ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Νοέμβρη 2005
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΩΗΝ ΔΕΚΟ
Αντεργατικό τερατούργημα!

Την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και για το σύνολο των εργαζομένων απεργάζεται η κυβέρνηση

Κάθε προηγούμενο αντεργατικό τερατούργημα επιχειρεί να ξεπεράσει η κυβέρνηση της ΝΔ με το νομοσχέδιο για τις πρώην ΔΕΚΟ, καθώς:

  • Προχωρά στην ανατροπή του καθεστώτος εργασίας για τους νεοπροσλαμβανόμενους σε αυτές, εξομοιώνοντάς το με τα όσα ισχύουν στον ιδιωτικό τομέα...
  • Με πραξικοπηματικές μεθόδους, που έχουν όλα τα στοιχεία της πιο ωμής και απροκάλυπτης βιας του αστικού κράτους, ξεθεμελιώνει τις εργασιακές σχέσεις και για το υπάρχον προσωπικό συνολικά σε όλες τις επιχειρήσεις στις οποίες συμμετέχει το δημόσιο.
  • Επεκτείνει και προσφέρει νομικό κάλυμμα για ανατροπές των εργασιακών σχέσεων και στις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο επιχειρήσεις, οι οποίες θεωρούνται πλέον ως μη υπαγόμενες στα όρια του ευρύτερου δημόσιου τομέα και άρα θεωρούνται αυτόχρημα ιδιωτικές...

Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο επιχειρείται ένα τεράστιο βήμα προς την κατεύθυνση της πλήρους ιδιωτικοποίησης εκατοντάδων επιχειρήσεων, κάτι που αν γίνει, θα το πληρώσει πανάκριβα ο ελληνικός λαός. Τόσο με την εκπόρθηση νέων πεδίων στο σκέλος του εκβαρβαρισμού των εργασιακών σχέσεων, όσο και με το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις αυτές προσδένονται πολύ πιο δυνατά στις λογικές της κερδοφορίας και της επιχειρηματικότητας, εκμηδενίζοντας τον όποιο κοινωνικό τους ρόλο.

Οι νεοπροσλαμβανόμενοι

Το καθεστώς των προσλήψεων των νεοεισερχόμενων στις επιχειρήσεις που υπάγονται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα εξομοιώνεται με τα ισχύοντα στον ιδιωτικό. Οι νεοπροσλαμβανόμενοι θα περνούν από μία δοκιμαστική περίοδο 7 μηνών. Στη συνέχεια, και αφού γίνει το ξεσκαρτάρισμα (και επιλεγούν οι ...«πολιτικά σωστοί»), οι εργαζόμενοι θα βρίσκονται υπό την κρίση και αξιολόγηση της διοίκησης της εταιρίας, θα μπορούν να υπογράφουν συμβάσεις αορίστου χρόνου. Στο σχετικό κείμενο, γενικώς και αορίστως, αναφέρεται ότι όλη η διαδικασία πρόσληψης του προσωπικού ...«θα ελέγχεται από το ΑΣΕΠ» χωρίς αυτό κατ' ανάγκη να σημαίνει ότι οι προσλήψεις θα γίνονται μέσω ΑΣΕΠ. Οι δε συμβάσεις αορίστου χρόνου θα μπορούν να καταγγέλλονται σύμφωνα με τα όσα κάθε φορά ισχύουν στην εργατική νομοθεσία... Με άλλα λόγια, όταν η διοίκηση κρίνει απαραίτητο θα μπορεί να τους απολύει, κατ' αναλογία των όσων ισχύουν στον ιδιωτικό τομέα. Επιπλέον το σύστημα της 7μηνης... δοκιμασίας είναι φανερό ότι ανοίγει δρόμους για τη μετατροπή των υποψήφιων εργαζομένων σε ομήρους των διοικήσεων, μέσα από το καθεστώς της επαναλαμβανόμενης δοκιμασίας σε περίπτωση που υπάρξει αποτυχία την πρώτη φορά.

Ακόμα χειρότερα για τους νεοπροσλαμβανόμενους στις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο επιχειρήσεις (π.χ. ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΟΠΑΠ), σε θέματα προσλήψεων νέου προσωπικού οι διοικήσεις θα μπορούν να δρουν ανεξέλεγκτα. Θα μπορούν να προσλαμβάνουν «το πάσης φύσεως προσωπικό με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου ή αορίστου χρόνου, με ή χωρίς δοκιμαστική περίοδο». Οπως ακριβώς και οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.

Το άρθρο 14

Το μέγεθος του τερατουργήματος και της πρόκλησης κορυφώνεται στο άρθρο 14, με το οποίο επιχειρείται με πραξικοπηματικό τρόπο η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων για το υπάρχον προσωπικό, σε κάθε επιχείρηση στην οποία συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο, είτε πρόκειται για εισηγμένη είτε για μη εισηγμένη στο Χρηματιστήριο. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο άρθρο, όποιες επιχειρήσεις α) εμφανίζουν αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα ή β) επιχορηγούνται από το Δημόσιο, θα πρέπει με στόχο την... εξυγίανσή τους να προχωρήσουν σε αλλαγές των γενικών κανονισμών προσωπικού και των εργασιακών τους σχέσεων. Οι αλλαγές αυτές θα πρέπει να γίνουν μετά από... διαπραγματεύσεις μεταξύ της επιχείρησης και των εργαζομένων, οι οποίες και θα πρέπει να καταλήξουν στην υπογραφή συλλογικής σύμβασης, η οποία θα ενσωματώνει τις νέες, κατακρεουργημένες εργασιακές σχέσεις. Αν οι διαπραγματεύσεις αυτές δεν ευοδοθούν σε διάστημα τεσσάρων μηνών, τότε επιβάλλονται βίαια διά νόμου...

Τι θεωρείται δημόσιος τομέας

Με το νομοσχέδιο επιχειρείται η επαναχάραξη των ορίων του αποκαλούμενου ευρύτερου δημόσιου τομέα. Ετσι «δημόσια επιχείρηση» νοείται «κάθε ανώνυμη εταιρία στην οποία το ελληνικό δημόσιο δύναται να ασκεί άμεσα ή έμμεσα αποφασιστική επιρροή, λόγω της συμμετοχής του στο μετοχικό της κεφάλαιο ή της χρηματοοικονομικής συμμετοχής του (όταν δηλαδή την επιχορηγεί) ή των κανόνων που τη διέπουν». Αποφασιστική επιρροή από το Ελληνικό Δημόσιο νοείται, όταν το Ελληνικό Δημόσιο ή ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ (που λαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις σε ποσοστό άνω του 50%):

α) είναι κύριοι μετοχών που εκπροσωπούν την απόλυτη πλειοψηφία

β) ελέγχουν την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου στη γενική συνέλευση

γ) δύνανται να διορίζουν το ήμισυ πλέον ενός των μελών του διοικητικού της συμβουλίου

δ) χρηματοδοτούν την ετήσια δραστηριότητά της σε ποσοστό άνω του 50%.

Ως δημόσιες επιχειρήσεις τέλος νοούνται και οι θυγατρικές των πρώτων που έχουν τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρίας.

Αντίθετα εξέρχονται από το Δημόσιο Τομέα:

α) Οι Ανώνυμες Εταιρίες που έχουν εισαχθεί στο Χρηματιστήριο καθώς και οι θυγατρικές τους.

β) Οι Ανώνυμες Εταιρίες για τις οποίες έχει αποφασιστεί η έναρξη των διαδικασιών αποκρατικοποίησής τους...

Τα άλλα άρθρα

Τα υπόλοιπα άρθρα του νομοσχεδίου αναφέρονται: Στον τρόπο συγκρότησης των ΔΣ, όπου σε σύνολο έως 9 μέλη μπορούν να συμμετέχουν έως και δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων. Ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος ορίζονται και παύονται αζημίως από το δημόσιο με απόφαση του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.

Στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας και στον εσωτερικό έλεγχο των επιχειρήσεων. Ετσι, σε κάθε δημόσια υπηρεσία συστήνεται υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου με ευρύτερες αρμοδιότητες. Στην υποχρέωση των επιχειρήσεων θα είναι να υποβάλλουν επιχειρησιακά και στρατηγικά σχέδια, να τηρούν την εισοδηματική, τιμολογιακή και δανειοληπτική πολιτική της κυβέρνησης. Σαν κερασάκι στην τούρτα, αναφέρεται ως υποχρέωση των επιχειρήσεων, που προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες σε καταναλωτές, να υποβάλλουν στη Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ Χάρτη Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή..., ενώ υποχρεώνονται οι διοικήσεις των επιχειρήσεων να ζητούν εγγράφως τις απόψεις της Επιτροπής Προστασίας των καταναλωτών... Ο έλεγχος και η εποπτεία των επιχειρήσεων ασκείται από τη Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ, στην οποία συμμετέχουν ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, ο υπουργός Απασχόλησης, ο υπουργός Μεταφορών και ο κατά περίπτωση αρμόδιος υπουργός...

ΚΚΕ
Ανάγκη αντίστασης και αντεπίθεσης τώρα

Το ΚΚΕ με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ, επισημαίνει πως με το νομοσχέδιο για τις πρώην ΔΕΚΟ ολοκληρώνεται η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων

Το ΚΚΕ, με χτεσινή ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου, εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεση του Κόμματος στο περιεχόμενου του νομοσχεδίου για τις πρώην ΔΕΚΟ, και τονίζει:

«Οι εξελίξεις στις πρώην ΔΕΚΟ ένα πράγμα επιβεβαιώνουν: Την ανάγκη λαϊκής συμμαχίας, λαϊκής αντεπίθεσης για την ανατροπή της αντιλαϊκής ανατροπής.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, με το νομοσχέδιο για τις πρώην ΔΕΚΟ, επιχειρεί να ολοκληρώσει τις ιδιωτικοποιήσεις και την ανατροπή των εργασιακών - ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζόμενων που είχε ξεκινήσει και εφαρμόσει το ΠΑΣΟΚ.

Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο λεγόμενο "Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων" που καταρτίστηκε σύμφωνα με τις αντιλαϊκές κατευθύνσεις της συνόδου της ΕΕ στη Λισαβόνα. Εχει στόχο: Να αυξηθεί η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Να αλλάξουν οι εργασιακές σχέσεις σε βάρος των εργαζομένων, ιδιαίτερα των νέων, των νεότερων ηλικιών, των νέων γυναικών στο χώρο των ΔΕΚΟ και γενικότερα στο δημόσιο τομέα.

Το προχώρημα της ιδιωτικοποίησης των ΔΕΚΟ δεν πλήττει μόνο όσους εργάζονται σ' αυτές, αλλά όλους τους εργαζόμενους.

Είναι εντελώς ανυπόστατοι οι ισχυρισμοί της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ ότι τάχα οι ιδιωτικοποιήσεις γίνονται για να μειωθεί το κράτος, τα ελλείμματα και οι τιμές των προϊόντων. Πως είναι υπέρ της εξυγίανσης και της διαφάνειας. Οι εξελίξεις των τελευταίων χρόνων αποδεικνύουν το αντίθετο. Η αλήθεια είναι πως ο λαός που πλήρωνε και τις κρατικές ΔΕΚΟ, που εξυπηρετούσαν το κεφάλαιο, θα συνεχίζει να τις πληρώνει ακόμα περισσότερο, με πολλούς τρόπους, και ως ιδιωτικές. Το μόνο που αλλάζει είναι ο τρόπος που το κράτος στηρίζει το κεφαλαίο!

Αποτελεί κοροϊδία και αποπροσανατολισμό τόσο από τη ΝΔ όσο και από το ΠΑΣΟΚ, η επικέντρωση στο πώς θα γίνονται οι προσλήψεις όταν οι "νέοι" όροι εργασίας για τους νέο-προσληφθέντες δεν περιέχουν στοιχειώδη εργατικά δικαιώματα.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ να συνειδητοποιήσουν τις ευθύνες τους: Να μην παρασυρθούν στα δήθεν κοντοπρόθεσμα και αμφισβητούμενα οφέλη της εθελούσιας εξόδου.

  • Να αποδυναμώσουν τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.
  • Να προσπεράσουν τις αυταπάτες και τις συγχύσεις που καλλιεργεί ο ΣΥΝ καθώς και η ηγεσία του Συνδικαλιστικού κινήματος, ότι μπορούν να ικανοποιηθούν οι λαϊκές ανάγκες από τις πρώην ΔΕΚΟ, μέσα στο πλαίσιο της "απελευθέρωσης" και της ελεύθερης κίνησης του κεφαλαίου, που επιβάλλει η συνθήκη του Μάαστριχτ.
  • Να συσπειρωθούν με τους νέους και τις νέες που εργάζονται με δυσμενείς εργασιακές σχέσεις. Με τους εργατοϋπαλλήλους των διάφορων εργολάβων, με την εργατική τάξη γενικότερα, κατά του πλαισίου "απελευθέρωσης" της ΕΕ και της ιδιωτικοποίησης.
  • Να παλέψουν για ενιαίους αποκλειστικά κρατικούς φορείς σε όλους τους τομείς στρατηγικής σημασίας οι οποίοι θα αποτελούν λαϊκή περιουσία, θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.

Χρειάζεται αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων τώρα!»

Τα άρθρα ανατροπής των εργασιακών σχέσεων

Τα δύο άρθρα που αφορούν στις εργασιακές σχέσεις, το 13 και το 14, μιλούν από μόνα τους για το μέγεθος της επίθεσης που επιχειρούν οι κυβερνώντες ενάντια στους απασχολούμενους στις πρώην ΔΕΚΟ, αλλά και στους εργαζόμενους συνολικά. Ο «Ρ» δημοσιεύει αυτούσια τα δύο άρθρα:

Αρθρο 13
Νεοπροσλαμβανόμενο προσωπικό

1. Οι δημόσιες επιχειρήσεις μπορούν στο εξής, για λόγους γενικού συμφέροντος που συνδέονται με τη λειτουργία τους, κατά παρέκκλιση των διατάξεων των εσωτερικών κανονισμών ή οργανισμών τους που έχουν ισχύ νόμου ή ισχύ κανονιστική ή οποιαδήποτε άλλη ισχύ, καθώς και κατά παρέκκλιση οποιωνδήποτε διατάξεων ή συμφωνιών, να προσλαμβάνουν το πάσης φύσεως προσωπικό τους ύστερα από προκήρυξη, με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας για δοκιμαστική περίοδο διάρκειας μέχρι επτά (7) μηνών, στην οποία καθορίζονται, από την ίδια τη δημόσια επιχείρηση, τα κριτήρια πρόσληψης. Η διαδικασία πρόσληψης του προσωπικού των δημοσίων επιχειρήσεων, καθώς και της μετέπειτα σύναψης της σχετικής σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου, ύστερα από αξιολόγηση της δοκιμαστικής περιόδου από την οικεία δημόσια επιχείρηση, ελέγχεται από το ΑΣΕΠ, σύμφωνα με τις κείμενες κάθε φορά διατάξεις που διέπουν τις αρμοδιότητές του και τις ειδικότερες ρυθμίσεις της κοινής υπουργικής απόφασης της παραγράφου 4 του άρθρου αυτού. Η σύμβαση του προηγουμένου εδαφίου διέπεται αποκλειστικά από τις κείμενες κάθε φορά διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας, που ρυθμίζουν τις σχέσεις εργοδότη και εργαζομένου στον ιδιωτικό τομέα.

2. Ειδικότερα, συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου των προσλαμβανομένων, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, μετά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, μπορούν να καταγγέλλονται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της εκάστοτε ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας.

3. Η άσκηση του δικαιώματος της καταγγελίας δεν επιτρέπεται να γίνεται καταχρηστικά, αλλά μέσα στα όρια που ορίζονται από το άρθρο 281 του Αστικού Κώδικα.

4. Με κοινή απόφαση των υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και του εποπτεύοντος την οικεία δημόσια επιχείρηση υπουργού ρυθμίζονται τα κάθε είδους ειδικότερα θέματα, τα οποία αφορούν στην εφαρμογή των διατάξεων των προηγούμενων παραγράφων κατά παρέκκλιση των τυχόν αντιθέτων διατάξεων εσωτερικών κανονισμών ή οργανισμών ή συλλογικών συμβάσεων ή οποιωνδήποτε άλλων διατάξεων ή συμφωνιών που ισχύουν στις επιχειρήσεις αυτές.

Αρθρο 14
Υφιστάμενο προσωπικό

1. Οι διοικήσεις των δημοσίων επιχειρήσεων, που εμφανίζουν αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα ή επιχορηγούνται από το Δημόσιο με στόχο την εξυγίανσή τους υποχρεούνται να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αξιοποίηση του προσωπικού τους καταρτίζοντας, όπου χρειάζεται, νέους κανονισμούς προσωπικού και οργανογράμματα, καθώς και προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσής του. Ιδιαίτερα για τους γενικούς κανονισμούς προσωπικού των επιχειρήσεων και για ζητήματα που αφορούν στις εργασιακές σχέσεις, οποιαδήποτε αλλαγή γίνεται ύστερα από διαπραγματεύσεις των δύο μερών (επιχείρησης και εργαζομένων) με τη διαδικασία της υπογραφής συλλογικής σύμβασης με την πιο αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση της επιχείρησης.

2. Οι αλλαγές της προηγούμενης παραγράφου με τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων κατά τη διαγραφόμενη σε αυτό διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθούν εντός αποκλειστικής προθεσμίας τεσσάρων μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ή, σε περίπτωση που η δημόσια επιχείρηση εμφανίσει αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα κατά επόμενη από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου οικονομική χρήση, από τη δημοσίευση του ισολογισμού της για την οικονομική αυτή χρήση.

3. Αν για οποιοδήποτε λόγο η παραπάνω προθεσμία παρέλθει άπρακτη, οι ως άνω αλλαγές γίνονται με νόμο.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ - ΣΟΚ
Εξομοίωση στην ... αθλιότητα

Προκλητικές οι τοποθετήσεις των υπουργών

Περήφανοι, για το νομοσχέδιο έκτρωμα - με το οποίο επιχειρείται η κατάργηση των τελευταίων από τις μακροχρόνιες κοινωνικοασφαλιστικές και άλλες κατακτήσεις των εργαζομένων - εμφανίστηκαν, μετά την έξοδό τους από το Μέγαρο Μαξίμου, οι υπουργοί Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης, Ανάπτυξης Δ. Σιούφας, Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης Π. Παυλόπουλος, Απασχόλησης Π. Παναγιωτόπουλος και Μεταφορών Μ. Λιάπης.

Συγκεκριμένα, με εξαίρεση τον υπουργό Απασχόλησης - οι άλλοι 4 υπουργοί - χαρακτήρισαν το νομοσχέδιο ως «τομή» ή «σταθμό» και σημαντική «μεταρρυθμιστική παρέμβαση στο χώρο του ευρύτερου δημόσιου τομέα», στην κατεύθυνση επανίδρυσης του κράτους, που υποτίθεται ότι «θα οδηγήσει σε καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς, προς όφελος τελικά του Ελληνα φορολογουμένου».

Αποκαλυπτικός, όμως, για το πραγματικό περιεχόμενο του νομοσχεδίου και τις απώτερες επιδιώξεις της κυβέρνησης, ήταν ο Π. Παναγιωτόπουλος, που εμφανίστηκε υπέρμαχος των πολιτικών, οι οποίες οδηγούν στην ισότητα των εργαζομένων ...προς τα κάτω. Υπεραμυνόμενος των διατάξεων του νομοσχεδίου και της κατάργησης της μονιμότητας των εργαζομένων στις πρώην ΔΕΚΟ, ο υπουργός ισχυρίστηκε πως «η αντίληψη περί μονιμότητας είναι μια αντίληψη που ανήκει στον προηγούμενο αιώνα» και πρόσθεσε πως όποιος σήμερα συζητά περί μονιμότητας «προσβάλλει τα εκατομμύρια των Ελλήνων και Ελληνίδων, που, εδώ και πολλά χρόνια, βγάζουν το ψωμί τους στον ιδιωτικό τομέα».

Επιχειρώντας, μάλιστα, να διασπάσει τους εργαζόμενους, εμφάνισε τους απασχολούμενους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ως «πατρίκιους» και τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα ως «πληβείους». Στη συνέχεια, κάλεσε «ολόκληρη την ελληνική κοινωνία να στηρίξει αυτό το νομοσχέδιο», με το επιχείρημα ότι «ο άνθρωπος ο οποίος δουλεύει στον ιδιωτικό τομέα - και μιλάω για τα εκατομμύρια Ελλήνων και Ελληνίδων - δεν είναι παιδί ενός κατώτερου Θεού επειδή δεν έχει μονιμότητα και επειδή δε διανοήθηκε ποτέ στη ζωή του να έχει μονιμότητα».

ΠΑΣΟΚ
Σε πλήρη σύμπνοια με την κυβέρνηση

Πιστό στις αντιλαϊκές κατευθύνσεις της Λισαβόνας και στην πολιτική που εφάρμοσε, το ΠΑΣΟΚ τάχτηκε υπέρ της συνέχισης των ιδιωτικοποιήσεων των ΔΕΚΟ και στην παραπέρα ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, αλλά με περίσσεια υποκρισία ισχυρίστηκε ότι «όποτε η κυβέρνηση μιλά για τομές και μεταρρυθμίσεις, εννοεί αποφάσεις της, οι οποίες θίγουν τους εργαζόμενους»...

Συγκεκριμένα, την ίδια στιγμή που ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Ν. Αθανασάκης, τόνιζε ότι «στις ΔΕΚΟ δεν υπάρχει η μονιμότητα» και πρέπει να δημιουργηθούν «όροι απασχόλησης προσαρμοσμένοι στις νέες ανάγκες», ισχυριζόταν ότι η πολιτική πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι διαφορετική από της κυβέρνησης!

Επικαλούμενος τα πρόσφατα συμπεράσματα του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ για τις ΔΕΚΟ ξεκαθάριζε ότι για τις νέες προσλήψεις «προβλέπεται το καθεστώς συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο». Επιχειρώντας βέβαια να αποπροσανατολίσει τους εργαζόμενους, ο Ν. Αθανασάκης... επιτέθηκε στην κυβέρνηση για τον τρόπο που θα γίνονται οι προσλήψεις. Η κυβέρνηση, ανέφερε, «επιχειρεί να παρακάμψει το ΑΣΕΠ και να αλλάξει μονομερώς τους όρους απασχόλησης», παρακάμπτοντας φυσικά να σημειώσει ότι το ΠΑΣΟΚ συμφωνεί με τους νέους όρους εργασίας που καρατομούν κάθε εργασιακό δικαίωμα.

Οσο για την έλλειψη «στρατηγικής» που καταλόγισε στην κυβέρνηση, η πρόταση του ΠΑΣΟΚ ότι «ο ρόλος του Δημοσίου δε μεταφράζεται απαραίτητα στην παραγωγή υπηρεσιών άμεσα από το κράτος, αλλά πολλές φορές στον έλεγχο υπέρ του πολίτη των υπηρεσιών που παρέχονται από την αγορά», φανερώνει ότι ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν κοινή «στρατηγική» που είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ