Παρασκευή 12 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Νύχτα κόλασης στον Ατλαντικό

Σώοι οι 24 Ελληνες και Φιλιππινέζοι ναυτικοί του πλοίου "Αμφιον" που βυθίστηκε

Δεύτερο φορτηγό πλοίο μέσα σε 24 ώρες, το ελληνόκτητο "Αμφιον", ακολουθεί μετά το κυπριακό "Καπετάν Μανώλης" πορεία προς το βυθό, ύστερα από μια εφιαλτική νύχτα στο Βόρειο Ατλαντικό.

Στο λιμάνι "Σεν Τζονς" του Καναδά θα βρουν απάγκιο οι 24 ναυτικοί του, 11 Ελληνες και 14 Φιλιππινέζοι, μετά από πολύωρη και άνιση μάχη με κύματα που ξεπερνούσαν τα δέκα μέτρα και ανέμους που "έτρεχαν" με 60 χιλιόμετρα την ώρα. Οι ναυαγοί περισυνελέγησαν, κάτω από αντίξοες συνθήκες, απ' την καναδική ακτοφυλακή με μια συνδυασμένη επιχείρηση από αέρα και θάλασσα.

Τα σωστικά συνεργεία χτες το μεσημέρι έδιναν μάχη με το χρόνο για να καταφέρουν να παραλάβουν κατά ομάδες το 24μελές πλήρωμα, πριν ξεσπάσει στην περιοχή η νέα σφοδρή θύελλα, που ανέμενε η Μετεωρολογική Υπηρεσία. Ευτυχώς, οι ναυτικοί πρόλαβαν να εγκαταλείψουν εγκαίρως το "Αμφιον", στο μάταιο κονταροχτύπημά του με τα κύματα, που θα το οδηγούσε μέσα σε λίγες ώρες στο βυθό.

Σήμα κινδύνου

Το "Αμφιον", ηλικίας 18 ετών, ανήκει στην εταιρία "Αστρον Μαριτάιμ".

Το πλοίο έστειλε σήμα κινδύνου το απόγευμα της Τετάρτης, ενώ βρισκόταν 450 ναυτικά μίλια από το Νιου Φάουντλαντ του Καναδά. Στην περιοχή έπνεαν σφοδρότατοι άνεμοι εντάσεως 12 μποφόρ, με αποτέλεσμα να σημειωθεί σημαντική εισροή υδάτων και να πλημμυρίσουν τα αμπάρια του, στα οποία υπήρχαν 22.000 τόνοι σιδήρου.

Το πλήρωμα του πλοίου έβαλε σε λειτουργία τις αντλίες για την άντληση των εισερχόμενων νερών. Ο φόβος του εκπροσώπου Τύπου του Καναδικού Κέντρου Διάσωσης την άγρια νύχτα που πέρασε, όπως το μετέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ήταν "μήπως πέσει η ηλεκτρική γεννήτρια του φορτηγού και σταματήσουν να δουλεύουν οι αντλίες", καθώς η σφοδρή θαλασσοταραχή απέτρεπε την επέμβαση των καναδικών αεροσκαφών, τα οποία ήταν αναγκασμένα να περιμένουν την ανατολή του ηλίου για να ξεκινήσουν τις σωστικές προσπάθειες.

Στην περιοχή βρίσκονταν δύο παραπλέοντα φορτηγά πλοία, με τα οποία το "Αμφιον" βρισκόταν σε συνεχή επικοινωνία, όπως άλλωστε και με τα σωστικά αεροπλάνα που πετούσαν πάνω απ' τον τόπο του ναυαγίου.

Η επιχείρηση διάσωσης

Το μεσημέρι οι άνεμοι έπεσαν από τα δώδεκα στα εννέα μποφόρ. Τότε ένα σωστικό σκάφος της καναδικής ακτοφυλακής κατάφερε να πλευρίσει το πλοίο και άρχισε να μεταφέρει πέντε - πέντε τα μέλη του πληρώματος, συνεπικουρούμενο από δύο αμερικανικά ελικόπτερα, που είχαν φτάσει στην περιοχή. Η δύσκολη επιχείρηση ολοκληρώθηκε το απόγευμα, ευτυχώς πριν ανατραπεί το φορτηγό σε κάποια από τις μετατοπίσεις του φορτίου του.

Από τον τόπο του ναυαγίου, πριν ξεσπάσει το νέο κύμα κακοκαιρίας, έφυγε σώο το πλήρωμα - έντεκα Ελληνες και 14 Φιλιππινέζοι - με κατεύθυνση τις ακτές του Χάλιφαξ. Οι έντεκα Ελληνες ναυτικοί είναι: Ι. Κασσότης,πλοίαρχος, Σ. Μαυρομάτης,υποπλοίαρχος, Δ. Μπάτης,υποπλοίαρχος, Π. Μπούκας,ραδιοτηλεγραφητής, Ν. Σκιαδάς,α μηχανικός, Γ. Γεωργούλας,β μηχανικός, Γ. Βαλιάνος,γ μηχανικός, Α. Χατζηλάμπης,γ μηχανικός, Γ. Ευθυμίου,λοστρόμος, Χ. Ψαράς,καμαρότος, και Ιπ. Αγαπόπουλος,μάγειρας.

Γερ. ΤΡ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ