Η Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων (ΟΕΟΑ) «Αθήνα 2004» και η κυβέρνηση - σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες - «δέχονται πολύ στενό μαρκάρισμα» από Αμερικανούς, αλλά και Ισραηλινούς, προκειμένου να αναλάβουν την ασφάλεια των Αγώνων, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις υπηρεσίες ασφαλείας σε όλες τις εγκαταστάσεις, την ασφάλεια ενδοεταιρικών χώρων, τον εξοπλισμό φορέων παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, καθώς και τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας.
Ο Ν. Μπερνς, εκτός από τις παρεμβάσεις του που είχαν στόχο για την ακύρωση του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για το Ολυμπιακό Χωριό, πιέζει τώρα την ελληνική κυβέρνηση και για το θέμα της ασφάλειας των Αγώνων. Οι Αμερικανοί θεωρούν ότι πρέπει να έχουν τον απόλυτο έλεγχο σε αυτόν τον «ευαίσθητο» τομέα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 14 Δεκέμβρη αυστραλιανή εφημερίδα δημοσίευσε ρεπορτάζ, σύμφωνα με το οποίο το αμερικανικό αεροπλανοφόρο «Αβραάμ Λίνκολν» θα πλέει στα διεθνή ύδατα ανοιχτά της Νέας Νότιας Ουαλίας, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Σίδνεϊ τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, έτοιμο να αναλάβει δράση σε περίπτωση τρομοκρατικής ενέργειας... Το ίδιο δημοσίευμα ανέφερε ότι ανάλογα μέτρα ενδέχεται να λάβουν οι ΗΠΑ και για τους Αγώνες του 2004 στην Αθήνα! Η εφημερίδα, επικαλούμενη Αμερικανό αξιωματούχο, ανέφερε ότι «αν ο Λευκός Οίκος κρίνει ότι απειλούνται πολίτες του Σίδνεϊ θα παρέμβει, έστω κι αν δεν το ζητήσουν οι Αυστραλοί»...
Από την πλευρά του Ισραήλ, παράγοντες από την ισραηλινή πρεσβεία βρίσκονται σε συχνή επικοινωνία με το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και την ΟΕΟΑ για το θέμα. Οι Ισραηλινοί, μετά τη συνάντηση ελληνοαμερικανικών εταιριών, κατά την οποία έγιναν συζητήσεις για το θέμα της ασφάλειας, διαμήνυσαν στην ελληνική πλευρά, να μην τολμήσει να κάνει κάτι χωρίς αυτούς! Να σημειώσουμε ότι το ενδιαφέρον των Ισραηλινών εστιάζεται κυρίως στον τομέα της ανταλλαγής πληροφοριών και αντικατασκοπίας. Αυτό ακριβώς συζητήθηκε και τον περασμένο Νοέμβρη στο περιθώριο της ελληνοϊσραηλινής επιχειρηματικής συνάντησης, με αντικείμενο τις ευκαιρίες, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Από τις 25 ισραηλινές εταιρίες που συμμετείχαν στη συνάντηση, οι περισσότερες έχουν ως αντικείμενο τα συστήματα ασφαλείας, πληροφορικής και πυρασφάλειας. Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, και στην πρόσφατη επίσκεψη της υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας Ρ. Ζήση στο Ισραήλ, όπου και συναντήθηκε με τον υφυπουργό Βιομηχανίας κ. Hores.
Τέλος, να θυμίσουμε ότι, σύμφωνα με δήλωση της αντιπροέδρου της ΟΕΟΑ Ν. Τζαβέλλα - σε εκδήλωση της ΓΣΕΕ -θα χρειαστούν 50.000 άτομα για την ασφάλεια των αθλητών. Οι 20.000 θα είναι αστυνομικοί και οι 30.000 στρατιώτες, που θα εκπαιδευτούν ειδικά γι' αυτό το λόγο.
Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Τις καταστροφικές επιπτώσεις στο περιβάλλον από τη λειτουργία της TVX Hellas ΑΕ στην Ολυμπιάδα Χαλκιδικής επισημαίνουν, για άλλη μια φορά, οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Παναγιώτου και Μαρία Μπόσκου, σε Ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού.
Παράλληλα, οι βουλευτές του ΚΚΕ καλούν τους δύο υπουργούς να καταθέσουν μέσα στις προθεσμίες που προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής όλα τα σχετικά έγγραφα που αφορούν τα παρακάτω:
Σε 48ωρη πανελλαδική ακινητοποίηση των οχημάτων τους προχωρούν την ερχόμενη βδομάδα οι αυτοκινητιστές ταξί και αγοραίων.
Σύμφωνα με απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), τα ταξί θα ακινητοποιηθούν σε όλη τη χώρα από τις 5 τα ξημερώματα την ερχόμενη Τρίτη, 18 Γενάρη, μέχρι τις 5 π.μ. της μεθεπόμενης Πέμπτης. Δηλαδή, τα ταξί δε θα κυκλοφορήσουν στις 18 και 19 Γενάρη.
Σημειώνεται ότι η κινητοποίηση της ερχόμενης βδομάδας, είναι συνέχεια της προειδοποιητικής κινητοποίησης του κλάδου στις 8 Δεκέμβρη 1999, που κηρύχτηκε σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την παρελκυστική τακτική της κυβέρνησης στην ικανοποίηση θεσμικών, οικονομικών και φορολογικών αιτημάτων των αυτοκινητιστών ταξί.
Το ΔΣ της Ομοσπονδίας, ιεραρχώντας τα προβλήματα του κλάδου, ζητά να αποσυρθούν ορισμένες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών (σ.σ.: έχει κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή), που αφορούν την αφαίρεση των πινακίδων και των αδειών ταξί για κάποιες παραβάσεις, τη χορήγηση νέων αδειών ταξί, τη συγχώνευση των εδρών σύμφωνα με το σχέδιο «Καποδίστριας» και τη θέσπιση ορίου παλαιότητας στα ταξί (απόσυρση με τη συμπλήρωση 15ετίας στην κυκλοφορία). Οι αυτοκινητιστές ταξί ζητούν επίσης: Να μην ισχύσει η αναδρομική επιβολή φόρων και τελών για μεταβιβάσεις ταξί που έγιναν στο παρελθόν και να θεσπιστούν φορολογικά και οικονομικά κίνητρα για την αντικατάσταση των οχημάτων. Να αναπροσαρμοστούν τα κόμιστρα, καθώς το κόστος λειτουργίας των ταξί όλο και αυξάνεται, μετά τις συνεχείς ανατιμήσεις σε καύσιμα, ανταλλακτικά, ασφαλιστικές εισφορές, ασφάλιστρα κλπ.
Σε περιοχές αμειγούς κατοικίας δεν μπορεί να κτίζονται οικοδομές, στις οποίες να λειτουργούν τράπεζες και γραφεία, αν δεν έχουν πρόσοψη σε οδό του βασικού οδικού δικτύου, σύμφωνα με απόφαση του Τμήματος Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
Στο Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο είχε προσφύγει ο Δήμος Νέου Ψυχικού κατά του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, ζητώντας να ανασταλεί η εκτέλεση της οικοδομικής άδειας που χορηγήθηκε από την Πολεοδομία Ανατολικής Αττικής. Ο Δήμος Νέου Ψυχικού υποστηρίζει ότι το ακίνητο για το οποίο χορηγήθηκε η οικοδομική άδεια δεν είναι ενιαίο, αλλά εμπίπτει σε δύο οικοδομικά τετράγωνα.
Το δικαστήριο δέχτηκε την αίτηση αναστολής για το κτίριο που έχει πρόσοψη σε εσωτερικούς δρόμους (Μαντζάρου και Κ. Παλαμά). Στο σκεπτικό του Τμήματος Αναστολών του ΣτΕ αναφέρεται ότι με τη λειτουργία τραπεζών και γραφείων υπάρχει κίνδυνος να επιβαρυνθούν οι όροι διαβίωσης και γενικότερα το οικιστικό περιβάλλον της περιοχής. Επίσης επισημαίνεται ότι υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί μη ανατρέψιμη πολεοδομική κατάσταση και γι' αυτό το λόγο θα πρέπει να ανασταλεί η οικοδομική άδεια.
Αντίθετα, το δικαστήριο απέρριψε την αίτηση αναστολής για το κτίριο που βλέπει σε κεντρικό οδικό δίκτυο και συγκεκριμένα στις οδούς Κηφισίας και Εθνικής Αντίστασης.
Ο εισηγητής - σύμβουλος επικρατείας Ν. Ρόζος πρότεινε την ακύρωση του γενικού πολεοδομικού σχεδιασμού ως μη νόμιμου, επειδή προσθέτει χρήσεις πολεοδομικού κέντρου που οδηγούν σε ανατροπή της φυσιογνωμίας του οικισμού. Πρόσθεσε ότι κατά το Σύνταγμα απαγορεύεται η νόθευση ή υποβάθμιση των χρήσεων γης και επιτρέπεται μόνο στο τμήμα που επεκτείνεται το σχέδιο πόλης και εφόσον δε θίγεται η φυσιογνωμία του οικισμού.
Το θέμα της ανασύστασης της Κάρλας επανέφερε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής με Επίκαιρη Ερώτηση που απευθύνει προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Γεωργίας.
Οπως επισημαίνει ο βουλευτής, όλοι οι φορείς της Μαγνησίας και των παρακάρλιων δήμων της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλίας είναι ανήσυχοι από την καθυστέρηση και αναβολή έναρξης των εργασιών για την επανασύσταση του υγροβιότοπου της Κάρλας, ένα έργο που παρά το ότι έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο τον περασμένο Νοέμβρη, βρίσκεται ακόμη «στον αέρα», καθώς: Δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του από το Γ' κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, δεν προχώρησαν οι διαδικασίες για τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις, δεν έχει εγκατασταθεί ο εργολάβος.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτάει τους υπουργούς αν αληθεύουν οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες το έργο διαγράφηκε από το τομεακό πρόγραμμα περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ, καθώς επίσης και τι μέτρα σκοπεύει να πάρει άμεσα η κυβέρνηση, ώστε: Να εξασφαλιστεί πλήρως η χρηματοδότηση και κατασκευή του έργου. Να εγκατασταθεί άμεσα ο εργολάβος. Επίσης, ρωτά γιατί δεν προχώρησαν ακόμη οι απαλλοτριώσεις των απαιτούμενων εκτάσεων και πότε θα γίνουν.