ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Γενάρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΠΕΡΓΚΕΝ
Να πώς έχουν προαποφασιστεί όλα!

Ο «Ρ» παρουσιάζει σήμερα τον πυρήνα των αντιδραστικών αλλαγών, που ετοιμάζονται στην ανώτατη εκπαίδευση από την κυβέρνηση, μέσα από τη λεγόμενη «αναφορά» που έχει κατατεθεί ήδη

Ακρως αποκαλυπτική για τον προσχηματικό χαρακτήρα του «εθνικού διαλόγου για την Παιδεία», που ξεκινάει σήμερα και τα προαποφασισμένα αποτελέσματά του είναι η Εθνική Αναφορά, που κατέθεσε η κυβέρνηση για την πρόοδο της χώρας μας στο πλαίσιο της Διαδικασίας της Μπολόνια, ενόψει της Συνόδου των Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας στο Μπέργκεν της Νορβηγίας. Στο συγκεκριμένο κείμενο, που φέρει ημερομηνία 14 Γενάρη 2005, η κυβέρνηση αναφέρει ότι το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση βρίσκεται ήδη στη Βουλή, ότι είναι βασισμένο στον εθνικό διάλογο και τις απαιτήσεις της Μπολόνια! Παρακάτω, μάλιστα, περιγράφει τις λεπτομέρειες διεξαγωγής της αξιολόγησης κι όλα αυτά, όταν ο περίφημος διάλογος ξεκινάει σήμερα στο πλαίσιο του ΕΣΥΠ και η αξιολόγηση υποτίθεται ότι είναι από τα πρώτα θέματά του.

Την Εθνική Αναφορά της Ελλάδας υπογράφει ο Αθ. Κυριαζής, ειδικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας για θέματα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και πρόκειται για ένα κείμενο που καταθέτει κάθε χώρα, πριν από τις συναντήσεις των υπουργών στο πλαίσιο της διαδικασίας της Μπολόνια, για να ενημερώσει - περιγράψει πόσο έχουν προχωρήσει οι αποφάσεις της Μπολόνια στην εν λόγω χώρα.

Στην Εθνική Αναφορά της Ελλάδας, λοιπόν, αναφέρεται: «Υπάρχει μια δέσμευση από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης να εγκαθιδρύσει ένα εθνικό σύστημα για τη διασφάλιση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση. Το πλαίσιο για τη λειτουργία τέτοιου συστήματος υπαγορεύεται με νομοθεσία που βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης ενώπιον της Βουλής. Βασισμένο στον εθνικό διάλογο μέσα στις απαιτήσεις της διαδικασίας της Μπολόνια, το νομοθετικό πλαίσιο είναι προσανατολισμένο στις ακόλουθες κοινώς αποδεκτές αρχές...».

Με τον όρο «κοινώς αποδεκτές αρχές» περιγράφεται λεπτομερώς πώς θα γίνεται η αξιολόγηση, αναφέρεται δηλαδή ότι θα έχει δυο επίπεδα, «εσωτερική» και «εξωτερική», και περιγράφονται οι στόχοι του κάθε επιπέδου. Σύμφωνα με την αναφορά, λοιπόν, η εσωτερική αξιολόγηση θα αποτελεί τη βάση για την εξωτερική, θα συνδυάζει την αυτονομία των ιδρυμάτων και την ευθύνη τους απέναντι στο «εθνικό πλαίσιο κανονισμών για την ποιότητα», λες και έχει αποφασιστεί από το διάλογό τους ένα τέτοιο πλαίσιο! Επίσης, αναφέρεται ότι στη διαδικασία της εσωτερικής αξιολόγησης θα συμμετέχει το εκπαιδευτικό και το διοικητικό προσωπικό των ιδρυμάτων, καθώς και οι φοιτητές.

Αναφορικά με την εξωτερική αξιολόγηση, η Εθνική Αναφορά λέει ότι «Ενας εθνικός φορέας υπεύθυνος για τη διασφάλιση της ποιότητας είναι σημαντικό χαρακτηριστικό του εθνικού μας συστήματος ανώτατης εκπαίδευσης. Θα στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας μέσα από την εξωτερική αξιολόγηση», λέει χαρακτηριστικά κι απαριθμεί ακόμα και τις αρμοδιότητες που θα έχει αυτός ο εθνικός φορέας και το ποιοι θα τον απαρτίζουν.

«Ο φορέας θα βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τις ακαδημαϊκές κοινότητες και θα λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες της κοινωνίας γενικά, και ειδικά των δημοσίων και ιδιωτικών εταίρων, των φοιτητών, των γονιών και της αγοράς εργασίας για τη διαμόρφωση των στρατηγικών του», λέει χαρακτηριστικά η κυβέρνηση στην εθνική αναφορά. Δηλαδή, έχει προαποφασίσει κιόλας ότι για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ θα λαμβάνεται υπόψη η γνώμη των «ιδιωτικών εταίρων», που δεν είναι άλλοι από τις επιχειρήσεις που θα χρηματοδοτούν και γενικότερα θα συνδέονται οικονομικά με τα ιδρύματα. Αποδεικνύεται, δηλαδή, ότι έχουν απόλυτο δίκιο οι φοιτητές και τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας που αντιδρούν στην αξιολόγηση, λέγοντας ότι οι επιχειρήσεις θα αξιολογούν απευθείας τα ιδρύματα!

Τα παραπάνω είναι μόνο ένα μέρος από την Εθνική Αναφορά της κυβέρνησης στο πλαίσιο της Μπολόνια, που αφορούν ειδικά στην αξιολόγηση. Ολόκληρο το κείμενό της συνοδεύεται από πλήθος στοιχείων αποκαλυπτικών για το πού οδηγείται η Ανώτατη Εκπαίδευση, που, όπως και η αξιολόγηση, είναι προαποφασισμένα σε ευρωπαϊκό και κυβερνητικό επίπεδο.

Ο «Ρ» θα συνεχίσει τις επόμενες μέρες με περισσότερες σχετικές αποκαλύψεις.

ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Η ΔΑΠ μοίραζε θέματα Εξεταστικής!

Στοιχείο που αναδεικνύει τη διαφθορά που κυριαρχεί ανάμεσα στις μεγάλες παρατάξεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, είναι αυτό που αποκάλυψε χθες η Πανσπουδαστική ΚΣ στο ΤΕΙ Πειραιά και αφορά την παράταξη της ΔΑΠ. Είναι κοινό μυστικό στις σχολές ότι οι παρατάξεις ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, με μοχλό τη διάσύνδεσή τους με συγκεκριμένους καθηγητές και συγκεκριμένα συμφέροντα μέσα στα ιδρύματα, εξαγοράζουν συνειδήσεις και ψήφους φοιτητών, ενώ αντίστοιχα πουλούν και τις δικές τους ψήφους για τις εκλογές στα όργανα των ιδρυμάτων, «ανεβάζοντας» και «κατεβάζοντας» πρυτάνεις και προέδρους σχολών και ιδρυμάτων.

Προχτές, μέλη της ΠΚΣ ανακάλυψαν σωρούς από φωτοτυπίες με παλιά θέματα Εξεταστικής και τις λύσεις τους, καθώς και από σημειώσεις μαθημάτων (αφορούσαν διάφορα μαθήματα από όλα τα Τμήματα της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ), που οι ΔΑΠίτες διακινούσαν σε σπουδαστές. Οι φωτοτυπίες ήταν αποθηκευμένες, σύμφωνα με την καταγγελία της ΠΚΣ, στο γραφείο του Γιώργου Κικίλια, υπεύθυνου για τα ευρωπαϊκά προγράμματα στο ΤΕΙ Πειραιά.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι ακριβώς μια μέρα πριν αποκαλυφθεί η «αποθήκη», που χρησιμοποιούσε η ΔΑΠ προς άγραν ψήφων, είχε γίνει συνεδρίαση του ΔΣ του Συλλόγου Σπουδαστών, όπου η ΔΑΠ είχε εκφράσει την άποψη ότι τα συγγράμματα δεν πρέπει να διανέμονται δωρεάν σε όλους τους φοιτητές. Δηλαδή, από τη μια αρνείται τη δωρεάν διανομή συγγραμμάτων κι από την άλλη «εμπορεύεται» βοηθήματα για τα μαθήματα και την Εξεταστική, κάνοντας πελατειακές σχέσεις με τους σπουδαστές.

Δίκη για τις παράνομες μετεγγραφές στο Πάντειο

Μετά από έξι αναβολές και με ορατό τον κίνδυνο της παραγραφής άρχισε χτες στο Γ' Τριμελές Πλημμελειοδικείο η εκδίκαση της υπόθεσης των παράνομων εγγραφών και μετεγγραφών φοιτητών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το 1998-1999. Στο εδώλιο, μετά από μήνυση του πρώην πρύτανη Γιάννη Βαβούρα, κάθονται οι διοικητικοί υπάλληλοι του Παντείου, Καλ. Βαλσάμη (προϊσταμένη του Τμήματος Κοινωνιολογίας), Ιωάν. Γκότση (γραμματέας του ιδίου Τμήματος). Επίσης κατηγορούμενοι είναι οι: Γεωργία Σεμπέκου, Δημήτριος Σεμπέκςο, Νικόλαος Σκιαδάς, Μιχ. Μποζονέλος, Δήμητρα Γκότση - Καραναστάση (αδελφή του γραμματέα του Τμήματος Κοινωνιολογίας), Ζωή Ιντζέ, Ανδρέας Σωτηρόπουλος, Φώτιος Δασκαλάκης, Δούκαινα Λαδογιάννη και Ευ. Λουτριώτη.

Σύμφωνα με την κατηγορία έχουν διαπράξει πλαστογραφία μετά χρήσεως, ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία μετά χρήσεως, ψεύδη βεβαίωση, υπεξαγωγή εγγράφου και χρήση αυτού, παράβαση καθήκοντος, απάτη κατά συρροή και κατ' εξακολούθηση και ηθική αυτουργία σε αυτή. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο οι δέκα από τους 12 κατηγορουμένους (πλην των δυο διοικητικών υπαλλήλων) φέρονται να νόθευσαν με τη βοήθεια των δυο υπαλλήλων επίσημα έγγραφα, όπως ιατρικές γνωματεύσεις, πετυχαίνοντας έτσι την εγγραφή τους στο Πανεπιστημιακό Ιδρυμα ως «άτομα με ειδικές ανάγκες». Οι δε υπάλληλοι φέρονται να «υπεξήγαγαν φοιτητικούς φακέλους ώστε να καταστεί αδύνατη η έρευνα».

Για μια ακόμα φορά από το δικαστήριο απουσίαζαν οι περισσότεροι κατηγορούμενοι. Η πρώτη μέρα της δίκης αναλώθηκε σε ενστάσεις που υποβάλλουν οι συνήγοροι και των δύο πλευρών. Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά από πολλές μέρες.

ΚΕΡΚΥΡΑ
Περιοδεία του ΚΚΕ στο πανεπιστήμιο

Περιοδεία στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο στην Κέρκυρα πραγματοποίησε προχθές το πρωί κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Κώστα Αλυσσανδράκη, μέλος της ΚΕ, κάνοντας το δικό του διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Στην πλατιά συζήτηση που έγινε με φοιτητές, πανεπιστημιακούς και με εργαζόμενους, αναδείχτηκαν τα πολλά προβλήματα, που αντιμετωπίζουν καθημερινά και αφορούν τόσο στην υλικοτεχνική υποδομή, όσο και στο περιεχόμενο της παρεχόμενης γνώσης και της εργασιακής προοπτικής των αποφοίτων.

Τα προβλήματα της υποχρηματοδότησης και σ' αυτό το πανεπιστήμιο είναι εμφανή, τόσο στην έλλειψη φοιτητικής μέριμνας, όσο και στο γεγονός ότι οι αίθουσες διδασκαλίας δεν επαρκούν, ενώ λόγω έλλειψης εγκαταστάσεων καταβάλλονται 500.000 ευρώ το μήνα σε νοικιαζόμενες αίθουσες διάσπαρτες στην πόλη. Ακόμα, οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες είναι με συμβάσεις έργου, ενώ η καθαριότητα έχει δοθεί σε ιδιώτες. Ταυτόχρονα, πολλοί φοιτητές συνειδητοποιούν ότι οι αλλαγές που ετοιμάζονται στο πλαίσιο των ευρωενωσιακών κατευθύνσεων οδηγούν στην υποβάθμιση των σπουδών τους και την παραπέρα ιδιωτικοποίηση.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο Πανεπιστήμιο, με θέμα «Εθνικός διάλογος, η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος και η πρόταση του ΚΚΕ», με κεντρικό ομιλητή τον Κ. Αλυσσανδράκη, υπογραμμίστηκε ότι μοναδική απάντηση στο διάλογο - απάτη είναι ο συντονισμένος αγώνας όχι μόνο της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά όλων των λαϊκών στρωμάτων, για Παιδεία που θα υπηρετεί το λαό και όχι το κεφάλαιο. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και έκαναν παρεμβάσεις, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων Κέρκυρας Η. Κωφογεώργος, ο καθηγητής Πανεπιστημίου Χάρης Κατσούλης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διδασκόντων στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο «Αρμένης Βράιλας», Π. Παπαβασίλης, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κέρκυρας Ν. Μεταλληνός, η Φ. Μανδάνα εκπρόσωπος των φοιτητών στη Σύγκλητο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ