Καταγγελίες της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ του ΠΑΜΕ
Εγκατάλειψη και απαξίωση χαρακτηρίζει τα σχολεία του ΟΑΕΔ, σχολεία όπου οδηγούνται συνήθως μαθητές από τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα, αλλά αντικρίζουν τεράστιες ελλείψεις, τόσο σε εκπαιδευτικό προσωπικό, όσο και σε υποδομές. Χαρακτηριστικό είναι ότι η σχολική χρονιά δεν έχει ξεκινήσει γι' αυτούς τους μαθητές, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, που δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα.
Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ του ΠΑΜΕ καταγγέλλει σειρά αυθαιρεσιών στη διαδικασία κατάρτισης των πινάκων, από τους οποίους θα γίνουν οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών σ' αυτά τα σχολεία. Παράλληλα, εκφράζει φόβους ότι πολλοί από τους εκπαιδευτικούς που απασχολούνται χρόνια σε σχολεία του ΟΑΕΔ θα βρεθούν φέτος στο δρόμο. Από τη μια, επειδή μειώθηκαν τα Τμήματα και οι ειδικότητες στα σχολεία και, από την άλλη,επειδή οι προσλήψεις από πέρσι γίνονται όχι με βάση το νόμο που ίσχυε μέχρι τώρα, αλλά με βάση μιαν υπουργική απόφαση που προτάσσει στη μοριοδότηση τους εκπαιδευτικούς που δούλεψαν κάποτε το 1993(!).
Και ενώ οι προσλήψεις από τον ΟΑΕΔ γίνονται συνήθως τον Οκτώβρη, σοβαρές καταγγελίες και ερωτήματα προκύπτουν για το ποιοι διενεργούν το Σεπτέμβρη τις εξετάσεις για τους μετεξεταστέους μαθητές... Η Συντονιστική Επιτροπή του ΠΑΜΕ καταγγέλλει ότι καλούνται ωρομίσθιοι του προηγούμενου σχολικού έτους να «εξυπηρετήσουν τα σχολεία» τζάμπα, παράνομα και με ρουσφέτια και εκβιαστικές υποσχέσεις.
Η Συντονιστική Επιτροπή του ΠΑΜΕ στο χώρο προσθέτει επίσης ότι η τρομοκρατία απέναντι στους εκπαιδευτικούς του ΟΑΕΔ είναι σύνηθες φαινόμενο και η κατάσταση «ομηρίας» στην οποία βρίσκονται εντείνεται, καθώς δεν αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία τους σε αυτά τα σχολεία, όταν κάνουν αίτηση για τα δημόσια σχολεία που ανήκουν στο υπουργείο Παιδείας.
Απέναντι σ' όλα αυτά, οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ καλούν τους συναδέλφους τους στον ΟΑΕΔ να παλέψουν όλοι μαζί για:
Αγωνιστικά αντιπαλεύουν το οξυμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης γονείς και μαθητές σε σχολεία της Θεσσαλονίκης. Στο 1ο Γυμνάσιο Πολίχνης οι μαθητές με απόφαση της γενικής τους συνέλευσης έκαναν αποχή από τα μαθήματα, όπως και οι μαθητές του Ενιαίου Λυκείου Πεύκων που απέκλεισαν επίσης το δρόμο του Ασβεστοχωρίου στο Δήμο Χορτιάτη. Στο πλευρό των μαθητικών κινητοποιήσεων των δύο Λυκείων βρέθηκαν καθηγητές και γονείς.
Υπενθυμίζεται ότι στο 1ο Γυμνάσιο Πολίχνης ο Σύλλογος Γονέων καταγγέλλει πως η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, χωρίς να λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του σχολείου, αποφάσισε να μειώσει τα τμήματα από 10 σε 8, με αποτέλεσμα η Β΄ τάξη να λειτουργήσει με 3 τμήματα αντί για 4 και η Γ΄ τάξη με 2 αντί για 3. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σχολείο αυτό είναι μεγάλος ο αριθμός των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και επίσης υπάρχει μεγάλος αριθμός παλιννοστούντων και μεταναστών.
Στο Χορτιάτη, το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι οξυμένο σε όλο το δήμο, γεγονός που έχει προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκεια της Ενωσης Γονέων. Ολα τα σχολεία του Δημοτικού Διαμερίσματος Ασβεστοχωρίου έμειναν κλειστά τις προηγούμενες μέρες, ενώ χτες έμεινε κλειστό το Λύκειο Πεύκων, όπου το μάθημα γίνεται σε κοντέινερ και αίθουσα νηπιαγωγείου.
Σύμφωνα με εκπροσώπους συλλογικών οργάνων των δύο σχολείων, αναμένεται κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Eurokinissi |
Σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, αίθουσες διδασκαλίας και στην υποδομή των σχολείων της Λήμνου, που μια βδομάδα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς συνεχίζουν να ταλαιπωρούν εκπαιδευτικούς και γονείς, καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νησιού.
Συγκεκριμένα, λείπουν ακόμη 7 δάσκαλοι, 2 καθηγητές Αγγλικών, 1 Μουσικής και 2 δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής, ενώ παραμένει το αίτημα του Συλλόγου για 2 νηπιαγωγούς στη διάθεση του Γραφείου για αναπλήρωση κενών, τη στιγμή που με απόφαση του ΠΥΣΠΕ Λέσβου οι 2 νηπιαγωγοί που είχαν διοριστεί στη Λήμνο τοποθετήθηκαν στη Λέσβο για την κάλυψη άλλων ελλείψεων. Μοίρασμα των λιγοστών διορισμών του υπουργείου δηλαδή ή αλλιώς μοίρασμα της ανεργίας. Χαρακτηριστική της προσπάθειας του υπουργείου να επιβάλει περικοπές διορισμών εκπαιδευτικών στα σχολεία, είναι, σύμφωνα με το Σύλλογο Εκπαιδευτικών, η άρνηση του προϊσταμένου να ζητήσει κάλυψη των 2 λειτουργικών κενών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας, με αποτέλεσμα το σχολείο από 8θέσιο να υποβαθμίζεται πρακτικά σε 6θέσιο.
Παράλληλα, λόγω έλλειψης αιθουσών δε λειτουργεί τάξη υποδοχής για τους αλλοδαπούς μαθητές, ενώ στο 2ο Νηπιαγωγείο Μύρινας οι νηπιαγωγοί κάνουν μάθημα σε μια τάξη 29 παιδιών. Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην επισκευή τριών σχολικών κτιρίων (σε Μύρινα, Αγιο Δημήτρη, Κοντοπούλι) δημιουργούν επιπλέον προβλήματα, αφού είτε μειώνονται οι διαθέσιμες αίθουσες είτε οι μικροί μαθητές αναγκάζονται να κάνουν μάθημα ταυτόχρονα με τις οικοδομικές εργασίες στα κτίριά τους!
...με πρόσχημα τις δολοφονικές επιθέσεις που πραγματοποιούν «αναρχικοί» εναντίον μελών της ΚΝΕ
Η νέα δολοφονική επίθεση που εξαπέλυσαν χτες οι γνωστοί προβοκάτορες, που αυτοαποκαλούνται «αναρχοαυτόνομοι», εναντίον κλιμακίου της ΚΝΕ, μέσα στο χώρο του ΤΕΙ, στάθηκε η αφορμή για την απόφαση του Συμβουλίου του ΤΕΙ Καβάλας να προχωρήσει ουσιαστικά σε κατάργηση του ασύλου. Πολύ γρήγορα επιβεβαιώθηκε η εκτίμηση της Νομαρχιακής Επιτροπής Καβάλας του ΚΚΕ πως οι συνεχιζόμενες απρόκλητες επιθέσεις των «αναρχικών» σε βάρος μελών της ΚΝΕ και του Κόμματος μέσα κι έξω από το ΤΕΙ είχαν στόχο την άρση του πανεπιστημιακού ασύλου, που από παλιά επιχειρεί η διοίκηση του ΤΕΙ με διάφορες αφορμές.
Η τελική αφορμή δόθηκε χτες. Στις 11 το πρωί, σε ώρα πλήρους λειτουργίας του ΤΕΙ Καβάλας ενώ γίνονταν εγγραφές πρωτοετών φοιτητών, οι «αναρχικοί» εφόρμησαν από το «στέκι» που «διαθέτουν» μέσα στο Ιδρυμα και επιτέθηκαν πετώντας πέτρες, γυάλινα μπουκάλια και μολότοφ, αφού προηγουμένως είχαν διάλογο με τη Διοίκηση του ΤΕΙ, από την οποία αξίωσαν τελεσιγραφικά την απομάκρυνση του κλιμακίου της ΚΝΕ.
Η ΝΕ Καβάλας του ΚΚΕ, που διέβλεπε σε ποια κατεύθυνση οδηγείται η κατάσταση, με ανακοίνωση που εξέδωσε ευθύς αμέσως μετά την επίθεση σε βάρος των μελών της ΚΝΕ, εξέφρασε την «πλήρη και κατηγορηματική αντίθεση του Κόμματος στην κατάργηση, για οποιοδήποτε λόγο, του πανεπιστημιακού ασύλου». Παράλληλα ξεκαθάρισε πως τέτοιες προβοκατόρικες ενέργειες δεν πτοούν το ΚΚΕ και την ΚΝΕ και πως «θα συνεχίσουν παντού την πολιτική τους δράση, θα περιφρουρήσουν το δικαίωμά τους στη μόρφωση και τη διακίνηση ιδεών στο ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια».
Αργά το απόγευμα, μετά από πολύωρη συνεδρίαση, που συγκλήθηκε με πρωτοβουλία του Προέδρου Τ. Μπόγλου, το Συμβούλιο του ΤΕΙ Καβάλας αποφάσισε, κατά πλειοψηφία, ότι: «Μετά τις αιματοχυσίες και τον συνακόλουθα εμφανή κίνδυνο απώλειας ζωών των μελών του ιδρύματος, ανακινείται το αυτονόητο της ερμηνείας του νόμου περί ακαδημαϊκού ασύλου, δηλαδή η αυτεπάγγελτη επέμβαση αστυνομικής δύναμης στους χώρους του ιδρύματος. Με αυτή την ερμηνεία και μπροστά σε τέτοιες καταστάσεις, ενισχύουμε τη δικαιοδοσία του προέδρου να καλεί ο ίδιος ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν όργανο την αστυνομική δύναμη στους χώρους του ιδρύματος έως ότου σταματήσει ο κίνδυνος».
Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΤΕΙ δήλωσε στο «Ρ» πως την επόμενη φορά που θα προκύψουν επεισόδια, θα καλέσει την αστυνομία. Εσπευσε όμως να προσθέσει πως δε θα εγκαταλείψει και τις προσπάθειες διαλόγου για την εκτόνωση της κατάστασης.
Τα οξυμένα προβλήματα των σχολικών κτιριακών εγκαταστάσεων, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις βάζουν σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών, αποτυπώνονται στην απόφαση του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Κέρκυρας, να κλείσει το σχολείο από χθες και μέχρι να αποπερατωθεί το έργο κατασκευής νέας στέγης.
Η στέγη στο παραπάνω σχολείο ήταν κατασκευασμένη από αμίαντο, υλικό γνωστό για την καρκινογόνα δράση του. Μετά την έγκριση του κονδυλίου για δημιουργία νέας στέγης, ξεκίνησαν οι διαδικασίες μεταφοράς των ρινισμάτων αμιάντου, χωρίς να έχουν παρθεί τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και χωρίς να υπάρχει καμία δέσμευση για το πότε θα ολοκληρωθεί το έργο, με αποτέλεσμα μαθητές και διδάσκοντες να είναι εκτεθειμένοι σε άμεσο κίνδυνο. Κατόπιν αυτού, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποφάσισε να κλείσει το σχολείο μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο.