Το επίσημο καλάθι της νοικοκυράς ακρίβυνε στο δωδεκάμηνο Ιούλης 2004 - 2005 κατά 3,9%, με τη «στέγαση» να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση (9,2%). Αισιόδοξη, ότι ο πληθωρισμός θα περιοριστεί τον Αύγουστο στο 3,5%, δηλώνει η ΕΣΥΕ
Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι:
Η κυβέρνηση δηλώνει αισιόδοξη - διά στόματος του υπουργού Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη - ότι ο πληθωρισμός θα υποχωρήσει τους επόμενους μήνες και ο μέσος ρυθμός αύξησης δεν προβλέπεται να ξεφύγει στη διάρκεια του 2005 από τα επίπεδα του 3,3% - 3,4%. Αισιόδοξη για αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στους επόμενους μήνες δηλώνει και η ηγεσία της ΕΣΥΕ, που θεωρεί την εκτίναξη του πληθωρισμού στο 3,9% τον Ιούλη «αναμενόμενη» και την αποδίδει:
Από τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΣΥΕ προκύπτει ότι η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 3,9% τον Ιούλη του 2005 συγκριτικά με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιούλη 2004, προήλθε, κυρίως, από τις αυξήσεις των παρακάτω, επιμέρους, δεικτών:
Ζητήματα που άπτονται της οργάνωσης των ελέγχων που διενεργεί ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) και των αρμοδιοτήτων μεταξύ των συναρμοδίων υπουργείων και υπηρεσιών με «οδηγό» σε κάθε περίπτωση τις ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες αναδείχτηκαν στη διάρκεια των τεσσάρων συσκέψεων μεταξύ γεωτεχνικών και υπηρεσιακών παραγόντων. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΓΕΔΥ), στις συσκέψεις μεταξύ άλλων καταδείχτηκε ότι η σημερινή οργάνωση των επίσημων ελέγχων μέσω του ΕΦΕΤ δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, καθώς και η αναγκαιότητα ανάθεσης και διεξαγωγής των ελέγχων με διακριτούς ρόλους στα συναρμόδια υπουργεία. Οι εμπλεκόμενοι φορείς θα υποβάλλουν τα υπομνήματα με τις προτάσεις τους στους αρμόδιους υπουργούς, προκειμένου να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις. Η ΠΟΓΕΔΥ από την πλευρά της δεν παραλείπει να εκφράσει τη σπουδή της από τη μια για τη διασφάλιση της ασφάλειας των τροφίμων και από την άλλη για την κάλυψη των υποχρεώσεων της χώρας απέναντι στην ΕΕ και, όπως, σημειώνει, εάν οι προτάσεις των συναρμοδίων υπουργείων κινούνται σε διαφορετική κατεύθυνση, «θα αντιδράσει δυναμικά».
Εγκρίθηκε η ένταξη 2.173 επιχειρηματικών σχεδίων δημιουργίας νέων επιχειρήσεων στον τέταρτο κύκλο της αντίστοιχης δράσης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» που υλοποιείται από το υπουργείο Ανάπτυξης. Από τα σχέδια αυτά, 70% αφορούν την περιφέρεια. Συνολικά είχαν υποβληθεί 2.548 σχέδια και το ποσοστό των εγκριθέντων ανέρχεται σε 85,28% συνολικού προϋπολογισμού 177,7 εκατ. ευρώ και δημόσια δαπάνη ύψους 97,8 εκατ. ευρώ.
Με ανάθεση και όχι διαγωνισμό η προμήθεια του ειδικού σήματος
Χωρίς μειοδοτικό διαγωνισμό, αλλά με απευθείας ανάθεση, όπως ακριβώς είχε δρομολογηθεί η διαδικασία από την προηγούμενη κυβέρνηση, του ΠΑΣΟΚ, προχώρησε η κυβέρνηση της ΝΔ στην κατασκευή και προμήθεια ειδικού ηλεκτρονικού σήματος, με το οποίο αναγνωρίζεται η γνησιότητα των ταξί. Και ενώ το κόστος του συγκεκριμένου σήματος είναι μηδαμινό (αρμόδιοι εκτιμούν πως κυμαίνεται μεταξύ 3 και 5 ευρώ) οι ιδιοκτήτες ταξί και αγοραίων καταβάλλουν για την προμήθειά του το όχι και ευκαταφρόνητο ποσό των ...40 ευρώ!
Για όσους δεν προμηθευτούν μέχρι τις 31 του Αυγούστου 2005 το ειδικό σήμα γνησιότητας (η επικόλληση ξεκίνησε από την 1η του Ιούνη και στην επαρχία έχει τοποθετηθεί περίπου το 80% των σημάτων), προβλέπονται από την 1η του Σεπτέμβρη κυρώσεις (αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας).
Η υπόθεση αυτή προκάλεσε την αντίδραση συνδικαλιστών του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ), οι οποίοι ζητούν από τη Δικαιοσύνη να ληφθούν ασφαλιστικά μέτρα κατά της απόφασης της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών. Οπως επισημαίνουν σε επιστολή τους οι συνδικαλιστές των αυτοκινητιστών ταξί, η διαδικασία που δρομολογήθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου και διατηρήθηκε ως έχει από τη νυν, γεννά βάσιμες υποψίες, καθώς άλλες εταιρίες έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν το ίδιο σήμα με 5 ευρώ και όχι 40 ευρώ που διατίθεται σήμερα!
Οι αυτοκινητιστές ταξί θεωρούν υπερβολικό το κόστος για την απόκτηση του ηλεκτρονικού σήματος και τονίζουν ότι τα δύο τελευταία χρόνια έχουν υποχρεωθεί σε αλλεπάλληλες δαπάνες για την αλλαγή ταξίμετρων, την τοποθέτηση ταμειακών μηχανών, την αντικατάσταση των οχημάτων τους, κλπ.