Τετάρτη 24 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Βρήκε άλλοθι για τη συρρίκνωση της ΥΠΑ

Μόλις 48 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα, η κυβέρνηση προώθησε Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο προετοιμάζει την εκχώρηση δραστηριοτήτων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

Με μακάβριο άλλοθι την πολύνεκρη αεροπορική τραγωδία στο Γραμματικό, η κυβέρνηση επιταχύνει τις διαδικασίες για τη συρρίκνωση και το διαμελισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Την πολιτική διαμελισμού και εκχώρησης δραστηριοτήτων της ΥΠΑ υπαγορεύει πληθώρα οδηγιών της ΕΕ, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης των λεγόμενων «αναδιαρθρώσεων», οι οποίες φυσικά αποσκοπούν στην εξασφάλιση όλο και περισσότερων κερδών για το μεγάλο κεφάλαιο.

Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής και αμέσως (μόλις 48 ώρες!) μετά το αεροπορικό έγκλημα, με τη συντριβή του αεροσκάφους της κυπριακής ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας «Ηλιος», η κυβέρνηση έσπευσε να αποστείλει στις 16 Αυγούστου 2005 για υπογραφή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας - ο οποίος μάλιστα βρισκόταν στα Γιάννενα - το υπ' αριθμ. 147 Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ), το οποίο προβλέπει τη σύσταση οργανωμένου «Σώματος Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας».

Σύμφωνα με το ΠΔ, που φέρει τις υπογραφές των υπουργών Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλου και Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπη, καθώς και του υφυπουργού Οικονομίας Π. Δούκα, δημιουργούνται:

  • 52 θέσεις επιθεωρητών, εκ των οποίων 21 είναι για την πτητική ικανότητα των αεροσκαφών, 15 για την πτητική λειτουργία, 8 για την ασφάλεια θαλάμου επιβατών και οκτώ για πτυχία, άδειες και ιατρικά δεδομένα.

Οπως αναφέρεται στο ΠΔ, οι επιθεωρητές όλων των ειδικοτήτων θα προσλαμβάνονται για τρία χρόνια και θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αποκλειστικά και μόνο στην ΥΠΑ. Ωστόσο, θα τους παρέχεται η δυνατότητα να παρέχουν οποιεσδήποτε υπηρεσίες σε «εξωυπηρεσιακό παράγοντα», αρκεί να εξασφαλίζουν έγγραφη έγκριση του διοικητή της ΥΠΑ.

Οσον αφορά στους υπαλλήλους της ΥΠΑ, που ασκούν σήμερα καθήκοντα επιθεωρητή Πτητικών Μέσων και Προτύπων, το ΠΔ ορίζει ότι μπορούν σε διάστημα τριών μηνών να υποβάλουν αίτηση ώστε να πιστοποιηθούν ως Επιθεωρητές με απόφαση του διοικητή της ΥΠΑ και ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής, την οποία απαρτίζουν ο υποδιοικητής της ΥΠΑ, ο Γενικός Διευθυντής Αερομεταφορών και ο Διευθυντής Πτητικών Μέσων και Προτύπων.

Οπως είναι αυταπόδεικτο, η κυβέρνηση θέσπισε το νέο καθεστώς, εξασφαλίζοντας πλήρως ότι το Σώμα των Επιθεωρητών Ασφάλειας Πτήσεων, θα απαρτίζεται πάντα από «ημέτερους» της εκάστοτε κυβέρνησης.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσόπουλος ισχυρίστηκε χτες ότι το ΠΔ είχε υπογραφεί από τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών στις 11/3/2005 και ότι είναι «εντελώς λανθασμένη» η ερμηνεία περί εσπευσμένης διαδικασίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ