ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Ιούλη 2005
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Απίστευτη βαρβαρότητα

Συνεχίζονται οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή της Κω, από ένα περιπολικό σκάφος, ένα αεροπλάνο του Λιμενικού Σώματος και παραπλέοντα σκάφη, για τον εντοπισμό ενός αλλοδαπού. Είχε προηγηθεί η ανεύρεση από βρετανική θαλαμηγό, δύο αλλοδαπών, εκ των οποίων ο ένας ήταν νεκρός.

Σύμφωνα με την καταγγελία του διασωθέντος, στις 15 Ιούνη, επιβιβάστηκε λαθραία μαζί με τους υπόλοιπους δύο, σε φορτηγό πλοίο στο λιμάνι του Αμπιτζάν. Το πλοίο απέπλευσε με προορισμό τη Μεσόγειο τέσσερις μέρες μετά και στις 25 Ιούνη, οι τρεις λαθρεπιβάτες εντοπίστηκαν από μέλη του πληρώματος. Αρχικά, εργάζονταν καταναγκαστικά στο πλοίο, ενώ αργότερα παρέμειναν κλειδωμένοι σε καμπίνα.

Στην καταγγελία του ο αλλοδαπός, τονίζει πως 19 μέρες μετά τον απόπλου, το πλοίο έδεσε στην Τουρκία, όπου εκφόρτωσε το βαμβάκι που μετέφερε, μετά προσέγγισε λιμάνι της Συρίας και τέλος έδεσε στην Ουκρανία. Οπως περνούσε το φορτηγό από την Κω, τα μέλη του πληρώματος, αφού ξυλοκόπησαν τους τρεις αλλοδαπούς, τους έριξαν στη θάλασσα.

ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ
«Ερχονται κι άλλα "ΣΑΜΙΝΑ"»!

Δριμύ «κατηγορώ» κατά των εφοπλιστών και της κυβέρνησης, από τους διασωθέντες του πολύνεκρου ναυαγίου, κατά τη χτεσινή μέρα της δίκης

«Να περιμένετε και άλλα "ΣΑΜΙΝΑ"»! Η κραυγή αγωνίας, από τον ναυαγό Χριστόδουλο Μανώλη, «σημάδεψε» τη χτεσινή μέρα της δίκης για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, ότι όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα βρίσκονται στα χέρια των εφοπλιστών θα κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές. Ο ίδιος, ναυαγός και συνταξιούχος α` μηχανικός από την Ικαρία, αφού κατέθεσε για τη μάχη που έδωσε, ώστε να κρατηθεί στη ζωή τη νύχτα της 26ης Σεπτέμβρη 2000, όταν το καράβι βούλιαξε στη θάλασσα της Πάρου πνίγοντας 80 ανθρώπους, κατήγγειλε ότι στην κατάσταση που ήταν τότε το «ΣΑΜΙΝΑ» είναι πολλά πλοία και σήμερα. Και ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ», το οποίο «πιάνει» στο νησί. Είναι παλιό και υποσυντήρητο, ανήκει στην ίδια πλοιοκτήτρια εταιρία με του «ΣΑΜΙΝΑ», την «Hellenic Seaways» (τότε MFD), και πριν από 15 μέρες, καθώς προσέγγιζε το λιμάνι της Πάρου, έπαθε «μπλακ άουτ» και προσέκρουσε πάνω στον ντόκο!

Ο μάρτυρας, αφού αναφέρθηκε στην άσχημη κατάσταση του πλοίου, που, εκτός των άλλων, ταξίδευε και χωρίς στεγανά, αφού ο χώρος αυτός είχε γίνει καμπίνες, κατήγγειλε τόσο την πλοιοκτήτρια εταιρία, όσο και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, δηλαδή Λιμεναρχεία, Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, εκφράζοντας την απορία του «πώς παίρνουν τέτοιο ρίσκο σε βάρος τόσων ανθρώπων». Στο σημείο αυτό, εύστοχα, ένας από τους δικηγόρους των ναυαγών και των συγγενών των θυμάτων, σχολίασε: «Η εταιρία έχει τους λιμενικούς στο τσεπάκι της», δίνοντας παραστατικά «με πέντε κουβέντες» ολόκληρο το βρώμικο κύκλωμα που αναπαράγει η φιλοεφοπλιστική πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, για να υπηρετεί την εφοπλιστική εγκληματική ασυδοσία.

Ακόμα, ο συγκεκριμένος μάρτυρας ήταν και αυτός που βρέθηκε δίπλα με τον πλοίαρχο του «ΣΑΜΙΝΑ» Βασ. Γιαννακή, καθώς τους περισυνέλεξε από τη θάλασσα το ίδιο καΐκι. «Στις 2.30 τη νύχτα - είπε - έβγαλαν από τη θάλασσα έναν άνθρωπο ημίγυμνο που φαινόταν να τα έχει εντελώς χαμένα».

Στην αναξιοπλοΐα του «ΣΑΜΙΝΑ» αναφέρθηκε και ο μάρτυρας Γιώργος Παπαδόπουλος, ο οποίος είπε ότι «ούτε βάρκα δε βυθίζεται τόσο γρήγορα. Η αρμόδια υπηρεσία, και βέβαια η εταιρία, γνώριζαν ότι το πλοίο δεν είχε στεγανά». Σημείωσε, ακόμα, ότι «είχαν κάνει μια πρόχειρη φρεσκαδούρα για να μη φαίνεται πόσο παλιό ήταν. Είχαν βάψει βάρκες, κάγκελα. Αφού η μπογιά έμεινε στο μπλουζάκι μου»...

Πυρκαγιές σε όλη τη χώρα

Eurokinissi

Υπό μερικό έλεγχο τέθηκαν πυρκαγιές που ξέσπασαν σε περιοχές της χώρας, ενώ μέχρι αργά χτες το απόγευμα, οι πυροσβεστικές δυνάμεις προσπαθούσαν να κατασβήσουν μία ακόμα.

Συγκεκριμένα, μετά από πολύωρη μάχη με τις φλόγες, οι 40 πυροσβέστες που έσπευσαν με 15 οχήματα σε δασική περιοχή στο Δήμο Γαργαλιάνων Μεσσηνίας, κατάφεραν να τη θέσουν υπό μερικό έλεγχο χτες το μεσημέρι και ενώ πέρασαν σχεδόν 12 ώρες. Στην προσπάθεια κατάσβεσης συμμετείχε και ένα πεζοπόρο τμήμα.

Την ίδια κατάληξη έχει και η φωτιά που εκδηλώθηκε στην Ελασσόνα και η οποία ήταν πιο μικρή από την παραπάνω. Στην κατάσβεση λαμβάνουν μέρος 10 πυροσβέστες με 4 οχήματα.

Μεγάλη πυρκαγιά ξέσπασε στο Μεσαίο Θεσσαλονίκης, η οποία τέθηκε υπό έλεγχο αργά χτες το απόγευμα. Η φωτιά ξέσπασε στις 11.45 το πρωί από άγνωστη αιτία και έκαψε έκταση 200 στρεμμάτων δάσους και 50 στρέμματα υπολειμμάτων καλλιέργειας σιτηρών.

Τέλος, σε εξέλιξη βρισκόταν μέχρι αργά χτες το βράδυ η πυρκαγιά που ξέσπασε χτες το μεσημέρι σε χορτολιβαδική έκταση κοντά στην Λίμνη Κερκίνη, στις Σέρρες. Στην κατάσβεση συμμετέχουν ένα ελικόπτερο και 26 πυροσβέστες με 9 οχήματα.

ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Εκδήλωση για την Ηλέκτρα Αποστόλου

Οι ΚΟ Νέου Ηρακλείου του ΚΚΕ, το Παράρτημα της ΠΕΑΕΑ Ν. Ηρακλείου και ο Σύλλογος Απογόνων και Φίλων της ΕΑ και του ΔΣΕ Βορειοδυτικών Προαστίων διοργανώνουν, την Τρίτη 26 Ιούλη 2005 και ώρα 7.30 μμ, στο πολιτιστικό πολύκεντρο ΗΛΕΚΤΡΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (οδός Κουντουριώτου και Νεότητας), εκδήλωση τιμής για την ηρωίδα κομμουνίστρια Ηλέκτρα Αποστόλου και όλες τις γυναίκες ηρωίδες που έδωσαν τη ζωή τους στους αγώνες για λευτεριά και δημοκρατία και για να τιμηθούν όλοι οι αγωνιστές - θύματα του απελευθερωτικού αγώνα.

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ

Την Κυριακή 24 Ιουλίου 2005 και ώρα 12.00 μ. τελούμε ΕΤΗΣΙΟ αρχιερατικό μνημόσυνο στον Ιερό Ναό Αγίων Θεοδώρων Α΄ Κοιμητηρίου Αθηνών, για την ανάπαυση της ψυχής της λατρευτής μας

ΡΕΝΑΣ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ

διακεκρικριμένης Ελληνίδας

και καλλιτέχνιδας

Ο σύζυγος: Γεώργιος Λαφαζάνης. Τα αδέλφια. Τα ανίψια.

ΚΗΔΕΙΑ

Τον πολυαγαπημένο μας υιό, αδελφό και θείο

ΓΕΩΡΓΙΟ Θ. ΛΑΜΠΡΑΚΗ

Ιατρό - Ετών 51

κηδεύουμε σήμερα Πέμπτη 21 Ιουλίου 2005 και ώρα 11.30 π.μ. εκ του Ιερού Ναού Αγ. Τριάδος Πειραιώς. Η ταφή θα γίνει στο Νεκροταφείο Πειραιώς «Η Ανάσταση».

Οι γονείς: Αριστέα και Παντελής Μπούτου. Τα αδέλφια: Δήμητρα, Ιωάννα και Παναγιώτης. Τα ανίψια: Λίνα - Δημήτρης - Σίσσυ - Χρήστος. Οι λοιποί συγγενείς.

Αποζημιώσεις για το θάνατο πυροσβεστών

Το ποσό των δύο εκατομμυρίων ευρώ επιδίκασε χτες το διοικητικό πρωτοδικείο στις οικογένειες των πυροσβεστών Ανδρέα Μπόσινα και Παύλου Σκούρτη, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους το 1999, όταν το πυροσβεστικό όχημα στο οποίο επέβαιναν έπεσε σε γκρεμό στη Βούλα. Το δικαστήριο δέχτηκε ότι υπήρχαν ευθύνες στους προϊσταμένους των δύο πυροσβεστών, αλλά και κατασκευαστικά προβλήματα στο όχημα.

Το τραγικό συμβάν είχε γίνει στις 15 Ιούλη 1999, όταν το πυροσβεστικό όχημα έπεσε σε χαράδρα 70 μέτρων στη θέση Κρεμασμένος Λαγός της Βούλας. Σε αυτό επέβαινε και η πυροσβέστης Ιουλία Μπόταρη, η οποία πρόλαβε και πήδηξε έξω από αυτό. Στην κατάθεσή της είχε αναφέρει ότι ενώ πήγαιναν με ταχύτητα 30-35 χιλιομέτρων, ξαφνικά το όχημα έστριψε απότομα δεξιά και παρά τις προσπάθειες του Α. Μπόσινα να το επαναφέρει έπεσε στον γκρεμό.

Η υπόθεση ακολούθησε τη δικαστική οδό μετά από ενέργειες των οικογενειών των θυμάτων. Κατηγορήθηκαν στελέχη της Πυροσβεστικής, αλλά και στελέχη άλλων δημόσιων υπηρεσιών. Σύμφωνα με τη μήνυση που είχε υποβληθεί, το πυροσβεστικό όχημα που ήταν δωρεά του Ιδρύματος Νιάρχου, είχε προβλήματα στο σύστημα πέδησης. Στην υπόθεση αυτή έχουν καταδικαστεί για παράβαση καθήκοντος ο τότε διοικητής και ο υποδιοικητής του 8ου Πυροσβεστικού Σταθμού, όπως και ο προϊστάμενος του Γραφείου Κίνησης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ