ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 12 Γενάρη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Εγκαταλείπεται οριστικά ο δημόσιος ενιαίος φορέας

Με νομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί μέσα στο Γενάρη, η κυβέρνηση θέτει τις βάσεις για τη δημιουργία μεικτού συστήματος. Απαρχή με την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου σε δημοτικές επιχειρήσεις, στις οποίες μπορούν βέβαια να συμμετέχουν ιδιώτες, ακόμη και κατά πλειοψηφία

Η κυβέρνηση ανοιχτά πλέον βάζει τις βάσεις για τη διάλυση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, με απώτερο στόχο την ιδιωτικοποίησή τους.

Σε νομοσχέδιο που έχει έτοιμο το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή, μέσα στο Γενάρη, αλλάζει η δομή των αστικών συγκοινωνιών και στην ουσία αρχίζει η εκχώρησή τους στους ιδιώτες. Απαρχή γίνεται με την εκχώρηση των τοπικών δικτύων στους δήμους, ενώ οι ΗΣΑΠ(ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) θα ενσωματωθούν στην εταιρία "Αττικό Μετρό" και θα αποτελέσουν ενιαία επιχείρηση, ανεξάρτητη από τον ΟΑΣΑ, με την επωνυμία"Μετρό Αττικής".

Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου, που παρουσίασε χτες στους δημοσιογράφους ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κίμωνας Κουλούρης,είναι:

  • Παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους να εκτελούν συγκοινωνιακό έργο μέσα στα όριά τους, είτε με δικά τους λεωφορεία, είτε με λεωφορεία που θα τους παραχωρεί ο ΟΑΣΑ έναντι ενοικίου. Βέβαια, είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο θα γίνεται μέσω δημοτικών επιχειρήσεων, στις οποίες, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΟΤΑ, μπορούν να συμμετέχουν και ιδιώτες, ακόμη και κατά πλειοψηφία.
  • Εντάσσονται στον ΟΑΣΑ τα ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ), ενώ οι ΗΣΑΠ ενσωματώνονται στην εταιρία "Αττικό Μετρό" και αποτελούν ξεχωριστή επιχείρηση.

Είναι αυταπόδεικτο, ότι η κυβέρνηση εγκαταλείπει οριστικά πλέον τη δέσμευσή της για δημόσιο - ενιαίο φορέα αστικών συγκοινωνιών και προωθεί σχέδιο για μεικτό συγκοινωνιακό σύστημα, με τη συμμετοχή των δήμων, αλλά και των ιδιωτών, που έχουν αναλάβει την κατασκευή του Μετρό.

Ο Κ. Κουλούρης μίλησε για νομοσχέδιο - "τομή", που δίνει δύναμη στην τοπική και δημοτική συγκοινωνία, αλλά άφησε αναπάντητα μια σειρά καυτά ερωτηματικά: Με ποια υποδομή και τι πόρους θα εκτελούν συγκοινωνιακό έργο οι δήμοι; Ποιος θα έχει τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών, μόλις ολοκληρωθούν τα έργα του Μετρό; Με ποια κριτήρια θα καθορίζεται η τιμολογιακή πολιτική, που όπως ειπώθηκε, δε θα ανήκει στην αρμοδιότητα των δήμων, αλλά του ΟΑΣΑ, με την κάλυψη υπουργικών αποφάσεων.

Η κυβέρνηση, με το νομοσχέδιο αυτό, φρόντισε, επίσης, να απαλλάξει τον δήμαρχο Πειραιά Στ. Λογοθέτη,που με μικρή προκαταβολή, έσπευσε την εποχή των ΣΕΠ να αγοράσει 15 μίνι μπας, αξίας 680 εκατ. δρχ., χωρίς να καταβάλει έκτοτε τις υπόλοιπες δόσεις. Τα λεωφορεία αυτά θα τα αγοράσει ο ΟΑΣΑ, όπως και τα άλλα, που είχαν παραγγείλει οι ιδιώτες των ΣΕΠ.

Ο Κ. Κουλούρης είπε ότι στο νομοσχέδιο θα υπάρχει πρόβλεψη για επέκταση της υγραεριοκίνησης και στα ΙΧ, κάτι, που σύμφωνα με πληροφορίες, δε βλέπουν με καλό μάτι οι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΧΩΔΕ. Κι αυτό, γιατί, όπως επισημαίνουν,από μελέτες προκύπτει ότι η υγραεριοκίνηση αυξάνει 5 με 10% την εκπομπή οξειδίων του αζώτου, που αποτελούν βασικό στοιχείο της φωτοχημικής ρύπανσης.

Ο υπουργός προχώρησε και σε μια προεκλογικού χαρακτήρα εξαγγελία: Είπε ότι θα εισηγηθεί στους οικονομικούς υπουργούς να ισχύσουν δωρεάν εισιτήρια για τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, τους χαμηλόμισθους συνταξιούχους και για τους πολύτεκνους που έχουν οικονομικό πρόβλημα. Ολα αυτά, όμως, σε επίπεδο σκέψεων, γιατί η "σοβαρή εξέταση" θα επακολουθήσει!

Ο Χρ. Σταμούλος,μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, δήλωσε στο "Ρ": "Οι κομμουνιστές συνδικαλιστές έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου επανειλημμένα ότι η κυβέρνηση προωθεί νέες μορφές ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, με το ξεπούλημα των λεωφορείων στους ιδιώτες, μέσα από τους δήμους. Εχουν επισημάνει, επίσης, ότι η όποια κοινωνική πολιτική στις συγκοινωνίες, μετακυλίεται στα δημοτικά τέλη, δηλαδή στην τσέπη κάθε πολίτη, αφού με τα νέα σχέδια της κυβέρνησης, ο επιβάτης θα πληρώνει δύο και τρία εισιτήρια: Αλλο στα λεωφορεία των κορμών, άλλο στο Μετρό και άλλο στα λεωφορεία των τοπικών δικτύων. Οι κομμουνιστές στον ΟΑΣΑ - προσθέτει ο Χρ. Σταμούλος - καλούν τον κλάδο και τους δημότες σε αγωνιστική αντίσταση κατά των ρυθμίσεων αυτών, για να γίνουν πράξη επιτέλους οι δημόσιες, ενιαίες, ανθρώπινες συγκοινωνίες".

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Προσπάθεια συγκάλυψης της υπόθεσης κλοπών

Την πρόσληψη 235 μόνιμων και 1.700 εποχικών υπαλλήλων αποφάσισε το ΔΣ της εταιρίας

Κυβέρνηση και διοίκηση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" επιχειρούν να υποβαθμίσουν τις καταγγελίες περί οργανωμένων κλοπών στο αεροδρόμιο του Ελληνικού. Κατόπιν εορτής, μετά τα δημοσιεύματα των εφημερίδων για τη δράση οργανωμένων κυκλωμάτων στο αεροδρόμιο, υπόσχονται ότι θα γίνουν έρευνες και αν τυχόν εντοπιστούν ένοχοι "να τιμωρηθούν παραδειγματικά".

Ουσιαστικά, όμως, πρόκειται για προσπάθεια συγκάλυψης της υπόθεσης, γιατί τα ποσά είναι τεράστια, όπως τεράστια είναι και τα συμφέροντα που ελέγχουν αυτά τα κυκλώματα.

Τα παραπάνω προκύπτουν από χτεσινές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Κίμωνα Κουλούρη,αλλά και από επίσημη ανακοίνωση της ΟΑ. Και οι δυο πλευρές, αν και καθυστερημένα, κάνουν λόγο για έρευνες, για διοικητική εξέταση, ακόμα και για "ενδεχόμενο υποβολής μηνύσεως κατ' αγνώστων", στην ουσία, επιχειρούν να υποβαθμίσουν τις καταγγελίες, με στόχο να κλείσει η υπόθεση χωρίς "ν' ανοίξει μύτη". Για το λόγο αυτό, άλλωστε, στην ανακοίνωση της ΟΑ αναφέρεται ότι μετά τα δημοσιεύματα περί απώλειας ανταλλακτικών από τις αποθήκες της εταιρίας, έγινε έρευνα και "δεν επισημάνθηκε καμιά αδικαιολόγητη αφαίρεση υλικού από τις αποθήκες ή τα αεροσκάφη". Για την... περίεργη απώλεια της βοηθητικής γεννήτριας, αξίας πολλών δεκάδων εκατ. δραχμών, οι αρμόδιοι της ΟΑ, με καθυστέρηση τριών και πλέον χρόνων (υπολογίζουν ότι... χάθηκε μεταξύ των ετών 1991 - 1993!) ανακοίνωσε τώρα ότι "διατάχθηκε διοικητική εξέταση για την αναζήτηση και καταλογισμό ευθυνών"!

Κατά τα άλλα, ο Κ. Κουλούρης χαρακτήρισε "παντελώς ανακριβές και ανυπόστατο" δημοσίευμα εφημερίδας περί παράνομων διορισμών στις διοικήσεις της ΟΑ και των θυγατρικών, ενώ απέφυγε να απαντήσει σε ερώτηση αν συμφωνεί με την πρόσληψη 2.800 εποχικών υπαλλήλων, που προωθεί η διοίκηση της "Ολυμπιακής". Για το θέμα αυτό, επικαλέστηκε άγνοια ο Κ. Κουλούρης, αν και το ΔΣ της εταιρίας την ίδια ώρα συνεδρίαζε για να αποφασίσει σχετικά! Τελικά αποφάσισε την πρόσληψη 1.700 εποχικών υπαλλήλων και άλλων 235 μόνιμων κατηγορίας ιπτάμενου προσωπικού.

ΥΠΟΘΕΣΗ "ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ"
Σε τακτική ανάκριση δύο περιπτώσεις

Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης κάνει λόγο για ύπαρξη στοιχείων που αφορούν συγκεκριμένους Ελληνες πολίτες και σημειώνει ότι εξαρτάται από τον ανακριτή αν θα απαγγείλει κατηγορίες εναντίον τους

Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να ανατεθεί σε τακτικό ανακριτή η περαιτέρω διερεύνηση δύο δικογραφιών που αφορούν υποθέσεις τρομοκρατίας, για τις οποίες εδώ και αρκετούς μήνες έχει γίνει αρκετή συζήτηση.

Πρόκειται για τη βομβιστική ενέργεια κατά του Σαουδάραβα πρέσβη στο Ψυχικό το 1983 και την έκρηξη στο μπαρ "Οσκαρ" της Γλυφάδας δύο χρόνια αργότερα, από τις οποίες είχαν τραυματιστεί συνολικά 22 άτομα. Την ευθύνη είχε αναλάβει τότε η "Ομάδα Επαναστατικής Λαϊκής Αλληλεγγύης", την οποία με προκήρυξή του αργότερα είχε υιοθετήσει ο ΕΛΑ, ως οργάνωση παρακλάδι του. Για τις υποθέσεις αυτές είχε ασκηθεί από τότε ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου, αλλά απ' ό,τι φαίνεται τώρα θα προσωποποιηθούν οι ευθύνες. Οπως διευκρίνισαν χτες ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας Γ. Μασσαλής και ο αντεισαγγελέας Ι. Διώτης, ο οποίος είναι και πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου για τη δίωξη της τρομοκρατίας, η ποινική δίωξη δεν έχει ακόμα προσωποποιηθεί γιατί δεν έχει εντοπιστεί συγκεκριμένος Ελληνας ή αλλοδαπός κατηγορούμενος.

Από την πλευρά του πάντως ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Σ. Βαλυράκης, εμφανίστηκε περισσότερο αισιόδοξος για την τελική έκβαση των ερευνών, μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αξιολόγησης των στοιχείων που είχαν προκύψει από τη στενή συνεργασία των Ελλήνων αξιωματικών με τις ξένες μυστικές υπηρεσίες. Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι από τη μελέτη ειδικότερα των αρχείων της "ΣΤΑΖΙ", προέκυψαν επαρκή στοιχεία για τις παραπάνω δύο βομβιστικές ενέργειες, οι οποίες όπως είπε χαρακτηριστικά "οργανώθηκαν και καθοδηγήθηκαν από το εξωτερικό και υλοποιήθηκαν με την ενεργό ανάμειξη και Ελλήνων".

Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης αρνήθηκε να κατονομάσει τα πρόσωπα που εμπλέκονται στις τρομοκρατικές υποθέσεις, λέγοντας ωστόσο ότι είναι πλέον θέμα του ανακριτή αν θα απαγγείλει ή όχι κατηγορίες εναντίον τους. Ο υπουργός άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχουν πλέον στοιχεία για σαφή δράση του τρομοκράτη Κάρλος και στη χώρα μας, τον οποίο επισκέφθηκαν και εξέτασαν στις φυλακές της Γαλλίας Ελληνες αξιωματικοί, χωρίς βέβαια να πάρουν ουσιαστικές απαντήσεις στα ερωτήματα που του έθεσαν.

Τους τελευταίους μήνες είχαν δει τη δημοσιότητα πολλά σενάρια γύρω από τη δράση του Κάρλος στην Ελλάδα σε συνδυασμό με τις πληροφορίες, που σύμφωνα με επίσημες δηλώσεις υπουργών Δημόσιας Τάξης, υπήρχαν στα αρχεία της ΣΤΑΖΙ και άλλων μυστικών υπηρεσιών. Τα σενάρια είχαν ξεκινήσει επί Νηστικάκη, ο οποίος ως υπαρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. είχε μεταβεί στο Βερολίνο. Αργότερα συνεχίστηκε η ίδια τρομοφιλολογία με πρωταγωνιστή τον ίδιο τον τότε υπουργό Δημόσιας Τάξης Στέλιο Παπαθεμελή, ο οποίος αφήνει εσχάτως να εννοηθεί ότι εξαναγκάστηκε να παραιτηθεί, επειδή τον εμπόδιζαν να προβεί σε... συλλήψεις τρομοκρατών, με βάση τις πληροφορίες των ξένων μυστικών υπηρεσιών.

ΣΤΕ
Κοινόχρηστοι χώροι τα ποτάμια και τα ρέματα

Οι χείμαρροι, τα ρυάκια, τα ρεύματα και οι ποταμοί αποτελούν κοινόχρηστους χώρους. Οποιαδήποτε επέμβαση σ' αυτούς τους χώρους απαγορεύεται. Στη σημαντική αυτή γνωμοδότηση προχώρησε το Ε Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) και επέστρεψε σχετικό προεδρικό διάταγμα του ΥΠΕΧΩΔΕ που αφορούσε πολεοδομική μελέτη ενός τμήματος του Δήμου Γρεβενών από το οποίο διέρχεται ο ποταμός Γρεβενίτης.

Συγκεκριμένα το ΣτΕ επισημαίνει ότι:

* Τα ρέματα που διασχίζουν οικισμούς αποτελούν φυσικούς αεραγωγούς, ενώ η χλωρίδα και πανίδα τους είναι σημαντικά οικοσυστήματα και συμβάλλουν στην ισορροπία του περιβάλλοντος.

* Ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς, τα ρέματα αποτελούν κοινόχρηστους χώρους και δεν επιτρέπονται επεμβάσεις που θίγουν τη λειτουργία τους.

* Στην ευρεία έννοια των ρευμάτων εμπίπτουν και οι ποταμοί (συνεχούς και παροδικής διάρκειας) και αποτελούν μεγάλα υδρορεύματα των οικείων δικτύων ρευμάτων.

* Για να επέλθουν επεμβάσεις στους χειμάρρους, ρυάκια και ρέματα θα πρέπει προηγούμενα να έχουν οριοθετηθεί με προεδρικό διάταγμα και σύμφωνα με το νόμο 880/79.

Το Ε Τμήμα του ΣτΕ με μια άλλη γνωμοδότηση έκρινε ότι οι οικισμοί που βρίσκονται στη ζώνη προστασίας τεχνητών λιμνών δεν μπορούν να επεκταθούν και διέγραψε σχετική διάταξη σε σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που αφορούσε τροποποίηση οικισμού στην τεχνητή λίμνη Ν. Πλαστήρα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ