Ακόμα και τα 15 ευρώ φτάνει η «ταρίφα» για 3 ώρες στάθμευσης, σε κάποιους από τους χώρους στάθμευσης στην Αθήνα
Eurokinissi |
Μέχρι και 15 ευρώ για τρεις ώρες φτάνει το χαράτσι της στάθμευσης σε πάρκινγκ... |
Σήμερα, ο «Ρ», συνεχίζει την έρευνα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα και εστιάζει στο πρόβλημα της στάθμευσης. Ιδιαίτερα, μάλιστα, τα «πάρκινγκ», εκμεταλλευόμενα τις λιγοστές ελεύθερες θέσεις εντός δρόμου - συγκριτικά με τα ΙΧ που κυκλοφορούν κάθε μέρα στην πρωτεύουσα - «χτυπούν», σε ορισμένες περιπτώσεις, εξωφρενικά υψηλές τιμές.
Μια βόλτα σε κάποια από τα κεντρικά «πάρκινγκ» της Αθήνας, είναι αρκετή για να πάρουμε κάποιες ενδεικτικές μεν, αλλά απαγορευτικές κατά τα άλλα, τιμές:
Ακόμη και στη φθηνότερη των περιπτώσεων (5 ευρώ για όσες ώρες χρειάζεται), το ποσό είναι απαγορευτικό για έναν εργαζόμενο. Αν υποθέσουμε ότι ένας εργαζόμενος είναι υποχρεωμένος κάθε μέρα να σταθμεύει το όχημά του στο συγκεκριμένο πάρκινγκ, στο τέλος του μήνα, θα έχει πληρώσει τουλάχιστον 100 ευρώ (χωρίς να υπολογίσουμε τα έξοδα για βενζίνη κλπ.).
Ξεχωριστή αναφορά αξίζει να κάνουμε στα δύο πάρκινγκ, της Κλαυθμώνος και της Κάνιγγος, που όπως θα παρατηρήσατε είναι από τα ακριβότερα. Το πρώτο ανήκει στο δήμο Αθηναίων, που το επινοικιάζει σε ιδιώτη και το δεύτερο φτιάχτηκε από κράτος και ιδιώτες, που όμως το ...αξιοποιούν οι τελευταίοι με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης...
Συγκεκριμένα, το πάρκινγκ της πλατείας Κλαυθμώνος, φτιάχτηκε από το δήμο Αθηναίων, επί δημαρχίας Αβραμόπουλου και από τότε επινοικιάζεται σε ιδιώτη. Ετσι, αφού φτιάχτηκε με λεφτά των δημοτών, η διοίκηση του δήμου το νοικιάζει, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να πληρώνουν διπλά μια θέση στάθμευσης. Πρώτη φορά για να κατασκευαστεί και δεύτερη για να παρκάρουν.
Αντίστοιχα και στην περίπτωση της Κάνιγγος, για 30 χρόνια, τα έσοδα του πάρκινγκ θα τα εισπράττει η κοινοπραξία ιδιωτών (εταιρίες J&P - ΑΒΑΞ, «Ελληνική Τεχνοδομική» - ΤΕΒ, ΑΕΓΕΚ, ΒΙΟΤΕΡ - ΓΕΚ) αφού χρησιμοποιήθηκε «η μέθοδος της παραχώρησης», όπως την ονόμασε στα εγκαίνια του πάρκινγκ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς.
Οπως προκύπτει από στοιχεία που δημοσίευσε ο «Ρ», σε ώρα καθημερινής αιχμής, στην περιοχή του εσωτερικού δακτυλίου της Αθήνας, η προσφορά στάθμευσης στην οδό ανέρχεται στις 33.380 θέσεις, ενώ η ζήτηση υπολογίζεται σε ...49.330 θέσεις! Επιπλέον, οι ίδιοι οι συγκοινωνιολόγοι θεωρούν το μέτρο των πάρκινγκ τουλάχιστον ατελέσφορο.
Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Γ. Σαρηγιάννη, πολεοδόμου, καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στο «Ρ», ότι τα πάρκινγκ, δε λύνουν κανένα πρόβλημα, αφού όσο περισσότερα κατασκευάζονται τόσο περισσότερο προσελκύουν αυτοκίνητα στο κέντρο της Αθήνας. Το αποτέλεσμα είναι, όχι μόνο να οξύνεται το κυκλοφοριακό, αφού περισσότερα οχήματα θα «μπαίνουν» στο κέντρο, αλλά και να μη λύνεται το πρόβλημα της στάθμευσης...