ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 12 Γενάρη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αρχηγείο αποκτά η Αστυνομία

Πιθανή η κατάργηση του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και η υπαγωγή της Αστυνομίας στο υπουργείο Εσωτερικών ή Δικαιοσύνης

Την ίδρυση Αρχηγείου της Αστυνομίας και την πιθανή κατάργηση του υπουργείου Δημόσιας Τάξης προανήγγειλε χτες ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Σήφης Βαλυράκης.

Ο υπουργός είπε συγκεκριμένα ότι "θα γίνει διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων του αρχηγού της Αστυνομίας και του υπουργού Δημόσιας Τάξης επειδή σήμερα, έτσι όπως λειτουργούν τα επιτελεία των υπηρεσιών υπάρχει σύγχυση αρμοδιοτήτων. Ο εκάστοτε υπουργός χρησιμοποιεί το επιτελείο του αρχηγού, ενώ ο υπουργός βασίζεται στους συμβούλους και το πολιτικό του γραφείο. Ετσι δεν υπάρχει μόνιμη και διαρκής κυβερνητική επίβλεψη, υπάρχει μια θεσμική αλλοίωση, που πρέπει να αποκατασταθεί". Σε ό,τι αφορά το υπουργείο Δημόσιας Τάξης είπε ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρώπης που έχει ξεχωριστό υπουργείο Αστυνομίας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται προσεχώς να υπαχθεί ο κυβερνητικός έλεγχος της αστυνομίας στο υπουργείο Εσωτερικών ή Δικαιοσύνης.

Ο υπουργός ενέταξε τις αλλαγές αυτές στο πλαίσιο του διοικητικού εκσυγχρονισμού της Αστυνομίας και είπε ότι έχει συγκροτηθεί επιτροπή, η οποία θα μελετήσει το θέμα και θα υποβάλει προτάσεις για την οργάνωση ενός μεικτού επιτελείου για το υπουργείο και ενός ολοκληρωμένου αρχηγείου της Αστυνομίας. Οι προτάσεις θα υποβληθούν στη Βουλή υπό τη μορφή σχεδίου νόμου.

Οι αλλαγές αυτές αποτελούσαν παλιό αίτημα των αστυνομικών, αλλά οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ δίσταζαν να το υιοθετήσουν. Μετά την ενοποίηση των δυο Σωμάτων το 1985 και τη δημιουργία της ΕΛ.ΑΣ. είχε προτιμηθεί το σημερινό σχήμα ελέγχου της Αστυνομίας, επειδή ήταν ακόμα νωπή η περίοδος της δικτατορίας και ορισμένοι εξέφραζαν τον κίνδυνο "αυτονόμησης" της Αστυνομίας. Κατά το παρελθόν και η Νέα Δημοκρατία (υπουργία Γκελεστάθη)

είχε συντάξει σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την ίδρυση Αρχηγείου, αλλά τελικά δεν το προώθησε.

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι στο υπουργείο έχει συγκροτηθεί και μια άλλη επιτροπή, η οποία μελετά την αλλαγή του σημερινού συστήματος κρίσεων και προαγωγών των αξιωματικών της Αστυνομίας. Συνδικαλιστές ζητούν να καταργηθεί η δυνατότητα εκτάκτων κρίσεων, να συμμετέχει δικαστικός λειτουργός στα Συμβούλια Κρίσεων και να γίνει περισσότερο αντικειμενική η βαθμολόγηση των προσόντων των αξιωματικών. Αυτές τις μέρες αναμένεται να δημοσιευτεί στην εφημερίδα της κυβέρνησης το προεδρικό διάταγμα που καταρτίστηκε για το νέο πειθαρχικό δίκαιο. Σύμφωνα με παλιότερες δηλώσεις του υπουργού οι αλλαγές στοχεύουν στην ταχύτερη εκδίκαση των πειθαρχικών παραπτωμάτων και στην εξάλειψη των στοιχείων, που άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο συγκάλυψης κρουσμάτων διαφθοράς.

Πορθμειακό... χαράτσι στη Σαλαμίνα

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας χαρίζει 400 εκατ. δραχμές στους πλοιοκτήτες με την αύξηση που αποφάσισε για τα εισιτήρια. Την κατασκευή της ζεύξης Σαλαμίνας - Περάματος ζητά η Ομοσπονδία Εξωραϊστικών Συλλόγων Σαλαμίνας

Κατά 400 εκατομμύρια δραχμές πλουσιότεροι θα γίνουν οι πλοιοκτήτες των ακτοπλοϊκών γραμμών της Σαλαμίνας, μετά την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων που τους χάρισε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας υποκύπτοντας στις πιέσεις τους!

Συγκεκριμένα, για τα ΙΧ αυτοκίνητα η τιμή του εισιτηρίου έφτασε στις 940 δραχμές από 811 που στοίχιζε πριν και για τα δίκυκλα 325 δραχμές από 200. Να σημειωθεί ότι με τη συγκεκριμένη πορθμειακή γραμμή μετακινούνται κάθε χρόνο, κατά μέσο όρο, 3,5 εκατομμύρια οχήματα κάθε είδους.

Με ψήφισμά της, η Ομοσπονδία Εξωραϊστικών - Εκπολιτιστικών Συλλόγων Σαλαμίνας, χαρακτηρίζει την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου "μποναμά στους πλοιοκτήτες" εκ μέρους του υπουργού Γ. Κατσιφάρα, ο οποίος επέδειξε "απαράδεκτη βιασύνη να ικανοποιήσει τη διεκδίκηση, απαίτηση, υπόδειξη των πλοιοκτητών".

Η Ομοσπονδία καταγγέλλει "τη νοοτροπία που επιλύει "εδώ και τώρα" τις απαιτήσεις των πλοιοκτητών σε βάρος των χαμηλόμισθων, των μερικά απασχολούμενων και των άνεργων της Σαλαμίνας και της ευρύτερης περιοχής της β' περιφέρειας Πειραιά". Αυτή η νοοτροπία, προστίθεται στο ψήφισμα, χαρακτηρίζεται από "παντελή έλλειψη κάθε μορφής κοινωνικού διαλόγου, σε μια εποχή που οι εργαζόμενοι υποβάλλονται σε συνεχείς θυσίες, στο όνομα της όποιας οικονομικής ανάκαμψης".

Τα αιτήματα που επισυνάπτει η Ομοσπονδία στο ψήφισμά της είναι τα εξής:- "Αμεση τροποποίηση του νόμου που επιβάλλει το απαράδεκτο αυτό χαράτσι στους οδηγούς των οχημάτων που μετακινούνται στην πορθμειακή γραμμή Περάματος - Σαλαμίνας

- Εναρξη κοινωνικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την αντιμετώπιση του όποιου προβλήματος προκύπτει από την απαίτηση των πλοιοκτητών για εφαρμογή του νόμου, και

- Κατασκευή επιτέλους της ζεύξης της Σαλαμίνας με το Πέραμα, που θα δώσει οριστικό τέλος στην απαράδεκτη εκμετάλλευση και ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων της ευρύτερης περιοχής".

Τέλος, η Ομοσπονδία καλεί τους πολίτες και τους μαζικούς φορείς του νησιού και του ευρύτερου Πειραιά "να είναι σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση για συμμετοχή στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που θα προγραμματίσει τις επόμενες μέρες, μέχρι να γίνουν αποδεκτά τα πιο πάνω αιτήματα".

Νύχτα κόλασης στον Ατλαντικό

Σώοι οι 24 Ελληνες και Φιλιππινέζοι ναυτικοί του πλοίου "Αμφιον" που βυθίστηκε

Δεύτερο φορτηγό πλοίο μέσα σε 24 ώρες, το ελληνόκτητο "Αμφιον", ακολουθεί μετά το κυπριακό "Καπετάν Μανώλης" πορεία προς το βυθό, ύστερα από μια εφιαλτική νύχτα στο Βόρειο Ατλαντικό.

Στο λιμάνι "Σεν Τζονς" του Καναδά θα βρουν απάγκιο οι 24 ναυτικοί του, 11 Ελληνες και 14 Φιλιππινέζοι, μετά από πολύωρη και άνιση μάχη με κύματα που ξεπερνούσαν τα δέκα μέτρα και ανέμους που "έτρεχαν" με 60 χιλιόμετρα την ώρα. Οι ναυαγοί περισυνελέγησαν, κάτω από αντίξοες συνθήκες, απ' την καναδική ακτοφυλακή με μια συνδυασμένη επιχείρηση από αέρα και θάλασσα.

Τα σωστικά συνεργεία χτες το μεσημέρι έδιναν μάχη με το χρόνο για να καταφέρουν να παραλάβουν κατά ομάδες το 24μελές πλήρωμα, πριν ξεσπάσει στην περιοχή η νέα σφοδρή θύελλα, που ανέμενε η Μετεωρολογική Υπηρεσία. Ευτυχώς, οι ναυτικοί πρόλαβαν να εγκαταλείψουν εγκαίρως το "Αμφιον", στο μάταιο κονταροχτύπημά του με τα κύματα, που θα το οδηγούσε μέσα σε λίγες ώρες στο βυθό.

Σήμα κινδύνου

Το "Αμφιον", ηλικίας 18 ετών, ανήκει στην εταιρία "Αστρον Μαριτάιμ".

Το πλοίο έστειλε σήμα κινδύνου το απόγευμα της Τετάρτης, ενώ βρισκόταν 450 ναυτικά μίλια από το Νιου Φάουντλαντ του Καναδά. Στην περιοχή έπνεαν σφοδρότατοι άνεμοι εντάσεως 12 μποφόρ, με αποτέλεσμα να σημειωθεί σημαντική εισροή υδάτων και να πλημμυρίσουν τα αμπάρια του, στα οποία υπήρχαν 22.000 τόνοι σιδήρου.

Το πλήρωμα του πλοίου έβαλε σε λειτουργία τις αντλίες για την άντληση των εισερχόμενων νερών. Ο φόβος του εκπροσώπου Τύπου του Καναδικού Κέντρου Διάσωσης την άγρια νύχτα που πέρασε, όπως το μετέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ήταν "μήπως πέσει η ηλεκτρική γεννήτρια του φορτηγού και σταματήσουν να δουλεύουν οι αντλίες", καθώς η σφοδρή θαλασσοταραχή απέτρεπε την επέμβαση των καναδικών αεροσκαφών, τα οποία ήταν αναγκασμένα να περιμένουν την ανατολή του ηλίου για να ξεκινήσουν τις σωστικές προσπάθειες.

Στην περιοχή βρίσκονταν δύο παραπλέοντα φορτηγά πλοία, με τα οποία το "Αμφιον" βρισκόταν σε συνεχή επικοινωνία, όπως άλλωστε και με τα σωστικά αεροπλάνα που πετούσαν πάνω απ' τον τόπο του ναυαγίου.

Η επιχείρηση διάσωσης

Το μεσημέρι οι άνεμοι έπεσαν από τα δώδεκα στα εννέα μποφόρ. Τότε ένα σωστικό σκάφος της καναδικής ακτοφυλακής κατάφερε να πλευρίσει το πλοίο και άρχισε να μεταφέρει πέντε - πέντε τα μέλη του πληρώματος, συνεπικουρούμενο από δύο αμερικανικά ελικόπτερα, που είχαν φτάσει στην περιοχή. Η δύσκολη επιχείρηση ολοκληρώθηκε το απόγευμα, ευτυχώς πριν ανατραπεί το φορτηγό σε κάποια από τις μετατοπίσεις του φορτίου του.

Από τον τόπο του ναυαγίου, πριν ξεσπάσει το νέο κύμα κακοκαιρίας, έφυγε σώο το πλήρωμα - έντεκα Ελληνες και 14 Φιλιππινέζοι - με κατεύθυνση τις ακτές του Χάλιφαξ. Οι έντεκα Ελληνες ναυτικοί είναι: Ι. Κασσότης,πλοίαρχος, Σ. Μαυρομάτης,υποπλοίαρχος, Δ. Μπάτης,υποπλοίαρχος, Π. Μπούκας,ραδιοτηλεγραφητής, Ν. Σκιαδάς,α μηχανικός, Γ. Γεωργούλας,β μηχανικός, Γ. Βαλιάνος,γ μηχανικός, Α. Χατζηλάμπης,γ μηχανικός, Γ. Ευθυμίου,λοστρόμος, Χ. Ψαράς,καμαρότος, και Ιπ. Αγαπόπουλος,μάγειρας.

Γερ. ΤΡ.

Ο Τούρκος δουλέμπορος έπνιξε τρεις αθώους

"Αδειασε" στη θάλασσα τους δώδεκα Ιρακινούς λαθρομετανάστες μόλις έγινε αντιληπτός απ' τις ελληνικές αρχές

Εβδομήντα μόλις μέτρα απ' την ακτή έσβησε η ελπίδα τριών Ιρακινών λαθρομεταναστών, που ήταν να βγουν στα ελληνικά παράλια. Ενας πατέρας, που σώθηκε μαζί με το μεγάλο του γιο, θρηνεί από χτες το πρωί τη γυναίκα του και των δύο ανήλικα παιδιά του, που πνίγηκαν στο Αιγαίο, λίγα μέτρα από την περιοχή Ψαλίδι της Κω.

Ο αδρά πληρωμένος Τούρκος δουλέμπορος, που ανέλαβε να τους μεταφέρει από τα απέναντι τουρκικά παράλια, δε δίστασε να πετάξει τους δώδεκα λαθρομετανάστες στη θάλασσα μόλις κατάλαβε πως είχε γίνει αντιληπτός από τις ελληνικές αρχές. Για να αποφύγει τη σύλληψη, άδειασε από το ταχύπλοο τα "περιττά βάρη" και εξαφανίστηκε με το γρήγορο σκάφος του προς τις τουρκικές ακτές, πριν οι ελληνικές λιμενικές αρχές προλάβουν να αντιδράσουν.

Πέντε ανήλικα παιδιά, τέσσερις γυναίκες και τρεις άνδρες πετάχτηκαν στη θάλασσα στις 2.00 περίπου τα ξημερώματα της Πέμπτης και πάλευαν επί ώρες με τα κύματα μέχρι να περισυλλεγούν οι εννέα μόνο από αυτούς. Το πρωί βρέθηκαν και τα τρία πτώματα των άτυχων.

Οι διασωθέντες λαθρομετανάστες οδηγήθηκαν στο Κεντρικό Λιμεναρχείο της Κω, ενώ μια ακόμη από τις γυναίκες μεταφέρθηκε και νοσηλεύεται στο νοσοκομείο της πόλης.

Η καθυστέρηση στη ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας ταλαιπωρεί τον κόσμο, αλλά εξασφαλίζει κέρδη στους πλοιοκτήτες



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ