ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Νοέμβρη 2004
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Το ΚΚΕ χαιρετίζει και στηρίζει τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που αναπτύσσονται στα νησιά του Αιγαίου για επαρκείς, ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, για φτηνό εισιτήριο, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, που υπηρετεί τα συμφέροντα και αυξάνει τα κέρδη των εφοπλιστών.

Το ΚΚΕ θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό το στοιχείο του συντονισμού της πάλης του εργατικού - λαϊκού κινήματος των νησιών και των ναυτεργατών. Η συσπείρωση των λαϊκών δυνάμεων, η κοινή τους δράση δίνει δύναμη στον αγώνα.

Μέσα από την πολύχρονη πείρα αποδεικνύεται ότι η ανάπτυξη, που έχει κίνητρο τα κέρδη της ολιγαρχίας του πλούτου, τα κέρδη των εφοπλιστών, χειροτερεύει την κατάσταση των εργαζομένων.

Η πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ είναι πολιτική ταξική. Εντείνει την εκμετάλλευση των ναυτεργατών και οξύνει τα προβλήματά τους. Υποβαθμίζει τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, ευθύνεται για τη δρομολόγηση γηρασμένων - υποβαθμισμένων πλοίων, θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων, αυξάνει την τιμή των εισιτηρίων και το ναύλο των οχημάτων. Με την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας (κατάργηση του καμποτάζ), που προωθήθηκε με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με τη σύμφωνη γνώμη του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝ, εντείνεται ο ανταγωνισμός και η επιθετικότητα των εφοπλιστών, χειροτερεύει η κατάσταση του νησιώτικου πληθυσμού και των πληρωμάτων των πλοίων.

Το ΚΚΕ υποστηρίζει τα αιτήματα των κινητοποιήσεων και παλεύει για:

  • Καθημερινή, απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την Ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και μεταξύ των νησιών καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.
  • Ασφαλή και σύγχρονα πλοία. Ουσιαστική προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
  • Μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%. Ειδικά μέτρα για τα ΑΜΕΑ, τους πολύτεκνους, τους συνταξιούχους, τους φοιτητές.
  • Πλήρη - σταθερή εργασία για τους ναυτεργάτες. Μείωση του ημερήσιου εργάσιμου χρόνου - 7ωρο, 5ήμερο, 35ωρο.
  • Μισθούς και συντάξεις, εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των εργατών της θάλασσας.
  • Πάλη για την ανατροπή της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που προβλέπει την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας.

Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι στρατηγικής σημασίας, συνδέονται με την άμυνα της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών και δεν μπορούν να είναι στα χέρια των εφοπλιστών.

Ο αγώνας των νησιωτών, των ναυτεργατών, γενικότερα των εργαζομένων θα γίνεται αποτελεσματικός στο βαθμό που αλλάζει ο συσχετισμός δύναμης σε βάρος της κυρίαρχης πολιτικής και των φορέων της, πρώτα απ' όλα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ο αγώνας θα γίνεται αποτελεσματικός, όταν οικοδομεί τη συσπείρωση και τη συμμαχία των λαϊκών δυνάμεων, αναπτύσσεται με προοπτική και διεκδικεί ριζικές πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές. Γιατί, μόνο όταν η εξουσία περάσει στα χέρια του λαού, τα πλοία γίνουν κοινωνική ιδιοκτησία, η οικονομία και η ναυτιλία αναπτύσσονται με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, θα μπορούν και οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να εκπληρώσουν τον κοινωνικό τους ρόλο. Σ' αυτά τα πλαίσια μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, των ναυτεργατών.

ΑΘΗΝΑ 9/11/2004

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε το ΚΚΕ

Τα αιτήματα των κατοίκων των νησιών του Αιγαίου που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις για το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών μετέφερε στη Βουλή το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής Ελπίδα Παντελάκη προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.

Αναφέρει συγκεκριμένα η βουλευτής: «Η εφαρμογή του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της ΕΕ, με την ψήφιση του αντιλαϊκού νόμου 2932/01 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τον οποίο συνέχισε να εφαρμόζει και η κυβέρνηση της ΝΔ, έχει αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή των κατοίκων των ελληνικών νησιών, γιατί προκάλεσε την υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, μείωση της συχνότητας των δρομολογίων των πλοίων, εκτίναξη στα ύψη της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων. Αρνητικές επιπτώσεις έχει και στους ναυτεργάτες, οι οποίοι βιώνουν απολύσεις, εντατικοποίηση της δουλιάς και γενικά καταπάτηση της εργατικής νομοθεσίας. Από την άλλη, οι κρατικές επιδοτήσεις στις ναυτιλιακές εταιρίες τετραπλασιάστηκαν και η εφοπλιστική ασυδοσία διευρύνθηκε. Η άρνηση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων να δρομολογήσουν πλοία κατά τη νέα περίοδο εκβιάζοντας για νέες επιδοτήσεις, κάνει ακόμη πιο εκρηκτική την κατάσταση, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων στα νησιά του Αιγαίου, οι κάτοικοι των οποίων έχουν ξεσηκωθεί, διεκδικώντας μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%, χωρίς το κόστος να μετακυλιστεί στον κρατικό προϋπολογισμό, εκπτώσεις για τις ειδικές κοινωνικές ομάδες, δρομολόγηση σύγχρονων, ασφαλών πλοίων με εξασφάλιση της δουλιάς των ναυτεργατών και διεύρυνση των δικαιωμάτων τους, απρόσκοπτη τακτική σύνδεση των νησιών χειμώνα καλοκαίρι, βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων».

Με βάση τα παραπάνω, η βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, «αν προτίθεται να πάρει μέτρα για την άρση των αρνητικών συνεπειών από την εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 και να ικανοποιήσει τα δικαιώματα των κατοίκων των νησιών του Αιγαίου».

Αγωνιστικός άνεμος στα νησιά

Πυρετός προετοιμασίας επικρατεί στα αιγαιοπελαγίτικα νησιά για τον παννησιωτικό ξεσηκωμό που έχει καθοριστεί από τη Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή στις 24 Νοέμβρη. Ηδη από την περασμένη βδομάδα, έχουν ξεκινήσει τις συνεδριάσεις τους οι τοπικές Συντονιστικές Επιτροπές, που έχουν συγκροτηθεί, για να καθορίσουν τις μορφές των κινητοποιήσεων, ενώ στα πλαίσια των προετοιμασιών προγραμματίζονται συγκεντρώσεις, συσκέψεις, λαϊκές συνελεύσεις και άλλες μορφές εκδηλώσεων σε όλα τα νησιά.

Οι Νησιώτες, μαζί με τους ναυτεργάτες, προτάσσουν το αγωνιστικό τους μέτωπο διεκδικώντας το αυτονόητο. Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που αποτελούν χώρο στρατηγικής σημασίας και αφορούν εκατομμύρια ανθρώπους και κυρίως τα λαϊκά στρώματα, που συνδέονται άμεσα με την ασφάλεια της χώρας, τη ζωή και την ανάπτυξη των νησιών, δεν μπορεί να είναι παραδομένες στο ντόπιο και πολυεθνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο. Απαιτούν την ανάκληση του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του νόμου 2932, που αποτελούν τους άξονες της εφαρμοζόμενης αντιλαϊκής πολιτικής - όπως της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ - και της κυβέρνησης της ΝΔ στο χώρο των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών, καθώς πρόκειται για νομοθετήματα που αναδεικνύουν τους εφοπλιστές σε κράτος εν κράτει.

Ειδικότερα, χτες, συνεδρίασε η Συντονιστική Επιτροπή της Καλύμνου, η οποία αποφάσισε, για την καλύτερη προετοιμασία της 24ης Νοέμβρη, να προηγηθούν δυναμικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις στο νησί με συγκεντρώσεις, ακόμα και μαζικές παραστάσεις στα συναρμόδια υπουργεία στην Αθήνα. Την περασμένη Κυριακή και προχτές Δευτέρα συνεδρίασαν οι Συντονιστικές Επιτροπές σε Σάμο και Ικαρία, όπου αποφασίστηκε, μέχρι την ημέρα του παναιγαιακού ξεσηκωμού, να γίνουν λαϊκές συνελεύσεις στα χωριά, εξορμήσεις στα λιμάνια και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Σάμο στις 14 Νοέμβρη, μέρα εκδηλώσεων για την ένωση της Σάμου με την Ελλάδα, στις οποίες θα παραστεί και ο υπουργός Αιγαίου Αρ. Παυλίδης.

Στο μεταξύ, τις επόμενες μέρες, η ακριβής ημερομηνία αναμένεται να καθοριστεί σήμερα, θα γίνει νέα συνεδρίαση της παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής και συνέντευξη Τύπου.

Συνέντευξη Τύπου της Αλ. Παπαρήγα

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα θα δώσει συνέντευξη Τύπου για τις θέσεις του Κόμματος όσον αφορά στη διαχείριση των απορριμμάτων και την αντιπλημμυρική προστασία, σήμερα Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι, στα γραφεία της ΚΕ στον Περισσό.

Η συνέντευξη θα μεταδοθεί απευθείας από την τηλεόραση του «902».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ