ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Οχτώβρη 2006
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ
Στους δρόμους και σήμερα για την Παιδεία
  • Σε συγκέντρωση στις 11.30 π.μ. στα Προπύλαια καλούν οι ταξικές δυνάμεις. Στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα του Βενιζέλου η συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη
  • Την πορεία των κινητοποιήσεών τους συζητούν σήμερα και αύριο οι εκπαιδευτικοί

Δάσκαλοι, καθηγητές, εργαζόμενοι, γονείς βγαίνουν και πάλι σήμερα στους δρόμους για την Παιδεία με συλλαλητήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που συνεχίζουν παρά τις πιέσεις την απεργία που ξεκίνησαν στις 18 Σεπτέμβρη, οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο που πραγματοποιούν 24ωρη απεργία και μαζί τους πανεπιστημιακοί, εκπαιδευτικοί των ΤΕΙ, φοιτητές και σπουδαστές.

Κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση στις 11.30 π.μ. στα Προπύλαια απευθύνουν οι ταξικές δυνάμεις, προκειμένου να δοθεί απάντηση στην αδιαλλαξία και τον αυταρχισμό της κυβέρνησης, που εμμένει στην πολιτική υποβάθμισης, ιδιωτικοποίησης και όξυνσης των ταξικών φραγμών στη μόρφωση, να διεκδικήσουν όλοι μαζί την Παιδεία και το σχολείο των σύγχρονων πραγματικών λαϊκών αναγκών.

Σε συμμετοχή στη σημερινή κινητοποίηση καλεί η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας. Η ΑΣΓΜΕ ανάμεσα σε άλλα σημειώνει ότι «το "ευέλικτο" σχολείο της "αγοράς" δεν ενδιαφέρεται για όλους τους μαθητές. Δε χρειάζεται δάσκαλο αφοσιωμένο στην ολόπλευρη μόρφωση όλων των παιδιών, ούτε δημόσια και δωρεάν λειτουργία. Σήμερα στερεί τη μόρφωση από την πλειοψηφία των νέων, γιατί σκοπεύει αύριο να τους στερήσει την εργασία και τη ζωή με δικαιώματα».

Τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των εκπαιδευτικών εκφράζουν μεταξύ άλλων: η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας, το Συνδικάτο Οικοδόμων Πάτρας, το παράρτημα του Συνδικάτου Οικοδόμων Γαλατσίου - Λαμπρινής, η Ενωση Συνταξιούχων ΙΚΑ Πειραιά, η «Δημοτική Αγωνιστική Κίνηση Γαλατσίου», η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» (ΝΑΣ) Λέσβου, η «Δημοτική Αγωνιστική Συνεργασία Μυτιλήνης» και η «Δημοτική Αγωνιστική Κίνηση Θήβας».

Συζητούν για συνέχεια

Στο μεταξύ, την πορεία των κινητοποιήσεών τους συζητούν στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ σήμερα και αύριο οι καθηγητές Γυμνασίων και Λυκείων. Κατά τη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για τη διαμόρφωση εισήγησης, ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ πρότεινε, για την κλιμάκωση του αγώνα των εκπαιδευτικών, δύο απεργιακά βήματα: Τετραήμερη απεργία στις 9-12 Οκτώβρη και τριήμερη απεργία στις 17-19 Οκτώβρη (λαμβάνοντας υπόψη ότι λόγω των εκλογών τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά κάποιες μέρες), με γενικές συνελεύσεις για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων στις 18 Οκτώβρη. Η πρόταση αυτή δεν πλειοψήφησε και, με ψήφο ανοχής, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ συμφώνησε τελικά σε 48ωρη απεργία τη Δευτέρα 9 και την Τρίτη 10 Οκτώβρη, με γενικές συνελεύσεις την Τετάρτη και Ολομέλεια Προέδρων των ΕΛΜΕ την Πέμπτη 12 Οκτώβρη.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ προτείνει στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ να συμπληρωθεί η πρόταση για 48ωρη απεργία με τριήμερη απεργία στις 17-19 Οκτώβρη, με το πλαίσιο αιτημάτων του ΠΑΜΕ και οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ να εξουσιοδοτηθούν ώστε στη γενική συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ να στηρίξουν την πλειοψηφούσα απεργιακή πρόταση.

Σήμερα αναμένεται να διαμορφωθεί και από το ΔΣ της ΔΟΕ εισήγηση προς τις γενικές συνελεύσεις των συλλόγων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που θα γίνουν αύριο Παρασκευή και θα συζητήσουν για τη συνέχιση της απεργίας τους.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Για εκπαίδευση στην υπηρεσία του λαού
  • Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταγγέλλει την πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, την ιδιωτικοποίηση και την υποβάθμιση του μορφωτικού περιεχομένου της εκπαίδευσης, που υψώνει νέα ταξικά τείχη για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων
  • Η απονεύρωση του όποιου μορφωτικού και διαπαιδαγωγητικού ρόλου του σχολείου συνοδεύεται από τη συνεχιζόμενη εργασιακή, οικονομική και επιστημονική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών
  • Οι προτάσεις του ΚΚΕ

Στη Βουλή φέρνει το ΚΚΕ το θέμα της Παιδείας, την πολιτική απαξίωσης της εκπαίδευσης και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, με Επίκαιρη Eπερώτηση που κατέθεσε σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κόμματος με επικεφαλής την Γενική Γραμματέα της ΚΕ. Στο κείμενο, που απευθύνεται προς την υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και μαζί με την Αλέκα Παπαρήγα υπογράφουν οι βουλευτές Νίκος Γκατζής, Λιάνα Κανέλλη, Ορέστης Κολοζώφ, Παναγιώτης Κοσιώνης, Βέρα Νικολαΐδου, Ελπίδα Παντελάκη, Σταύρος Σκοπελίτης, Αντώνης Σκυλλάκος, Αγγελος Τζέκης, Τάκης Τσιόγκας, Γιώργος Χουρμουζιάδης, τονίζεται:

«Ο χώρος της εκπαίδευσης βρίσκεται τους τελευταίους μήνες σε διαρκή αγωνιστικό αναβρασμό και ετοιμότητα. Τις παρατεταμένες και δυναμικές κινητοποιήσεις των φοιτητών-σπουδαστών διαδέχτηκε ο επίμονος και αποφασιστικός απεργιακός αγώνας των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τον οποίο πρόσφατα συντονίστηκαν και οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας. Αγώνες που πέρα από τα δίκαια αιτήματα για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, αντικειμενικά φέρνουν στην επιφάνεια τα βαθύτερα προβλήματα της Παιδείας.

Η αιτία που οδηγεί κάθε τόσο στους δρόμους χιλιάδες εκπαιδευτικών, φοιτητών, σπουδαστών, ακόμη και μαθητές ή γονείς, είναι κοινή για όλους όσοι συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για την πολιτική συνολικής αναδιάρθρωσης της εκπαίδευσης με σκοπό την πιο αποτελεσματική συμβολή της στην ευημερία των επιχειρήσεων και την "ανταγωνιστικότητα" της καπιταλιστικής οικονομίας, πολιτική που όχι μόνο διογκώνει τα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά συσσωρεύει και νέα, οξύτερα.

Νέα ταξικά τείχη

Η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας και επιταχύνοντας την ίδια πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, έρχεται να ενισχύσει στο έπακρο την ιδιωτικοποίηση και την υποβάθμιση του μορφωτικού περιεχομένου της εκπαίδευσης, να υψώσει νέα ταξικά τείχη για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και να αυξήσει δραματικά το κόστος της υποσιτιζόμενης από τον κρατικό προϋπολογισμό εκπαίδευσης, οδηγώντας σε οικονομική εξουθένωση τα λαϊκά νοικοκυριά. Πιο συγκεκριμένα:

1. Με σειρά μέτρων (Ευέλικτη Ζώνη, ευρωπαϊκά προγράμματα, Συμπράξεις Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα, πρόταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κ.ά.) προωθείται η "αποκέντρωση"-ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου. Το κράτος σταδιακά αποδεσμεύεται από την ευθύνη για τη χρηματοδότηση και τη διαμόρφωση σημαντικού μέρους του σχολικού προγράμματος, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο για άμεση παρέμβαση των επιχειρήσεων-χορηγών στην εκπαίδευση και τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Μέχρι και υποδιευθυντή - μάνατζερ προβλέπει η πρόταση της επιτροπής του ΕΣΥΠ, προκειμένου να βελτιωθεί η ικανότητα του σχολείου να διαχειρίζεται "έξυπνα" τους λιγοστούς πόρους του και να προσελκύει χρηματοδότες. Ταυτόχρονα, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών έχει ουσιαστικά ανατεθεί με το αζημίωτο στους μεγαλοεκδότες-προμηθευτές των σχολικών βιβλίων, που οργανώνουν κάθε χρόνο δεκάδες σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς και εκδίδουν πλήθος σχολικών βοηθημάτων για εκπαιδευτικούς και μαθητές, εκμεταλλευόμενοι τα κενά που αφήνει σκόπιμα το ελλειμματικό σύστημα της δημόσιας εκπαίδευσης.

2. Με την ανάθεση της ευθύνης για τη χρηματοδότηση και τη συγκρότηση των προγραμμάτων διδασκαλίας στο σχολείο και την "τοπική κοινωνία" προωθείται η διεύρυνση της ταξικής διαφοροποίησης της σχολικής εκπαίδευσης. Το επίπεδο των σχολικών μονάδων και το περιεχόμενο της διδασκαλίας θα εξαρτώνται πολύ περισσότερο από το εισόδημα και τη μόρφωση των γονιών, τις φοροεισπράξεις του δήμου και τις διαχειριστικές ικανότητες των εκπαιδευτικών. Το χάσμα ανάμεσα στη μόρφωση των κοινωνικά και οικονομικά αδύναμων μαθητών και σε εκείνη που αποκτούν τα παιδιά των πιο ευνοημένων κοινωνικών στρωμάτων θα διευρυνθεί, στο όνομα των διαφορετικών αναγκών και δυνατοτήτων τους. Παράλληλα, ένας πυκνός ιστός σκληρών εξεταστικών φραγμών και αξιολογήσεων - από το δημοτικό μέχρι το λύκειο, με διαγνωστικές, περιφερειακές, πανελλαδικές, εικονικές και άλλες εξετάσεις - εξυφαίνεται από τα κυβερνητικά επιτελεία για να αποκλείσει τους περισσότερους μαθητές από το Γενικό Λύκειο και να τους στοιβάξει στα ψευτο-αναβαθμισμένα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και στη χοάνη των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ), με πρώτο δείγμα τη θέσπιση βαθμολογικού ορίου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ - ΤΕΙ. Τον ίδιο στόχο εξυπηρετεί και ο νόμος 3475/06 για την ΤΕΕ, που αναπαράγει ενισχυμένο το διπλό ανισότιμο κύκλωμα Γενικής και Τεχνικής εκπαίδευσης, διογκώνει τα προβλήματα για τα παιδιά της εργατικής τάξης και ήδη έχει καταλυτικές συνέπειες για μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία.

Φερέφωνα του κεφαλαίου

3. Με τα νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, που σχεδιάστηκαν από το ΠΑΣΟΚ και ολοκληρώνονται και υλοποιούνται από την κυβέρνηση της ΝΔ, επιχειρείται η σφοδρότερη τα τελευταία χρόνια επίθεση αποδιοργάνωσης και ελέγχου της σκέψης των μαθητών. Τα "διαθεματικά" προγράμματα διδασκαλίας, στο όνομα της ενιαιοποίησης της γνώσης και της "ολιστικής μάθησης", αποτελούν την αποθέωση της αποσπασματικότητας μέσα από μια μηχανιστική παράθεση και συγκόλληση ασύνδετων πληροφοριών, που θα οδηγήσει σε νέα έξαρση το λειτουργικό αναλφαβητισμό. Η επιστημονική ερμηνεία της πραγματικότητας εξισώνεται, αναμειγνύεται ή παραγκωνίζεται από θεολογικές αντιλήψεις και αντιεπιστημονικά σχήματα, ενώ η εκγύμναση των μαθητών σε χρηστικού χαρακτήρα δεξιότητες έρχεται να καταργήσει και τα τελευταία ψήγματα γενικής παιδείας από το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Τόσο τα νέα βιβλία όσο και τα επιχορηγούμενα από την ΕΕ και τις επιχειρήσεις ευρωπαϊκά προγράμματα-αγωγές αποτελούν φερέφωνα της πιο ωμής προπαγάνδας για την ανταγωνιστικότητα, την επιχειρηματικότητα, την ταξική συνεργασία, την ατομική ευθύνη για τα κοινωνικά προβλήματα, το ευρωπαϊκό ιδεώδες, κλπ. Στόχος όλων αυτών των αλλαγών είναι η προετοιμασία και αναπαραγωγή ενός εργαζόμενου, που όχι μόνο θα αποδέχεται ένα ακόμη πιο σκληρό σύστημα εκμετάλλευσης, αλλά και θα το υποστηρίζει ενεργητικά.

4. Η απονεύρωση του όποιου μορφωτικού και διαπαιδαγωγητικού ρόλου του σχολείου συνοδεύεται από τη συνεχιζόμενη εργασιακή, οικονομική και επιστημονική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών με την καθήλωση των αποδοχών τους σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα, την εξάπλωση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων μέσα από τους θεσμούς των αναπληρωτών και των ωρομισθίων, τη συρρίκνωση των μορφωτικών τους δικαιωμάτων. Η πιο πάνω κατάσταση είναι απόρροια της γενικότερης πολιτικής της λιτότητας για τους εργαζόμενους που ακολουθεί και η σημερινή κυβέρνηση, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων. Το επιχείρημα ότι δήθεν δεν αντέχει η οικονομία ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, διαψεύδεται από τα προκλητικά κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων και την απλόχερη ενίσχυσή τους (νέες φοροαπαλλαγές, κίνητρα, κλπ.). Χρήματα υπάρχουν, μόνο που αυτά διοχετεύονται στα ταμεία των μεγάλων επιχειρήσεων, ενώ υπάρχει μείωση και συνεχής αφαίμαξη των λαϊκών εισοδημάτων.

5. Αντίστοιχα είναι και τα προβλήματα στην ανώτατη εκπαίδευση. Το προσχέδιο του νόμου-πλαίσιο για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ, η αναθεώρηση του συνταγματικού άρθρου 16 και τα άλλα μέτρα που ξεσηκώνουν φοιτητές-σπουδαστές και πανεπιστημιακούς έχουν κύριο στόχο τα δημόσια ΑΕΙ και ΤΕΙ να λειτουργήσουν σαν ιδιωτικά: Με δίδακτρα, τυποποιημένη διδασκαλία, αυταρχισμό και πάνω απ' όλα με τις επιχειρήσεις να παρεμβαίνουν άμεσα και να υπαγορεύουν το περιεχόμενο των σπουδών και της έρευνας.

Η άποψη του ΚΚΕ

Το ΚΚΕ στηρίζει τους αγώνες για:

  • Τη δημιουργία Ενιαίου Δωδεκάχρονου Υποχρεωτικού Σχολείου για τη διεύρυνση της βασικής-γενικής εκπαίδευσης, χωρίς τον ξεπερασμένο διαχωρισμό σε Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο και την ταξική και αντιπαιδαγωγική διάκριση σε Γενικό και Επαγγελματικό δίκτυο σχολικής εκπαίδευσης, για να μη γίνεται πρόωρη επαγγελματική επιλογή και εκπαίδευση πριν τη συμπλήρωση του σύγχρονου μορφωτικού έργου του σχολείου και την ενηλικίωση του νέου ανθρώπου. Σχολείο με ριζικά αναμορφωμένα προγράμματα και βιβλία που θα βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν τους νόμους και τις αλληλουχίες της αντικειμενικής πραγματικότητας, της ίδιας της κοινωνικής ζωής, τη θέση και το ρόλο τους μέσα σε αυτή
  • Τη θέσπιση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής μέσα από κρατικό δίκτυο παιδικών κέντρων
  • Τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων και της νεολαίας, για Ενιαία Λαϊκή Παιδεία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν σε όλες τις βαθμίδες και για όλους με ιδιαίτερη μέριμνα για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, των μεταναστών, των μειονοτήτων και των ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, με βάση τους παρακάτω άξονες:

-- Την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης κάθε βαθμίδας μαζί και της παραπαιδείας και κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών αναγκών από τον κρατικό προϋπολογισμό, ενάντια σε κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση, άμεση ή έμμεση.

-- Την οικοδόμηση επαγγελματικών σχολών σε "μεταλυκειακό" επίπεδο, ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να εξασφαλίζουν την πλήρη επαγγελματική εκπαίδευση. Κατάργηση των ΙΕΚ και κάθε μορφής ιδιωτικής κερδοσκοπίας, που εκμεταλλεύεται την ανεργία και την ανασφάλεια των νέων.

-- Την αναδιαμόρφωση μιας αληθινά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, που θα εξασφαλίζει την επιστημονική ειδίκευση σε όλους τους αποφοίτους της και θα αναπτύσσει την έρευνα με αποκλειστικό σκοπό την εξασφάλιση της γενικής προόδου και ευημερίας.

-- Την αύξηση των κρατικών δαπανών στο 15% του προϋπολογισμού για να σταματήσει η αιμορραγία του λαϊκού εισοδήματος.

-- Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τα αιτήματά τους και ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό. Επιμόρφωση του συνόλου των εκπαιδευτικών σε ενιαίες παιδαγωγικές σχολές και ετήσια και περιοδική επιμόρφωση για όσους υπηρετούν με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα στις πανεπιστημιακές σχολές. Μαζικό διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών από επετηρίδα, κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων και αναπληρωτών, κάλυψη ακόμη και των έκτακτων αναγκών με μόνιμους διορισμούς στη διάθεση του υπουργείου Παιδείας.

ΕΠΕΡΩΤΑΤΑΙ η κυβέρνηση γιατί με την πολιτική της, που είναι συνέχεια της προηγούμενης, υποχρεώνει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να λειτουργήσουν επιχειρηματικά και ανταγωνιστικά, ανοίγοντας διάπλατα τις πόρτες των σχολείων και των ΑΕΙ-ΤΕΙ στις επιχειρήσεις, ενισχύει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση και υποβαθμίζει ραγδαία το περιεχόμενό της, ενοχοποιώντας γι' αυτή την κατάσταση της εκπαίδευσης τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εκπαιδευτικούς, ακόμη και τους γονείς και αντιμετωπίζοντας τους αγώνες τους με αστυνομική βία και αυταρχισμό».

Υπόθεση της εργατικής τάξης

Θα μας βρουν μπροστά τους! Στηρίζουμε τον αγώνα των δασκάλων και το επόμενο διάστημα θα πάρουμε ακόμα περισσότερες πρωτοβουλίες για τη μόρφωση των παιδιών μας, για να είναι η Παιδεία πραγματικά δωρεάν...

Αυτό ήταν το επισφράγισμα της χθεσινής κινητοποίησης στο υπουργείο Παιδείας, εργαζομένων από Ομοσπονδίες που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ και δηλώνουν, όχι απλά τη συμπαράστασή τους στους εκπαιδευτικούς, αλλά ότι ο αγώνας για την Παιδεία είναι υπόθεση πρώτα και κύρια της εργατικής τάξης, είναι δικός τους αγώνας. Αντιπροσωπεία των εργαζομένων κατέθεσε σχετικό ψήφισμα στο υπουργείο Παιδείας.

Το ψήφισμα συνυπογράφουν οι Ομοσπονδίες: Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Ελλάδας, Λογιστών (ΠΟΛ), Εργατοϋπαλλήλων Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού και Δέρματος Ελλάδας (ΟΕΚΙΔΕ), Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Γάλακτος - Τροφίμων και Ποτών, Εργαζομένων Φαρμακευτικών και Συναφών Επαγγελμάτων Ελλάδας (ΟΕΦΣΕΕ), Συλλόγων Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων Ελλάδας (ΟΣΝΙΕ), Μισθωτών Τύπου και Βιομηχανίας Χάρτου, Θεάματος και Ακροάματος (ΠΟΘΑ). Επίσης, τα Σωματεία Εμποροϋπαλλήλων, Μετάλλου, Τροφίμων και Ποτών, Επισιτισμού - Τουρισμού και το Συντονιστικό των Εργαζομένων στους ΟΤΑ.

Στη Θεσσαλονίκη

Αντίστοιχη κινητοποίηση εργαζομένων έγινε χθες και στη Θεσσαλονίκη, στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, όπου κατέθεσαν ψήφισμα για την Παιδεία 12 σωματεία από τη δύναμη του ΠΑΜΕ στο νομό. Τα σωματεία, που εκφράζουν συμπαράσταση στους απεργούς εκπαιδευτικούς και αντιδρούν στις αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, είναι: Συνδικάτο Οικοδόμων, Ενωση Εμποροϋπαλλήλων, Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Συνδικάτο Καπνεργατών - Καπνεργατριών Β. Ελλάδας «Πανκαπνεργατικό», Συνδικάτο Κατεργασίας Δέρματος, Ενωση Λογιστών, Ενωση Ηλεκτροτεχνιτών και Βοηθών ανελκυστήρων Β. Ελλάδας, Σωματείο Χημικών Βιομηχανιών, Σωματείο Πωλητών Οδηγών και Βοηθών, Σωματείο Εμφιαλωμένων Ποτών Β. Ελλάδας, Βαφέων - Τυποβαφέων Β. Ελλάδας, Σωματείο Εργαζομένων «ΗΛΙΟΦΙΝ».

ΚΡΗΤΗ - ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Εκδήλωση για την Παιδεία

Εκδήλωση με θέμα τα αντιδραστικά μέτρα που αναδιαρθρώνουν το εκπαιδευτικό τοπίο, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, γίνεται αύριο Παρασκευή, στο Ηράκλειο Κρήτης.

Η εκδήλωση που οργανώνουν από κοινού η ΚΟΒ Παιδείας και η ΚΟΒ ΑΕΙ - ΤΕΙ Ηρακλείου του ΚΚΕ, θα γίνει στην αίθουσα «Ανδρόγεω» στις 7.30 το απόγευμα. Θα μιλήσει ο Θανάσης Παφίλης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και ευρωβουλευτής του Κόμματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ