ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 16 Φλεβάρη 2000
Σελ. /36
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΤΕΕ
Οι μαθητές πληρώνουν τα χρέη της «μεταρρύθμισης»

Τα χρέη της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης καλούνται να πληρώσουν οι μαθητές και οι σπουδαστές των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων, της Τεχνικής Επαγγελματικής Σχολής και του Σχολικού Εργαστηριακού Κέντρου Τρικάλων, για τους οποίους, όπως και για δεκάδες άλλες περιπτώσεις σε όλη την χώρα, δεν έχει ξεκινήσει κανονικά η νέα σχολική χρονιά, 6 μήνες μετά την τυπική έναρξή της.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι οφειλές των τριών σχολικών μονάδων προς ιδιώτες για την αναπαραγωγή των πολυδιαφημιζόμενων CD - ROM, για τα οποία «καμάρωνε» ο υπουργός Παιδείας Γεράσιμος Αρσένης, ανέρχονται στα 14 εκατομμύρια δραχμές.

Συγκεκριμένα τον Οκτώβρη οι διευθυντές των σχολείων είχαν αναθέσει με εντολή του υπουργείου Παιδείας την αναπαραγωγή των CD - ROM και τη μετατροπή τους σε βιβλία σε ιδιώτες, έχοντας τη διαβεβαίωση του υπουργείου ότι αυτό θα πληρώσει όλα τα έξοδα. Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχουν εισπράξει δραχμή, ενώ την ίδια ώρα το υπουργείο Παιδείας «ούτε φωνή, ούτε ακρόαση»... Το γεγονός ότι τα χρέη έχουν ανέλθει σε 14 εκατομμύρια δραχμές δε δίνει πλέον άλλα περιθώρια στους διευθυντές για νέες πιστώσεις και έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν άλλες αγορές και να μένει πίσω η εκπαίδευση στα εργαστήρια, καθώς τα υλικά που χρειάζονται κάθε μήνα για την εκπαίδευση των μαθητών είναι πολλά και τα έξοδα πολλαπλασιάζονται.

Την έντονη διαμαρτυρία τους για την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η τεχνική εκπαίδευση εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί φορείς του νομού, οι οποίοι απαιτούν από το υπουργείο Παιδείας να καταβάλει άμεσα τα 14 εκατομμύρια δραχμές.

Σοβαρά προβλήματα και στη Λέσβο

Σοβαρότατες ελλείψεις υπάρχουν και στο ΤΕΕ Αγιάσου και ειδικότερα στον Τομέα Κλωστοϋφαντουργίας και Ενδυσης παρά τις δηλώσεις του υφυπουργού Παιδείας Ι. Ανθόπουλου, για το αντίθετο. Τον υφυπουργό διαψεύδει δημοσίευμα της λεσβιακής εφημερίδας «νέο ΕΜΠΡΟΣ» . Τον υφυπουργό, που, απαντώντας στη Βουλή σε Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ από το νομό, Στ. Σκοπελίτη, ισχυρίστηκε ότι «για τον Τομέα Κλωστοϋφαντουργίας έχει αποσταλεί το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και σύντομα θα ακολουθήσει και η αποστολή του Αναλυτικού Προγράμματος από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο» καθώς και ότι «η έλλειψη καθηγητή δεν οφείλεται στη μη ύπαρξη πίστωσης, αλλά είναι πρόβλημα τοπικό, γιατί δεν υπήρξε κανείς ενδιαφερόμενος να διδάξει το μάθημα», το «νέο ΕΜΠΡΟΣ» τον καταγγέλλει για «ασύστολα ψεύδη».

Οπως υπογραμμίζεται στο εμπεριστατωμένο ρεπορτάζ της εφημερίδας, «ο Τομέας Κλωστοϋφαντουργίας και Ενδυσης του ΤΕΕ δε λειτουργεί, όχι λόγω έλλειψης καθηγητή - καθηγητής βρέθηκε - αλλά επειδή οι μαθητές του συγκεκριμένου τμήματος ήταν εφτά. Και σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας ορίζεται ότι για να λειτουργήσει τομέας του ΤΕΕ, πρέπει να έχει πάνω από 10 μαθητές. Παρ' όλα αυτά, η ίδια εγκύκλιος ορίζει πως για κάποιες περιοχές, όπως οι παραμεθόριες, είναι δυνατό να γίνει εξαίρεση! Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε...»

Ακόμα επισημαίνεται ότι το Αναλυτικό Πρόγραμμα, δεν έχει ακόμα πάει στο ΤΕΕ Αγιάσου, και «όλα αυτά τα προβλήματα τα γνωρίζουν τόσο οι μαθητές, οι καθηγητές, ο διευθυντής του ΤΕΕ Αγιάσου και ο προϊστάμενος Τεχνικής Εκπαίδευσης, καθώς και η ΕΛΜΕ Λέσβου όσο και ο δήμαρχος της Αγιάσου, που στο Δημόσιο Απολογισμό του πριν λίγες μέρες παρουσιάζει ως επίτευγμα την "ίδρυση του ΤΕΕ το οποίο ήδη λειτουργεί"»...

Ευθύνες για τις καθυστερήσεις

Ερώτηση για τη μεταστέγαση του Μουσικού Σχολείου Σερρών, χτες στη Βουλή, από τον βουλευτή του ΚΚΕ, Στ. Παναγιώτου

Τα προβλήματα που καθημερινά αντιμετωπίζουν οι μαθητές του

Μουσικού Λυκείου Σερρών, αφού παρά την εδώ και 6 χρόνια εξαγγελία δημιουργίας ειδικού κτιρίου συνεχίζει να συστεγάζεται στο υπόγειο του 4ου Λυκείου της πόλης, έφερε χτες με Ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Παναγιώτου. Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, απάντησε ο υφυπουργός Γιάννης Ανθόπουλος, σημειώνοντας πως παρά την πρόβλεψη της παράδοσης του κτιρίου για τη φετινή χρόνια, υπήρξε η ανάγκη για «δικαιολογημένες πρόσθετες εργασίες», προσθέτοντας πως «στις 20 Φεβρουαρίου θα είναι έτοιμο το νέο κτίριο». Οσον αφορά τις καθυστερήσεις ο Γ. Ανθόπουλος υποστήριξε πως «δεν μπορούμε να αναλάβουμε ευθύνες που δεν ανήκουν σε εμάς, σημειώνοντας πως η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έχει την ευθύνη για τις ανεγέρσεις των σχολικών κτιρίων. Το υπουργείο δεν είναι επιστάτης εκτέλεσης σχολικής στέγης. Είναι ο χρηματοδότης και το κτίριο είναι σχεδόν ετοιμοπαράδοτο». Από την πλευρά του, ο Σταύρος Παναγιώτου σημείωσε πως το Μουσικό Σχολείο «λόγω της υπόσχεσης ότι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα παραδιδόταν το νέο κτίριο, βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη», αναφέροντας ενδεικτικά ότι «η πρώτη τάξη γυμνασίου έχει τρία τμήματα με 70 μαθητές». Μάλιστα πρόσθεσε ότι στην ημερομηνία που ανέφερε ο υφυπουργός, με τους ρυθμούς που προχωρά η κατασκευή του, «ένα τμήμα του θα είναι έτοιμο και μόνο οι αίθουσες διδασκαλίας», ενώ δε θα είναι έτοιμες οι αίθουσες για τα μουσικά μαθήματα, σημειώνοντας πως τον επόμενο χρόνο θα μπορεί ίσως να εγκατασταθεί. Παράλληλα αναφέρθηκε στα καθημερινά προβλήματα των μαθητών λόγω της κακής κατάστασης του υπάρχοντος κτιρίου. Κατέληξε λέγοντας ότι «το υπουργείο Παιδείας έπρεπε να έχει προβεί νωρίτερα στους κατάλληλους ελέγχους».

Η επετηρίδα, οι αναπληρωτές και οι αλχημείες των «Παρεμβάσεων»

Φ αίνεται ότι οι «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ» βάλθηκαν ν' αποδείξουν και στους πιο δύσπιστους πλέον ότι απεμπόλησαν το αίτημα για διατήρηση της επετηρίδας. Δεν εξηγείται διαφορετικά η εμμονή τους παλιότερα στο σύνθημα «μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών» και τώρα με πιο σικ τρόπο στο «κανείς αναπληρωτής χωρίς δουλιά».

Αραγε νοιάζονται πραγματικά για τους αναπληρωτές, για τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς και την επετηρίδα; Απ' ό,τι δείχνει η πρακτική τους κατηγορηματικά όχι!

Η τυχοδιωκτική τους πολιτική αντίληψη για «συμμαχίες» χωρίς αρχές και θέσεις κινείται στη λογική: «Να υιοθετήσουμε κάθε αίτημα, να χαϊδέψουμε αυτιά, να το παίξουμε και μαχητές, εκ του ασφαλούς, ώστε ν' αποκομίσουμε παραταξιακά και πολιτικά οφέλη».

Αλλωστε την ίδια τακτική ακολουθούν και στην ΟΛΜΕ. Ενώ η ΓΣ των προέδρων π.χ. αποφάσισε τη διεκδίκηση του αιτήματος της επαναφοράς της επετηρίδας, το συγκεκριμένο αίτημα «κόπηκε» από την απεργιακή αφίσα, με ευθύνη των παρατάξεων ΔΑΚΕ - «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ» - «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ».

Ο μως κανένας αναπληρωτής δεν είναι αφελής. Ολοι γνωρίζουν ότι η μόνη ξεκάθαρη θέση είναι αυτή που υπερασπίζεται με συνέπεια η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ και μιλά για διατήρηση της επετηρίδας και μαζικούς διορισμούς από αυτήν, αφού τα κενά τόσο στην Πρωτοβάθμια, όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι τεράστια και οι σύγχρονες ανάγκες ακόμη μεγαλύτερες. Ολα τα άλλα στην ουσία υπονομεύουν το αίτημα της διατήρησης της επετηρίδας και ουσιαστικά δίνουν χέρι βοήθειας στην κυβέρνηση, η οποία επιχειρεί να νομιμοποιήσει στις συνειδήσεις την κατάργηση της επετηρίδας, σχεδιάζει (το ομολόγησε ο Αρσένης διά στόματος «Επιτροπής Καζάζη») να προχωρήσει και σε νέες ρυθμίσεις «κοσκινίσματος» των εκπαιδευτικών που πρόκειται να διοριστούν (βαθμολογία, μεταπτυχιακά, συνέντευξη), ώστε να εξασφαλιστεί πλήρως η αδιαφανής και ρουσφετολογική πολιτική που θέλει να επιβάλει, το διορισμό εκπαιδευτικών που θα ακολουθούν χωρίς αντιρρήσεις τις αντιεκπαιδευτικές της επιλογές. Εδώ ακριβώς στοχεύει και η λεγόμενη αξιολόγηση που προωθούν. Στην ιδεολογική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και το τσάκισμα κάθε αντίστασης.

Οαγώνας για τη διατήρηση της επετηρίδας και για μαζικούς διορισμούς από αυτήν, πρέπει να αποτελεί ένα από τα κύρια αιτήματα κάθε μαζικού φορέα στην εκπαίδευση. Διαφορετικά οδηγούμαστε σε συντεχνιακές λογικές και καταστρατήγηση της επετηρίδας. Γιατί τι άλλο θα γίνει, εάν οι διορισμοί γίνονται με διαφορετικό τρόπο και όχι με την επετηρίδα; Οι παράλληλες επετηρίδες που «έστησε» το ΥΠΕΠΘ, αλλά και οι κινητοποιήσεις των αδιόριστων, αλλά «επιτυχόντων» στο διαγωνισμό - παρωδία που έγινε, έρχονται ν' αποδείξουν έμπρακτα όλα τα παραπάνω.

Η θέση που υιοθετούν οι «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ», επιβεβαιώνοντας τη συντεχνιακή λογική τους, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την επετηρίδα. Δε χωράνε δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη. `Η το ένα θα υποστηρίζεις ή το άλλο. Και αυτό το συνειδητοποιούν όλο και περισσότεροι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί. Γι' αυτό στην τελευταία συνέλευση της Πανελλήνιας Ενωσης Αδιορίστων Εκπαιδευτικών υπερψήφισαν την πρόταση της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, υιοθετώντας το αίτημα της επαναφοράς της επετηρίδας ως μοναδικού τρόπου πρόσληψης εκπαιδευτικών, όπως και τη θέση «κανείς αδιόριστος χωρίς δουλιά», που εκφράζει σήμερα και προοπτικά τις μεγάλες ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης.

Ας πάψουν επιτέλους οι εκπρόσωποι των «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ» να υποστηρίζουν συντεχνιακές λογικές για μικροπαραταξιακά οφέλη, υπονομεύοντας τους στόχους και τα αιτήματα των αδιόριστων εκπαιδευτικών. Ολο και λιγότερους θα μπορούν να ξεγελούν. Ηδη οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, μέσα από την τελευταία συνέλευση της Ενωσης Αδιορίστων, τους έδωσαν μια πρώτη απάντηση.


Αποστόλης ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μέλος του ΔΣ της ΠΕΑΕ

2ο ΤΕΕ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
Σοβάδες στο κεφάλι των μαθητών!

Μόνο ολόκληρο το ταβάνι δεν έπεσε στα κεφάλια των 25 μαθητών της Β` Τάξης του 2ου ΤΕΕ Νέας Ιωνίας στη Μαγνησία, όταν κατά την τελευταία ώρα του μαθήματος το απόγευμα της Δευτέρας, σε τμήμα που βρίσκεται στο ισόγειο του κτιρίου άρχισαν να πέφτουν κομμάτια από σοβάδες, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανένας. Και δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό, καθώς το κτίριο κατασκευάστηκε χωρίς τις απαραίτητες προδιαγραφές για την προστασία της ζωής των μαθητών και των καθηγητών.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές έχουν προειδοποιήσει πολλές φορές τόσο το υπουργείο Παιδείας, όσο και τον προϊστάμενο Τεχνικής Εκπαίδευσης Μαγνησίας για τους κινδύνους που συνεπάγονται η κακοτεχνία και η άθλια κατασκευή του κτιρίου, αλλά κανείς από τους αρμοδίους δεν ευαισθητοποιήθηκε και δεν ελήφθησαν τα αναγκαία μέτρα.

Η κατάρρευση σοβάδων στο σχολείο της Νέας Ιωνίας αποτελεί ένα ακόμα χαρακτηριστικό παράδειγμα της «σάπιας» υλικοτεχνικής υποδομής, πάνω στην οποία πάει να στηριχτεί η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση, των ταξικών φραγμών στη μόρφωση, της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Και το ερώτημα που τίθεται είναι: Αυτή τη φορά «φτηνά» τη γλίτωσαν οι μαθητές και οι καθηγητές. Την επόμενη, που σίγουρα θα υπάρξει, τι θα γίνει;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ