Με «σύμβαση παραχώρησης» και πανάκριβα διόδια, προς όφελος των μεγαλοεργολάβων, θα κατασκευαστεί ο δρόμος που έχει ακριβοπληρωθεί με αίμα...
Από την τσέπη των φτωχών Ελλήνων θα χρηματοδοτηθούν τα έργα στην Εθνική Οδό Αθήνας - Θεσσαλονίκης (και συγκεκριμένα το αιματοβαμμένο τμήμα 230 χιλιομέτρων Ράχες Φθιώτιδας - Τέμπη -Κλειδί Ημαθίας), που εξήγγειλε, χτες από τη Λάρισα, ο Γ. Σουφλιάς. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ότι κι αυτά τα έργα θα γίνουν με τη διαβόητη μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης» σε ιδιώτες, στους οποίους, μόλις τελειώσουν τα έργα, θα παραδοθεί ο δρόμος προς εκμετάλλευση. Κι όταν ο Γ. Σουφλιάς ρωτήθηκε από το «Ρ» γιατί η κυβέρνηση επιλέγει αυτή τη μέθοδο, απάντησε ότι αυτά τα έργα κοστίζουν πολύ και τα χρήματα δεν μπορούν να βρεθούν ούτε από εθνικούς, ούτε από κοινοτικούς πόρους!
Αναλαμβάνει, λοιπόν, να τα πληρώσει από την τσέπη του ο ελληνικός λαός - αυτό δεν το είπε ο υπουργός της ΝΔ, αλλά αυτό συμβαίνει - ο οποίος θα πληρώσει τεράστια ποσά και για την κατασκευή, αλλά και για τη χρήση, μέσω των υπέρογκων διοδίων που θα καθιερωθούν. Σαν να μην έφτανε, δηλαδή, ο φόρος του αίματος που πλήρωσε όλα αυτά τα χρόνια στο άθλιο αυτό τμήμα της Εθνικής Οδού, που παρέμενε πλήρως υποβαθμισμένο, παρά τα αλλεπάλληλα «πακέτα» που διαχειρίστηκαν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, προκειμένου να ανατεθεί τώρα ως προίκα στους κερδοσκόπους ιδιώτες!..
Και ακριβώς αυτό προανήγγειλε ο Γ. Σουφλιάς, συνεχίζοντας την απάντησή του στο «Ρ», δηλώνοντας ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην αύξηση του αντιτίμου των διοδίων και την κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στα σημεία που γίνονται τα έργα. «Το αντίτιμο των διοδίων πρέπει να είναι τέτοιο που να "βγαίνουν" τα έργα και πρέπει να ξεχάσουμε τα διόδια στο ύψος που υπάρχουν σήμερα». Δείγμα, επίσης, του «φετίχ» της κυβέρνησης με την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων είναι η ανακοίνωση του Γ. Σουφλιά ότι οι ΔΕΣΕ (Διευθύνσεις για τα δημόσια έργα), αν δεν αναβαθμιστούν, θα καταργηθούν και πολύ σύντομα θα γίνει ένα από τα δύο.
Τα έργα που ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ότι θα γίνουν στην ΠΑΘΕ - η ονομασία τους είναι «Μαλιακός - Κλειδί» - περιλαμβάνουν: Τρεις σήραγγες (δύο στα Τέμπη και μία στον Αγιο Παντελεήμονα). Τρεις μεγάλες γέφυρες και πέντε ανισόπεδους κόμβους.
Ο Γ. Σουφλιάς δεσμεύτηκε ότι το Σεπτέμβρη του 2005 θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος και θα ξεκινήσουν τα έργα που θα ολοκληρωθούν τέλη του 2009.
Στη συνέχεια ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ αναλώθηκε σε διάφορες προεκλογικού τύπου υποσχέσεις και ακατάσχετα «θα» σημειώνοντας: