Οι «αλχημείες» του υπουργείου Παιδείας για εξοικονόμηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, προκειμένου να εμφανίσει πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό, παίρνουν σάρκα και οστά με υποβαθμίσεις, καταργήσεις και συγχωνεύσεις δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και λυκείων. Σε όλη τη χώρα εξελίσσεται μια προσπάθεια συρρίκνωσης της δημόσιας εκπαίδευσης και επιχειρείται με διοικητικό τρόπο η επιβολή μείωσης των δαπανών μέσα από την εμφάνιση της δήθεν μειωμένης ανάγκης σε εκπαιδευτικό προσωπικό, λόγω μικρού μαθητικού πληθυσμού. Στο «μαχαίρι» του υπουργείου μπαίνουν συστηματικά όλες οι περιοχές της χώρας, και ιδιαίτερα πόλεις και χωριά της περιφέρειας.
Με το σύνθημα «ένας δήμος με λιγότερους δασκάλους θα είναι ένας δήμος με περισσότερη αμάθεια και εγκληματικότητα», δάσκαλοι και νηπιαγωγοί της Καλλιθέας πραγματοποίησαν χτες το απόγευμα παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο, διαμαρτυρόμενοι για την κατάργηση 24 οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, που προβλέπει σχετική πρόταση του προϊσταμένου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα στην Καλλιθέα, σχετική εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας (με ημερομηνία 30/12/99) προβλέπει τον υποβιβασμό από οκταθέσια σε εξαθέσια του 1ου, 5ου, και 7ου Δημοτικών Σχολείων, από δωδεκαθέσια σε εξαθέσια του 8ου και 11ου Δημοτικών Σχολείων και από εννιαθέσιο σε εξαθέσιο του 22ου Δημοτικού Σχολείου, καθώς και από διθέσιο σε μονοθέσιο του 15ου Νηπιαγωγείου Καλλιθέας. Επίσης, καταργεί το μονοθέσιο 18ο Νηπιαγωγείο Καλλιθέας, καθώς και τη θέση καθηγητή αγγλικής γλώσσας του 16ου Δημοτικού Σχολείου Καλλιθέας. Αυτό σημαίνει κατάργηση 24 οργανικών θέσεων.
Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καλλιθέας - Μοσχάτου «Αριστοτέλης - Ελλη Αλεξίου» εξέφρασε, κατά τη χτεσινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, την αντίθεσή του και πρότεινε όλα τα σχολεία να λειτουργήσουν με όλους τους εκπαιδευτικούς που προβλέπονται στις οργανικές τους θέσεις.
Η πρόταση που πέρασε κατά πλειοψηφία από τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (αρνητική ήταν η ψήφος της εκπροσώπου του Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) ήταν να μην καταργηθεί καμιά οργανική θέση στο 1ο Γραφείο της Δ` Διεύθυνσης. Να απασχοληθούν οι «πλεονάζοντες» δάσκαλοι, στο ολοήμερο σχολείο, στις τάξεις υποδοχής, στην ενισχυτική διδασκαλία και στο θεσμό του πρόσθετου δασκάλου σε κάθε σχολείο. Επίσης, πρότεινανο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα να είναι 20. Η πρόταση για συνδιδασκαλία δυο δασκάλων στην ίδια τάξη δεν πέρασε. Οι παραπάνω προτάσεις θα μεταβιβαστούν στη Νομαρχιακή Επιτροπή Παιδείας.
Λαϊκή συνέλευση πραγματοποιούν σήμερα Τετάρτη στις 7.30μμ οι κάτοικοι του Δήμου Βελβεντού Νομού Κοζάνης, οι οποίοι αντιδρούν στην κατάργηση - συγχώνευση του Ενιαίου Λυκείου του Δήμου με αυτό του Δήμου Σερβίων. Κύμα αντιδράσεων από Συλλόγους Καθηγητών και Δημοτικά Συμβούλια έχει ξεσηκώσει η πρόταση που κατέθεσαν για έγκριση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο ο διευθυντής και οι προϊστάμενοι των Γραφείων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κοζάνης, μετά από κοινή σύσκεψη και με την οποία νομιμοποιείται η συγχώνευση - κατάργηση 10 Γυμνασίων, 8 Ενιαίων Λυκείων, καθώς και Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων του νομού.
Σε συνημμένη επιστολή του προς το νομάρχη Κοζάνης ο Ν. Αμαρανίδης, διευθυντής Β`βάθμιας Εκπαίδευσης ΝΑ Κοζάνης, αναφερόμενος στις καταργήσεις - συγχωνεύσεις, επισημαίνει ότι εντάσσονται στην «προσπάθεια εκσυγχρονισμού των κοινωνικών θεσμών, για να συναντήσουν και να καλύψουν τις ανάγκες του μέλλοντος και η οποία γίνεται σε όλα τα επίπεδα με μεταρρυθμίσεις και μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις».
Οι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Καθηγητών του Ενιαίων Λυκείων Βελβεντού,Εράτυρας και ο Σύλλογος Καθηγητών του Γυμνασίου Αγίου Χριστοφόρου αντιδρούν στις αποφάσεις αυτές, ενώ μέρα με τη μέρα οι αντιδράσεις μαζικών φορέων και δήμων, σχολεία των οποίων συμπεριλαμβάνονται στη λίστα, πληθαίνουν.
Χτες αργά το βράδυ συνεδρίασε και η ΕΛΜΕ Κοζάνης.
Μάλιστα ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Ανθόπουλος, υπερασπιζόμενος το αντιδημοκρατικό κρεσέντο της κυβέρνησης, έφτασε στο έσχατο όριο διαστροφής της πραγματικότητας, λέγοντας στην Επιτροπή ότι η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου έχει στόχο την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και υπερασπίζει τα ατομικά δικαιώματα των μαθητών!
Μιλώντας στην Επιτροπή ο βουλευτής του ΚΚΕ Α. Κανταρτζής, αφού κατήγγειλε την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση, είπε ότι με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου συντελείται ένας πρωτοφανής αντιδημοκρατικός κατήφορος που είναι ο χειρότερος των τελευταίων χρόνων. Η ενέργεια αυτή της κυβέρνησης, είπε, επιβεβαιώνει την εκτίμηση ότι τα αντιλαϊκά κάθε φορά μέτρα συμβαδίζουν με τον κυβερνητικό αυταρχισμό. Ολα αυτά, τόνισε, έρχονται ως συνέχεια της απαγόρευσης των διαδηλώσεων, των αγροτοδικείων και της απαγόρευσης των απεργιών. Προειδοποίησε όμως την κυβέρνηση ότι όπως έχει δείξει και το παρελθόν καμιά τρομοκρατία δε σταμάτησε την κοινωνική εξέλιξη και τους λαϊκούς αγώνες.
Η κυβέρνηση, τόνισε, οδηγεί δεκαπεντάχρονα παιδιά στα δικαστήρια, την ίδια ώρα που προωθεί την αποποινικοποίηση των ναρκωτικών και μειώνει τις ποινές που επιβάλλονται στους εμπόρους που πουλούν ναρκωτικά έξω από τα σχολεία. Καταλήγοντας ζήτησε, έστω και την ύστατη στιγμή, την απόσυρση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, που βάζει στο γύψο βασικά πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα.
Την απόσυρση της συγκεκριμένης πράξης ζήτησαν και οι εκπρόσωποι των άλλων κομμάτων, καθώς και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ που έκανε παρέμβαση στη συζήτηση.
Ομως ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Ανθόπουλος ήταν για μία ακόμα φορά προκλητικός στην υπεράσπιση του αυταρχικού κατήφορου της κυβέρνησης. Επιστράτευσε τον «κομμουνιστικό δάκτυλο» πίσω από τις μαθητικές κινητοποιήσεις, λέγοντας ότι αυτές έγιναν με βάση «επιχειρησιακό σχέδιο συγκεκριμένου κομματικού φορέα», σχέδιο που σε μία νύχτα οργάνωσε 238 καταλήψεις, με στόχο να «αλώσει το χώρο» και να τον χρησιμοποιήσει κομματικά. Ιδιαίτερα δυσφημιστικός ήταν για τις μαθητικές κινητοποιήσεις, λέγοντας ότι χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξή τους μέθοδοι μαφίας με καλπονοθείες και εκβιασμούς, ενώ μέσα στα σχολεία υπήρχε μια ιδιότυπη εγκληματικότητα, ναρκωτικά και βία. Θέλοντας δε να ενισχύσει τη θεωρία του «κομμουνιστικού δακτύλου», είπε ότι με βάση την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου δε συνελήφθησαν τυχαίοι γονείς και μαθητές, αλλά όλοι είχαν «συγκεκριμένη πολιτική ταυτότητα».
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας διοργανώνουν την Τρίτη 1η Φλεβάρη στις 11.30 το πρωί έξω από το Επαρχείο Λαγκαδά οι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Δασκάλων - Νηπιαγωγών της Περιφέρειας Λαγκαδά, απαιτώντας την έναρξη λειτουργίας των πέντε νηπιαγωγείων, έστω και μετά από πέντε μήνες καθυστέρηση, στα χωριά Δορκάδα, Λαχανά, Μαυρούδα, Στεφανινά και Νικομηδινό. Τα παραπάνω νηπιαγωγεία δε λειτούργησαν καθόλου από την αρχή του σχολικού έτους, λόγω έλλειψης νηπιαγωγών, ενώ στη λίστα των κλειστών σχολείων προστέθηκε και το νηπιαγωγείο Νικομηδινού που έκλεισε πρόσφατα. Παράλληλα 4 διθέσια νηπιαγωγεία λειτουργούν ως μονοθέσια επίσης εξαιτίας της έλλειψης νηπιαγωγών. Αυτά είναι των Νέων Βρασών, Μελισσοχωρίου, Ζαγκλιβερίου και Ασσήρου.
Ο Σύλλογος με ανακοίνωσή του κατηγορεί το υπουργείο Παιδείας για αναλγησία και αδιαφορία και τονίζει πως «οι προσπάθειες του Συλλόγου να φέρει τους αρμόδιους μπροστά στις ευθύνες τους είχε ως αποτέλεσμα να μεταθέτουν τις ευθύνες ο ένας στον άλλον, ακολουθώντας μια παρελκυστική πολιτική που δείχνει και το πραγματικό ενδιαφέρον της πολιτείας για τη δημόσια εκπαίδευση και την "Παιδεία Ανοιχτών Οριζόντων" που ευαγγελίζεται ο Ν.2525/97».
«Το έγκλημα σε βάρος των παιδιών των χωριών κοντεύει να ολοκληρωθεί», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, αφού - όπως σημειώνουν - «το ξεκίνημά τους στη ζωή είναι θέμα αριθμών και το κράτος αδυνατεί να κατανοήσει γιατί θα πρέπει να έχουν νηπιαγωγό τα 5 νήπια του Λαχανά, τα 5 νήπια της Δορκάδας, τα 7 νήπια της Μαυρούδας, τα 6 νήπια των Στεφανινών, τα 13 του Ξηροποτάμου, τα 11 του Νικομηδινού και πώς μπορεί μια νηπιαγωγός να διαπαιδαγωγήσει τα 29 νήπια του Ζαγκλιβερίου».
Απαρέγκλιτα εκτελούν τις εντολές του υπουργείου Παιδείας ορισμένοι «εκσυγχρονιστές» διευθυντές, προκειμένου να εφαρμοστεί στην πράξη η φασιστικής έμπνευσης Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου κατά των αγωνιζόμενων μαθητών.
Συγκεκριμένα, με πρόταση της διευθύντριας του 2ου ΕΛ Νίκαιας κ. Ψωμά και σε συνεννόηση με τον προϊστάμενο Β` Βάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ιωαννίδη,διώκεται ο Γιώργος Κονταξιδάκης, μαθητής της Γ` Λυκείου, μέλος του 15μελούς και του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Πειραιά, με αποβολή για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, για τον ίδιο λόγο έγιναν προειδοποιήσεις και σε άλλους μαθητές για μονοήμερες ή διήμερες αποβολές.
Οι προσπάθειες τρομοκράτησης κατά του Γ. Κονταξιδάκη ξεκίνησαν λίγο πριν τα Χριστούγεννα, που η κ. Ψωμά είχε εξαπολύσει επίθεση εναντίον του με διάφορες προφάσεις, όπως απρεπή συμπεριφορά, οι οποίες όμως δε στηρίζονταν πουθενά και τον είχε αποβάλει για τρεις μέρες από το σχολείο. Ενώ τον είχε απειλήσει, λέγοντάς του ότι «θα τα πούμε μετά τις γιορτές».
Η διευθύντρια του 2ου ΕΛ Νίκαιας πραγματοποίησε τις απειλές της και τώρα επιδιώκει να αποβληθεί ο Γ. Κονταξιδάκης με αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Σε ένδειξη διαμαρτυρίας, Σωματεία, γονείς και καθηγητές πραγματοποίησαν την περασμένη Παρασκευή παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο της διευθύντριας. Επίσης αποκαλυπτική είναι η δήλωση της υποδιευθύντριας που υπεραμύνθηκε για την... πίστη της Διεύθυνσης τόσο στους αντιεκπαιδευτικούς νόμους, όσο και στο φασιστικού τύπου Ιδιώνυμο!
Το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Πειραιά, με ανακοίνωσή του, υπογραμμίζει: «Η λυσσασμένη επίθεση ενάντια στο μαθητικό κίνημα δε θα περάσει. Ολοι μαζί θα υπερασπιστούμε τους συμμαθητές μας και το δικαίωμά μας στη μόρφωση. Δεν τρομοκρατούμαστε, όχι γιατί έχουμε άγνοια, αλλά επειδή ξέρουμε ότι οι γονείς και οι παππούδες μας αγωνίστηκαν και αγωνίζονται για να μην περάσει ο φασισμός».
Ερώτηση του ΚΚΕ, για τα δύο νηπιαγωγεία της Ζαγοράς Πηλίου που δε λειτουργούν
«Πότε επιτέλους σκοπεύει να λειτουργήσει τα νηπιαγωγεία στη Ζαγορά με την πρόσληψη και εγκατάσταση νηπιαγωγών στα νηπιαγωγεία;». Το ερώτημα αυτό απευθύνουν στον υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Αχιλλέας Κανταρτζής, με Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή.
Οπως επισημαίνουν οι δύο βουλευτές, έντονη είναι η αγανάκτηση των κατοίκων, των μαζικών φορέων και της δημοτικής αρχής του Δήμου Ζαγοράς, από την ανευθυνότητα και την αδιαφορία που προκλητικά επιδεικνύει το υπουργείο για τα παιδιά των νηπιαγωγείων του νέου Δήμου του Πηλίου.
Συγκεκριμένα, παρά τις επανειλημμένες ενοχλήσεις του δήμου προς κάθε αρμόδιο για τη στελέχωση με εκπαιδευτικούς δύο νηπιαγωγείων της πόλης, πέρασαν πέντε μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και αυτά παραμένουν κλειστά εξαιτίας της έλλειψης νηπιαγωγών.
Την πολιτική του υπουργείου Παιδείας, που υπαγορεύει τις αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις τμημάτων και σχολείων, καταγγέλλει, με ανακοίνωση, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) . Μάλιστα, σύμφωνα με τη ΔΟΕ, ήδη 6 προϊστάμενοι Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν παραπεμφθεί για πειθαρχικό αδίκημα, επειδή δεν εφάρμοσαν αυτή την απόφαση, που αποτελεί την απάντηση του υπουργείου Παιδείας στο αίτημα για κάλυψη των κενών στα σχολεία.
Συγκεκριμένα, η ΔΟΕ «καταγγέλλει τον υπουργό Παιδείας κ. Αρσένη και τους συνεργάτες του, οι οποίοι, σε κλίμα τρομοκρατίας, απειλούν με διώξεις και τιμωρίες εκείνους τους προϊσταμένους, που αρνούνται να αποκρύψουν τα υπάρχοντα προβλήματα της εκπαίδευσης στην περιοχή τους και κυρίως δεν προχωρούν σε νέες συμπτύξεις των τμημάτων, προκειμένου να εξοικονομήσουν εκπαιδευτικούς για τις ανάγκες τους. Οι κύριοι του υπουργείου Παιδείας αδιαφορούν, αν αυτό μπορεί να υλοποιηθεί (σε αίθουσες ακατάλληλες), καθώς και για το ότι στα πολυπληθή τμήματα των 30 μαθητών και άνω δημιουργείται ποιοτική υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ηδη, για το λόγο αυτό, έχουν παραπεμφθεί, με εντολή του υπουργού της Παιδείας, για πειθαρχικό αδίκημα 6 προϊστάμενοι Διευθύνσεων».
Η ΔΟΕ καταγγέλλει επίσης ότι το υπουργείο, «ενώ γνωρίζει ότι οι ελλείψεις του εκπαιδευτικού προσωπικού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ξεπερνούν τις 2.000, με αποτέλεσμα την κακή λειτουργία πολλών σχολικών μονάδων, αρνείται να χορηγήσει τις απαραίτητες πιστώσεις για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών που έχουν ζητήσει επανειλημμένα εγγράφως οι προϊστάμενοι των νομών. Υπάρχουν, ακόμα και σήμερα, τέσσερις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, σχολεία, κυρίως ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία που παραμένουν κλειστά!!!».
Η ΔΟΕ επισημαίνει την αναστάτωση από τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει αυτή η πολιτική και ζητά άμεσα μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και άμεση ανάκληση των πειθαρχικών διώξεων των προϊσταμένων.
Σε συμβολική αποχή από τη διδασκαλία των μαθημάτων προχωρά σήμερα ο Σύλλογος Διδακτικού Ερευνητικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού του ΤΕΦΑΑ Αθήνας, που βρίσκεται στο πλευρό του καθηγητή του Τμήματος Κ. Μπουντόλου, στον οποίο το Πειθαρχικό Συμβούλιο των μελών επέβαλε ποινή οριστικής απόλυσης επειδή προσπάθησε να υπερασπίσει το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του Πανεπιστημίου. Η συμβολική αποχή ξεκινά στις 10 το πρωί και τελειώνει στις 2 το μεσημέρι.
Η γενική συνέλευση του Τμήματος Εκπαίδευσης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού με ομόφωνο ψήφισμα έχει εκφράσει την πλήρη συμπαράστασή της στον καθηγητή Κ. Μπουντόλο. Οπως αναφέρει, «η ποινή επιβλήθηκε για πράξη που, όπως δέχεται η απόφαση, διαπράχθηκε, σχεδόν προ πενταετίας, το Μάρτη του 1995, αποσκοπούσε δε στην προάσπιση εκείνου που ο καθηγητής κ. Κώστας Μπουντόλος θεωρούσε ως επιταγή της νομιμότητας και της ακαδημαϊκής τάξης, σε μια περίοδο που, κατά άλλων μελών ΔΕΠ εκκρεμούσαν κατηγορίες για ιδιαίτερης βαρύτητας ποινικές παραβιάσεις και πειθαρχικά παραπτώματα».
Ειδικότερα, στο ψήφισμα αναφέρεται ότι «οι εξετάσεις που φέρεται ότι προσπάθησε να εμποδίσει ο καθηγητής κ. Κώστας Μπουντόλος διεξήχθησαν ομαλά, χωρίς κανένα πρόβλημα. Η κρίση που είχε εκδηλωθεί στη λειτουργία του ΤΕΦΑΑ Πανεπιστημίου Αθηνών και της οποίας σύμπτωμα υπήρξε η υποβολή αθρόων μηνύσεων και η δημιουργία άλλων δικαστικών αμφισβητήσεων μεταξύ των μελών του, διακινδύνευσε την ίδια την ύπαρξη του Τμήματος, η ατμόσφαιρα δε ομαλότητας και συνεργασίας που ήδη επιτεύχθηκε, με τον τερματισμό των περισσότερων ποινικών και πειθαρχικών υποθέσεων, μετά από μετριασμό της στάσης όλων των εμπλεκομένων μελών ΔΕΠ, αποτελεί υπέρτατο αγαθό που η διατήρησή του είναι αναγκαία για τη λειτουργία και ανάπτυξη του ΤΕΦΑΑ». Επίσης, η ΓΣ του Συλλόγου ΔΕΠ του ΤΕΦΑΑ σημειώνει ότι «η οριστική παύση του συναδέλφου καθηγητή κ. Κώστα Μπουντόλου δεν εναρμονίζεται με το κλίμα ομαλότητας που τείνει να εδραιωθεί στο Τμήμα μας, δημιουργεί δε την ανακριβή εντύπωση ότι ήταν ο μόνος υπεύθυνος για την κρίση των προηγουμένων ετών».