Ακόμα και τα 15 ευρώ φτάνει η «ταρίφα» για 3 ώρες στάθμευσης, σε κάποιους από τους χώρους στάθμευσης στην Αθήνα
Eurokinissi |
Σήμερα, ο «Ρ», συνεχίζει την έρευνα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα και εστιάζει στο πρόβλημα της στάθμευσης. Ιδιαίτερα, μάλιστα, τα «πάρκινγκ», εκμεταλλευόμενα τις λιγοστές ελεύθερες θέσεις εντός δρόμου - συγκριτικά με τα ΙΧ που κυκλοφορούν κάθε μέρα στην πρωτεύουσα - «χτυπούν», σε ορισμένες περιπτώσεις, εξωφρενικά υψηλές τιμές.
Μια βόλτα σε κάποια από τα κεντρικά «πάρκινγκ» της Αθήνας, είναι αρκετή για να πάρουμε κάποιες ενδεικτικές μεν, αλλά απαγορευτικές κατά τα άλλα, τιμές:
Ακόμη και στη φθηνότερη των περιπτώσεων (5 ευρώ για όσες ώρες χρειάζεται), το ποσό είναι απαγορευτικό για έναν εργαζόμενο. Αν υποθέσουμε ότι ένας εργαζόμενος είναι υποχρεωμένος κάθε μέρα να σταθμεύει το όχημά του στο συγκεκριμένο πάρκινγκ, στο τέλος του μήνα, θα έχει πληρώσει τουλάχιστον 100 ευρώ (χωρίς να υπολογίσουμε τα έξοδα για βενζίνη κλπ.).
Ξεχωριστή αναφορά αξίζει να κάνουμε στα δύο πάρκινγκ, της Κλαυθμώνος και της Κάνιγγος, που όπως θα παρατηρήσατε είναι από τα ακριβότερα. Το πρώτο ανήκει στο δήμο Αθηναίων, που το επινοικιάζει σε ιδιώτη και το δεύτερο φτιάχτηκε από κράτος και ιδιώτες, που όμως το ...αξιοποιούν οι τελευταίοι με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης...
Συγκεκριμένα, το πάρκινγκ της πλατείας Κλαυθμώνος, φτιάχτηκε από το δήμο Αθηναίων, επί δημαρχίας Αβραμόπουλου και από τότε επινοικιάζεται σε ιδιώτη. Ετσι, αφού φτιάχτηκε με λεφτά των δημοτών, η διοίκηση του δήμου το νοικιάζει, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να πληρώνουν διπλά μια θέση στάθμευσης. Πρώτη φορά για να κατασκευαστεί και δεύτερη για να παρκάρουν.
Αντίστοιχα και στην περίπτωση της Κάνιγγος, για 30 χρόνια, τα έσοδα του πάρκινγκ θα τα εισπράττει η κοινοπραξία ιδιωτών (εταιρίες J&P - ΑΒΑΞ, «Ελληνική Τεχνοδομική» - ΤΕΒ, ΑΕΓΕΚ, ΒΙΟΤΕΡ - ΓΕΚ) αφού χρησιμοποιήθηκε «η μέθοδος της παραχώρησης», όπως την ονόμασε στα εγκαίνια του πάρκινγκ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς.
Οπως προκύπτει από στοιχεία που δημοσίευσε ο «Ρ», σε ώρα καθημερινής αιχμής, στην περιοχή του εσωτερικού δακτυλίου της Αθήνας, η προσφορά στάθμευσης στην οδό ανέρχεται στις 33.380 θέσεις, ενώ η ζήτηση υπολογίζεται σε ...49.330 θέσεις! Επιπλέον, οι ίδιοι οι συγκοινωνιολόγοι θεωρούν το μέτρο των πάρκινγκ τουλάχιστον ατελέσφορο.
Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Γ. Σαρηγιάννη, πολεοδόμου, καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στο «Ρ», ότι τα πάρκινγκ, δε λύνουν κανένα πρόβλημα, αφού όσο περισσότερα κατασκευάζονται τόσο περισσότερο προσελκύουν αυτοκίνητα στο κέντρο της Αθήνας. Το αποτέλεσμα είναι, όχι μόνο να οξύνεται το κυκλοφοριακό, αφού περισσότερα οχήματα θα «μπαίνουν» στο κέντρο, αλλά και να μη λύνεται το πρόβλημα της στάθμευσης...
«Κανείς να μην πληρώσει», προτρέπει, με ανακοίνωσή της, η Δημοτική Κίνηση «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι»
Την αντίδραση του λαού της Πάτρας έχει προκαλέσει η πρωτοφανής ενέργεια της Δημοτικής Αρχής (ΠΑΣΟΚ) - σε συμφωνία με την παράταξη της ΝΔ - να στείλει, χωρίς ιδιαίτερο έλεγχο, 110.000 κλήσεις για παράβαση του ΚΟΚ σε 70.000 οδηγούς με χρονική αφετηρία το ...1996!
Μετά την πρόσφατη αύξηση των δημοτικών τελών, η δημοτική αρχή, προκειμένου να γεμίσει κι άλλο τα ταμεία της, επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο νέα επιδρομή στις τσέπες των κατοίκων, με στόχο να εισπράξει περίπου 12 εκατ. ευρώ. Και αυτό, τη στιγμή που τα τελευταία 20 χρόνια που βρίσκονται στην εξουσία δεν έχουν ποτέ ασχοληθεί ουσιαστικά με την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Η απόφαση τής με κάθε τρόπο είσπραξης έχει οδηγήσει σε τραγελαφικές καταστάσεις, όπως αποστολή ειδοποιητηρίων σε πεθαμένους, σε ανθρώπους που έχουν πληρώσει και καλούνται να ξαναπληρώσουν, σε κατόχους αυτοκινήτων που τα στοιχεία δε συμπίπτουν με το όχημα που έχουν, σε προηγούμενη διαμονή, ενώ έχουν πεταχτεί ακόμα και σε πολυκατοικίες. Μάλιστα, απειλούν τους δημότες με αποστολή των οφειλών άνω των 293,50 ευρώ στις αρμόδιες ΔΟΥ, τη στιγμή που γνωρίζουν ότι δεν έχουν ούτε το ουσιαστικό, ούτε το ηθικό δικαίωμα να το κάνουν.
Σε ανακοίνωσή της, η Δημοτική Κίνηση «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι» καλεί το λαό της πόλης «σε απειθαρχία και σε άρνηση καταβολής των κλήσεων» και σημειώνει χαρακτηριστικά: «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα συναρτάται με την εφαρμοζόμενη πολιτική των κυβερνήσεων, καθώς και τη στάση των δημοτικών αρχών, οι οποίες, επιπλέον, έδειξαν ανικανότητα και αδιαφορία να αντιμετωπίσουν τέτοια σοβαρότατα προβλήματα, καθώς δεν έχουν χαράξει ούτε τις βασικές κατευθύνσεις για τη βελτίωσή του».
Καταλήγοντας, τονίζεται στην ανακοίνωση: «Είναι καιρός να ανοίξει συζήτηση και στο Δημοτικό Συμβούλιο για τις αιτίες του κυκλοφοριακού προβλήματος και σχεδιασμός επίλυσής του. Μέχρι να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία, καμιά δημοτική αρχή δεν έχει το ηθικό δικαίωμα να γεμίζει τα ταμεία της με κλήσεις προηγούμενων ετών».
Σε ετεροχρονισμένη μείωση στα εισιτήρια του μετρό για μετακίνηση από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», προχώρησε προχτές η κυβέρνηση, αφού, όμως, προηγήθηκαν δημοσιεύματα, που επισήμαιναν ότι έχει μείνει στα λόγια η κυβερνητική εξαγγελία.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση, προκειμένου να εξασφαλίσει επιβάτες στον άδειο προαστιακό σιδηρόδρομο, μείωσε από τα οκτώ στα έξι ευρώ τα εισιτήρια για το αεροδρόμιο και είχε τότε αναγγείλει ανάλογη μείωση και στα εισιτήρια του μετρό, μόλις δημοσιευτεί η υπουργική απόφαση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ). Η απόφαση δημοσιεύτηκε στις 18 Νοέμβρη στο ΦΕΚ, αλλά μέχρι χτες οι επιβάτες του μετρό πλήρωναν οκτώ ευρώ για μετάβαση από και προς αεροδρόμιο!
Μετά από όλα αυτά, η διοίκηση της «Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ) ανακοίνωσε προχτές ότι μειώθηκε από οκτώ σε έξι ευρώ η τιμή του εισιτηρίου για διαδρομή από και προς αεροδρόμιο. Το εισιτήριο μετ' επιστροφής, με ισχύ 48 ώρες, κοστίζει 10 ευρώ. Ισχύουν, επίσης, και ομαδικά εισιτήρια 10 ευρώ για δύο άτομα και 15 ευρώ για τρία άτομα. Μειωμένο εισιτήριο τριών ευρώ για νέους κάτω των 18 ετών, ηλικιωμένους άνω των 65 ετών, φοιτητές - σπουδαστές, στρατιώτες και πολύτεκνους. Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών κοστίζει 100 ευρώ και η αντίστοιχη μειωμένη 60 ευρώ.