ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Φλεβάρη 2006
Σελ. /32
ΔΙΕΘΝΗ
ΑΙΓΥΠΤΟΣ
Πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Ερυθράς Θάλασσας

Το υπερήλικο «σαπάκι» έστειλε στον υγρό τάφο αδιευκρίνιστο αριθμό εργατών

Αμίλητοι οι αστυνομικοί μπροστά στην αγωνία των συγγενών

Associated Press

Αμίλητοι οι αστυνομικοί μπροστά στην αγωνία των συγγενών
ΚΑΪΡΟ.--

Περίπου 1.500 Αιγύπτιοι εργάτες και δεκάδες άλλοι Αραβες που επέστρεφαν από τα γιαπιά της Σαουδικής Αραβίας δεν πρόλαβαν να ξαναδούν τα σπίτια τους. Οι περισσότεροι χάθηκαν χτες τα ξημερώματα στα παγωμένα, βαθιά νερά της Ερυθράς Θάλασσας - μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Αιγύπτου - πιθανότατα γιατί το ηλικίας 35 χρόνων οχηματαγωγό - επιβατηγό «Αλ Σαλάμ» που τους μετέφερε δεν άντεξε στη μάχη με την ανεμοθύελλα και τους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν στην περιοχή... Το σκάφος, έλεγε στέλεχος της βρετανικής ναυτιλιακής επιθεώρησης «Λόιντς Λιστ», ήταν τέτοιου τύπου «που ακόμη και λίγο νερό θα αρκούσε να το αναποδογυρίσει»...

Οι επιζήσαντες (ως χτες βράδυ) υπολογίζονταν πότε σε «203» και πότε σε «περίπου 400»... Οσο για πτώματα των θυμάτων; Σύμφωνα με την αιγυπτιακή πρεσβεία στο Λονδίνο «ήταν πολλές δεκάδες».

Ο Αιγύπτιος πρόεδρος, Χόσνι Μουμπάρακ, διέταξε «επείγουσα έρευνα» για την εξακρίβωση των αιτιών που οδήγησαν σε μία μάλλον αναμενόμενη τραγωδία. Ο υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησής του, Μοχάμεντ Λούφτι Μανσούρ, επέμενε πως «τηρούνταν όλοι οι προβλεπόμενοι κανονισμοί ασφαλείας»... Αλλά, από την Αιγυπτιακή Ναυτιλιακή Αρχή κανείς δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει εάν π.χ. υπήρχαν σωσίβια και σωστικές λέμβοι για όλους τους επιβάτες του σκάφους, που κατά τις δηλώσεις τους ήταν «χωρητικότητας 1.200 επιβατών και 200 οχημάτων». Ομως, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αιγυπτιακής Ναυτιλιακής Αρχής, οι επιβαίνοντες ήταν πολλοί παραπάνω. Αρχικά ήταν 1.318 (ανάμεσά τους και το 96μελές πλήρωμα) εκ των οποίων 1.200 Αιγύπτιοι εργάτες και προσκυνητές που είχαν παρατείνει το προσκύνημά τους στη Μέκκα, 99 Σαουδάραβες, 3 Σύροι, 2 Σουδανοί, ένας Καναδός... Επειτα ανακοινώθηκε πως ήταν «περίπου 1.500»!

Οι πληροφορίες για το εάν ο πλοίαρχος του σκάφους - που ανήκει σε αιγυπτιακή εταιρία, αλλά ήταν νηολογημένο στον Παναμά -έστειλε σήμα SOS ήταν αντιφατικές. Γεγονός είναι πως «εξαφανίστηκε από τα ραντάρ» περίπου στις 2.00 χτες τα ξημερώματα και ενώ υποτίθεται πως μία ώρα αργότερα (3.00 π.μ) θα έφθανε (από το σαουδαραβικό λιμάνι της Τζέντα) στο λιμάνι Σαφάγκα της Αιγύπτου... Οι συγγενείς των επιβατών, σε κατάσταση σοκ, περίμεναν επί ώρες βυθισμένοι στην αγωνία δηλώνοντας πως κανείς από τις αρχές δεν τους ενημέρωνε...

Οσο για τις επιχειρήσεις διάσωσης; Τα ειδησεογραφικά πρακτορεία μιλούν για καθυστερημένη αντίδραση, σύγχυση και σπασμωδικές ενέργειες, αφού 10 ώρες μετά το ναυάγιο υπήρχαν στον τόπο της τραγωδίας μόνον τέσσερα σκάφη της αιγυπτιακής Ακτοφυλακής. Επιπλέον, οι αιγυπτιακές αρχές αρχικά αρνήθηκαν, αλλά μετά δέχτηκαν την προσφορά των Βρετανών να αποστείλουν στην περιοχή την πολεμική φρεγάτα ΗΜS BOULWARK. Αργότερα ζητήθηκε βοήθεια και από το αμερικανικό σκάφος ORION...

Απέλαση Βενεζουελανής διπλωμάτη

Κλιμακώνει την επίθεση η κυβέρνηση των ΗΠΑ

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ - ΚΑΡΑΚΑΣ.-

Μέρα με τη μέρα, κλιμακώνουν τις επιθέσεις και τις απειλές οι Ηνωμένες Πολιτείες, που βλέπουν ότι όλες οι προσπάθειες εσωτερικής υπονόμευσης και ανατροπής πέφτουν στο κενό. Χθες οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν την απέλαση Βενεζουελανής διπλωμάτη σε απάντηση για την απόφαση της Βενεζουέλας να απελάσει το στρατιωτικό ακόλουθο της αμερικανικής πρεσβείας, που κατηγορήθηκε από τις αρχές για κατασκοπία.

Σύμφωνα με το Ρόιτερς, η Ουάσιγκτον ενημέρωσε τη Βενεζουέλα, μέσω της διπλωματικής οδού, ότι η Τζένι Φιγκουερέδο Φρίας θεωρείται «ανεπιθύμητο πρόσωπο» και θα πρέπει να εγκαταλείψει τη χώρα. «Η απόφαση αποτελεί απάντηση στη χτεσινή απόφαση της κυβέρνησης της Βενεζουέλας να απελάσει το στρατιωτικό ακόλουθο Τζον Κορέα», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, Σον Μακόρμακ.

Της απέλασης προηγήθηκαν οι εμπρηστικές και άκρως προσβλητικές, αλλά και απειλητικές δηλώσεις του υπουργού Αμυνας Ντόναλντ Ράμσφελντ, που συνέκρινε τον Πρόεδρο της Βενεζουέλας Ούγο Τσάβες με τον Αδόλφο Χίτλερ. Μιλώντας στην Εθνική Λέσχη Τύπου στην Ουάσιγκτον, ο Ράμσφελντ ήταν αποκαλυπτικός ως προς τις προθέσεις: «Στη Βενεζουέλα έχουμε τον Τσάβες που διαθέτει πολλά χρήματα από το πετρέλαιο. Εξελέγη νόμιμα, όπως και ο Αδόλφος Χίτλερ είχε εκλεγεί νόμιμα. Κατόπιν εδραίωσε την εξουσία του. Και τώρα, φυσικά, συνεργάζεται στενά με τον Φιντέλ Κάστρο, τον Μοράλες (το νεοεκλεγέντα Πρόεδρο της Βολιβίας) και άλλους. Αυτό με ανησυχεί».

Χθες ο επικεφαλής των Μυστικών Υπηρεσιών των ΗΠΑ, Τζον Νεγρεπόντε, είχε κατατάξει τη Βενεζουέλα στον ...«άξονα του κακού». Απαντώντας στις δηλώσεις Ράμσφελντ, ο αντιπρόεδρος της Βενεζουέλας Βισέντε Ράνχελ δήλωσε ότι η χώρα του θα απαντήσει «σταθερά» στις «επιθέσεις» που δέχεται, αλλά χωρίς «εξτρεμισμούς».

ΙΝΔΙΑ
Συνεχίζεται ο αγώνας στα αεροδρόμια

ΝΕΟ ΔΕΛΧΙ.--

Συνεχίστηκε χτες με σημαντική επιτυχία η απεργία των εργαζομένων στα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ινδίας. Φυσικά, τα τηλεοπτικά ΜΜΕ έδωσαν «ρέστα» για το θέμα, παρότι επισήμαιναν ότι οι περισσότερες πτήσεις γίνονταν κανονικά με τη βοήθεια απεργοσπαστών ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Η Αρχή Αεροδρομίων της Ινδίας (ΑΑΙ) αρνήθηκε να υποκύψει στις πιέσεις της κυβέρνησης του Μανμόχαν Σινγκχ, να σταματήσει την απεργία.

Σημειώνεται ότι δικαστήριο στο Δελχί απαγόρευσε στους εργαζόμενους να διαδηλώνουν σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων από τις εισόδους και τις εξόδους των αεροδρομίων αλλά και στο κτίριο της ΑΑΙ, διότι «το δικαίωμα στην απεργία πρέπει να εξισορροπείται με το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον».

Παρά τις πιέσεις της κυβέρνησης όμως οι εργαζόμενοι στην ΑΑΙ απεργούσαν χτες για τρίτη μέρα.

Κοινή ανακοίνωση των κομμάτων της Αριστεράς

Για το ζήτημα εξέδωσαν χτες κοινή ανακοίνωση τα τέσσερα μεγαλύτερα κόμματα της ινδικής Αριστεράς, το ΚΚ Ινδίας (Μαρξιστικό), το ΚΚ Ινδίας, το Επαναστατικό Σοσιαλιστικό Κόμμα και το Forward Bloc, τονίζοντας ότι υποστηρίζουν την απεργιακή κινητοποίηση και τον αγώνα εναντίον της απόφασης της ομοσπονδιακής κυβέρνησης υπό το Κογκρέσο να ιδιωτικοποιήσει τα αεροδρόμια στο Μουμπάι και στο Δελχί, στο όνομα του εκσυγχρονισμού τους, που θα έπρεπε «να γίνει από την Αρχή Αεροδρομίων της Ινδίας». Τα κόμματα της Αριστεράς καταλήγουν καλώντας την κυβέρνηση «να κάνει αυτό το βήμα χωρίς καθυστέρηση» και «όλα τα δημοκρατικά κόμματα, τις οργανώσεις και όλες τις λαϊκές οργανώσεις να υποστηρίξουν το δίκαιο σκοπό των εργαζομένων στα αεροδρόμια».

«Εφυγε» ο ηγέτης του ΚΚ Βενεζουέλας

Ο Πέδρο Ορτέγκα, στην τελευταία Συνάντηση ΚΚ στη Βενεζουέλα στις 28/1/06
Ο Πέδρο Ορτέγκα, στην τελευταία Συνάντηση ΚΚ στη Βενεζουέλα στις 28/1/06
«Εφυγε» χτες από τη ζωή ο ιστορικός ηγέτης και Πρόεδρος της ΚΕ του Κομμουνιστικού Κόμματος Βενεζουέλας, Πέδρο Ορτέγκα Ντιάς, σε ηλικία 92 ετών. Γεννήθηκε στο Ρίο Καρίπμε της επαρχίας Σούκρε το 1914 και από πολύ νωρίς συνέδεσε τη ζωή του με την επαναστατική πολιτική πάλη. Το επαναστατικό του πνεύμα και οι σπουδές των κλασικών του μαρξισμού - λενινισμού τον συνέδεσαν με την πάλη των εργατών, την οποία υπηρέτησε υποδειγματικά και από τη θέση του δικηγόρου Εργατικού Δικαίου, αναδείχτηκε, δε, σε έναν από τους καλύτερους επιστήμονες της χώρας στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Οργανώθηκε στο κόμμα το 1939, ενώ την περίοδο του '37-'38 ήταν πρόεδρος της Ενωσης Φοιτητών. Το 1946 γίνεται μέλος της ΚΕ και το 1956 εκλέγεται βουλευτής.

Σε όλη του τη ζωή αντιμετώπισε τις διώξεις των διαφόρων δικτατοριών της χώρας και εκλέχτηκε στην Εθνική Συνταγματική Συνέλευση, για πρώτη φορά το 2000 με την επικράτηση του Μπολιβαριανού Μπλοκ της Αλλαγής. Επίσης, ήταν ο συντάκτης πολλών άρθρων του νέου Συντάγματος, ενώ είχε πλούσιο συγγραφικό έργο. Το ΚΚ Βενεζουέλας θα του αποδώσει τις επόμενες μέρες όλες τις τιμές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ