ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Απρίλη 2006
Σελ. /32
ΚΕΔΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Πρόσω ολοταχώς για τα συμφέροντα των εφοπλιστών

Στο συνέδριο που έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο παρουσιάστηκε πρόταση για συμπράξεις δήμων και επιχειρηματιών, με σκοπό τη ...βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των εταιριών

Από τη «σύμπραξη» δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ακτοπλοϊκών εταιριών, δηλαδή της αύξησης των εφοπλιστικών κερδών, μέχρι τη «σύσταση με πρωτοβουλία του Δημοσίου, ενός εξειδικευμένου οργανισμού παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών στις άγονες γραμμές», «χώρεσε» η απόφαση που διαμόρφωσε η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ), στο συνέδριο που έγινε στις 14 και 15 Απρίλη, στη Σύρο για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Η σχετική απόφαση που διαμορφώθηκε με τις ψήφους των «εκλεκτών» των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ, είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική για την ίδια την ΚΕΔΚΕ, αφού επικυρώνεται και σε συνέδριο η συγκατάθεσή της για τις «συμπράξεις» Δημοσίου με μεγαλοεπιχειρηματίες.

Επιπλέον, μέσα από το συνέδριο, έγινε εμφανής η προσπάθεια αποπροσανατολισμού νησιωτών και ναυτεργατών για το εφιαλτικό τοπίο που ετοιμάζουν σε βάρος τους οι πολιτικοί εκπρόσωποι των εφοπλιστών, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ με συνένοχο τον ΣΥΝ, με την πλήρη εφαρμογή του εκτρωματικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που σημαίνει την εξ ολοκλήρου παράδοση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στα νύχια του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Μπούσουλας του συνεδρίου ήταν μελέτη που εκπονήθηκε στα μέτρα των εφοπλιστών, από το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ), με επικεφαλής της επιστημονικής επιτροπής τον Κώστα Χλωμούδη, γνωστό στέλεχος του ΣΥΝ. Περιτυλίγοντας και με ...επιστημονικό περίβλημα την εφοπλιστόδουλη πολιτική, το ΙΤΑ χαρακτηρίζει δεδομένο το ...κοινοτικό περιβάλλον - δηλαδή τον Κοινοτικό Κανονισμό 3577 - και προτείνει για την επίλυση των προβλημάτων της ακτοπλοΐας: «Η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα μπορεί να χρησιμοποιεί ακόμη αποτελεσματικότερα τα "εργαλεία" που προσφέρει ο νέος ΔΚΚ ή οι Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)».

Αφού επισημαίνει ότι η ...αγορά λειτουργεί σε ολιγοπωλιακές συνθήκες που «οδηγούν σε ατελείς ανταγωνιστικές αγορές»(!) αναφέρει: «Οποια μέτρα πολιτικής ληφθούν για την εξυγίανση της συγκεκριμένης αγοράς θα πρέπει να στοχεύουν στην εισαγωγή ανταγωνιστικών πρακτικών προς όφελος του χρήστη και τον έλεγχο των αντι - ανταγωνιστικών μεθόδων»! Φτάνει στο σημείο να προτείνει μέχρι την κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων! Να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι στο κείμενο της απόφασης, αναφέρεται μεν ότι θα πρέπει να διατηρηθεί το όριο ηλικίας, όμως προσθέτει: Οπως αυτό προβλέπεται «μέσα από την κείμενη εθνική αλλά και κοινοτική νομοθεσία», όταν είναι γνωστό ότι η κοινοτική νομοθεσία δεν προβλέπει όρια...

Η μόνη στιγμή που στην αίθουσα ακούστηκε η φωνή των νησιωτών ήταν όταν το λόγο πήρε ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιος νομάρχης Πειραιά και οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι με τα αγωνιστικά ψηφοδέλτια που υποστήριξε το ΚΚΕ.

Ο Γ. Μανουσογιαννάκης, αφού κατέκρινε την απαράδεκτη μελέτη, τόνισε ότι η πολιτική των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που έχει ιερό και όσιο τα κέρδη των εφοπλιστών δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, αντίθετα τα οξύνει και τα αναπαράγει. Απηύθυνε κάλεσμα στους νησιώτες να δυναμώσουν και να συντονίσουν την πάλη τους ενάντια σε αυτή την πολιτική και επισήμανε ότι η πρόσφατη μεγάλη απεργία των ναυτεργατών και η δυναμική της που ξεγύμνωσε την κυβέρνηση - η οποία όπως αυτή του ΠΑΣΟΚ επιχείρησε να την ανακόψει με το έσχατο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης - πρέπει να αποτελεί το παράδειγμα.

«Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες - υπογράμμισε - είναι στρατηγικής σημασίας, συνδέονται με την άμυνα της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών και δεν μπορούν να είναι στα χέρια των εφοπλιστών. Πρέπει να είναι λαϊκή περιουσία. Στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων και των ναυτεργατών».

ΔΗΜΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Καταστρέφεται και ό,τι πράσινο έχει απομείνει

Η ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζει το καταστροφικό της έργο, κόβοντας και τα τελευταία δέντρα στα Σεπόλια, παρά την απόφαση αναστολής των έργων από το ΣτΕ
Η ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζει το καταστροφικό της έργο, κόβοντας και τα τελευταία δέντρα στα Σεπόλια, παρά την απόφαση αναστολής των έργων από το ΣτΕ
Τεράστιες είναι οι ευθύνες της διοίκησης του δήμου και της Πολεοδομίας, μετά και την παραγραφή των κατηγοριών για τις αυθαίρετες κατασκευές που κατασκεύασε ο «Πανελλήνιος Γυμναστικός Σύλλογος» στο Πεδίον του Αρεως. Το θέμα έφερε εκτός ημερήσιας διάταξης ο Σπύρος Χαλβατζής, επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα» και υποψήφιος δήμαρχος, στο χτεσινό Δημοτικό Συμβούλιο. Οι κατηγορίες παραγράφηκαν μετά την παρέλευση πενταετίας, τέσσερις αναβολές δικών και παρά την έκδοση πέντε αποφάσεων για την κατεδάφισή τους, οι οποίες ουδέποτε εφαρμόστηκαν.

Αντίστοιχη κατάσταση, όμως, επικρατεί και στα Σεπόλια με τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ για τον Προαστιακό. Εκεί, και παρά το γεγονός ότι η Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας έχει πάρει απόφαση αναστολής των έργων του Προαστιακού σιδηροδρόμου, η ΕΡΓΟΣΕ τα συνεχίζει! «Συνεχίζει το καταστροφικό της έργο, κόβοντας δέντρα 40 ετών», σημείωσε ο Σπ. Χαλβατζής και κάλεσε τη διοίκηση και το δήμαρχο να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για να σταματήσει αυτό το έγκλημα σε βάρος του περιβάλλοντος.

Απαραίτητες διευκρινίσεις

Οι απαραίτητες διευκρινίσεις δόθηκαν στη διάρκεια του χτεσινού Δημοτικού Συμβουλίου Αθήνας, αναφορικά με την επιστολή που έστειλε ο γιος του Νίκου Μπελογιάννη - του κομμουνιστή που έδωσε τη ζωή του για το Κόμμα και το λαό - Νίκος, στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και αφορούσε σε παρέμβαση που έκανε ο Δήμος Νίκαιας στον τάφο του πατέρα του στο Γ΄ Κοιμητήριο στη Νίκαια. Ο Ν. Μπελογιάννης, στην επιστολή του, ισχυρίζεται ότι ο Δήμος Νίκαιας δεν έπρεπε να κάνει παρέμβαση στον τάφο από τη στιγμή που το κοιμητήριο υπάγεται στο Δήμο της Αθήνας.

Οπως τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής, «η διαδικασία περιποίησης του τάφου γινόταν επί 40 χρόνια με ευθύνη του Δήμου Νίκαιας και της αντίστοιχης Κομματικής Οργάνωσης του ΚΚΕ. Δεν υπήρχε κάτι ξεχωριστό και σε αυτή την περίπτωση». Και πρόσθεσε ότι είχε συνομιλία με τον δήμαρχο Νίκαιας Στέλιο Μπενετάτο, ο οποίος του εξήγησε ότι οι παρεμβάσεις έγιναν παρουσία γεωπόνου, ο οποίος είχε και τη φροντίδα όλα αυτά τα χρόνια της συντήρησης του τάφου. Μάλιστα, ο δήμαρχος της Νίκαιας είχε συνάντηση και με την Ελλη Παππά, σύζυγο του Ν. Μπελογιάννη, όσο και με το γιο του, όπου δόθηκαν οι αμοιβαίες εξηγήσεις. «Δεν έγινε κάτι που πρέπει να μεμφθεί κανένας», κατέληξε ο Σπ. Χαλβατζής. Αλλωστε, ο Δήμος της Αθήνας ουδέποτε έχει παρέμβει σε αυτήν τη διαδικασία.

ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ

Δήμος Ταύρου

δήμαρχος: Δημήτρης Σούτος

Η διοίκηση του Δήμου στηρίχτηκε από το ΠΑΣΟΚ και εφάρμοσε πλήρως την «πράσινη» αντιλαϊκή πολιτική. Δήμος... εν υαλοπωλείο στον Ταύρο και τα... σπασμένα τα πληρώνουν οι δημότες. Συγκεκριμένα η διοίκηση:

  • Αύξησε την τελευταία τετραετία τα ανταποδοτικά τέλη κατά 39% στις κατοικίες και 48% στα καταστήματα.
  • Ενέταξε στις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα την «ανάπλαση» των δημοτικών σφαγείων και τη δημιουργία ενός πάρκινγκ στο οικόπεδο «Πασά», το οποίο είχε απαλλοτριωθεί ως χώρος πρασίνου.
  • Προώθησε τις ελαστικές σχέσεις εργασίας μέσω του Δήμου, με τη μερική απασχόληση από προγράμματα του ΟΑΕΔ, καθώς και τις Τοπικές Πρωτοβουλίες Απασχόλησης. Στη δημοτική επιχείρηση προσέλαβε «ευέλικτους» εργαζόμενους με 2μηνες, 6μηνες, 8μηνες συμβάσεις, συμβάσεις έργου. Πολλοί είναι απλήρωτοι για μήνες.
  • Το 2006 εμφάνισε προϋπολογισμό μειωμένο κατά 50% σε σχέση με το 2005, κάτι που δείχνει την κατεύθυνση για ακόμα μεγαλύτερη μετατροπή του Δήμου σε επιχείρηση. Λιγότερα χρήματα, λιγότερο έργο, αφού οι αρμοδιότητες παραχωρούνται στους ιδιώτες. Την ίδια στιγμή, το 40% των εσόδων του Δήμου να προέρχεται από τους δημότες.
  • Εκχώρησε αθλητικούς χώρους του Δήμου με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης σε ιδιώτη. Αποτέλεσμα, οι δημότες να χρησιμοποιούν τα «δημοτικά» γήπεδα ποδοσφαίρου 5Χ5 έναντι 60 ευρώ την ώρα.
  • Δεν έκανε τίποτα για να εφαρμοστούν οι ομόφωνες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου για υπογειοποίηση του προαστιακού, με αποτέλεσμα σήμερα η πόλη να τεμαχίζεται, αλλά και να υπάρχουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Συμμετείχε στη μετατροπή ενός έργου πνοής, σε ένα έργο βραχνά για τους δημότες του Ταύρου.
  • Δανείστηκε 5 εκατ. ευρώ, ποσό που τελικά θα πληρώσουν «φυσικά» οι δημότες.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ