Πέμπτη 4 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΦΟΡΤΗΓΟ - ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ»
Κόντεψε να βουλιάξει μέσα στο λιμάνι!

Η άγκυρα διπλανού πλοίου έσκισε τη σάπια λαμαρίνα του 30χρονου οχηματαγωγού

Το σαπάκι παραλίγο να πάει στον πάτο, λίγα μόλις μέτρα από τον ντόκο του λιμανιού...

Associated Press

Το σαπάκι παραλίγο να πάει στον πάτο, λίγα μόλις μέτρα από τον ντόκο του λιμανιού...
Το χάρο με τα μάτια τους είδαν χτες οι 10 επιβάτες και οι 25 ναυτεργάτες μέλη του πληρώματος, του ακτοπλοϊκού φορτηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ» που παραλίγο να βουλιάξει μέσα στο λιμάνι του Κερατσινίου, μερικά μόνο μέτρα μακριά από το ντόκο! Το 30χρονο πλοίο φορτωμένο με φορτηγά οχήματα, πήρε μεγάλη κλίση από νερά που «έβαλε», όταν άνοιξαν οι λαμαρίνες του από κάτω, στην αριστερή μεριά κοντά στην πλώρη.

Ειδικότερα, από τα όσα μέχρι και χτες είχαν γίνει γνωστά, το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ», στις 4.30 το πρωί, φορτωμένο με 25 νταλίκες, έκανε χειρισμούς για να αποπλεύσει από το μόλο της ΔΕΗ Κερατσινίου. Κατά τη διάρκεια των χειρισμών αυτών «έπιασε» με την άγκυρά του, άγκυρα άλλου φορτηγού πλοίου, του «ORO I», το οποίο βρισκόταν δεμένο στο λιμάνι σε απόσταση μερικών μέτρων από το σημείο που απέπλευσε το ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ. Αποτέλεσμα ήταν να τεντώσει η άγκυρα του δεύτερου πλοίου και με το «νύχι» της να σκίσει τη λαμαρίνα του οχηματαγωγού το οποίο - όπως ειπώθηκε από όσους παρακολούθησαν το γεγονός - βρήκε και πάνω στο λιμάνι.

Πρόκειται για πλοίο που από την πρώτη ματιά φαίνεται όχι μόνο παλιό, αλλά και υποσυντήρητο. Οπως ειπώθηκε από ναυτεργάτες, αν το ρήγμα είχε δημιουργηθεί μεσοπέλαγα, δε θα ήταν σε θέση να προστατέψει την ανθρώπινη ζωή και με βεβαιότητα θα θρηνούσαμε θύματα. Το πλοίο ανήκει στην εταιρία «ΣΑΟΣ» του εφοπλιστή Μανούσου, πλοιοκτήτριας και του επιβατηγού - οχηματαγωγού ακτοπλοϊκού πλοίου «ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ», το οποίο, από τις 15 Ιούλη μέχρι και την περασμένη Παρασκευή 29 Ιούλη, οπότε ήρθε ρυμουλκούμενο στο λιμάνι του Πειραιά, όπου και παραμένει, έχει υποστεί βλάβη στις μηχανές τρεις φορές!

Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα που το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ» κόντευε να βουλιάξει μέσα στο λιμάνι, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννης Τζωάννος, με δηλώσεις του σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή, που αφορούσε στο ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» (βούλιαξε μόλις 1,5 μίλι από το λιμάνι της Πάρου), διαβεβαίωνε ότι λαμβάνονται όλα τα μέτρα για να μη συμβεί παρόμοιο γεγονός!

Το χτεσινό περιστατικό, εκτός από την άθλια κατάσταση της πλειοψηφίας των ακτοπλοϊκών πλοίων, ανέδειξε και επιπλέον προβλήματα, που επιδεινώνουν την κατάσταση στην ακτοπλοΐα. Οπως τις τεράστιες ελλείψεις σε στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας που παρουσιάζουν οι εγκαταστάσεις του συγκεκριμένου λιμανιού - εικόνα που εμφανίζουν τα περισσότερα λιμάνια της χώρας - από το οποίο καθημερινά αποπλέουν φορτηγά πλοία που εκτελούν ακτοπλοϊκές γραμμές και μάλιστα ορισμένα από αυτά μεταφέρουν και εύφλεκτα υλικά.

Μία ώρα πριν συμβεί το περιστατικό με το «ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ», μπέρδεμα με άγκυρες, είχαν αντιμετωπίσει δύο ακόμα οχηματαγωγά ακτοπλοϊκά πλοία κατά την προσπάθεια απόπλου τους. Το «ΜΥΚΟΝΟΣ», φορτωμένο με νταλίκες που μεταφέρουν εύφλεκτα υλικά (βενζίνες πετρέλαια κλπ.) του οποίου και κόπηκε τελικά η αριστερή του άγκυρα και το «ΝΙΚΟΛΑΣ Α». Οπως καταγγέλθηκε, πλοίαρχοι πλοίων που «πιάνουν» σε αυτό το λιμάνι έχουν επισημάνει κατ' επανάληψη την ακαταλληλότητά του, με αναφορές τους προς το ΥΕΝ, επισημαίνοντας ότι κινδυνεύουν ζωές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ