141 της 91ης σειράς.

Πένθος

Στις 29-12-99 η μεγάλη καρδιά ενός μικροσκοπικού άντρα, αντιστασιακού του ΘΑΝΑΣΑΚΟΥ ΙΩΝ. ΝΤΑΣΙΑΚΛΗ έπαψε να χτυπά. Ο Θανασάκος ο Ντασιακλής διακρινόταν παντού για την ακούραστη δουλιά του, τη σεμνότητά του, αλλά και για την αταλάντευτη στάση του, απέναντι σε κάθε προσπάθεια διαστρέβλωσης της επαναστατικής θεωρίας του Κόμματος. Σου προκαλούσε βαθιά συγκίνηση σαν έβλεπες το αμέτρητο πλήθος που είχε έρθει από τα γύρω χωριά κι από την Αθήνα να πουν το στερνό «αντίο» στον αντιστασιακό Θανασάκο Ντασιακλή.

Στη μνήμη του προσφέρω 10.000 δρχ. για το «Ριζοσπάστη».

Ο ξάδερφός του Μαρίνος Σωτ. Ντασιακλής



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ