Τετάρτη 10 Νοέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Το ΚΚΕ χαιρετίζει και στηρίζει τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που αναπτύσσονται στα νησιά του Αιγαίου για επαρκείς, ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, για φτηνό εισιτήριο, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, που υπηρετεί τα συμφέροντα και αυξάνει τα κέρδη των εφοπλιστών.

Το ΚΚΕ θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό το στοιχείο του συντονισμού της πάλης του εργατικού - λαϊκού κινήματος των νησιών και των ναυτεργατών. Η συσπείρωση των λαϊκών δυνάμεων, η κοινή τους δράση δίνει δύναμη στον αγώνα.

Μέσα από την πολύχρονη πείρα αποδεικνύεται ότι η ανάπτυξη, που έχει κίνητρο τα κέρδη της ολιγαρχίας του πλούτου, τα κέρδη των εφοπλιστών, χειροτερεύει την κατάσταση των εργαζομένων.

Η πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ είναι πολιτική ταξική. Εντείνει την εκμετάλλευση των ναυτεργατών και οξύνει τα προβλήματά τους. Υποβαθμίζει τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, ευθύνεται για τη δρομολόγηση γηρασμένων - υποβαθμισμένων πλοίων, θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων, αυξάνει την τιμή των εισιτηρίων και το ναύλο των οχημάτων. Με την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας (κατάργηση του καμποτάζ), που προωθήθηκε με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με τη σύμφωνη γνώμη του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝ, εντείνεται ο ανταγωνισμός και η επιθετικότητα των εφοπλιστών, χειροτερεύει η κατάσταση του νησιώτικου πληθυσμού και των πληρωμάτων των πλοίων.

Το ΚΚΕ υποστηρίζει τα αιτήματα των κινητοποιήσεων και παλεύει για:

  • Καθημερινή, απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την Ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και μεταξύ των νησιών καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.
  • Ασφαλή και σύγχρονα πλοία. Ουσιαστική προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
  • Μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%. Ειδικά μέτρα για τα ΑΜΕΑ, τους πολύτεκνους, τους συνταξιούχους, τους φοιτητές.
  • Πλήρη - σταθερή εργασία για τους ναυτεργάτες. Μείωση του ημερήσιου εργάσιμου χρόνου - 7ωρο, 5ήμερο, 35ωρο.
  • Μισθούς και συντάξεις, εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των εργατών της θάλασσας.
  • Πάλη για την ανατροπή της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που προβλέπει την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας.

Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι στρατηγικής σημασίας, συνδέονται με την άμυνα της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών και δεν μπορούν να είναι στα χέρια των εφοπλιστών.

Ο αγώνας των νησιωτών, των ναυτεργατών, γενικότερα των εργαζομένων θα γίνεται αποτελεσματικός στο βαθμό που αλλάζει ο συσχετισμός δύναμης σε βάρος της κυρίαρχης πολιτικής και των φορέων της, πρώτα απ' όλα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ο αγώνας θα γίνεται αποτελεσματικός, όταν οικοδομεί τη συσπείρωση και τη συμμαχία των λαϊκών δυνάμεων, αναπτύσσεται με προοπτική και διεκδικεί ριζικές πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές. Γιατί, μόνο όταν η εξουσία περάσει στα χέρια του λαού, τα πλοία γίνουν κοινωνική ιδιοκτησία, η οικονομία και η ναυτιλία αναπτύσσονται με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, θα μπορούν και οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να εκπληρώσουν τον κοινωνικό τους ρόλο. Σ' αυτά τα πλαίσια μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, των ναυτεργατών.

ΑΘΗΝΑ 9/11/2004


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ