ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 4 Αυγούστου 2005
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΦΟΡΤΗΓΟ - ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ»
Κόντεψε να βουλιάξει μέσα στο λιμάνι!

Η άγκυρα διπλανού πλοίου έσκισε τη σάπια λαμαρίνα του 30χρονου οχηματαγωγού

Το σαπάκι παραλίγο να πάει στον πάτο, λίγα μόλις μέτρα από τον ντόκο του λιμανιού...

Associated Press

Το σαπάκι παραλίγο να πάει στον πάτο, λίγα μόλις μέτρα από τον ντόκο του λιμανιού...
Το χάρο με τα μάτια τους είδαν χτες οι 10 επιβάτες και οι 25 ναυτεργάτες μέλη του πληρώματος, του ακτοπλοϊκού φορτηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ» που παραλίγο να βουλιάξει μέσα στο λιμάνι του Κερατσινίου, μερικά μόνο μέτρα μακριά από το ντόκο! Το 30χρονο πλοίο φορτωμένο με φορτηγά οχήματα, πήρε μεγάλη κλίση από νερά που «έβαλε», όταν άνοιξαν οι λαμαρίνες του από κάτω, στην αριστερή μεριά κοντά στην πλώρη.

Ειδικότερα, από τα όσα μέχρι και χτες είχαν γίνει γνωστά, το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ», στις 4.30 το πρωί, φορτωμένο με 25 νταλίκες, έκανε χειρισμούς για να αποπλεύσει από το μόλο της ΔΕΗ Κερατσινίου. Κατά τη διάρκεια των χειρισμών αυτών «έπιασε» με την άγκυρά του, άγκυρα άλλου φορτηγού πλοίου, του «ORO I», το οποίο βρισκόταν δεμένο στο λιμάνι σε απόσταση μερικών μέτρων από το σημείο που απέπλευσε το ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ. Αποτέλεσμα ήταν να τεντώσει η άγκυρα του δεύτερου πλοίου και με το «νύχι» της να σκίσει τη λαμαρίνα του οχηματαγωγού το οποίο - όπως ειπώθηκε από όσους παρακολούθησαν το γεγονός - βρήκε και πάνω στο λιμάνι.

Πρόκειται για πλοίο που από την πρώτη ματιά φαίνεται όχι μόνο παλιό, αλλά και υποσυντήρητο. Οπως ειπώθηκε από ναυτεργάτες, αν το ρήγμα είχε δημιουργηθεί μεσοπέλαγα, δε θα ήταν σε θέση να προστατέψει την ανθρώπινη ζωή και με βεβαιότητα θα θρηνούσαμε θύματα. Το πλοίο ανήκει στην εταιρία «ΣΑΟΣ» του εφοπλιστή Μανούσου, πλοιοκτήτριας και του επιβατηγού - οχηματαγωγού ακτοπλοϊκού πλοίου «ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ», το οποίο, από τις 15 Ιούλη μέχρι και την περασμένη Παρασκευή 29 Ιούλη, οπότε ήρθε ρυμουλκούμενο στο λιμάνι του Πειραιά, όπου και παραμένει, έχει υποστεί βλάβη στις μηχανές τρεις φορές!

Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα που το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ» κόντευε να βουλιάξει μέσα στο λιμάνι, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννης Τζωάννος, με δηλώσεις του σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή, που αφορούσε στο ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» (βούλιαξε μόλις 1,5 μίλι από το λιμάνι της Πάρου), διαβεβαίωνε ότι λαμβάνονται όλα τα μέτρα για να μη συμβεί παρόμοιο γεγονός!

Το χτεσινό περιστατικό, εκτός από την άθλια κατάσταση της πλειοψηφίας των ακτοπλοϊκών πλοίων, ανέδειξε και επιπλέον προβλήματα, που επιδεινώνουν την κατάσταση στην ακτοπλοΐα. Οπως τις τεράστιες ελλείψεις σε στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας που παρουσιάζουν οι εγκαταστάσεις του συγκεκριμένου λιμανιού - εικόνα που εμφανίζουν τα περισσότερα λιμάνια της χώρας - από το οποίο καθημερινά αποπλέουν φορτηγά πλοία που εκτελούν ακτοπλοϊκές γραμμές και μάλιστα ορισμένα από αυτά μεταφέρουν και εύφλεκτα υλικά.

Μία ώρα πριν συμβεί το περιστατικό με το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ», μπέρδεμα με άγκυρες, είχαν αντιμετωπίσει δύο ακόμα οχηματαγωγά ακτοπλοϊκά πλοία κατά την προσπάθεια απόπλου τους. Το «ΜΥΚΟΝΟΣ», φορτωμένο με νταλίκες που μεταφέρουν εύφλεκτα υλικά (βενζίνες πετρέλαια κλπ.) του οποίου και κόπηκε τελικά η αριστερή του άγκυρα και το «ΝΙΚΟΛΑΣ Α». Οπως καταγγέλθηκε, πλοίαρχοι πλοίων που «πιάνουν» σε αυτό το λιμάνι έχουν επισημάνει κατ' επανάληψη την ακαταλληλότητά του, με αναφορές τους προς το ΥΕΝ, επισημαίνοντας ότι κινδυνεύουν ζωές.

Δεκάδες τα πλωτά φέρετρα

Αποκαλυπτικές για τα πλοία τύπου ΣΑΜΙΝΑ οι καταγγελίες των οδηγών, που είχαν φορτώσει τα οχήματά τους στο «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ»

«Δε θέλω να μπαίνω σε τέτοια ρημάδια», «με όποιο παλιό πλοίο ταξιδεύουμε μας πετάνε σε καμπίνες κάτω από το γκαράζ. Κάντε μια βόλτα στο "ΘΕΟΦΙΛΟΣ", στο "ΜΥΤΙΛΗΝΗ", στο "ΑΝΘΗ - ΜΑΡΙΝΑ", στο "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ" σε όλα τα σαράβαλα να δείτε»! Οι αποκαλυπτικές φράσεις ειπώθηκαν από οδηγούς που είχαν φορτώσει νταλίκες στο οχηματαγωγό ακτοπλοϊκό «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ», το οποίο χαρακτηρίζουν «άθλιο». Οι αναφορές των οδηγών έγιναν μεν για τη διαμονή που τους εξασφαλίζουν οι μεταφορικές εταιρίες στις οποίες δουλεύουν, όμως ταυτόχρονα αποκαλύπτουν ότι τα περισσότερα ακτοπλοϊκά πλοία που αυτή τη στιγμή βρίσκονται εν πλω μεταφέροντας χιλιάδες ανθρώπους, όχι μόνο είναι παλιά και υποσυντήρητα, αλλά, έχουν καμπίνες κάτω από το γκαράζ! Σε χώρους που θα έπρεπε να ήταν στεγανά! Κι αυτό, όταν έχει αποδειχτεί από χίλιες μεριές πια, ότι ένας από τους κυριότερους λόγους που το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» βούλιαξε σε χρόνο ρεκόρ, ήταν ακριβώς ότι σε χώρους στεγανών είχε καμπίνες!

Και δεν είναι μόνο οι αποκαλύψεις των οδηγών. Τα απανωτά ατυχήματα των ακτοπλοϊκών πλοίων που καταγράφονται το τελευταίο χρονικό διάστημα, όχι μόνο ταλαιπωρούν χιλιάδες επιβάτες, αλλά, αποτελούν σαφή προειδοποίηση ότι η κατάσταση στην ακτοπλοΐα έχει «χτυπήσει κόκκινο». Οτι όλα είναι έτοιμα για να συμβεί ανά πάσα στιγμή, ναυάγιο ανάλογο ή και τραγικότερο του ΣΑΜΙΝΑ. Είναι χαρακτηριστικό ότι λίγες ώρες πριν από το περιστατικό με το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ», το επιβατηγό - οχηματαγωγό «ΡΟΔΑΝΘΗ» του εφοπλιστή Αγούδημου παρουσίασε ξανά βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή του, όπως και στις 28 Ιούλη! Αποτέλεσμα, να επικρατήσει ξανά αλαλούμ στο λιμάνι του Πειραιά. Οι επιβάτες του έφυγαν χτες το απόγευμα με το «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ». Ομως, οι επιβάτες του ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ, οι μισοί έφυγαν το βράδυ με το «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ», ενώ οι υπόλοιποι θα αναχωρήσουν σήμερα στις 4μ.μ. με το «ΑΝΘΗ - ΜΑΡΙΝΑ»...

Και ενώ η κατάσταση στην ακτοπλοΐα χειροτερεύει καθημερινά, χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, προκλητικά αρνήθηκε να συναντηθεί με τους εκπροσώπους των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΣ ΝΑΤ και της Γραμματείας Πειραιά του ΠΑΜΕ, που έκαναν χτες διάβημα διαμαρτυρίας.

ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Με δελτίο Τύπου που εξέδωσαν τα δύο σωματεία με αφορμή το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ» επισημαίνουν - και αυτό επιβεβαιώνει τις καταγγελίες τους - ότι οι βασικές αιτίες των ναυτικών ατυχημάτων είναι αποτέλεσμα «της κατάφωρης παραβίασης της εθνικής και διεθνούς νομοθεσίας για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και των πλοίων στη θάλασσα». Υπογραμμίζουν ότι «η αντιναυτεργατική - αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζει σήμερα η ΝΔ συνέχεια της ίδιας πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, μοναδικό σκοπό έχει τη στήριξη του κέρδους των εφοπλιστών στο κυνήγι της "ανταγωνιστικότητας"» και αυτή η πολιτική «είναι η βασική αιτία των ναυτικών ατυχημάτων». Χαρακτηρίζουν εγκληματικές τις ευθύνες του ΥΕΝ που αγνόησε επιστολές πλοιάρχων για τους κινδύνους των εγκαταστάσεων στο λιμάνι του Κερατσινίου και προκλητική τη στάση του υπουργού Μ. Κεφαλογιάννη που αρνήθηκε να συναντηθεί με τους συνδικαλιστές.

Τα δύο σωματεία απαιτούν: «Να αποσυρθούν τα επικίνδυνα πλοία που δεν ανταποκρίνονται στους διεθνείς και εθνικούς κανονισμούς ασφαλείας», το ΥΕΝ «να ελέγχει ουσιαστικά και ποιοτικά» Νηογνώμονες και όλους τους φορείς που ελέγχουν τα πλοία, αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, δημιουργία μόνιμων σωστικών σταθμών σε όλα τα λιμάνια. Οργανικές συνθέσεις στη βάση των πραγματικών αναγκών των πλοίων.

Καλούν ναυτεργάτες, νησιώτες, συνολικά τους εργαζόμενους «σε συντονισμένο αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής, διεκδικώντας σύγχρονες, ασφαλείς, φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να γίνουν τα πλοία λαϊκή περιουσία

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις και την κατάσταση στο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, το Γραφείο Τύπου του Κόμματος εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

«Η άθλια κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε βάρος των επιβατών και των πληρωμάτων έχει ξεπεράσει κάθε όριο, εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους και ένα πράγμα επιβεβαιώνει: Οτι η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως έκανε και το ΠΑΣΟΚ, υπηρετεί με την πολιτική της την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών. Αυτό αποδείχνεται από την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών στα λιμάνια, και την απουσία μέτρων ασφαλείας, όπως έδειξε και το σημερινό (σ.σ. χτεσινό) ατύχημα του οχηματαγωγού "Αγιος Ευστάθιος".

Το ζήτημα είναι αμιγώς πολιτικό. Η λύση του, που σημαίνει πλοία σύγχρονα, ασφαλή, με τακτικά δρομολόγια και με φθηνά εισιτήρια, συνδέεται απευθείας με την ανάγκη να δημιουργηθεί αποκλειστικά δημόσιος ενιαίος φορέας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, δηλαδή να γίνουν τα πλοία λαϊκή περιουσία.

Για τους ναυτεργάτες, γενικά για το λαό, προβάλλει επιτακτική η ανάγκη να αλλάξει ο συσχετισμός στα συνδικάτα, ο συσχετισμός των πολιτικών δυνάμεων σε βάρος της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και να δρομολογηθούν εξελίξεις για ριζικές πολιτικές αλλαγές».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ