ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Οχτώβρη 2005
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τη Δευτέρα η σύσκεψη της ΠΑΣΥ

Περιοδεία του Β. Μπούτα στα Βασιλικά το Σάββατο

Πανθεσσαλονίκεια σύσκεψη διοργανώνει η ΠΑΣΥ τη Δευτέρα 24 του Οκτώβρη στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα του δημαρχείου Χαλκηδόνας.

Στη σύσκεψη καλούνται Αγροτικοί Σύλλογοι, Αγροτικοί Συνεταιρισμοί και οι αγρότες που βλέπουν τον κόπο τους να μην έχει αντίκρισμα εξαιτίας των αντιαγροτικών πολιτικών ΕΕ και κυβερνήσεων, προκειμένου:

  • Να διαμορφωθούν οι στόχοι και οι διεκδικήσεις
  • Να προετοιμαστούν οι κινητοποιήσεις
  • Να εκλεγεί νέα Γραμματεία της ΠΑΣΥ Νομού Θεσσαλονίκης.

Στο μεταξύ το Σάββατο 22 του Οκτώβρη θα περιοδεύσει στα Βασιλικά ο Βαγγέλης Μπούτας, ο οποίος στις 5 το απόγευμα θα έχει συνάντηση με τα μέλη των ΔΣ του Αγροτικού Συλλόγου και Αγροτικού Συνεταιρισμού.

Στις 7 το απόγευμα θα μιλήσει στην αίθουσα του Δημαρχείου με θέμα: «Η ΚΑΠ και οι καταστροφικές της συνέπειες για τη μικρομεσαία αγροτιά - θέσεις και προτάσεις της ΠΑΣΥ».


ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ»
Αερομεταφορές στην υπηρεσία του λαού

Πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη

Eurokinissi

Να απειθαρχήσουν στις οδηγίες και τις εντολές της ΕΕ και να διεκδικήσουν οι αερομεταφορές και όλοι οι τομείς στρατηγικής σημασίας να ανήκουν πραγματικά στο λαό και όχι άλλοτε στο κράτος που υπηρετεί τους ιδιώτες και άλλοτε στους ιδιώτες που υπηρετούν την τσέπη τους. Αυτό το κάλεσμα απηύθυνε προς τους εργαζόμενους της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» ο Κώστας Αβραμόπουλος, μέλος της ΚΕ και Γραμματέας της ΚΟΘ του ΚΚΕ, μιλώντας χτες στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου και της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας για το ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι βουλευτών, κομμάτων, μαζικών, κοινωνικών και πολιτικών φορέων της Θεσσαλονίκης. Ως κοινή διαπίστωση εκφράστηκε πως πρέπει να διατηρηθεί ο δημόσιος εθνικός κοινωνικός ρόλος της «Ολυμπιακής», αυτό όμως αποσυνδέθηκε από το αν η ΟΑ θα είναι αποκλειστικά δημόσια ή ιδιωτικοποιημένη.

Πάντως στη σύσκεψη, αποφεύχθηκε η οποιαδήποτε αναφορά στις αιτίες που οδήγησαν στις σημερινές εξελίξεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΟΑ και δεν είναι άλλες από τις ταξικές επιλογές ανάπτυξης που ακολουθήθηκαν από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στα πλαίσια της ΕΕ. Αλλωστε στις αρχές της δεκαετίας του '90 μέσα από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ άνοιξε ο δρόμος για την απελευθέρωση - παράδοση των μεταφορών στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο. Η πολιτική των «ανοιχτών ουρανών» της Ευρώπης άνοιξε το δρόμο σε 3-4 εταιρίες ευρωπαϊκές να υπερισχύσουν σε βάρος της «Ολυμπιακής» και άλλων μικρότερων εταιριών. Η κούρσα του ανταγωνισμού που αναπτύσσεται ανάμεσα στις μεγάλες αεροπορικές εταιρίες, ευρωπαϊκές, αμερικανικές και άλλες, έχει θύματα την εξυπηρέτηση των λαών, την ασφάλεια των πτήσεων, τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Ο Κ. Αβραμόπουλος ξεκαθάρισε πως το ΚΚΕ θα κάνει ό,τι είναι δυνατό ώστε να μη διαλυθεί η «Ολυμπιακή Αεροπορία» και να μη μείνουν στο δρόμο οι εργαζόμενοί της. Επανέλαβε τη σταθερή και ξεκάθαρη θέση του Κόμματος ενάντια σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης και κάλεσε τους εργαζόμενους της ΟΑ να βγάλουν πολιτικά συμπεράσματα για την πολιτική των κυβερνήσεων και τη στάση των κομμάτων, των συνδικαλιστικών ηγεσιών και να καθορίσουν τη δική τους στάση με βάση τα ταξικά τους συμφέροντα. Να διεκδικήσουν αποκλειστικά δημόσιο φορέα αερομεταφορών ενταγμένο σ' έναν κοινωνικοποιημένο φορέα μεταφορών που θα έχει στο κέντρο της προσοχής του την ασφάλεια των πτήσεων, το φθηνό εισιτήριο, την κάλυψη όλων των περιοχών, τα δικαιώματα των εργαζομένων.


ΔΕΗ
Πολλαπλές οι επιπτώσεις από την ιδιωτικοποίηση

Περιοδεία της Ελπίδας Παντελάκη στη ΔΕΗ στα Καμίνια του Πειραιά

«Ακόμα και την ύστατη ώρα, η αγωνιστική συσπείρωση των εργαζομένων στην κατεύθυνση της διεκδίκησης μιας άλλης πολιτικής με στόχο τη δημιουργία ενιαίων, αποκλειστικά κρατικών φορέων σε όλους τους τομείς στρατηγικής σημασίας (ενέργεια, μεταφορές, ύδρευση) μπορεί να βάλει φρένο στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας».

Αυτό τόνισε η Ελπίδα Παντελάκη, βουλευτής του ΚΚΕ, σε περιοδεία που πραγματοποίησε χτες το πρωί στη ΔΕΗ στα Καμίνια του Πειραιά, με αφορμή την προώθηση από την κυβέρνηση του νέου σχεδίου νόμου για την εφαρμογή της οδηγίας 54/2003 της ΕΕ, για την απελευθέρωση της ενέργειας.

«Οι επιπτώσεις, ιδιαίτερα στη ΔΕΗ μετά τα πρώτα στάδια της ιδιωτικοποίησής της, είναι φοβερά δυσμενείς για τα λαϊκά στρώματα και τους εργαζόμενους και πολλαπλά επικερδείς για τους ιδιώτες» επεσήμανε το στέλεχος του Κόμματος και σημείωσε χαρακτηριστικά: «Τα τελευταία χρόνια, είχαμε μεγάλη μείωση του μόνιμου προσωπικού, περισσότερα εργατικά ατυχήματα και υπέρογκη αύξηση των τιμολογίων κατανάλωσης ρεύματος. Την ίδια περίοδο τα κέρδη της ΔΕΗ ΑΕ σημείωσαν σημαντική αύξηση προς τέρψιν των "επενδυτών"».

«Αυτές οι επιπτώσεις σε βάρος των εργαζομένων και του λαού - υπογράμμισε ακολούθως η Ελ. Παντελάκη - φέρουν ακέραια την πολιτική σφραγίδα των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που υλοποιούν τις κατευθύνσεις της ΕΕ για την παράδοση και του τομέα της ενέργειας στους ιδιώτες αλλά και του ΣΥΝ, ο οποίος εστίαζε στη διαδικασία κι άφηνε στο απυρόβλητο το κύριο που ήταν η απώλεια του δημόσιου χαρακτήρα των επιχειρήσεων. Επίσης, μεγάλο μερίδιο ευθύνης φέρει και η πλειοψηφία των συνδικαλιστικών ηγεσιών καθώς από τη στιγμή που έχουν υιοθετήσει τη λογική της ανταγωνιστικότητας, ουσιαστικά έχουν αποδεχτεί και την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας. Στα πλαίσια αυτής της επιλογής, τώρα, διαπραγματεύονται μόνο τους όρους παράδοσης στους ιδιώτες».

Καταλήγοντας, η Ελ. Παντελάκη, αφού επεσήμανε πως «όταν μια χώρα δίνει τα κλειδιά της οικονομίας στους ιδιώτες τότε είναι αδύνατο να ασκήσει στοιχειωδώς κοινωνική πολιτική», τόνισε την ανάγκη «οι εργαζόμενοι και γενικότερα το λαϊκό κίνημα να αγωνιστεί ώστε η περιουσία του λαού που ο ίδιος δημιούργησε όλα αυτά τα χρόνια, να περάσει τελικά στα δικά του χέρια».

Στη συνέχεια ακολούθησε πλούσια συζήτηση με τους εργαζόμενους οι οποίοι ανέδειξαν αρκετές πτυχές από τις επιπτώσεις της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ. Χαρακτηριστικά, ανέφεραν, ότι η εισαγωγή εργολάβων σε κερδοφόρους τομείς του χώρου, έχει προκαλέσει τεράστια προβλήματα, καθώς - πέρα των άλλων - δε διστάζουν να στέλνουν εργάτες σε εργασίες υψηλού ρίσκου χωρίς καμιά εκπαίδευση, με αποτέλεσμα η συχνότητα των ατυχημάτων και ιδιαίτερα των θανατηφόρων να έχει αυξηθεί δραματικά.


ΜΕΓΑΛΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ
Ευρωπαϊκή «τουρνέ»

Εισηγούνται σκληρά μέτρα προς όφελός τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Επαφές υψηλού επιπέδου πραγματοποιεί αυτές τις μέρες ο ΣΕΒ, του οποίου το ΔΣ βρίσκεται στις Βρυξέλλες και συνομιλεί με εκπροσώπους των θεσμικών οργάνων της ΕΕ, συμβάλλοντας με τον τρόπο του στον ...αγώνα των Ευρωπαίων βιομηχάνων για την ...ανάδειξη των θεμάτων τους. Τα οποία συνοψίζονται στην απαίτηση οποιαδήποτε πολιτική της ΕΕ να μην πλήξει με οποιοδήποτε τρόπο τα οικονομικά τους συμφέροντα - κατ' αρχήν - αλλά και να τους αποφέρει περισσότερα κέρδη στη συνέχεια, με τους εργαζόμενους να πληρώνουν τη ...«νύφη».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΕΒ, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει τις εξής δράσεις:

  • Να προωθήσει τη συμφωνία για τον κοινοτικό προϋπολογισμό 2007 - 2013 «χωρίς περιορισμό των πόρων που αφορούν την ανταγωνιστικότητα και κυρίως την έρευνα και ανάπτυξη».
  • Τον «εκσυγχρονισμό» του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου με μεταρρυθμίσεις που θα πρέπει να στοχεύουν στην ενίσχυση της ...«ανταγωνιστικότητας, της ανάπτυξης, της απασχόλησης, της εκπαίδευσης, και της εξυγίανσης των συνταξιοδοτικών μηχανισμών».
  • «Την υλοποίηση της στρατηγικής της Λισαβόνας και ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς στις υπηρεσίες».
  • Τη βελτίωση του κανονιστικού περιβάλλοντος «με τη διενέργεια μελετών αξιολόγησης των επιπτώσεων τόσο των νέων προτάσεων όσο και της ισχύουσας νομοθεσίας».

Η διοίκηση του ΣΕΒ συναντήθηκε με τους Επιτρόπους Περιβάλλοντος, Οικονομίας, Επιστήμης, Κοινωνίας της Πληροφορίας. Από τον Χ. Αλμούνια, τον Επίτροπο Οικονομίας, ζήτησαν και αύξηση των εσόδων και μείωση των δαπανών, καθώς και συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ