ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 30 Νοέμβρη 2004
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΒΑΣΗ ΤΕΜΠΩΝ
Πανάκριβα διόδια στο δρόμο-καρμανιόλα!

Με «σύμβαση παραχώρησης» και πανάκριβα διόδια, προς όφελος των μεγαλοεργολάβων, θα κατασκευαστεί ο δρόμος που έχει ακριβοπληρωθεί με αίμα...

Από την τσέπη των φτωχών Ελλήνων θα χρηματοδοτηθούν τα έργα στην Εθνική Οδό Αθήνας - Θεσσαλονίκης (και συγκεκριμένα το αιματοβαμμένο τμήμα 230 χιλιομέτρων Ράχες Φθιώτιδας - Τέμπη -Κλειδί Ημαθίας), που εξήγγειλε, χτες από τη Λάρισα, ο Γ. Σουφλιάς. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ότι κι αυτά τα έργα θα γίνουν με τη διαβόητη μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης» σε ιδιώτες, στους οποίους, μόλις τελειώσουν τα έργα, θα παραδοθεί ο δρόμος προς εκμετάλλευση. Κι όταν ο Γ. Σουφλιάς ρωτήθηκε από το «Ρ» γιατί η κυβέρνηση επιλέγει αυτή τη μέθοδο, απάντησε ότι αυτά τα έργα κοστίζουν πολύ και τα χρήματα δεν μπορούν να βρεθούν ούτε από εθνικούς, ούτε από κοινοτικούς πόρους!

Αναλαμβάνει, λοιπόν, να τα πληρώσει από την τσέπη του ο ελληνικός λαός - αυτό δεν το είπε ο υπουργός της ΝΔ, αλλά αυτό συμβαίνει - ο οποίος θα πληρώσει τεράστια ποσά και για την κατασκευή, αλλά και για τη χρήση, μέσω των υπέρογκων διοδίων που θα καθιερωθούν. Σαν να μην έφτανε, δηλαδή, ο φόρος του αίματος που πλήρωσε όλα αυτά τα χρόνια στο άθλιο αυτό τμήμα της Εθνικής Οδού, που παρέμενε πλήρως υποβαθμισμένο, παρά τα αλλεπάλληλα «πακέτα» που διαχειρίστηκαν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, προκειμένου να ανατεθεί τώρα ως προίκα στους κερδοσκόπους ιδιώτες!..

Και ακριβώς αυτό προανήγγειλε ο Γ. Σουφλιάς, συνεχίζοντας την απάντησή του στο «Ρ», δηλώνοντας ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην αύξηση του αντιτίμου των διοδίων και την κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στα σημεία που γίνονται τα έργα. «Το αντίτιμο των διοδίων πρέπει να είναι τέτοιο που να "βγαίνουν" τα έργα και πρέπει να ξεχάσουμε τα διόδια στο ύψος που υπάρχουν σήμερα». Δείγμα, επίσης, του «φετίχ» της κυβέρνησης με την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων είναι η ανακοίνωση του Γ. Σουφλιά ότι οι ΔΕΣΕ (Διευθύνσεις για τα δημόσια έργα), αν δεν αναβαθμιστούν, θα καταργηθούν και πολύ σύντομα θα γίνει ένα από τα δύο.

Τα έργα που ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ότι θα γίνουν στην ΠΑΘΕ - η ονομασία τους είναι «Μαλιακός - Κλειδί» - περιλαμβάνουν: Τρεις σήραγγες (δύο στα Τέμπη και μία στον Αγιο Παντελεήμονα). Τρεις μεγάλες γέφυρες και πέντε ανισόπεδους κόμβους.

Ο Γ. Σουφλιάς δεσμεύτηκε ότι το Σεπτέμβρη του 2005 θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος και θα ξεκινήσουν τα έργα που θα ολοκληρωθούν τέλη του 2009.

Ακατάσχετα «θα»

Στη συνέχεια ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ αναλώθηκε σε διάφορες προεκλογικού τύπου υποσχέσεις και ακατάσχετα «θα» σημειώνοντας:

  • Για την Ε65 - αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας - αφού επανέλαβε ότι τα 65 εκατομμύρια ευρώ που προοριζόταν για το έργο θα χρησιμοποιηθούν για τους δρόμους Καρδίτσας - Λάρισας και Τρικάλων - Λάρισας, είπε ότι κι αυτό το έργο θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης, χωρίς να δώσει χρονοδιάγραμμα.
  • Για τον περιφερειακό δρόμο Βόλου είπε πως το Φλεβάρη θα γίνει η δημοπράτηση, ενώ υποσχέθηκε ότι θα γίνει νέος κόμβος, στο ύψος του 304 ΠΕΒ, για να συνδεθεί το Βελεστίνο με τον ΠΑΘΕ.
  • Για το φράγμα της Γκρόπας Τρικάλων είπε ότι το έργο θα δημοπρατηθεί μέσα στο Γενάρη, ενώ ανακοίνωσε ότι θα γίνει το έργο της παράκαμψης του Εθνικού δρόμου στην Ελασσόνα.
  • Σχετικά με τα χωροταξικά προβλήματα στα παράλια της Λάρισας σημείωσε ότι ο γενικός γραμματέας του υπουργείου θα επισκεφθεί το προσεχές διάστημα την περιοχή και θα γίνει σύσκεψη όπου θα συζητηθεί το θέμα.
  • Οσον αφορά στο έργο εκτροπής του Ανω Ρου του Αχελώου και σχετικά με την επικείμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, αφού είπε ότι «το 2000 το ΣτΕ συμφώνησε να γίνει εκτροπή», τόνισε ότι πιστεύει πως «δε θ' αναιρέσει εαυτόν να βγάλει άλλη απόφαση» και εκτίμησε ότι «δε θα χρειαστούν κινητοποιήσεις». Πρόσθεσε, δε, πως το φράγμα Συκιάς θα δημοπρατηθεί μέσα στο Φλεβάρη.
  • Τέλος, για τη λίμνη Κάρλα ανακοίνωσε ότι το Μάρτη του 2005 θα ολοκληρωθούν τα έργα που αφορούν στ' αναχώματα, στην κυρίως λίμνη, στ' αντλιοστάσια και τα μηχανολογικά, ενώ έκανε αναφορά στην εκκρεμότητα που υπάρχει με τους συλλεκτήρες, λέγοντας ότι αυτοί θα τελειώσουν το φθινόπωρο.
ΔΗΜΟΣ ΛΑΧΑΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εισήγηση υπέρ της χωματερής

Το «πράσινο φως» για την κατασκευή χωματερής στη θέση Μαυρορράχη δύο του Δήμου Λαχανά Θεσσαλονίκης ανάβει η εισήγηση του εισηγητή παρέδρου Κ. Κουσούλη. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την αυριανή συζήτηση στο Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας για τη χωματερή Λαχανά, ο εισηγητής Κ. Κουσούλης θα ταχθεί υπέρ της κατασκευής Χώρου Υειονομικής Ταφής Αποβλήτων.

Η μοναδική επιφύλαξη που θα εκφράσει ο εισηγητής για την επίμαχη χωματερή, έχει σχέση με τη σεισμικότητα της περιοχής. Ο Κ. Κουσούλης θα προτείνει να απορριφθούν ως αβάσιμοι όλοι οι ισχυρισμοί των προσφευγόντων για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον της περιοχής από την κατασκευή των ΧΥΤΑ. Επιφυλάξεις θα εκφράσει ο εισηγητής μόνο για τον ισχυρισμό περί σεισμικότητας της περιοχής.

Οι μαζικοί φορείς υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη περιοχή είναι από τις πλέον σεισμικές και πως αυτό αγνοήθηκε κατά το σχεδιασμό των ΧΥΤΑ. Επίσης, αναφέρουν ότι δεν ελήφθησαν τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης καταστροφής, οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και το οικοσύστημα, καθώς και στην υγεία των κατοίκων.

Ωστόσο, στην εισήγησή του ο Κ. Κουσούλης θα αναφέρει ότι το γεγονός αυτό δεν είναι ικανό «να κλονίσει την τεκμηριωμένη αντίθετη θέση που περιέχεται στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων». Επίσης, θα επισημάνει ότι η μελέτη προέγκρισης της χωροθέτησης και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αντιμετωπίζουν το θέμα της σεισμικότητας.

Στο ΣτΕ έχουν προσφύγει εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και διάφοροι φορείς, όπως ο Δήμος Ασσήρου, ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ασσήρου, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Δορκάδος, ο Σύλλογος Μαυρορραχιτών Θεσσαλονίκης και η Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ, με την οποία προεγκρίθηκε η χωροθέτηση ΧΥΤΑ στη θέση Μαυρορράχη.

Στο μεταξύ, οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης των Βασιλικών, της Θέρμης και της Μίκρας για σήμερα έχει προγραμματίσει να κλείσουν την υπάρχουσα χωματερή των Τσαγκαράδων, ενόψει της αυριανής συζήτησης της υπόθεσης στο ΣτΕ. Η χωματερή στη θέση Μαυρορράχη του Δήμου Λαχανά θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα χωματερή των Τσαγκαράδων.

«Πράσινο φως» για δύο νομοσχέδια

Το «πράσινο φως» για την κατάθεση στη Βουλή δύο νομοσχεδίων έλαβε χτες από τον πρωθυπουργό, ο υπουργός Εσωτερικών, Π. Παυλόπουλος. Σε χτεσινή μεταξύ τους συνάντηση συζητήθηκαν οι τελευταίες λεπτομέρειες του νομοσχεδίου για τη μοριοδότηση των συμβασιούχων του Δημοσίου και του νομοσχεδίου για τα οικονομικά της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Τα δύο νομοσχέδια αναμένεται να εγκριθούν σήμερα στη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής και να κατατεθούν στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα. Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης αναμένεται να θεσμοθετηθεί πρόγραμμα αντίστοιχο του «Θησέας» που ισχύει για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

«Εφυγε» ο Σωτήρης Ματθαίου

Το τελευταίο «αντίο» στον Σωτήρη Ματθαίου, που έφυγε ξαφνικά από τη ζωή, όρθιος και μαχητής όπως πάντα, είπαν την Κυριακή, 28 Νοέμβρη, οι σύντροφοι, συναγωνιστές και φίλοι. Η κηδεία του έγινε στο Βερτίσκο Θεσσαλονίκης. Κοντά στην οικογένειά του, συμπαραστάτες στον πόνο από το χαμό του συντρόφου, βρέθηκαν αντιπροσωπεία της Κομματικής Οργάνωσης Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, της ΚΟΒ Αγίου Παύλου, του Σωματείου Συνταξιούχων ΤΕΒΕ και της Εθνικής Αντίστασης.

Ο Σωτήρης Ματθαίου πάντα βάδιζε όρθιος. Από τα χρόνια της κατοχής και του Αντάρτικου ως μαχητής του ΕΛΑΣ. Από τη «συκιά» της Γιούρας, παρά ψήφο δικασμένος σε θάνατο, μαζί με χιλιάδες συντρόφους, από τα κολαστήρια της Ζακύνθου και από το μαύρο Επταπύργιο. Ορθιος και μαχητής από τα πέτρινα χρόνια της μετεμφυλιακής Ελλάδας, μετά από 12 χρόνια εξορίες και φυλακίσεις, στον αγώνα της δημοκρατίας, στην παρανομία του Κόμματος, ενάντια στη λαομίσητη δικτατορία, πάντα στις επάλξεις των συνεχών αγώνων. Ορθιος και μαχητής, μαζί με το ΚΚΕ, σε όλες τις συνθήκες. Και ως συνταξιούχος πια, στο μετερίζι της τρίτης ηλικίας. Σταθερός μέχρι το τέλος εκεί που τάχθηκε. Στις γραμμές του ΚΚΕ και στις μάχες που έδωσε.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ