ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 14 Γενάρη 1996
Σελ. /48
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ "ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ"
Πλαστά στοιχεία μετά το ναυάγιο

Σε μια επίδειξη εγκληματικής νοοτροπίας, οι ιδιώτες του "Ελληνικού Νηογνώμονα" μιμούνται τη γάτα που κρύβει τις βρωμιές της. Ενώ γνώριζαν ότι έστελναν ένα σάπιο και τρύπιο πλοίο στον Ωκεανό, τώρα παριστάνουν τους ανήξερους και μεταθέτουν αλλού τις ευθύνες

Νέα συγκλονιστικά στοιχεία για τον άδικο χαμό των 24 ναυτικών του πλοίουΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ, που βούλιαξε στον Ατλαντικό στις 9 Σεπτέμβρη του 1994, έρχονται στο φως της δημοσιότητας, καθώς αποκαλύπτεται πλέον περίτρανα ότι η ιδιωτική εταιρία παροχής πιστοποιητικών αξιοπλοϊας ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΩΝ(πρώην κρατική) και έστειλε εν πλήρη συνειδήσει τους 24 ναυτικούς στο θάνατο και προσπάθησε στη συνέχεια να αποποιηθεί των αποκλειστικών ευθυνών της, επικαλούμενη "εκτιμήσεις" του Γαλλικού Νηογνώμονα, οι οποίες όμως αποδεικνύονται ανύπαρκτες!

Οπως προκύπτει από έγγραφα της αλληλογραφίας που συγκεντρώθηκε από την Εισαγγελία Πειραιά και βρίσκονται πλέον στη διάθεση και του υπουργείου Ναυτιλίας, ο "Ελληνικός Νηογνώμων" έστειλε ψευδή στοιχεία στη Διεύθυνση Εμπορικών Πλοίων, σχετικά με τις εκτιμήσεις του Γαλλικού Νηογνώμονα (ΓΝ), στον οποίο ανήκε αρχικά το ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ και από τον οποίο διαγράφηκε ακριβώς γιατί η πλοιοκτήτρια εταιρία αρνήθηκε να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις του σχετικά με τις σάπιες και τρύπιες λαμαρίνες του πλοίου.

Ο "Ελληνικός Νηογνώμονας", παρουσιάζοντας ψευδή στοιχεία, προσπάθησε να βγει "λάδι" για το γεγονός ότι έδωσε προσωρινά πιστοποιητικά αξιοπλοϊας για το ταξίδι που οδήγησε σε ναυάγιο, χωρίς καν να κάνει επιθεώρηση στο μοιραίο πλοίο, την ίδια ακριβώς ώρα που ο Γαλλικός Νηογνώμονας το είχε θεωρήσει μη αξιόπλοο!

Διάψευση πρώτη

Στην επιστολή του "Ελληνικού Νηογνώμονα" (ΕΝ) προς τη Διεύθυνση Εμπορικών Πλοίων, που στάλθηκε στις 18 Οκτώβρη 1994 με την υπογραφή του διευθυντού του ΕΝ Δ. Μελισσηνού,σημειώνεται ότι ο "Ελληνικός Νηογνώμονας"- μετά από διερεύνηση την οποία έκανε η υπηρεσία του - κατέληξε στο συμπέρασμα ότι "το πλοίο "Αϊρον Αντώνης" ήταν εφοδιασμένο με πιστοποιητικά κλάσης του Γαλλικού Νηογνώμονα με παρατηρήσεις (δηλαδή προβλήματα που παρουσίαζαν διάφορα μέρη του πλοίου και έπρεπε να επισκευαστούν), οι οποίες είχαν αποκατασταθεί πλήρως στις 31 Μάη του 1994 στο λιμάνι του Λας Πάλμας".

Αυτή η αναφορά όμως είναι ψευδής, γιατί το πλοίο δεν ήταν εφοδιασμένο με πιστοποιητικά κλάσης του Γαλλικού Νηογνώμονα, όταν αιτήθηκε να καταταχτεί στον "Ελληνικό Νηογνώμονα"! Αυτό αποδεικνύεται και από την έκθεση - αριθμός 45/94/085Α - επιθεώρησης που συνέταξε ο επιθεωρητής του Γαλλικού Νηογνώμονα που αναφέρει σε οχτώ σημεία της ότι αρκετά μέρη του καραβιού έπρεπε να επισκευαστούν, ενώ άλλα μέρη του πλοίου έπρεπε να αντικατασταθούν!

Διάψευση δεύτερη

Σε ό,τι αφορά τις επισκευές που έγιναν στο λιμάνι του Λας Πάλμας,όπου το πλοίο επιθεωρήθηκε από 30 Μάη του 1994 έως και 1 Ιούνη του '94 - πρόκειται για στοιχείο που αναφέρεται και στην έκθεση του επιθεωρητή του ΓΝ - η αλήθεια είναι ότι ο πλοιοκτήτης δεν εκτέλεσε όλες τις επισκευές που του υποδείχτηκαν με τις παρατηρήσεις που αναγράφονται στο προσωρινό πιστοποιητικό κλάσης του πλοίου. Για το λόγο αυτό, ο επιθεωρητής του Γαλλικού Νηογνώμονα απέσυρε όλα τα πιστοποιητικά από το πλοίο!Το παραπάνω αποδεικνύεται και από το έγγραφο με αριθμό HJ2959M4 της 15ης Ιουλίου '94 του Διεθνούς Οργανισμού Νηογνωμόνων (IACS), στο όποιο αναφέρεται ότι το πλοίο "Αϊρον Αντώνης" αποσύρθηκε από την κλάση του Γαλλικού Νηογνώμονα στις 30 Μάη του '94.

Διάψευση τρίτη

Σε άλλο σημείο της, η επιστολή του "Ελληνικού Νηογνώμονα" προς τη Διεύθυνση Εμπορικών Πλοίων επιμένει ξανά ότι "το πλοίο ήταν εφοδιασμένο με πιστοποιητικά κλάσης του Γαλλικού Νηογνώμονα με παρατηρήσεις οι οποίες είχαν αποκατασταθεί πλήρως στις 31 Μάη του 1994".Ωστόσο, στην έκθεση του επιθεωρητή του Γαλλικού Νηογνώμονα, αναφέρονται συγκεκριμένα οι επισκευές που δεν έγιναν στο πλοίο.

Επίσης, επιστολή του Γαλλικού Νηογνώμονα με αριθμό 2708/ΑΡ σε κανένα της σημείο δεν αναφέρει τη διαγραφή παρατηρήσεων,όπως υποστηρίζει ο διευθυντής του "Ελληνικού Νηογνώμονα"! Η παραπάνω επιστολή που αναφέρουμε είναι του διευθυντή του Γαλλικού Νηογνώμονα Α. Παυλίδη,ο οποίος παραθέτει τις παρατηρήσεις που είχαν γίνει στο πλοίο και περιγράφει τις επιθεωρήσεις που έκανε ο επιθεωρητής του Γαλλικού Νηογνώμονα στο πλοίο "Αϊρον Αντώνης" στο λιμάνι του Λας Πάλμας.Και αντίθετα μ' αυτά που υποστηρίζει η Διοίκηση του "Ελληνικού Νηογνώμονα", στην επιστολή ρητά σημειώνεται ότι το πλοίο έχειανάγκη άμεσης αντικατάστασης ελασμάτων στις διαμήκεις και εγκάρσιες φρακτές του αμπαριού.Αντί γι' αυτό όμως, στο πλοίο είχαν απλά τοποθετήσει 50 επιθέματα σε σημεία με ρωγμές και τρύπες λόγω διάβρωσης!

Διάψευση τέταρτη

Συνεχίζοντας στο ίδιο μοτίβο, η επιστολή του "Ελληνικού Νηογνώμονα" αναφέρει ότι το πλοίο κατέπλευσε στο λιμάνι του Λας Πάλμας, όπου υπέστη "με επιτυχία τις επιθεωρήσεις του επιθεωρητού του Γαλλικού Νηογνώμονα που παραπάνω αναφέρονται..."! Και αυτό το στοιχείο του ΕΝ διαψεύδεται, αφού το πλοίο στο Λας Πάλμας δεν είχε υποστεί "με επιτυχία" τις επιθεωρήσεις του επιθεωρητή του Γαλλικού Νηογνώμονα, όπως ακριβώς συμπεραίνεται και από τα παραπάνω.

"Είχαν δοθεί - συνεχίζει ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" - στο πλοίο οι εκθέσεις, όπως μας ζητάτε, στην παράγραφο Α του σχετικού σας εγγράφου και στην οποία φαίνονται ότι οι μέσες φθορές των πλευρικών δεξαμενών έρματος του πλοίου ήταν της τάξεως του 5% έως 10%". Ωστόσο, στην έκθεση αρ. 160/94/J4/BC στις 25 Μάη του '94 του επιθεωρητή του Γαλλικού Νηογνώμονα στο Μπιλμπάο, αναφέρεται ότι οι φθορές των πλευρικών δεξαμενών έρματος του πλοίου έφταναν έως και 30%!Μάλιστα στην έκθεση, αναφέρονται συγκεκριμένα τα σημεία που είχαν πολύ μεγάλες φθορές, ρωγμές, οπές, στρεβλώσεις και άλλα. Επιπλέον στην έκθεση επιθεώρησης με αριθμό 45/94/085Α του επιθεωρητή του ΓΝ στο Λας Πάλμας σημειώνεται ότι οι παχυμετρήσεις έδειξαν ότι σε ορισμένες περιοχές των διαμήκων και εγκαρσίων φρακτών η μείωση του πάχους των ελασμάτων ήταν 55%!Σημειώνεται επίσης ότι και στην προαναφερόμενη έκθεση διευκρινίζεται ότι δεν είχαν ολοκληρωθεί οι παχυμετρήσεις στα ψηλά μέρη του πλοίου και κυρίως εντός των πλευρικών δεξαμενών έρματος!

Διάψευση πέμπτη

Ενα άλλο σημείο της επιστολής του γενικού διευθυντή του "Ελληνικού Νηογνώμονα" αναφέρεται: "Επισυνάπτουμε την έκθεση του επιθεωρητού μας που έγινε στην Αρούμπα, από την οποία προκύπτει ότι ο επιθεωρητής του Γαλλικού Νηογνώμονα στο Λας Πάλμας "καλώς" είχε ενεργήσει για τη διαγραφή και αποκατάσταση των παρατηρήσεων του πλοίου". Ομως, ο επιθεωρητής του Γαλλικού Νηογνώμονα στο Λας Πάλμας, όχι μόνο δε διέγραψε, αλλά και τόνισε ακόμα περισσότερο τις παρατηρήσεις του για το πλοίο, όπως αποδεικνύεται και από τα παραπάνω.

"Σημειώνουμε - ισχυρίζεται ο ΕΝ, σε μια προσπάθεια να μειώσει τις παρατηρήσεις των Γάλλων - ότι η έκθεση του Γαλλικού Νηογνώμονα δεν ήταν τίποτα άλλο παρά εσωτερική αλληλογραφία, άρα ανεπίσημη και διά τη διευκόλυνση των επιθεωρήσεων που έμελλε να γίνουν στο Λας Πάλμας από τον επιθεωρητή του Γαλλικού Νηογνώμονα και δεν κατέχει σε καμία περίπτωση θέση εγγράφου παρατηρήσεων για το πλοίο". Ωστόσο, η αναφερόμενη έκθεση με κατατοπιστικά σχέδια δεν είναι ανεπίσημη εσωτερική αλληλογραφία, αλλά αποτελεί τμήμα της έκθεσης του επιθεωρητή του Γαλλικού Νηογνώμονα με αριθμό880 - 94/017 - Α που έγινε στο Μπιλμπάο από τις 23 έως και τις 24 Μάη '94!Σ' αυτή αναφέρεται ότι τα αποτελέσματα της εσωτερικής επιθεώρησης όλων των πλευρικών δεξαμενών έρματος περιγράφονται στα προσαρτώμενα σχέδια Ν 1 έως 12. Αλλωστε, ο ΕΝ σε παρατήρηση που έθεσε στο πλοίο με ημερομηνία λήξης 30 Σεπτεμβρίου '94, αναφέρεται σε "περάτωση των επισκευών που αναφέρονται στην έκθεση 160 - 94/J4/BC ημερομηνίας 25 Μάη του '94"!

Διάψευση έκτη

Επόμενο σημείο του εγγράφου του ΕΝ αναφέρει ότι "οι επιθεωρήσεις έληξαν το βράδυ της 13ης Ιουνίου του ίδιου έτους και, πέραν των άλλων, στόχο είχαν την επαλήθευση των αποτελεσμάτων των επιθεωρήσεων που είχε υποστεί το πλοίο πρόσφατα με "επιτυχία" στο Λας Πάλμας από επιθεωρητή του Γαλλικού Νηογνώμονα". Και καταλήγει: "Από τα παραπάνω που σας εκθέτουμε και τα παραστατικά που σας στέλνουμε, πιστεύουμε ότι θα σχηματίσετε πλήρη και σαφή εικόνα, ότι ουδεμία παρατήρηση του προηγούμενου Νηογνώμονα έμενε σε εκκρεμότητα την ημερομηνία προσωρινής κατάταξης του πλοίου και ότι το πλοίο όφειλε να υποστεί ενδιάμεση επιθεώρηση μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1994"! Ωστόσο, το πλοίο, όχι μόνο κατά την ημερομηνία προσωρινής κατάταξής του στον "Ελληνικό Νηογνώμονα" είχε σε εκκρεμότητα παρατηρήσεις, αλλά λόγω της σοβαρότητας αυτών των παρατηρήσεων, αποσύρθηκαν τα πιστοποιητικά του από τον επιθεωρητή του ΓΝ! Χαρακτηριστικά, αναφέρουμε ότι μία από τις παρατηρήσεις που έκανε ο επιθεωρητής του Γαλλικού Νηογνώμονα για κάποιο πρόβλημα του πλοίου την είχε θέσει και ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" και την παρέτεινε μέχρι 30 Σεπτέμβρη του '94. Αρα, η έκθεση και τα στοιχεία που έδινε ο επιθεωρητής του "Ελληνικού Νηογνώμονα" δεν ήταν απλή εσωτερική αλληλογραφία, και ως εκ τούτου δεν ήταν και "ανεπίσημη"...

Τα παραπάνω στοιχεία, τα οποία εξετάστηκαν από την Εισαγγελία, βρίσκονται τώρα σε υπηρεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, από την οποία αναμένεται σχετικό πόρισμα. Πάντως, έγκυρες πηγές μας αναφέρουν ότι ήδη και η υπηρεσία έχει εκδηλώσει τη δυσαρέσκειά της για την παραπλάνηση που επιχειρεί ο ΕΝ και θα κάνει τις απαραίτητες επιβαλλόμενες ενέργειες για το συγκεκριμένο θέμα, αν βέβαια οι ανώτερες αρχές του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας το επιτρέψουν...

Γιώτα ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΗ

"ΠΕΣΙΝΕ"
Το μεγαθήριο επανιδιωτικοποιείται

Σε τροχιά συρρίκνωσης, ήδη, τα δικαιώματα των εργαζομένων, συμπέρανε το Εργασιακό Συμβούλιο των εργαζομένων στα εργοστάσια της πολυεθνικής, που συνήλθε στη Γαλλία. Αρχισαν οι περικοπές στα Ασπρα Σπίτια

Λίγο - πολύ, η πορεία των κρατικοποιήσεων - αποκρατικοποιήσεων για επιχειρήσεις που περιήλθαν σε δυσμενή θέση στην αγορά, λόγω της κερδοσκοπικής - ληστρικής εκμετάλλευσης από τους ιδιοκτήτες τους και της πολιτικής των δανεικών κι αγύριστων που τους παρείχαν οι εκάστοτε κυβερνήσεις, είναι σε γενικές γραμμές κοινή για την "ελεύθερη"καπιταλιστική οικονομία. Πόσο μάλλον, όταν πρόκειται για στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις, που αλλού κρατικοποιήθηκαν, αλλού "κοινωνικοποιήθηκαν" (βλέπε περιπτώσεις στην Ελλάδα, ΑΓΕΤ, Π - Π, ΣΟΦΤΕΞ, Σκαλιστήρης), προκειμένου να "εξυγιανθούν", να χαριστούν τα χρέη των μεγαλοκεφαλαιούχων (Τσάτσοι, Στρατοκατσαμπαίοι, Κεφάλας, Σκαλιστήρης κλπ.) και μετά να πάρουν ξανά το δρόμο της επιστροφής τους στην "ιδιωτική πρωτοβουλία", ακόμα και όταν αυτή αφορά τους ίδιους αεριτζήδες που τις καταφέσωσαν!

"Θύματα" αυτής της "πολυεθνικής λαίλαπας", πολλές φορές, συμβαίνει να είναι ...και πολυεθνικές. Το παράδειγμα επανιδιωτικοποίησης της γαλλικής πολυεθνικής ΠΕΣΙΝΕ, από την κυβέρνηση του Ζακ Σιράκ, είναι πρόσφατο. Ο όμιλος επιχειρήσεων ΠΕΣΙΝΕ κρατικοποιήθηκε κατά 57%, μετά από μια άσχημη πορεία, το 1981. Από το 1983 έως πρόσφατα, αναπτύχθηκε και έγινε από τους μεγαλύτερους ομίλους, στο χώρο του αλουμινίου και της αλουμίνας, του κόσμου. Κατέχει την τρίτη θέση στον κόσμο,στην αγορά αλουμινίου με ποσοστό 35%. Προηγούνται μόνο η αμερικάνικη ΑΛΚΑΝ και η καναδέζικη ΑΛΚΟΑ.Κατά τη διάρκεια της κρατικοποίησης, εξυγιάνθηκε και επεκτάθηκε. Μόνο στην Ευρώπη, έχει 16 εργοστάσια και αρκετά στη Γαλλία, όπου και η έδρα του ομίλου επιχειρήσεων, με δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους.

Τι γίνεται όμως σήμερα;

Είναι γνωστό ότι η ΠΕΣΙΝΕ έχει κατασκευάσει εργοστάσιο αλουμινίου - αλουμίνας και στην Ελλάδα (Ασπρα Σπίτια), που λειτουργεί ακόμα και σήμερα με αποικιοκρατικούς όρους. Αρκεί να πούμε ότι η ηλεκτροβόρα αυτή επιχείρηση παίρνει το ρεύμα από τη ΔΕΗ με τιμή πολύ κάτω του κόστους παραγωγής της, με αποτέλεσμα, αφού καμία κυβέρνηση, ούτε της ΝΔ ούτε του ΠΑΣΟΚ τολμούν να αναθεωρήσουν τη σύμβαση, το ελληνικό δημόσιο να έχει χάσει ως σήμερα πάνω από 100 δισ. δραχμές.

Στην επιχείρηση απασχολούνται σήμερα 1.500 εργαζόμενοι, έναντι 2.100 πριν λίγα χρόνια και 450 περίπου σε εργολάβους. Η τάση, σύμφωνα με το σωματείο, είναι η μείωση του μόνιμου προσωπικού και η αντικατάστασή του από εργολάβους.

Στην πορεία ιδιωτικοποίησης το εργατικό δυναμικό θα συρρικνώνεται, ενώ οι όποιες "παροχές" θα εξαφανίζονται. Αυτό είναι ένα από τα κύρια ή μάλλον το βασικότερο συμπέρασμα και του Συμβουλίου Εργαζομένων που συνεδρίασε τελευταία φορά, πριν την έναρξη της ιδιωτικοποίησης, τον Οκτώβρη στη Γαλλία. Αλλες, εξίσου σοβαρές επιπτώσεις, όπως μας τις μετέφερε ο πρόεδρος του σωματείου, Γ. Γρηγοριάδης,που συμμετείχε στη συνεδρίαση, είναι η σκλήρυνση της στάσης της εργοδοσίας, η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων και το σταμάτημα της λεγόμενης κοινωνικής πολιτικής του ομίλου.

Ηδη αυτό το τελευταίο, εκφραζόμενο από την "Αλουμίνιον της Ελλάδας" (αυτή είναι η ονομασία της ΠΕΣΙΝΕ στη χώρα μας) σημαίνει καταβολή ενοικίου από τους εργαζόμενους για τα σπίτια που διαμένουν ή η εξαγορά τους, έναντι αδρού τιμήματος (15 - 20 εκατ. δραχμές), αν και η παραχωρηθείσα έκταση ανήκει στο δημόσιο. Πριν λίγο, μόλις, καιρό "ανέθεσε" την καθαριότητα του οικισμού των εργαζομένων, "Ασπρα Σπίτια", έναντι κάποιου συμφέροντος τιμήματος στο Δήμο Διστόμου και επιδιώκει την απαλλαγή της και από τη συντήρηση του οικισμού. Συνολικό κόστος γι' αυτήν (ΠΕΣΙΝΕ) ετησίως γύρω στο 1 δισ. δραχμές που η ιδιωτικοποίηση ...το κάνει ανεπίτρεπτο.

Να τι λέει η ΚΟΒ ΠΕΣΙΝΕ του ΚΚΕ απευθυνόμενη, με ανακοίνωσή της, στους εργαζόμενους του οικισμού, για το θέμα: "Από τη μια μεριά, η ΠΕΣΙΝΕ θα απαλλαγεί από το κόστος του οικισμού και των κοινωνικών παροχών και από την άλλη θα κερδίσει από την πώληση του οικισμού". Και συνεχίζει: "Θα κληθούν οι κάτοικοι, εργαζόμενοι του οικισμού, να πληρώσουν 5, 10, 15 εκατομμύρια δραχμές ο καθένας για να αγοράσουν τα σπίτια στα οποία μένουν, να πληρώνουν ακόμη 600.000 δραχμές το χρόνο για τα έξοδα συντήρησης του οικισμού. Το ΚΚΕ, καταλήγει, λέει καθαρά ότι η ΠΕΣΙΝΕ δεν έχει κανένα δικαίωμα να αλλάξει το καθεστώς του οικισμού, που είναι βασική υποχρέωσή της που απορρέει από την κατά τα άλλα αποικιοκρατική σύμβαση, που έχει επιβάλλει στο ελληνικό κράτος και το λαό".

Κατά συνέπεια, μπορεί ο μεσιέ Ροντιέρ, πρόεδρος του ομίλου, να υπογράφει ιλουστρασιόν φυλλάδια με τα οποία "διαλαλούσε το εμπόρευμά του" στους εργαζόμενους για να γίνουν "μέτοχοι" του ομίλου, παραχωρώντας τους το 10% των μετοχών με "ευνοϊκούς όρους", αλλά οι ίδιοι δεν έχουν κανένα συμφέρον να "θαμπωθούν" ή να αισθανθούν έστω και για λίγο ..."εταίροι". Τα πράγματα είναι έτσι προγραμματισμένα - με την ακρίβεια κομπιούτερ - ώστε να συμμετέχουν μόνο στις ζημιές και να μην διαμαρτύρονται από πάνω. Μπορεί ο μεσιέ Ροντιέρ... να "χτυπιέται" και να ορκίζεται στον Σιράκ, ότι δε θα αλλάξουν οι εργασιακές σχέσεις, αλλά αυτές έχουν ήδη αλλάξει προς το χειρότερο και βαδίζουν στο χείριστο. Η εργολαβομανία που έχει πιάσει τη διοίκηση με την ανάθεση όλο και περισσότερου έργου σε εργολάβους, διογκώνεται και έχει φθάσει στα 450 - 500 άτομα. Αντίθετα, συρρικνώνεται το προσωπικό του εργοστασίου.

Εργολάβος, που απασχολεί 110 εργαζόμενους στην καθαριότητα, πληρώνει με σύμβαση καθαριστριών παιδικών σταθμών.

Η πολυειδικότητα και η ενοποίηση ειδικοτήτων είναι στην ημερήσια διάταξη. Αποδεικνύεται ότι η "δράση" για την ιδιωτικοποίηση της ΠΕΣΙΝΕ, έχει τα ίδια συμπτώματα και επιπτώσεις στους εργαζόμενους, τόσο της Ελλάδας όσο και της Γαλλίας.

Δραστικό αντίδοτο στο μέτωπο των πολυεθνικών είναι το πανευρωπαϊκό μέτωπο αντίστασης των εργαζομένων για την περιφρούρηση των δικαιωμάτων τους, την ανατροπή της "νέας τάξης πραγμάτων" στις εργασιακές σχέσεις.

Γιώργος ΠΑΝΤΕΛΗΣ

Από την "πολυεθνική λαίλαπα" δεν γλύτωσε ούτε η... πολυεθνική ΠΕΣΙΝΕ!

Από την "πολυεθνική λαίλαπα" δε γλίτωσε ούτε η... πολυεθνική ΠΕΣΙΝΕ!

Ο "Ελληνικός Νηογνώμων" έστειλε ψευδή στοιχεία στη Διεύθυνση

Ο "Ελληνικός Νηογνώμων" έστειλε ψευδή στοιχεία στη Διεύθυνση Εμπορικών Πλοίων, σχετικά με τις εκτιμήσεις του Γαλλικού Νηογνώμονα (ΓΝ), στον οποίο ανήκε αρχικά το ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ και από τον οποίο διαγράφηκε ακριβώς γιατί η πλοιοκτήτρια εταιρία αρνήθηκε να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις του σχετικά με τις σάπιες και τρύπιες λαμαρίνες του πλοίου

Πρόσω ολοταχώς με... εμψυχωτές!

"ΔΡΑΣΗ"... για την ιδιωτικοποίηση της ΠΕΣΙΝΕ.Αυτός είναι ο συμβολικός τίτλος του περιοδικού που εκδίδει η διοίκηση της γαλλικής πολυεθνικής, προκειμένου να συμβάλει στη γρήγορη υλοποίηση της απόφασης της γαλλικής κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση του βιομηχανικού μεγαθηρίου. Εκτός βέβαια του περιοδικού, αξιοποιούνται πλείστα μέσα για την αποφυγή τυχόν αντιδράσεων των εργαζομένων, ακόμα και ειδικά επιλεγμένοι εργαζόμενοι που θα χρησιμοποιηθούν ως προπαγανδιστές της ιδιωτικοποίησης.

Είναι χαρακτηριστικό πως στο πρώτο τεύχος του εσωτερικού περιοδικού, ανακοινώνεται πανηγυρικά η απόφαση της ιδιωτικοποίησης, ενώ ο ίδιος ο πρόεδρος της εταιρίας "ομολογεί" πως η ΠΕΣΙΝΕ "είναι σήμερα διεθνής όμιλος, με καλά εδραιωμένες θέσεις στις αγορές" και ότι "έχει τη δυνατότητα να αντισταθεί σε ανταγωνιστές αποτελεσματικούς και να συνεχίσει να προοδεύει"! Ωστόσο, επικροτεί την απόφαση της ιδιωτικοποίησης, με το εξής καταπληκτικό σκεπτικό: "Το κράτος, και αυτό ισχύει σε όλες τις χώρες, έχει σήμερα άλλες προτεραιότητες από τη συμβολή του ως μετόχου στην ανάπτυξη δημοσίων επιχειρήσεων"!

Ο "εμψυχωτής - σύνδεσμος" - έτσι αποκαλείται ο εργαζόμενος που θα αναλάβει το ρόλο της πειθούς - θα παρακολουθήσει ένα "πρόγραμμα κατάρτισης ειδικά σχεδιασμένο γι' αυτόν" (!) για να μπορεί καλύτερα να παίξει το ρόλο του και επιπλέον θα λειτουργεί συνεχώς υπό την καθοδήγηση της διοίκησης!

Για να είναι "αποτελεσματικοί" στο να προλάβουν αντιδράσεις, δεν αρκούνται μόνο στους "εμψυχωτές" και στην κυκλοφορία του περιοδικού "ΔΡΑΣΗ", που μάλιστα διανέμεται δωρεάν σε όλο το προσωπικό. Παίρνονται και άλλα μέτρα και κυρίως προσφέρουν το γνωστό "δόλωμα" της απόκτησης μετοχών από τους εργαζόμενους, σε ποσοστό μέχρι και 10% των συνολικά πωλούμενων μετοχών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ