ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Αυγούστου 2005
Σελ. /28
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Βρήκε άλλοθι για τη συρρίκνωση της ΥΠΑ

Μόλις 48 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα, η κυβέρνηση προώθησε Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο προετοιμάζει την εκχώρηση δραστηριοτήτων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

Με μακάβριο άλλοθι την πολύνεκρη αεροπορική τραγωδία στο Γραμματικό, η κυβέρνηση επιταχύνει τις διαδικασίες για τη συρρίκνωση και το διαμελισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Την πολιτική διαμελισμού και εκχώρησης δραστηριοτήτων της ΥΠΑ υπαγορεύει πληθώρα οδηγιών της ΕΕ, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης των λεγόμενων «αναδιαρθρώσεων», οι οποίες φυσικά αποσκοπούν στην εξασφάλιση όλο και περισσότερων κερδών για το μεγάλο κεφάλαιο.

Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής και αμέσως (μόλις 48 ώρες!) μετά το αεροπορικό έγκλημα, με τη συντριβή του αεροσκάφους της κυπριακής ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας «Ηλιος», η κυβέρνηση έσπευσε να αποστείλει στις 16 Αυγούστου 2005 για υπογραφή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας - ο οποίος μάλιστα βρισκόταν στα Γιάννενα - το υπ' αριθμ. 147 Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ), το οποίο προβλέπει τη σύσταση οργανωμένου «Σώματος Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας».

Σύμφωνα με το ΠΔ, που φέρει τις υπογραφές των υπουργών Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλου και Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπη, καθώς και του υφυπουργού Οικονομίας Π. Δούκα, δημιουργούνται:

  • 52 θέσεις επιθεωρητών, εκ των οποίων 21 είναι για την πτητική ικανότητα των αεροσκαφών, 15 για την πτητική λειτουργία, 8 για την ασφάλεια θαλάμου επιβατών και οκτώ για πτυχία, άδειες και ιατρικά δεδομένα.

Οπως αναφέρεται στο ΠΔ, οι επιθεωρητές όλων των ειδικοτήτων θα προσλαμβάνονται για τρία χρόνια και θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αποκλειστικά και μόνο στην ΥΠΑ. Ωστόσο, θα τους παρέχεται η δυνατότητα να παρέχουν οποιεσδήποτε υπηρεσίες σε «εξωυπηρεσιακό παράγοντα», αρκεί να εξασφαλίζουν έγγραφη έγκριση του διοικητή της ΥΠΑ.

Οσον αφορά στους υπαλλήλους της ΥΠΑ, που ασκούν σήμερα καθήκοντα επιθεωρητή Πτητικών Μέσων και Προτύπων, το ΠΔ ορίζει ότι μπορούν σε διάστημα τριών μηνών να υποβάλουν αίτηση ώστε να πιστοποιηθούν ως Επιθεωρητές με απόφαση του διοικητή της ΥΠΑ και ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής, την οποία απαρτίζουν ο υποδιοικητής της ΥΠΑ, ο Γενικός Διευθυντής Αερομεταφορών και ο Διευθυντής Πτητικών Μέσων και Προτύπων.

Οπως είναι αυταπόδεικτο, η κυβέρνηση θέσπισε το νέο καθεστώς, εξασφαλίζοντας πλήρως ότι το Σώμα των Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων, θα απαρτίζεται πάντα από «ημέτερους» της εκάστοτε κυβέρνησης.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσόπουλος ισχυρίστηκε χτες ότι το ΠΔ είχε υπογραφεί από τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών στις 11/3/2005 και ότι είναι «εντελώς λανθασμένη» η ερμηνεία περί εσπευσμένης διαδικασίας.

Αγωγές από τους συγγενείς των θυμάτων

Eurokinissi

Αγωγές προτίθενται να καταθέσουν οι συγγενείς των θυμάτων προς κάθε κατεύθυνση. Σύμφωνα, μάλιστα, με δημοσιεύματα του κυπριακού Τύπου, έχουν επιστρατευτεί, όχι μόνον Κύπριοι, αλλά και Ελληνες και Αμερικανοί δικηγόροι, προκειμένου να εκπροσωπήσουν του συγγενείς των 121 επιβατών του μοιραίου «Boeing», ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Οπως δηλώνουν οι συγγενείς των θυμάτων, τα χρήματα δεν είναι ικανά να αναπληρώσουν τους δικούς τους ανθρώπους που χάθηκαν, μόνο να ελαφρύνουν κάπως την άσχημη οικονομική κατάσταση, στην οποία ήρθαν πολλές οικογένειες, μετά το τραγικό συμβάν. Οι αγωγές που θα κινηθούν ενδέχεται να καταφέρονται κατά της εταιρίας «ΗΛΙΟΣ», της Κυπριακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της κατασκευάστριας εταιρίας «Boeing».

Στο μεταξύ, μεταφέρθηκαν ακόμα 27 σοροί θυμάτων μετά το τέλος της διαδικασίας ταυτοποίησης με C-130 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας. Οι σοροί, που βρίσκονται σε ιδιωτικό νεκροτομείο που ενοικίασε το υπουργείο Υγείας, θα παραληφθούν από τους συγγενείς τους, προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα δέοντα.

ΑΝΤΡΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ
«Απαράδεκτη η προσπάθεια υπόσκαψης του ΑΚΕΛ»

Συνεχίζεται η πολιτική κόντρα με αντικείμενο τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργούσε η εταιρία «ΗΛΙΟΣ»

Πλήρη διαλεύκανση των αιτίων και των συνθηκών υπό τις οποίες έλαβε χώρα το αεροπορικό δυστύχημα της 14ης Αυγούστου, ζήτησε το ΑΚΕΛ, αφήνοντας αιχμές εναντίον όσων είδαν το δυστύχημα σαν μία «ευκαιρία» για να πλήξουν το Κόμμα.

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΑΚΕΛ, Αντρος Κυπριανού, σε δηλώσεις του είπε χαρακτηριστικά: «Ως ΑΚΕΛ θα συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις ώστε να διεξαχθούν σε βάθος και με πλήρη αντικειμενικότητα και διαφάνεια όλες οι απαραίτητες έρευνες και να αποδοθούν ευθύνες σε όσους τυχόν ενέχονται στην τραγωδία», ενώ δεσμεύτηκε να απαιτήσει το ΑΚΕΛ αποτελεσματικό κοινοβουλευτικό έλεγχο και μέσα από την αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή.

Αναφερόμενος στα όσα λέγονται για ανάμειξη του ΑΚΕΛ στην «ΗΛΙΟΣ», ο Α. Κυπριανού εξέφρασε την άποψη ότι «κάποιοι στην Ελλάδα αλλά και εδώ στην Κύπρο θεώρησαν ότι προσφέρεται η αεροπορική τραγωδία για να πληγεί το ΑΚΕΛ. Με διάφορους τρόπους προσπαθούν να εμπλέξουν το Κόμμα ή στελέχη του με εταιρίες που έχουν σχέση με την "ΗΛΙΟΣ". Θεωρούμε ότι αυτή η προσπάθεια είναι ανέντιμη, καταδικαστέα και απαράδεκτη και στοχεύει στην υπόσκαψη του ΑΚΕΛ, με τρόπο ατεκμηρίωτο και ανυπόστατο». Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι το «ΑΚΕΛ ούτε είχε, ούτε έχει σχέση με χρηματιστηριακές εταιρίες».

Καταλήγοντας ο εκπρόσωπος Τύπου του ΑΚΕΛ δήλωσε έκπληκτος για τις δηλώσεις του πρώην υπουργού Συγκοινωνιών και Εργων, Αβέρωφ Νεοφύτου, ο οποίος ανέφερε ότι αν κατείχε εκείνος τον υπουργικό θώκο «ενδεχομένως θα παραιτείτο», κατηγορώντας τον παράλληλα ότι «δεν επέδειξε πολιτική ευαισθησία αναφορικά με τις εκθέσεις του ICAO για τις αδυναμίες στο τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας το 2002, που προΐστατο του υπουργείου Συγκοινωνιών».

Αρνείται κάθε ανάμειξη

Την εμπλοκή του στην «ΗΛΙΟΣ» διέψευσε με γραπτή ανακοίνωσή του και ο πρώην υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων, Κίκης Καζαμίας, χαρακτηρίζοντας φανταστικά τα σχετικά δημοσιεύματα του κυπριακού και αθηναϊκού Τύπου. Οπως σημειώνει στην ανακοίνωσή του, δε διατέλεσε ποτέ γενικός διευθυντής της επενδυτικής εταιρίας «ΔΗΜΗΤΡΑ», ούτε πήρε μέρος στη λήψη αποφάσεων για επένδυση στην τουριστική εταιρία «LIMPRA» στην οποία και ανήκει η «ΗΛΙΟΣ».

Για προσπάθεια, μέσω δηλώσεων στα ΜΜΕ, να καλύψει «την υπηρεσία του», κατηγόρησε σε χτεσινή συνέντευξή του ο βουλευτής του Ευρωπαϊκού Κόμματος, Χρήστος Κληρίδης, τον υπουργό Συγκοινωνιών και Εργων Χάρη Θράσου. Ο Χ. Κληρίδης, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ», υποστήριξε ότι «από τη στιγμή που δεν έχουμε ανεξάρτητη ερευνητική επιτροπή στην Κύπρο για να καλύψει όλο το φάσμα και αυτές τις διαπλοκές και αυτές τις υποψίες οι οποίες δημιουργούνται και τις καταγγελίες διεθνών οργανισμών και των ελέγχων ή μη ελέγχων, που άσκησε το τμήμα πολιτικής αεροπορίας, δημιουργείται ένα τεράστιο πρόβλημα».

Προβλήματα σε αεροσκάφη

Τεχνικά προβλήματα παρουσιάστηκαν χτες σε δύο αεροσκάφη των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» και ένα της εταιρίας «Viking».

Στην πρώτη περίπτωση, ο πιλότος «Μπόινγκ» των ΟΑ, που εκτελούσε την πτήση 907 από Θεσσαλονίκη για Αθήνα, διαπίστωσε βλάβη στο σύστημα κλιματισμού. Πέταξε σε χαμηλό ύψος και το αεροσκάφος προσγειώθηκε με ασφάλεια στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.

Στη δεύτερη περίπτωση, αεροσκάφος ATR των ΟΑ παρουσίασε τεχνικό πρόβλημα στην μπαταρία και παρέμεινε στη Νάξο. Η πτήση για Αθήνα έγινε με 3ωρη καθυστέρηση, προκειμένου να αντικατασταθεί η μπαταρία.

Τέλος, βλάβη σε γεννήτρια, παρουσίασε, ένα τέταρτο μετά την απογείωσή του, αεροπλάνο της εταιρίας «Viking», που εκτελούσε πτήση τσάρτερ από Ηράκλειο προς Μάντσεστερ με 162 επιβάτες. Ο πιλότος ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου για το πρόβλημα στο αεροσκάφος, επέστρεψε στο Ηράκλειο, όπου αποβιβάστηκαν οι επιβάτες και μετά την επιδιόρθωση της βλάβης από τεχνικούς, το αεροσκάφος αναχώρησε με τέσσερις ώρες καθυστέρηση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ