ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 5 Γενάρη 1996
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΤΟΥ ΟΕΚ
Τα ψέματα του Χανακούλα αποδεικνύονται κοντοπόδαρα

Ο πρώην πρόεδρος του ΟΕΚ ήταν ενήμερος από τις 25 του Αυγούστου 1995 για την εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας, ότι έπρεπε να καταθέτει τα διαθέσιμα του ΟΕΚ στην Τράπεζα της Ελλάδας, όπως ορίζει ο νόμος

Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια λέει η λαϊκή παροιμία. Και στην περίπτωσή μας, τα ψέματα του πρώην προέδρου του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας Θ. Χανακούλα,ο οποίος διαχειριζόταν παράνομα τα διαθέσιμα του Οργανισμού, παρά και ενάντια της ερμηνείας των σχετικών νόμων, αποδείχτηκαν ότι είχαν πράγματι κοντά ποδάρια για να αντέξουν σαν αλήθειες.

Για την ιστορία αναφέρουμε ότι ο σκανδαλώδης τρόπος, με τον οποίο διαχειριζόταν τα διαθέσιμα του ΟΕΚ ο Χανακούλας, ήρθε στο φως της δημοσιότητας μετά από καταγγελίες της Ομοσπονδίας Οικοδόμων στις 7 Σεπτέμβρη 1995. Ειδικότερα η Ομοσπονδία κατάγγειλε τότε ότι ενώ ο νόμος 2216/94 (ΦΕΚ 83 Τεύχος Πρώτο 31/5/94) όριζε ρητά ότι τα διαθέσιμα των Δημοσίων Οργανισμών κατατίθενται υποχρεωτικά στην Τράπεζα της Ελλάδας, ο Χανακούλας κατέθετε τα κεφάλαια του Οργανισμού - τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες ανέρχονταν μεταξύ 11 και 20 δισ. δραχμών - σε εμπορικές τράπεζες. Οταν το θέμα πήρε διαστάσεις, μετά από δημοσιεύματα του "Ρ", ο Χανακούλας, επιλέγοντας την τακτική ότι η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση, υπέβαλε στις 17/10/95 μήνυση κατά της εφημερίδας μας για συκοφαντικά δήθεν δημοσιεύματα κατά του προσώπου του, ζητώντας μάλιστα αποζημίωση 50 εκατ. δραχμών.

Στη μηνυτήρια αναφορά - πλήρης ανακριβειών και στρεβλώσεων της πραγματικότητας - ο Χανακούλας ισχυριζόταν ότι ο Ν. 2216/94 δεν είχε ισχύ για τον ΟΕΚ, μιας και ο τελευταίος συνέχιζε να καλύπτεται από τον ιδρυτικό του νόμο του 1954. Ισχυριζόταν μάλιστα ότι το σχετικό ενημερωτικό σημείωμα της Τράπεζας της Ελλάδας με ημερομηνία 22 Δεκέμβρη 1994, το οποίο εξηγούσε τις υποχρεώσεις των Δημοσίων Οργανισμών για την εφαρμογή του Ν. 2216/94, ποτέ δεν έφτασε επίσημα στον ΟΕΚ και ως εκ τούτου έβγαζε το συμπέρασμα ότι ο νόμος δεν αφορούσε τον Οργανισμό.

Είπαμε όμως στην αρχή ότι το ψέμα έχει κοντά ποδάρια. Σήμερα λοιπόν παρουσιάζουμε σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας με ημερομηνία 25 Αυγούστου 1995 με αποδέκτη - μεταξύ άλλων Οργανισμών - και τον ΟΕΚ. Η εγκύκλιος με θέμα "Διαβίβαση του Ν. 2216/94" αναφέρει ότι "σας στέλνουμε, συνημμένα, για ενημέρωσή σας και ανάλογη εφαρμογή φωτοαντίγραφο του Ν.2216/94 (ΦΕΚ 83/Α/ 31/5/94) αναφορικά με τη διαχείριση κεφαλαίων, που αναφέρεται στο άρθρο 3". Η εγκύκλιος μάλιστα έχει τα δικά του αρχικά μέσα σε κύκλο, πράγμα που σημαίνει ότι ενημερώθηκε προσωπικά και στη συνέχεια διαβίβασε το έγγραφο στο αρχείο. Αρα ο Χανακούλας γνώριζε ότι έπρεπε να εφαρμόσει το νόμο, αλλά, αντί αυτού, προτίμησε να εφαρμόσει τους δικούς του νόμους, με βάση τους οποίους είχε μετατρέψει τον ΟΕΚ σε τσιφλίκι του.

Αυτά προς ενημέρωση των εισαγγελικών αρχών που διερευνούν την υπόθεση.

ΟΟΣΑ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ανεπαρκή τα μέχρι τώρα αντεργατικά μέτρα

Με ερωτηματολόγιο - πρόκληση για την ωμότητά του - ο ΟΟΣΑ απαιτεί από την κυβέρνηση να προωθήσει νέα μέτρα για την καταστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων και άλλα θέματα, με στόχο τη μετατροπή των Ελλήνων εργαζομένων σε μεσαιωνικούς δουλοπάροικους

Τη λήψη μέτρων καταστολής του απεργιακού κινήματος των εργαζομένων, την απελευθέρωση του καθεστώτος απολύσεων των εργαζομένων, τη λήψη μέτρων δραστικού περιορισμού του αγροτικού πληθυσμού, την επέκταση του θεσμού της μερικής απασχόλησης, την ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ και την περικοπή των επιδομάτων αναπηρίας και ανικανότητας, απαιτεί από την ελληνική κυβέρνηση ο ΟΟΣΑ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της χτεσινής Ημερησίας, κλιμάκιο του διεθνούς ιμπεριαλιστικού Οργανισμού πρόκειται να επισκεφτεί τη χώρα μας στις 15 - 16 Γενάρη και στα πλαίσια αυτά έχει αποστείλει ερωτηματολόγιο, στο οποίο θα πρέπει να απαντήσουν οι ιθαγενείς κυβερνητικοί υπάλληλοι του διεθνούς κεφαλαίου.

Πριν περάσουμε στις ερωτήσεις, αξίζει να κάνουμε δύο παρατηρήσεις. Κατ' αρχάς, η ωμότητα με την οποία είναι διατυπωμένες οι ερωτήσεις, καθιστά εμφανές ότι η ελληνική επικράτεια αντιμετωπίζεται από τον ΟΟΣΑ σαν χώρος υποτελής, υπό κατοχή των δυνάμεων του διεθνούς κεφαλαίου. Το δεύτερο εμφανές συμπέρασμα είναι ότι το διεθνές κεφάλαιο μέσω των εντολοδόχων κυβερνήσεών του, ωθεί την ελληνική οικονομία στη χρεοκοπία και τους εργαζόμενους σε κατάσταση δουλοπαροίκων του μεσαίωνα.

Οι ερωτήσεις που ακολουθούν είναι τόσο αποκαλυπτικές που δε χρειάζονται καν σχολιασμό. Αναφέρουμε τις κυριότερες:

  • Μεταξύ των χωρών της ΕΕ η Ελλάδα έχει ένα από τα χειρότερα ιστορικά απεργιών. Ποιες είναι οι αιτίες και ποιες είναι οι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις ως προς το θέμα αυτό;
  • Ποιο είναι το κόστος των απολύσεων και οι σχετικές διαδικασίες; Τα τρέχοντα όρια στα ποσοστά απολύσεων θεωρούνται εμπόδιο για τις επιχειρήσεις. Ποιες αιτήσεις για απολύσεις έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια πλέον του επιτρεπόμενου 2% και πόσες από αυτές εγκρίθηκαν από την κυβέρνηση;
  • Το ποσοστό μερικής απασχόλησης στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλό. Ποια είναι τα εμπόδια που το περιορίζουν; Πόσο προστατεύονται οι μερικώς απασχολούμενοι στην Ελλάδα σε σχέση με τους πλήρως απασχολούμενους;
  • Ποιοι είναι οι παράγοντες που καθιστούν τη μείωση του αγροτικού τομέα στην Ελλάδα σε επίπεδα ανάλογα με αυτή που έγινε στις άλλες χώρες - μέλη της ΕΕ; Η γεωργία συνεχίζει να απασχολεί περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 5%;

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μαζί με την ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού, κυρίως στον τομέα της επιμόρφωσης των εργαζομένων, αλλά και της ευρύτερης εκπαίδευσης των κοινωνικών στρωμάτων που θα μπορέσουν να ενταχθούν στον τουρισμό, είναι οι βασικοί άξονες που θα ωθήσουν σε αύξηση της απασχόλησης στον τομέα του τουρισμού. Τις θέσεις αυτές πήρε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή τον ευρύτερο στόχο της αναβάθμισης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.

ICAP: Μετά από μια επιτυχή συνεργασία 20 ετών στον τομέα εμπορικών και οικονομικών πληροφοριών, η ICAP ΕΛΛΑΣ ΑΕ και η γαλλική εταιρία COFACE υπέγραψαν συμφωνία για τη συμμετοχή της τελευταίας στη νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ICAP έτσι ώστε να αποκτήσει το 20% του μετοχικού της κεφαλαίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ: Αναβλήθηκε εκ νέου η προγραμματισμένη για χτες έκτακτη γενική συνέλευση της Τράπεζας με θέμα την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, καθώς δεν επιτεύχθηκε η προβλεπόμενη από το νόμο αυξημένη απαρτία. Νέα ημερομηνία σύγκλησης γενικής συνέλευσης ορίστηκε η 23η Γενάρη 1996.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ: Την Τετάρτη 3 Γενάρη αρχίζει από τα υποκαταστήματα των 16 ανάδοχων τραπεζών η παράδοση των 803.400 κοινών ανώνυμων μετοχών της RIOPESCA - Υδατοκαλλιέργειες Δυτικής Ελλάδος ΑΕΒΕ, καθώς από τις 8 Γενάρη τα 5 περίπου εκατομμύρια του συνόλου των μετοχών της εταιρίας θα εισαχθούν για διαπραγμάτευση στην Παράλληλη Αγορά του Χρηματιστηρίου. Η τιμή εκκίνησης ορίστηκε στις 1.200 δρχ. ανά μετοχή, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η δημόσια εγγραφή υπερκαλύφτηκε 80 φορές, γεγονός που αντανακλά το έντονο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τον κλάδο. Επίσης από την Τρίτη 16 Γενάρη έως και την Παρασκευή 19 του μήνα θα γίνουν οι δημόσιες εγγραφές για τη συμμετοχή του κοινού στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της "Σπ. Τασόγλου ΑΕ De Longhi". H τιμή διάθεσης ορίστηκε στις 1.100 δραχμές ανά μετοχή.

ΦΕΚ: Με απόφαση της ηγεσίας των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Εθνικής Αμυνας, εγκρίνεται η κατά 77 εκατ. δρχ. αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΒΟ. Η απόφαση δημοσιεύεται στο ΦΕΚ 1062, Τ. Β, 22/12/1995.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ευνοϊκή ρύθμιση για τις μεγάλες τράπεζες

Απόφαση σχετικά με τον τρόπο καταβολής των εισφορών τραπεζών στο Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων

Το συμψηφισμό κατά περίπτωση, τμήματος της τακτικής ετήσιας εισφοράς των τραπεζών στο Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων με τις υποχρεωτικές τους καταθέσεις στην Τράπεζα της Ελλάδας, αποφάσισε με Πράξη του ο διοικητής της ΤτΕ Λ. Παπαδήμος.Η σχετική ρύθμιση ισχύει όταν το ποσό της εκάστοτε εισφοράς μιας τράπεζας στο ΤΕΚ, ξεπερνά το μέσο όρο των εισφορών του συνόλου των πιστωτικών ιδρυμάτων. Συγκεκριμένα, από το άτοκο τμήμα των υποχρεωτικών καταθέσεων (4,5% επί του συνόλου) κάθε πιστωτικού ιδρύματος, αφαιρείται η διαφορά του ποσού κατά την οποία η εκάστοτε καταβαλλόμενη εισφορά στο ΤΕΚ υπερβαίνει τον αντίστοιχο μέσο όρο που προκύπτει από τα ποσά που καταβάλλουν όλες οι τράπεζες μαζί.

Με απλά λόγια η ρύθμιση είναι ευνοϊκή για τις μεγάλες τράπεζες, οι οποίες καταβάλλουν μεγαλύτερα ποσά στο ΤΕΚ από τις μικρότερες. Για τυχόν απόκλιση λοιπόν, από το μέσο όρο οι τράπεζες αυτές δε θα καταβάλλουν επιπλέον ποσά για την προκύπτουσα διαφορά. Το ποσό της διαφοράς θα κατατίθεται - και θα συμπληρώνει το υπόλοιπο μέχρι το μέσο όρο ποσό - από τα ήδη κατατεθέντα χρήματα που έχουν στην Τράπεζα της Ελλάδας και είναι μέρος των υποχρεωτικών καταθέσεων που τηρούν σ' αυτή.

Η ρύθμιση ισχύει για τα έτη 1995 - 1998, ενώ το συνολικά καταβαλλόμενο ποσό στο ΤΕΚ από όλες τις τράπεζες, είναι σε ετήσια βάση περίπου 8 δισ. δρχ.

Ιδού τα αποδεικτικά στοιχεία του εγκλήματος. Ο Χανακούλας είχε ενημερ

Ιδού τα αποδεικτικά στοιχεία του εγκλήματος. Ο Χανακούλας είχε ενημερωθεί από τις 25 Αυγούστου για την ανάγκη εφαρμογής του ν.2216/94. Αντί, όμως, να συμμορφωθεί με το νόμο, συνέχισε να εφαρμόζει τους δικούς του νόμους...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ