Πέμπτη 2 Δεκέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ «Ρ» ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
Το χαράτσι της στάθμευσης

Ακόμα και τα 15 ευρώ φτάνει η «ταρίφα» για 3 ώρες στάθμευσης, σε κάποιους από τους χώρους στάθμευσης στην Αθήνα

Μέχρι και 15 ευρώ για τρεις ώρες φτάνει το χαράτσι της στάθμευσης σε πάρκινγκ...

Eurokinissi

Μέχρι και 15 ευρώ για τρεις ώρες φτάνει το χαράτσι της στάθμευσης σε πάρκινγκ...
Από 10 μέχρι και ...15 ευρώ, είναι η ...«ταρίφα» για τρεις ώρες στάθμευσης, σε κάποιο από τα πολλά «πάρκινγκ» που υπάρχουν στο κέντρο της Αθήνας. Το οξύτατο πρόβλημα στάθμευσης που έχει δημιουργηθεί, έχει γίνει πλέον αντικείμενο αισχροκέρδειας, όχι μόνο από ιδιώτες, αλλά και από το ίδιο το κράτος. Μάλιστα, όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών - καθώς και οι διοικήσεις του δήμου Αθηναίων - προβάλλουν το επιχείρημα πως με την κατασκευή περισσότερων χώρων στάθμευσης θα λυθεί το πρόβλημα. Το αποτέλεσμα, πάντως, είναι οι εργαζόμενοι να χαρατσώνονται πληρώνοντας πολύ ακριβά αντίτιμα.

Σήμερα, ο «Ρ», συνεχίζει την έρευνα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα και εστιάζει στο πρόβλημα της στάθμευσης. Ιδιαίτερα, μάλιστα, τα «πάρκινγκ», εκμεταλλευόμενα τις λιγοστές ελεύθερες θέσεις εντός δρόμου - συγκριτικά με τα ΙΧ που κυκλοφορούν κάθε μέρα στην πρωτεύουσα - «χτυπούν», σε ορισμένες περιπτώσεις, εξωφρενικά υψηλές τιμές.

Απαγορευτικές τιμές

Μια βόλτα σε κάποια από τα κεντρικά «πάρκινγκ» της Αθήνας, είναι αρκετή για να πάρουμε κάποιες ενδεικτικές μεν, αλλά απαγορευτικές κατά τα άλλα, τιμές:

  • Κολωνάκι: Εως 12 ευρώ
  • Κλαυθμώνος (ανοιχτό πάρκινγκ δίπλα στην πλατεία): 8 ευρώ η πρώτη ώρα.
  • Πλατεία Κοτζιά: 7 ευρώ η πρώτη ώρα και επιπλέον 1,5 ευρώ για κάθε παραπάνω ώρα.
  • Ζωοδόχου Πηγής και Κιάφας: 7 ευρώ την ώρα και επιπλέον 1 ευρώ για κάθε παραπάνω ώρα.
  • Πλατεία Κλαυθμώνος: 6 ευρώ η πρώτη ώρα και επιπλέον 1 ευρώ για κάθε παραπάνω ώρα.
  • Ζωοδόχου Πηγής και Τζαβέλλα: 6 ευρώ για όλες τις ώρες.
  • Ιπποκράτους και Σόλωνος: 6 ευρώ την ώρα και επιπλέον 50 λεπτά για κάθε παραπάνω ώρα.
  • Σατωβριάνδου: 6 ευρώ δύο ώρες, 8 ευρώ για επιπλέον στάθμευση.
  • Μπενάκη και Ανδρ. Μεταξά: 5 ευρώ η ώρα και επιπλέον 50 λεπτά για κάθε παραπάνω ώρα στάθμευσης.
  • Μπενάκη και Βαλτετσίου: 5 ευρώ για όλες τις ώρες και 7 ευρώ η διανυκτέρευση.
  • Μαυρομιχάλη και Ερεσού: 5 ευρώ την ώρα και επιπλέον 50 λεπτά για κάθε παραπάνω ώρα.
  • Πλατεία Κάνιγγος: 4,5 ευρώ οι δύο πρώτες και κλιμακούμενα φθάνει μέχρι 10 ευρώ για πάνω 10 ώρες.
  • Μπενάκη και Γραβιάς: 4 ευρώ η ώρα και 5,50 ευρώ μέχρι τις 9 το βράδυ.

Ακόμη και στη φθηνότερη των περιπτώσεων (5 ευρώ για όσες ώρες χρειάζεται), το ποσό είναι απαγορευτικό για έναν εργαζόμενο. Αν υποθέσουμε ότι ένας εργαζόμενος είναι υποχρεωμένος κάθε μέρα να σταθμεύει το όχημά του στο συγκεκριμένο πάρκινγκ, στο τέλος του μήνα, θα έχει πληρώσει τουλάχιστον 100 ευρώ (χωρίς να υπολογίσουμε τα έξοδα για βενζίνη κλπ.).

Οι περιπτώσεις Κλαυθμώνος - Κάνιγγος

Ξεχωριστή αναφορά αξίζει να κάνουμε στα δύο πάρκινγκ, της Κλαυθμώνος και της Κάνιγγος, που όπως θα παρατηρήσατε είναι από τα ακριβότερα. Το πρώτο ανήκει στο δήμο Αθηναίων, που το επινοικιάζει σε ιδιώτη και το δεύτερο φτιάχτηκε από κράτος και ιδιώτες, που όμως το ...αξιοποιούν οι τελευταίοι με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης...

Συγκεκριμένα, το πάρκινγκ της πλατείας Κλαυθμώνος, φτιάχτηκε από το δήμο Αθηναίων, επί δημαρχίας Αβραμόπουλου και από τότε επινοικιάζεται σε ιδιώτη. Ετσι, αφού φτιάχτηκε με λεφτά των δημοτών, η διοίκηση του δήμου το νοικιάζει, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να πληρώνουν διπλά μια θέση στάθμευσης. Πρώτη φορά για να κατασκευαστεί και δεύτερη για να παρκάρουν.

Αντίστοιχα και στην περίπτωση της Κάνιγγος, για 30 χρόνια, τα έσοδα του πάρκινγκ θα τα εισπράττει η κοινοπραξία ιδιωτών (εταιρίες J&P - ΑΒΑΞ, «Ελληνική Τεχνοδομική» - ΤΕΒ, ΑΕΓΕΚ, ΒΙΟΤΕΡ - ΓΕΚ) αφού χρησιμοποιήθηκε «η μέθοδος της παραχώρησης», όπως την ονόμασε στα εγκαίνια του πάρκινγκ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς.

Οι συγκοινωνιολόγοι για τα πάρκινγκ

Οπως προκύπτει από στοιχεία που δημοσίευσε ο «Ρ», σε ώρα καθημερινής αιχμής, στην περιοχή του εσωτερικού δακτυλίου της Αθήνας, η προσφορά στάθμευσης στην οδό ανέρχεται στις 33.380 θέσεις, ενώ η ζήτηση υπολογίζεται σε ...49.330 θέσεις! Επιπλέον, οι ίδιοι οι συγκοινωνιολόγοι θεωρούν το μέτρο των πάρκινγκ τουλάχιστον ατελέσφορο.

Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Γ. Σαρηγιάννη, πολεοδόμου, καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στο «Ρ», ότι τα πάρκινγκ, δε λύνουν κανένα πρόβλημα, αφού όσο περισσότερα κατασκευάζονται τόσο περισσότερο προσελκύουν αυτοκίνητα στο κέντρο της Αθήνας. Το αποτέλεσμα είναι, όχι μόνο να οξύνεται το κυκλοφοριακό, αφού περισσότερα οχήματα θα «μπαίνουν» στο κέντρο, αλλά και να μη λύνεται το πρόβλημα της στάθμευσης...


Κώστας ΤΡΑΚΟΣΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ