ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Δεκέμβρη 2005
Σελ. /32
Χριστούγεννα: Δεν υπάρχουν ούτε κινηματογραφικά θαύματα

Αν βγείτε για ψώνια και σας περισσέψουν λεφτά, μπέστε με τα παιδιά σας στην πρώτη αίθουσα που παίζει «Το ταξίδι του Αυτοκράτορα». Δε θα χάσετε! Αν έχετε στείλει τα παιδιά στο χωριό, και σας περισσεύουν χρήματα, μπέστε με την σύντροφό σας ή τον σύντροφό σας και δείτε το «Εγώ κι εσύ και όλοι οι γνωστοί». Θα σταθεί αφορμή για κάποια ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Για τις υπόλοιπες ταινίες, «Το Χρονικό της Νάρνια: Το Λιοντάρι, η Μάγισσα και η Ντουλάπα», «Η Πέτρα του Σκανδάλου» και τέλος «Η Νεκρή Νύφη», διαβάστε πρώτα την κριτική, να είστε ενήμεροι! Η τελική απόφαση, και η ευθύνη, είναι πάντα δική σας!

ΜΙΡΑΝΤΑ ΤΖΟΥΛΑΪ
Εγώ κι εσύ και όλοι οι γνωστοί

Τζον Χοκς και Μιράντα Τζουλάι
Τζον Χοκς και Μιράντα Τζουλάι
Το μήλο έπεσε κάτω από τη μηλιά. Η Μιράντα Τζουλάι γεννήθηκε από γονείς διανοούμενους, συγγραφείς και εκδότες βιβλίων επιστημονικής φαντασίας, λέει το βιογραφικό της. Η ίδια δεν ασχολείται με την επιστημονική φαντασία, είναι, όμως, διανοούμενη! Διανοούμενη αστή, βέβαια. Και αυτό έχει τη σημασία του. Είναι, όμως, ανήσυχη και δραστήρια. Ασχολείται με πολλές μορφές τέχνης και πειραματίζεται διαρκώς. Δουλιές της έχουν γίνει αποδεκτές από πολύ γνωστά μουσεία σύγχρονης τέχνης. Η πολυβραβευμένη της ταινία, «Εγώ κι εσύ και όλοι οι γνωστοί», είναι η πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία.

Η εισαγωγή μου έχει στόχο να βοηθήσει το θεατή να ξέρει με «ποιαν» έχει να κάνει. Η ταινία της έχει μεγάλα αφηγηματικά κενά και χάσματα. Κενά και χάσματα που δεν έχουν να κάνουν τόσο με την έλλειψη κινηματογραφικής γνώσης (που είναι και αυτό), όσο με τον τρόπο που η σκηνοθέτιδα ανταμώνει με την πραγματικότητα. Ενας τρόπος σπασμωδικός, αποσπασματικός. Η πραγματικότητα για την Μιράντα Τζουλάι, δεν είναι μια συνέχεια, μια αλληλοεπίδραση προσώπων και πραγμάτων, αλλά μικρά - μικρά κομμάτια ζωής. Κομμάτια, μάλιστα, άσχετα μεταξύ τους!

Αυτά τα μικρά άσχετα μεταξύ τους κομμάτια ζωής προσπάθησε να τα κάνει ταινία. Ετσι ασύνδετα και χωρίς σκελετό. Οπως, ακριβώς, έφταναν στο μυαλό της. Ο στόχος της, με την κλασική άποψη του κινηματογράφου για «αρχή, μέση, τέλος», όπως ήταν επόμενο, δεν επιτεύχτηκε! Δεν είδαμε μια ιστορία γραμμική, που να μας παρασύρει μαζί της από την αρχή μέχρι το τέλος. Και μαζί της να γνωρίσουμε τους ήρωες και τους προβληματισμούς τους. Είδαμε διάφορα, άλλα ενδιαφέροντα και άλλα λιγότερο ενδιαφέροντα, ενσταντανέ. Διάφορα κομμάτια ζωής. Κάποιες στιγμές ζωής. Σαν κάποιος να τράβαγε φωτογραφίες ό,τι του αποσπούσε την προσοχή. Χωρίς, όμως, να έχει αποφασίσει για τη χρήση αυτών των φωτογραφιών!

Αυτές οι φωτογραφίες, αυτές οι «στιγμές», έχουν, οπωσδήποτε, πράγματα να μας πουν. Αφού η σκηνοθέτιδα έκανε αξιόλογες ανθρώπινες παρατηρήσεις. Τα πρόσωπα που κινηματογραφεί, μεγάλοι και μικρά παιδιά, είναι όλα «εκφραστικά». Και όλα αυτά τα πρόσωπα δείχνουν να γεύονται αυτό που κάνουν. Να γεύονται τη ζωή. Χωρίς μεγάλες χαρές και χωρίς μεγάλα δράματα. Αποστασιοποιημένα πράγματα. Αλλά είναι παρόντα, βρίσκονται εκεί.

Ο μικρόκοσμος: ένας χωρισμένος πατέρας, τα δυο παιδιά του, 14 και 7 ετών. Η μητέρα των παιδιών, που ζει με το φίλο της. Μια 10χρονη ερωτευμένη γειτονοπούλα και η ανέραστη μητέρα της. Ενας έφηβος, που το μυαλό του είναι συνέχεια στο σεξ. Δυο γειτονοπούλες έφηβες, που έφτασε η ερωτική τους στιγμή! Και, τέλος, μια καλλιτέχνιδα, που μέχρι να την αναγνωρίσουν οι «ειδικοί», εργάζεται σαν οδηγός ταξί για πρόσωπα που χρήζουν βοηθείας. (Το ρόλο τον παίζει η ίδια η σκηνοθέτιδα).

Η ιστορία: τα παιδιά είναι όλα ερωτικά αναστατωμένα και ανταμώνουν με την ερωτική πράξη, είτε σε άμεση σαρκική επαφή, είτε με τη φαντασία τους και τον αυνανισμό, είτε μέσα από το διαδίκτυο, όπως ο 7χρονος μικρός! (Μέσα από το διαδίκτυο αναζητά ερωτικό σύντροφο και η μητέρα της δεκάχρονης γειτονοπούλας).

Οι έφηβοι, πιο βιαστικοί αυτοί, «χτυπάνε» τις πόρτες, «φωνάζουν», έστω και αν είναι εγκλωβισμένοι μέσα στην ντροπή και στις ενοχές. Παρότι αυτή η ερωτική αναζήτηση και αντάμωση είναι γυμνή από κάθε ρομαντισμό, διαθέτει αρκετή ποίηση! Το ίδιο ισχύει και για τους μεγάλους. Και αυτοί, αντί να ακολουθήσουν το συρμό και να γίνουν απαιτητικοί και βίαιοι, βουτάνε τρυφερά την αδιέξοδη μοναξιά τους μέσα στην αφαίρεση και στους λεπτούς τρόπους, προσδίδοντας έτσι στις πράξεις τους μια ποιητική αγνότητα. Παρότι εξωτερικά δε δείχνουν και δεν είναι «αγαθοί».

Εκεί ακριβώς, βρίσκεται η όποια αξία της ταινίας! Χωρίς να κάνει κάποια βαθιά εμπεριστατωμένη κοινωνική έρευνα, χωρίς να εξηγεί τις αιτίες, για τις ανθρώπινες κινήσεις και πράξεις, ασχολείται τρυφερά με τον άνθρωπο. Με κάποιες στιγμές, έστω, του ανθρώπου. Στο τέλος δεν μπορείς να της ζητήσεις εξηγήσεις. Γιατί δε σε πρόδωσε σε τίποτα. Μας είπε «θέλω να σας πω ένα στίχο, να σας δείξω ένα λουλούδι, αυτό έχω να σας προσφέρω». Και αυτό έκανε.

Το ακόμα πιο τίμιο σε αυτή την προσπάθεια, είναι πως δε στόλισε την προσφορά της με εντυπωσιασμούς και (δήθεν) κινηματογραφικές πρωτοτυπίες. Οσο απλά ήταν αυτά που μας είπε, άλλο τόσο απλός ήταν και ο τρόπος που μας τα είπε!

Παίζουν: Eλεν Γκίερ, Τζον Χοκς, Μπραντ Γουίλιαμ Χένκε, Μιράντα Τζουλάι, Τζόρνταν Πότερ κ.ά.

ΛΙΚ ΖΑΚΕ
Το ταξίδι του αυτοκράτορα

Εντάξει, ξέρω, πολύ λίγοι θεατές είμαστε εξοικειωμένοι με τα ντοκιμαντέρ. Εχουμε όλοι συνηθίσει να πλησιάζουμε ένα έργο τέχνης μέσα από κάποιο «μύθο». Μια ιστορία. Μας αρέσει να ταυτιζόμαστε με τους ήρωες, να ζούμε το «δράμα» τους! Και αυτό κρατάει αιώνες!

Πώς, λοιπόν, να πλησιάσεις την αίθουσα, να κόψεις εισιτήριο, να μπεις για να δεις ...πιγκουίνους; Θέλει, βέβαια, τόλμη! Αυτοί, όμως, που θα τολμήσουν, θα ευχαριστηθούν! Γιατί οι πιγκουίνοι δε φοράνε τυχαία «σμόκιν»! Είναι «ζωντανά» με μεγάλες αξίες! Και με μεγάλη διανοητική ικανότητα! (Ελπίζω τα παιδιά σας να σας παρασύρουν στην αίθουσα)!

Κάθε χειμώνα, στην καρδιά της ερήμου του πάγου της Ανταρκτικής, στο πιο αφιλόξενο κομμάτι της Γης (οι θερμοκρασίες φτάνουν μέχρι και 90 βαθμούς κάτω από το μηδέν), συμβαίνει ένα απίστευτο και μοναδικό γεγονός. Ενα καταπληκτικό ταξίδι, που επαναλαμβάνεται για χιλιετίες. Χιλιάδες πιγκουίνοι εγκαταλείπουν την ασφάλεια των βυθών του ωκεανού, βγαίνουν στην ολόλευκη από το χιόνι επιφάνεια και ξεκινούν το υπέροχο ταξίδι τους προς την απομονωμένη ενδοχώρα. Μια περιοχή τόσο ακραία και αποτρεπτική, που δε συντηρεί κανένα άλλο είδος ζωής.

Από την αρχή αυτού του ταξιδιού, που γίνεται με μοναδική τάξη και πειθαρχία, αρχίζουν, για τους απληροφόρητους, οι εκπλήξεις! Οι πιγκουίνοι, για να ξεπεράσουν τις μεγάλες καιρικές δυσκολίες, στοιχίζονται σαν ανθρώπινος στρατός, σαν συμπαγής μάζα, και περπατούν κόντρα και μέσα στις χιονοθύελλες. Σκοπός τους είναι η ερωτική συνεύρεση και η αναπαραγωγή! Σε ένα μέρος, όμως, που προσφέρει τις απαραίτητες προϋποθέσεις, για μια τόσο σοβαρή υπόθεση! Να, η αρμονία, η λογική, η πληρότητα της φύσης! Οι πιγκουίνοι πρέπει να πάνε να γεννήσουν, πρέπει να εξασφαλίσουν τη συνέχιση του είδους τους, στο κατάλληλο μέρος! Μακριά από εκεί όπου ζουν τους μήνες της «χαλάρωσης». Το καλοκαίρι!

Οι εκπλήξεις, βέβαια, δε σταματάνε εδώ. Μάλλον από εδώ και πέρα αρχίζουν! Οταν αυτό το ατέλειωτο καραβάνι των πιγκουίνων, μέσα από χιλιάδες δυσκολίες, φτάσει στον προορισμό του, φτάσει στο μέρος που υπάρχουν οι «προϋποθέσεις», αρχίζουν του κόσμου οι τρυφερότητες! Ακουμπίσματα, μυρίσματα, ξυσίματα με το ράμφος, ερωτικές κραυγούλες. Και να, ο μικρός πιγκουίνος! Στην αρχή σαν αυγό, βέβαια! Ενα αυγό, που επωάζεται πότε από τον πατέρα και πότε από τη μάνα! Οι οποίοι, εναλλάξ πάντα, φεύγουν προς τον ωκεανό και έρχονται φορτωμένοι φαγητό για το μωρό τους και για τους ίδιους.

Αυτή η υπόθεση, το ταξίδι, ο έρωτας, η γέννηση και η αυτονομία του νεογέννητου και η επιστροφή διαρκεί περίπου 7 μήνες. Επτά μήνες αγωνίας και αγώνα! Ο θεατής αναγκάζεται, τελικά, να βγάλει με σεβασμό το καπέλο του σε αυτά τα μοναδικά και πολύ όμορφα ζωντανά! Που, όταν τα βλέπεις σε μακρινά πλάνα, έχεις την αίσθηση ότι βλέπεις ανθρώπους!

Το ντοκιμαντέρ του Λικ Ζακέ είναι πολύ καλά κινηματογραφημένο. Ακόμα και ο κάπως αργός ρυθμός του, τελικά, λειτουργεί θετικά για τον θεατή. Γιατί του δίνει το χρόνο να κάνει τους συνειρμούς του. Να θαυμάσει τα ζώα και τη φύση! Να θαυμάσει, με την έννοια της εκτίμησης. Να δει, τελικά, το «θεό», που κάποιοι τον αναζητάνε στη μεταφυσική, τον φαντάζονται κάπου κρυμμένο πίσω απ' όλα αυτά, μπροστά στα μάτια τους. Στη φύση, στην ύλη. Στην αρμονία της φύσης, στην αρμονία της ύλης!

Δε θέλω να σας κουράσω με στοιχεία, ότι μόνον 74% των νεοσσών επιζεί, ότι μόλις τα μωρά φτάσουν 45-50 ημερών δημιουργούν τις δικές τους ομάδες, ότι πιάνουν τα ψάρια για την τροφή τους με βουτιές 550 μέτρων, ότι τα αποθέματα φαγητού του πιγκουίνου φτάνουν για 115 μέρες, ότι όλοι οι χώροι αναπαραγωγής βρίσκονται στην Ανταρκτική, ότι οι αυτοκρατορικοί πιγκουίνοι (με αυτούς ασχολείται το φιλμ) ζουν σε 42 αποικίες και ο πληθυσμός τους φτάνει περίπου τις 400.000!!

Εύρημα του σκηνοθέτη είναι η αφήγηση. Οπου υποτίθεται ότι ένα ζευγάρι πιγκουίνων και μετά και το παιδί τους, μας αφηγούνται όσα βλέπουμε και όσα δε βλέπουμε. Οι διάλογοί τους είναι βαθιά ανθρώπινοι και βαθιά τρυφεροί. Από κοντά έρχεται και η φωτογραφία. Και, τέλος, η θαυμάσια μουσική.

ΑΝΤΡΙΟΥ ΑΝΤΑΜΣΟΝ
Το χρονικό της Νάρνια: Το λιοντάρι, η μάγισσα και η ντουλάπα

Να αρχίσουμε με τα στατιστικά! «Το Λιοντάρι, η Μάγισσα και η Ντουλάπα» εκδόθηκε σε βιβλίο το 1950. Συγγραφέας του, ο Κλάιβ Λιούις. Είναι το πρώτο βιβλίο από την επτάτομη σειρά «Το Χρονικό Της Νάρνια», η οποία σειρά έχει πουλήσει πάνω από 85 εκατ. αντίτυπα και έχει μεταφραστεί σε 30 διαφορετικές γλώσσες!

Τι είναι, όμως, «Το Χρονικό της Νάρνια»; Είναι ο πατέρας και η μάνα του Χάρι Πότερ! Είναι «παιδική Λογοτεχνία»! Βρετανική, όμως! Που μεταφέρει όλες τις σκοτεινές παραδόσεις (υπερφυσικά πλάσματα, μυστηριώδη δάση, τέρατα και μαγικά).

Η ταινία ξεκινάει με την άφιξη τεσσάρων αδερφών (δυο αγόρια, δυο κορίτσια) σε ένα απομονωμένο χωριό της αγγλικής υπαίθρου, που έφτασαν εκεί για να βρεθούν μακριά από τον πόλεμο (Β` Παγκόσμιος). Κάποια στιγμή, στο «κρυφτό» που παίζουν τα μικρά αδέρφια, το μικρότερο απ' αυτά «περνάει» μέσα από μια ντουλάπα και «βγαίνει» στην παγωμένη Νάρνια! Οπου μια κακιά μάγισσα έχει καταδικάσει τη χώρα, αλλά και τους ανθρώπους και τα ζώα, να ζουν διαρκώς στο χειμώνα και στο χιόνι.

Ο μόνος τρόπος να ξαναπρασινίσει η Νάρνια, και να ελευθερωθούνε τα ζωντανά, είναι να αναστηθεί ένας παλιός μύθος. Ο οποίος μύθος θέλει τέσσερις ανθρώπους, τέσσερα αδέρφια, τέσσερα μικρά παιδιά, να ηγηθούν σε έναν πανναρνιακό ξεσηκωμό. Και όπως αντιλαμβάνεστε, αυτό και γίνεται. Πόλεμος και εδώ. Πόλεμος αληθινός, έξω από τη φανταστική Νάρνια!

Μέχρι να αποφασίσουν ή να εξαναγκαστούν τα τέσσερα αδερφάκια να αναστήσουν το μύθο, η ταινία κυλάει με αργούς ρυθμούς και χωρίς μεγάλη φαντασία. Οταν, όμως, πούνε το «ναι» τα παιδιά και ζωστούν τα σπαθιά, ελευθερώνεται και ο πολεμόχαρος, φαίνεται, σκηνοθέτης. Με τη βοήθεια των κομπιούτερ, συμβαίνουν κάποιες εξαιρετικές μάχες. Ανθρωποι, ζώα, πουλιά, ολόκληρη η ελληνική μυθολογία, μινώταυροι, κύκλωπες, συγκρούονται, σκοτώνουν και σκοτώνονται! Ακόμα και αερομαχίες έχει ο μπαξές! Τεράστια πουλιά πετάνε σαν στούκας και αμολάνε πέτρες στα κεφάλια των εχθρών. Χαλασμός!

Ολα τα παραπάνω, που είναι πράγματι εντυπωσιακά, θα έκαναν ίσως τον θεατή να βγει από την προβολή ευχαριστημένος. Ομως, η βρετανική «παράδοση» δεν έχει μόνο φαντάσματα, μάγους και μαγείες. Εχει και τη βασιλική οικογένεια (άλλο φάντασμα και αυτή). Ο συγγραφέας και ο σκηνοθέτης, στο τέλος της ταινίας, στεφανώνουν τα τέσσερα παιδιά και τους δίνουν τέσσερα βασίλεια. Βέβαια, σε όλα αυτά, δεσπόζει το λιοντάρι, σήμα κατατεθέν της βρετανικής δυναστείας!

Σας πήραμε χαμπάρι, κύριοι! Προσπαθείτε με κάθε μέσον και με κάθε τρόπο να αναστήσετε «μύθους», που είναι πολύ αργά, πια, να αναστηθούν! Και, σαν τις αγελάδες και εσείς, δίνετε μια κλοτσιά και χύνετε το γάλα! Γιατί, τουλάχιστον ο συγγραφέας φαίνεται να διαθέτει μεγάλα βυζιά, μεγάλη φαντασία. Αν το μυαλό του δεν ήταν κολλημένο σε περασμένες εποχές, αν δεν ήθελε να γίνει βασιλικός συγγραφέας, θα μιλούσαμε για έναν στεριανό Ιούλιο Βερν! Γιατί, πράγματι, αυτά που περιγράφει είναι ένα όργιο φαντασίας! Και μη μου πείτε πως, «έλα, βρε άνθρωπε, μια ταινία παιδικής περιπέτειας κάναμε, μην της δίνεις πολιτική χροιά». Ακριβώς, γιατί απευθύνεται κυρίως σε παιδιά, ακριβώς γι' αυτό οφείλω να προειδοποιήσω! Καιρός να τελειώνουμε με τα στέμματα και τις στέψεις!

Παίζουν: Τίλντα Σουίντον, Τζιμ Μπρόαντμπεντ, Λίαμ Νίσον (φωνή).

ΤΟΜΑΣ ΜΠΕΖΟΥΚΑ
Η πέτρα του σκανδάλου

Φανταστείτε ένα θεατρικό έργο, που οι ηθοποιοί μπαινοβγαίνουν στη σκηνή, λέγοντας ο καθένας από δυο - τρεις ψευτοέξυπνες ατάκες και ύστερα πέφτει η αυλαία. Οι θεατές, μεσοαστοί γουνέμποροι ως επί το πλείστον, σχολιάζουν φωναχτά όχι την υπόθεση, που άλλωστε δεν υπάρχει, όσο τις παρουσίες! «Τι καλή η Κίτον, λίγο γερασμένη βέβαια». `Η, «Ασχημη η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, αλλά γράφει το μάτι της»! `Η, ακόμα, «Είδες όλα τα έργα τελευταία, που έχουν και μια «αδελφή»! Φαίνεται πως παντού έγινε αποδεκτή η ομοφυλοφιλία. Καιρός είναι να μπούνε και τα στέφανα»!

Από τα σχόλια αντιλαμβάνεστε τι έργο θα δείτε! Θα δείτε μια οικογενειακή κωμωδία! Στριμωγμένη σε ένα μεσοαστικό σπίτι. Με δυο - τρία «εξωτερικά», για να σπάσει η μονοτονία. Θα δείτε το μεγάλο γιο να φέρνει την αγαπημένη του στο σπίτι των γονιών του για να τους τη γνωρίσει. Εκεί θα γνωρίσουμε τη μικρή αδερφή του, το μικρό αδερφό του, ο οποίος είναι «αδελφή» (έχει μαζί του και τον μαύρο εραστή του), τον μεσαίο αδελφό του που θα πάρει, τελικά, την αρραβωνιαστικιά του μεγάλου αδελφού, ο οποίος θα πάρει την αδελφή της αρραβωνιαστικιάς του! Και όλα αυτά, κάτω από το στωικό βλέμμα του φιλήσυχου καθηγητή πανεπιστημίου πατέρα και της άεργης τρελοκαμπέρας μητέρας!

Εξω, στο μεταξύ, κάνει κρύο, τα πτώματα σωριάζονται στο Ιράκ, η ακρίβεια ανεβαίνει συνεχώς στα Ιμαλάια, η ανεργία δαγκώνει εκατομμύρια οικογένειες! Καλή διασκέδαση, άφρονες!

Παίζουν: Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Ναϊάν Κίτον, Κλερ Ντέινς, Ρέιτσελ Μακ Αντμας. Λουκ Γουίλσον.

ΜΑΪΚ ΤΖΟΝΣΟΝ - ΤΙΜ ΜΠΑΡΤΟΝ
Η νεκρή νύφη

Βικτοριανή εποχή. Η μια οικογένεια πλούσια (νεόπλουτη), χωρίς κοινωνική επιφάνεια. Εχει, όμως, γιο! Η άλλη αριστοκρατική (ξεπεσμένη), χωρίς δεκάρα. Εχει, όμως, κόρη! Οι δυο οικογένειες αποφασίζουν να παντρέψουν τα παιδιά τους. Η κάθε οικογένεια θα αποκτήσει ό,τι της λείπει!

Τα πράγματα κάπου στραβώνουν. Ο νεαρός βρίσκεται στο γειτονικό δάσος. Εκεί γνωρίζεται με μια πεθαμένη νύφη. «Η Νεκρή Νύφη» τον ερωτεύεται. Εξω η ζωντανή νύφη εξαναγκάζεται σε έναν άλλο γάμο. Στο τέλος, η νεκρή νύφη θα δώσει τη λύση! Τα δυο παιδιά θα παντρευτούν. Η νεκρή νύφη θα πάρει μαζί της στον «κάτω κόσμο» τον παρολίγο γαμπρό, που άλλωστε, όταν ζούσε, ήταν ο δικός της αρραβωνιαστικός!

Η υπόθεση, όπως διαβάσατε, είναι αρκούντως «γκραν γκινιόλ». Με άλλη μεταχείριση, ίσως, θα μπορούσε να ήταν ένα λαϊκό παραμύθι αγάπης! Οι δημιουργοί της, όμως, προτίμησαν το ...σασπένς. Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας πνίγεται μέσα στο ψυχρά χρώματα. Οποιο παιδάκι δει την ταινία, θα ξεπαγιάσει η «ψυχούλα» του! Οι μόνες αναλαμπές είναι οι σκηνές στον «κάτω κόσμο». Εκεί οι «υπεύθυνοι» έβαλαν χρώμα στα πινέλα τους και, παρότι έχουμε να κάνουμε με νεκρούς και σκελετούς, τρομάζουν λιγότερο!

Δεν κατανοώ για ποιον γίνονται αυτές οι ταινίες. Αν γίνονται για τους μεγάλους, είναι συντηρητικές. Αν γίνονται για τα παιδιά, είναι τρομακτικές! Για ποιους, πάντως, γίνονται, φαίνεται από την περίοδο που βγαίνουν στις αίθουσες. Χριστούγεννα. Γιορτές για τα παιδιά! Τα οποία έχουν διακοπές! Βαράτε τα!

ΦΩΝΕΣ: Τζόνι Ντεπ, Ελενα Μπόμαν Κάρτερ, Εμελι Γουάτσον.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ