Ανεξάντλητη είναι η λίστα με τα ερωτήματα που προβάλλουν για το τραγικό δυστύχημα της Κυριακής. Τεράστιος είναι και ο κατάλογος με τα σκοτεινά σημεία που υπάρχουν σε όλο το ιστορικό που μαθαίνουμε για την «ΗΛΙΟΣ», τα αεροπλάνα της και τις πρακτικές της.
Ανεξάρτητα από τις απαντήσεις που θα δοθούν σ' όλο το επόμενο διάστημα, από την πρώτη στιγμή είναι απόλυτα βέβαιο ότι το νήμα που συνδέει ερωτήματα και σκοτεινά σημεία, η κοινή συνισταμένη των δεδομένων που οδήγησαν στο θάνατο τόσες ψυχές είναι η πολιτική των «απελευθερώσεων» - ιδιωτικοποιήσεων και η προσαρμογή των κανόνων ασφάλειας των πτήσεων στις απαιτήσεις που προβάλλονται από τις ιδιωτικές εταιρίες προκειμένου να αυξάνουν συνεχώς τα κέρδη τους.
Εμείς να προσθέσουμε μόνο δύο ακόμα στοιχεία που μάθαμε χτες. Πρώτον ότι οι ιδιοκτήτες της «ΗΛΙΟΣ», που θεωρείται μια από τις πάμπολλες εταιρίες «φτηνού κόστους μεταφοράς», διατηρούν ακόμα μία αεροπορική εταιρία. Εκείνη φέρεται να είναι... κανονική, ή πάντως «μη φτηνού κόστους μεταφοράς». Το δεύτερο είναι ότι ο Γερμανός πιλότος της τραγικής πτήσης δεν ήταν καν υπάλληλος της «ΗΛΙΟΣ». Τα αφεντικά της εταιρίας, που σαν καθωσπρέπει επιχειρηματίες πρωτίστως ενδιαφέρονται να «ρίξουν» τα κόστη, πρώτα και κύρια επέλεξαν να μην έχουν πιλότους μόνιμους, με δικαιώματα και απολαβές. Ετσι, φρόντισαν να έχουν ενοικιαζόμενο πιλότο από κάποια βρετανική εταιρία, που κάνει ακριβώς αυτή τη δουλιά, νοικιάζει πιλότους... Εταιρία, η οποία - προφανώς - παρακολουθεί από κοντά τις αναδιαρθρώσεις που γίνονται στον τομέα των αερομεταφορών και «ψαρεύει» πλεονάζον προσωπικό με απαράδεκτους όρους και αμφισβητούμενης αποτελεσματικότητας εκπαίδευση.
Να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι υπεύθυνοι, ζητούσαν μέσα στον πόνο τους οι συγγενείς που απεγνωσμένα προσπαθούσαν να πάρουν απαντήσεις σε τόσα και τόσα αναπάντητα ερωτήματα. Δυστυχώς, όταν θα συνέλθουν από το σοκ των πρώτων ημερών, θα αντιληφθούν ότι σε τέτοιες περιπτώσεις οι πραγματικοί υπεύθυνοι είναι εκείνοι που πάντα τη γλιτώνουν. Το «Σαμίνα» και η «Ρικομέξ» δείχνουν το δρόμο...
Σχετικά με την ...ταυτότητα του μοιραίου αεροπλάνου άλλοι τo 'παν κι άλλοι τo 'γραψαν, αλλά επειδή είναι εύγλωττο το αναπαράγουμε και στο «Ρ». Ειπώθηκε λοιπόν ότι ήταν «αιγυπτιακό αεροσκάφος, αγορασμένο από γερμανική εταιρία βιτρίνα, ιδιοκτησίας κυπριακής ιδιωτικής εταιρίας (και) βρετανικού "ενδιαφέροντος", με Γερμανό πιλότο και μαϊμού αεροσυνοδό - ντεκόρ στη συνέντευξη του προέδρου της. Η παγκοσμιοποίηση αυτοπροσώπως»!
* * *
Βλέπετε έχει ...ΔΕΘ στο βάθος του ορίζοντα και κάπως πρέπει εκεί οι κυβερνώντες να δείξουν το «κοινωνικό» τους πρόσωπο, πράγμα μάλλον δύσκολο ακόμα κι αν αυτοί που θα ακούνε είναι τα ίδια τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.
* * *
Εν ολίγοις - στην Κυβερνητική Επιτροπή - μιλάμε για μια προσπάθεια να κάνεις «λίφτινγκ» σε 90χρονη μήπως και φανεί έφηβη. Τόσο απλό είναι να φανεί ο επερχόμενος προϋπολογισμός φιλολαϊκός.
* * *
Αντε να δούμε τι θα σκαρφιστούνε στο τέλος. Αν και κάτι μας λέει πως δε θα ξεφύγουν από την πεπατημένη του ΠΑΣΟΚ που προσπαθούσε με τον Σημίτη να μας εμπνεύσει «όραμα» για τις θυσίες που κάνουμε. Ενα «όραμα» που ούτε κι αυτοί μπορούσαν να κατανοήσουν.
* * *
Ελπίζουμε, πάντως, ο πρωθυπουργός να μην κάνει το ατόπημα να μιλήσει για «διαφάνειες» και κόντρες με τη διαφθορά. Είναι ήδη αρκετό καιρό κυβέρνηση, ώστε να μην μπορούν να μιλήσουν για τέτοια πράγματα.
* * *
Οσο για εκείνον τον ...«βασικό μέτοχο» ακόμη κάνει διακοπές στις Βρυξέλλες.
ΜΑΛΛΟΝ ΛΙΓΑ είναι τα 100 ευρώ το μήνα που υπολογίζονται - σύμφωνα με δημοσιεύματα - ότι θα επιβαρύνει το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας η αύξηση των τιμών του πετρελαίου.
* * *
Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι τέτοιες αυξήσεις, που επηρεάζουν και την παραγωγή, περνάνε στη συνέχεια σε όλα τα προϊόντα με τελικό χρεωμένο τον καταναλωτή. Αρα ας βάλουν κάτι παραπάνω...
* * *
Αραγε, εκεί στο οικονομικό επιτελείο του Γ. Αλογοσκούφη τι πιστεύουν για την όλη υπόθεση; Μήπως θεωρούν ότι το εισόδημα του έλληνα αντέχει αυτού του είδους τις περιπέτειες οπότε δεν υφίσταται λόγος να ανησυχούν;
* * *Μάλλον περί αυτού πρόκειται, γιατί αλλιώς δεν εξηγείται η άνεση, η απάθεια και τα χαμόγελα.