ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Μάη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ο "ΔΙΑΛΟΓΟΣ" ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ

Η συνάντηση υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας - Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, που έγινε στις 7 Μάη, αποτελεί ένα παράδειγμα το οποίο αποδεικνύει στην πράξη τον αντεργατικό χαρακτήρα και τις διαλυτικές, για τα εργατικά δικαιώματα, επιδιώξεις του "κοινωνικού διαλόγου" της απάτης. Την ίδια ώρα που γινόταν η "συζήτηση", τα επιτελεία του Λάτση, του Αλαφούζου και του Εμπειρίκου έθεταν σε εφαρμογή σχέδιο διωγμού των Ελλήνων ναυτεργατών, υποστηριζόμενοι και από τις προκλητικές θέσεις της κυβέρνησης για την εξαφάνιση των κατώτερων πληρωμάτων και το πέταγμα των αξιωματικών από τα πλοία, στα πλαίσια των κυβερνητικών - εφοπλιστικών σχεδίων.

Ο Στ. Σουμάκης και οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών απέρριψαν τα ναυτεργατικά αιτήματα και ενώ ο "κόσμος καίγεται", ο ΥΕΝ πρόβαλλε την "εκκαθάριση των ναυτικών μητρώων" σαν το φάρμακο "διά πάσαν νόσον", με στόχο να χρησιμοποιήσει την "εκκαθάριση" ως μέσο που θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να περιορίσει πλαστά - τεχνητά τον αριθμό των ανέργων και να δημιουργήσει εντυπώσεις. Οι εφοπλιστές πρόβαλλαν τα γνωστά περί "ανταγωνιστικότητας" επιχειρήματα. Ουσιαστικά, εάν αφαιρεθούν οι φιοριτούρες, οι εφοπλιστές λένε ένα πράγμα: "Εκμεταλλευόμενοι το καθεστώς της ασυδοσίας, που μας χάρισαν οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις (μας) και το κράτος (μας), προκαλούμε. Κομμάτια να γίνουν οι ναυτεργάτες, το ΝΑΤ και η εθνική οικονομία. Νόμος μας είναι μόνο το κυνηγητό του υπερκέρδους". Αυτή είναι η ουσία. Τα εφοπλιστικά επιχειρήματα είναι διάτρητα. Πρώτα απ' όλα δεν πέρασε δα και μεγάλο διάστημα που σύσσωμοι οι ποντοπόροι εφοπλιστές, σε εκδήλωση της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά το 1993, χειροκροτούσαν τον πρώην υπουργό Εθνικής Οικονομίας του ΠΑΣΟΚ, κ. Ρουμελιώτη, που εκθείαζε τα κέρδη τους, λέγοντας ότι "η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει αξία 44 δισ. δολαρίων, ήτοι το 1/10 των αποθεματικών των κεντρικών τραπεζών ή το 80% του ημερήσιου όγκου του εμπορίου"! Το μετρητό της ναυτιλίας, ειπώθηκε τότε, ανέρχεται σε 38 δισ. δολάρια και σε πολύ περισσότερα βέβαια στις μέρες μας!

Δεύτερον. Το προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών μιλά για "κρίση της ναυτιλίας με ελληνική σημαία". Παραποιεί έτσι σκοπίμως τον όρο και προσπαθεί να καλύψει τις τυχοδιωκτικές επιλογές του. Κρίση στη ναυτιλία δεν υπάρχει. Τα καράβια δουλεύουν, η ναυλαγορά κινείται καλά, τα κέρδη αυξάνουν και με "καλές" προοπτικές! "Μετά την παρουσιασθείσα κάμψη της αναπτύξεως της διεθνούς οικονομίας του παρελθόντος έτους, οι προοπτικές είναι θετικές", γράφει η έκθεση πεπραγμένων 1995 - 1996 των Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου (ΚΟΜΙΤΙ), και συνεχίζει: "Ελπίζουμε ότι τούτο θα προκαλέσει μεγαλυτέρα αύξηση της παγκοσμίου παραγωγής και του εξαρτημένου εξ αυτής θαλάσσιου εμπορίου, με αποτέλεσμα καλύτερες προοπτικές απασχολήσεως των πλοίων τόσον ξηρού φορτίου όσον και δεξαμενοπλοίων".

Για δε το "Ελληνικό Νηολόγιο", το οποίο "βάλλεται" ως ασύμφορο από το προεδρείο της ΕΕΕ, η ίδια έκθεση γράφει: "Η κάμψη της δύναμης του ελληνικού στόλου... δεν πρέπει να χαρακτηρισθεί σαν μείωση της εμπιστοσύνης προς το ελληνικό νηολόγιο, εφόσον άλλωστε δε μεσολάβησε κανένα δυσμενές γεγονός που να τη δικαιολογεί...".

Τρίτον. Το προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών "τρομάζει" τάχα για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας ευρωπαϊκών ναυτιλιών, που είναι αποτέλεσμα, όπως αναφέρει, μέτρων στήριξης που παρείχαν οι κυβερνήσεις στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Τα προνόμια στους Δυτικοευρωπαίους εφοπλιστές δεν ανακαλύφθηκαν τώρα. Είναι από γέννησης του καπιταλισμού. Το καθεστώς όμως της ασυδοσίας και των προνομίων που απολαμβάνουν οι Ελληνες εφοπλιστές είναι πρωτοφανές και αποτελεί το βασικό λόγο που αρνήθηκαν και αρνούνται την εναρμόνιση της νομοθεσίας, όπως διαπιστώθηκε κατά τις συζητήσεις για την κοινή ναυτιλιακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Οι φοροαπαλλαγές που καρπώνονται έχουν σοκάρει τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα και προκαλούν τον ελληνικό λαό. Αποδεδειγμένα, επί σειρά ετών, τα έσοδα από τη φορολογία πλοίων δεν καλύπτουν τα έξοδα του μηχανισμού του ΥΕΝ. Ενώ όσον αφορά το "κόστος πληρώματος", σύμφωνα με στοιχεία του HERCER/IMIS (1995), το ελληνικό πλοίο θα 'λεγε κανείς ότι προσεγγίζει τις σημαίες ευκαιρίας και απέχει πολλά μίλια από το "κόστος" των άλλων δυτικοευρωπαϊκών ναυτιλιών.

Η αναφορά της ΕΕΕ στα προνόμια του νορβηγικού και ολλανδικού νηολογίου είναι τουλάχιστον ατυχής. Η ελληνική σημαία συγκεντρώνει το 48,14% της χωρητικότητας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με 29,4 εκατομμύρια κόρων ολικής χωρητικότητας (κ.ο.χ.), ενώ η Ολλανδία κατέχει 28 εκατ. κ.ο.χ.

Οι εξελίξεις τονίζουν ότι οι εφοπλιστές δεν περιμένουν αδρανείς τα μέτρα του ΥΕΝ, αλλά προχωρούν, παραβιάζοντας τη νομοθεσία, σε μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα καράβια.

Εάν δεν υπάρξει μαζική, σκληρή, αγωνιστική απάντηση, το λιμάνι του Πειραιά θα μετατραπεί σε γκέτο ανέργων και εξαθλιωμένων. Οι ευθύνες της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ είναι ιστορικές.

Αύριο, 14 Μάη, στις 10.30 το πρωί στο ΓΕΝΕ και στις 15 Μάη την ίδια ώρα στην πανναυτεργατική συγκέντρωση στην Ακτή Μιαούλη και 2ας Μεραρχίας, που διοργανώνουν τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και Ρυμουλκών, εκατοντάδες ναυτεργάτες θα ενώσουν τη φωνή τους και θα διατρανώσουν τη θέλησή τους για την ικανοποίηση των αιτημάτων και την κλιμάκωση των αγώνων. Αυτό που φοβούνται οι φορείς της αντιναυτεργατικής πολιτικής θα το πάθουν. Η προκλητικότητά τους έχει ξεπεράσει κάθε όριο.

Γιώργης ΜΑΡΙΝΟΣ

Γραμματέας της ΚΟ Ναυτεργατών του ΚΚΕ

Εάν δεν υπάρξει μαζική, σκληρή, αγωνιστική απάντηση, το λιμάνι του Πειραιά θα μετατραπεί σε γκέτο ανέργων και εξαθλιωμένων

Ο "ΔΙΑΛΟΓΟΣ" ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ

Η συνάντηση υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας - Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, που έγινε στις 7 Μάη, αποτελεί ένα παράδειγμα το οποίο αποδεικνύει στην πράξη τον αντεργατικό χαρακτήρα και τις διαλυτικές, για τα εργατικά δικαιώματα, επιδιώξεις του "κοινωνικού διαλόγου" της απάτης. Την ίδια ώρα που γινόταν η "συζήτηση", τα επιτελεία του Λάτση, του Αλαφούζου και του Εμπειρίκου έθεταν σε εφαρμογή σχέδιο διωγμού των Ελλήνων ναυτεργατών, υποστηριζόμενοι και από τις προκλητικές θέσεις της κυβέρνησης για την εξαφάνιση των κατώτερων πληρωμάτων και το πέταγμα των αξιωματικών από τα πλοία, στα πλαίσια των κυβερνητικών - εφοπλιστικών σχεδίων.

Ο Στ. Σουμάκης και οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών απέρριψαν τα ναυτεργατικά αιτήματα και ενώ ο "κόσμος καίγεται", ο ΥΕΝ πρόβαλλε την "εκκαθάριση των ναυτικών μητρώων" σαν το φάρμακο "διά πάσαν νόσον", με στόχο να χρησιμοποιήσει την "εκκαθάριση" ως μέσο που θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να περιορίσει πλαστά - τεχνητά τον αριθμό των ανέργων και να δημιουργήσει εντυπώσεις. Οι εφοπλιστές πρόβαλλαν τα γνωστά περί "ανταγωνιστικότητας" επιχειρήματα. Ουσιαστικά, εάν αφαιρεθούν οι φιοριτούρες, οι εφοπλιστές λένε ένα πράγμα: "Εκμεταλλευόμενοι το καθεστώς της ασυδοσίας, που μας χάρισαν οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις (μας) και το κράτος (μας), προκαλούμε. Κομμάτια να γίνουν οι ναυτεργάτες, το ΝΑΤ και η εθνική οικονομία. Νόμος μας είναι μόνο το κυνηγητό του υπερκέρδους". Αυτή είναι η ουσία. Τα εφοπλιστικά επιχειρήματα είναι διάτρητα. Πρώτα απ' όλα δεν πέρασε δα και μεγάλο διάστημα που σύσσωμοι οι ποντοπόροι εφοπλιστές, σε εκδήλωση της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά το 1993, χειροκροτούσαν τον πρώην υπουργό Εθνικής Οικονομίας του ΠΑΣΟΚ, κ. Ρουμελιώτη, που εκθείαζε τα κέρδη τους, λέγοντας ότι "η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει αξία 44 δισ. δολαρίων, ήτοι το 1/10 των αποθεματικών των κεντρικών τραπεζών ή το 80% του ημερήσιου όγκου του εμπορίου"! Το μετρητό της ναυτιλίας, ειπώθηκε τότε, ανέρχεται σε 38 δισ. δολάρια και σε πολύ περισσότερα βέβαια στις μέρες μας!

Δεύτερον. Το προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών μιλά για "κρίση της ναυτιλίας με ελληνική σημαία". Παραποιεί έτσι σκοπίμως τον όρο και προσπαθεί να καλύψει τις τυχοδιωκτικές επιλογές του. Κρίση στη ναυτιλία δεν υπάρχει. Τα καράβια δουλεύουν, η ναυλαγορά κινείται καλά, τα κέρδη αυξάνουν και με "καλές" προοπτικές! "Μετά την παρουσιασθείσα κάμψη της αναπτύξεως της διεθνούς οικονομίας του παρελθόντος έτους, οι προοπτικές είναι θετικές", γράφει η έκθεση πεπραγμένων 1995 - 1996 των Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου (ΚΟΜΙΤΙ), και συνεχίζει: "Ελπίζουμε ότι τούτο θα προκαλέσει μεγαλυτέρα αύξηση της παγκοσμίου παραγωγής και του εξαρτημένου εξ αυτής θαλάσσιου εμπορίου, με αποτέλεσμα καλύτερες προοπτικές απασχολήσεως των πλοίων τόσον ξηρού φορτίου όσον και δεξαμενοπλοίων".

Για δε το "Ελληνικό Νηολόγιο", το οποίο "βάλλεται" ως ασύμφορο από το προεδρείο της ΕΕΕ, η ίδια έκθεση γράφει: "Η κάμψη της δύναμης του ελληνικού στόλου... δεν πρέπει να χαρακτηρισθεί σαν μείωση της εμπιστοσύνης προς το ελληνικό νηολόγιο, εφόσον άλλωστε δε μεσολάβησε κανένα δυσμενές γεγονός που να τη δικαιολογεί...".

Τρίτον. Το προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών "τρομάζει" τάχα για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας ευρωπαϊκών ναυτιλιών, που είναι αποτέλεσμα, όπως αναφέρει, μέτρων στήριξης που παρείχαν οι κυβερνήσεις στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Τα προνόμια στους Δυτικοευρωπαίους εφοπλιστές δεν ανακαλύφθηκαν τώρα. Είναι από γέννησης του καπιταλισμού. Το καθεστώς όμως της ασυδοσίας και των προνομίων που απολαμβάνουν οι Ελληνες εφοπλιστές είναι πρωτοφανές και αποτελεί το βασικό λόγο που αρνήθηκαν και αρνούνται την εναρμόνιση της νομοθεσίας, όπως διαπιστώθηκε κατά τις συζητήσεις για την κοινή ναυτιλιακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Οι φοροαπαλλαγές που καρπώνονται έχουν σοκάρει τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα και προκαλούν τον ελληνικό λαό. Αποδεδειγμένα, επί σειρά ετών, τα έσοδα από τη φορολογία πλοίων δεν καλύπτουν τα έξοδα του μηχανισμού του ΥΕΝ. Ενώ όσον αφορά το "κόστος πληρώματος", σύμφωνα με στοιχεία του HERCER/IMIS (1995), το ελληνικό πλοίο θα 'λεγε κανείς ότι προσεγγίζει τις σημαίες ευκαιρίας και απέχει πολλά μίλια από το "κόστος" των άλλων δυτικοευρωπαϊκών ναυτιλιών.

Η αναφορά της ΕΕΕ στα προνόμια του νορβηγικού και ολλανδικού νηολογίου είναι τουλάχιστον ατυχής. Η ελληνική σημαία συγκεντρώνει το 48,14% της χωρητικότητας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με 29,4 εκατομμύρια κόρων ολικής χωρητικότητας (κ.ο.χ.), ενώ η Ολλανδία κατέχει 28 εκατ. κ.ο.χ.

Οι εξελίξεις τονίζουν ότι οι εφοπλιστές δεν περιμένουν αδρανείς τα μέτρα του ΥΕΝ, αλλά προχωρούν, παραβιάζοντας τη νομοθεσία, σε μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα καράβια.

Εάν δεν υπάρξει μαζική, σκληρή, αγωνιστική απάντηση, το λιμάνι του Πειραιά θα μετατραπεί σε γκέτο ανέργων και εξαθλιωμένων. Οι ευθύνες της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ είναι ιστορικές.

Αύριο, 14 Μάη, στις 10.30 το πρωί στο ΓΕΝΕ και στις 15 Μάη την ίδια ώρα στην πανναυτεργατική συγκέντρωση στην Ακτή Μιαούλη και 2ας Μεραρχίας, που διοργανώνουν τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και Ρυμουλκών, εκατοντάδες ναυτεργάτες θα ενώσουν τη φωνή τους και θα διατρανώσουν τη θέλησή τους για την ικανοποίηση των αιτημάτων και την κλιμάκωση των αγώνων. Αυτό που φοβούνται οι φορείς της αντιναυτεργατικής πολιτικής θα το πάθουν. Η προκλητικότητά τους έχει ξεπεράσει κάθε όριο.

Γιώργης ΜΑΡΙΝΟΣ

Γραμματέας της ΚΟ Ναυτεργατών του ΚΚΕ

Εάν δεν υπάρξει μαζική, σκληρή, αγωνιστική απάντηση, το λιμάνι του Πειραιά θα μετατραπεί σε γκέτο ανέργων και εξαθλιωμένων

ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΗΤΤΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Τα ΕΛΤΑ διαλύονται...

- Υπάρχει μια διάχυτη ανησυχία για την πορεία των ΕΛΤΑ. Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι αυτής της φθίνουσας πορείας;

- Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ακόμα και σήμερα ονομάζονται "Ελληνικά" αλλά δεν είναι Ταχυδρομεία. Η στασιμότητα που τα χαρακτηρίζει χρόνια τώρα, το τελευταίο διάστημα έχει εξελιχθεί σε μια κατάσταση διάλυσης όλων σχεδόν των υπηρεσιών τους, και πριν απ' όλα των νευραλγικών, όπως διανομή, δέματα, πόρτα - πόρτα, ταχυπληρωμή, εξπρές.

Η κύρια ευθύνη ανήκει στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και στις διορισμένες απ' αυτές διοικήσεις. Η καθημερινή συρρίκνωση δραστηριοτήτων, αντικειμενικά, λειτουργεί προς όφελος των ιδιωτικών ταχυδρομικών εταιριών - που δρουν ανεξέλεγκτα στη χώρα μας - και βέβαια του τραπεζικού συστήματος, που εμπλέκεται σε τέτοιες δραστηριότητες.

- Υπόσχονται, όμως, την υλοποίηση της μελέτης της PLANET...

- Δύο χρόνια την ακούμε αυτή την περιβόητη ανασυγκρότηση. Αλλά το "θαύμα" αργεί, δεν έρχεται. Τελικά, η πολυδιαφημισμένη ανασυγκρότηση έγινε το πρόσχημα για να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο άμεσης στήριξης του δημόσιου ταχυδρομείου. Είναι απορίας άξιο να μιλούν για "εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη" εκείνοι ακριβώς, που δεν τους καίγεται καρφί για τα σημερινά χάλια των ΕΛΤΑ. Αν ακόμα λειτουργεί, και στο βαθμό που λειτουργεί το ταχυδρομείο, αυτό οφείλεται αποκλειστικά στις προσπάθειες του προσωπικού.

- Οι ταχυδρόμοι της Αθήνας κατεβαίνουν σήμερα σε εικοσιτετράωρη απεργία. Ποιο είναι το νόημά της;

- Οι ταχυδρόμοι της Αθήνας και του Νομού Αττικής, έχοντας επίγνωση της υπάρχουσας κατάστασης στα ΕΛΤΑ, αλλά και των δικών τους σοβαρών και χρόνια άλυτων προβλημάτων, κινητοποιούνται. Η "ραχοκοκαλιά" του ταχυδρομείου αποφάσισε να πάρει την υπόθεση στα χέρια της, γιατί δεν πάει άλλο. Οι ταχυδρόμοι δίνουν τη δική τους απάντηση στο πλιάτσικο, που επιχειρεί η κυβέρνηση με όχημα το διαβόητο "κοινωνικό διάλογο". Δίνουν την αγωνιστική τους απάντηση στην υποβάθμιση, στον παραγκωνισμό και την εξαθλίωση του κλάδου.

Για να σταματήσει το απάνθρωπο ωράριο των 60 και 70 ωρών εργασίας τη βδομάδα. Για να μπορούν οι ταχυδρόμοι της Αθήνας να πάρουν την κανονική τους άδεια, που τη στερούνται τα εφτά τελευταία χρόνια. Για να χαρακτηριστεί επιτέλους η δουλιά μας βαριά και ανθυγιεινή. Για να παρθούν, τώρα, μέτρα υποστήριξης των υπηρεσιών πόρτα - πόρτα και εξπρές.

- Τα προβλήματα αυτά δεν είναι σημερινά...

- Πράγματι. Ορισμένα από τα προβλήματα αυτά ίσως να μην είχαν αυτή την κατάληξη, αν υπήρχε στοιχειώδης αγωνιστική αντίσταση του συνδικαλιστικού κινήματος του χώρου, και ιδίως των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ. Αλλά δυστυχώς, όχι μόνο δεν υπήρξε μια τέτοια στάση, αλλά η κυβερνητική πολιτική βρήκε πρόθυμους διεκπεραιωτές, και τις εκάστοτε διοικήσεις και την πλειοψηφία των συνδικάτων, για να εφαρμοστούν ντεφάκτο οι "νέες" εργασιακές σχέσεις σε βάρος των ταχυδρόμων.

Γι' αυτό η σημερινή κινητοποίηση έχει τεράστια σημασία και για το ταχυδρομείο και για τους εργαζόμενους σ' αυτό. Οι ταχυδρόμοι, κόντρα στο συμβιβασμό και τη μοιρολατρία, πρώτοι από το χώρο των ΕΛΤΑ, ενωτικά υπερασπίζονται την αναβάθμιση και ανάπτυξη του δημόσιου ταχυδρομείου. Η "Δημοκρατική Συνεργασία Ταχυδρόμων Αθήνας" στηρίζει το δίκαιο αγώνα και πρωτοστατεί στη συσπείρωση όλου του κλάδου. Καμιά υποχώρηση από τις κατακτήσεις μας. Με αγώνες απαντάμε στον κάλπικο "κοινωνικό διάλογο" της κυβέρνησης και της εργοδοσίας.

Γ. ΖΑΧ.

ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΗΤΤΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Τα ΕΛΤΑ διαλύονται...

- Υπάρχει μια διάχυτη ανησυχία για την πορεία των ΕΛΤΑ. Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι αυτής της φθίνουσας πορείας;

- Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ακόμα και σήμερα ονομάζονται "Ελληνικά" αλλά δεν είναι Ταχυδρομεία. Η στασιμότητα που τα χαρακτηρίζει χρόνια τώρα, το τελευταίο διάστημα έχει εξελιχθεί σε μια κατάσταση διάλυσης όλων σχεδόν των υπηρεσιών τους, και πριν απ' όλα των νευραλγικών, όπως διανομή, δέματα, πόρτα - πόρτα, ταχυπληρωμή, εξπρές.

Η κύρια ευθύνη ανήκει στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και στις διορισμένες απ' αυτές διοικήσεις. Η καθημερινή συρρίκνωση δραστηριοτήτων, αντικειμενικά, λειτουργεί προς όφελος των ιδιωτικών ταχυδρομικών εταιριών - που δρουν ανεξέλεγκτα στη χώρα μας - και βέβαια του τραπεζικού συστήματος, που εμπλέκεται σε τέτοιες δραστηριότητες.

- Υπόσχονται, όμως, την υλοποίηση της μελέτης της PLANET...

- Δύο χρόνια την ακούμε αυτή την περιβόητη ανασυγκρότηση. Αλλά το "θαύμα" αργεί, δεν έρχεται. Τελικά, η πολυδιαφημισμένη ανασυγκρότηση έγινε το πρόσχημα για να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο άμεσης στήριξης του δημόσιου ταχυδρομείου. Είναι απορίας άξιο να μιλούν για "εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη" εκείνοι ακριβώς, που δεν τους καίγεται καρφί για τα σημερινά χάλια των ΕΛΤΑ. Αν ακόμα λειτουργεί, και στο βαθμό που λειτουργεί το ταχυδρομείο, αυτό οφείλεται αποκλειστικά στις προσπάθειες του προσωπικού.

- Οι ταχυδρόμοι της Αθήνας κατεβαίνουν σήμερα σε εικοσιτετράωρη απεργία. Ποιο είναι το νόημά της;

- Οι ταχυδρόμοι της Αθήνας και του Νομού Αττικής, έχοντας επίγνωση της υπάρχουσας κατάστασης στα ΕΛΤΑ, αλλά και των δικών τους σοβαρών και χρόνια άλυτων προβλημάτων, κινητοποιούνται. Η "ραχοκοκαλιά" του ταχυδρομείου αποφάσισε να πάρει την υπόθεση στα χέρια της, γιατί δεν πάει άλλο. Οι ταχυδρόμοι δίνουν τη δική τους απάντηση στο πλιάτσικο, που επιχειρεί η κυβέρνηση με όχημα το διαβόητο "κοινωνικό διάλογο". Δίνουν την αγωνιστική τους απάντηση στην υποβάθμιση, στον παραγκωνισμό και την εξαθλίωση του κλάδου.

Για να σταματήσει το απάνθρωπο ωράριο των 60 και 70 ωρών εργασίας τη βδομάδα. Για να μπορούν οι ταχυδρόμοι της Αθήνας να πάρουν την κανονική τους άδεια, που τη στερούνται τα εφτά τελευταία χρόνια. Για να χαρακτηριστεί επιτέλους η δουλιά μας βαριά και ανθυγιεινή. Για να παρθούν, τώρα, μέτρα υποστήριξης των υπηρεσιών πόρτα - πόρτα και εξπρές.

- Τα προβλήματα αυτά δεν είναι σημερινά...

- Πράγματι. Ορισμένα από τα προβλήματα αυτά ίσως να μην είχαν αυτή την κατάληξη, αν υπήρχε στοιχειώδης αγωνιστική αντίσταση του συνδικαλιστικού κινήματος του χώρου, και ιδίως των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ. Αλλά δυστυχώς, όχι μόνο δεν υπήρξε μια τέτοια στάση, αλλά η κυβερνητική πολιτική βρήκε πρόθυμους διεκπεραιωτές, και τις εκάστοτε διοικήσεις και την πλειοψηφία των συνδικάτων, για να εφαρμοστούν ντεφάκτο οι "νέες" εργασιακές σχέσεις σε βάρος των ταχυδρόμων.

Γι' αυτό η σημερινή κινητοποίηση έχει τεράστια σημασία και για το ταχυδρομείο και για τους εργαζόμενους σ' αυτό. Οι ταχυδρόμοι, κόντρα στο συμβιβασμό και τη μοιρολατρία, πρώτοι από το χώρο των ΕΛΤΑ, ενωτικά υπερασπίζονται την αναβάθμιση και ανάπτυξη του δημόσιου ταχυδρομείου. Η "Δημοκρατική Συνεργασία Ταχυδρόμων Αθήνας" στηρίζει το δίκαιο αγώνα και πρωτοστατεί στη συσπείρωση όλου του κλάδου. Καμιά υποχώρηση από τις κατακτήσεις μας. Με αγώνες απαντάμε στον κάλπικο "κοινωνικό διάλογο" της κυβέρνησης και της εργοδοσίας.

Γ. ΖΑΧ.

ΤΡΑΓΙΚΕΣ σκηνές εκτυλίσσονται τα τελευταία δύο εικοσιτετράωρα στο Βορειοανατολικό Ιράν, το οποίο έπληξε το Σάββατο το μεσημέρι, ισχυρότατη σεισμική δόνηση. Ο χτεσινός, προσωρινός, απολογισμός έφτασε τον κατάλογο των νεκρών στις 4.000, τους τραυματίες στις 6.000 και τους άστεγους στις 50.000(σελίδα 12).

ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ δεν αλλάζει και φέτος ο αντιπυρικός σχεδιασμός της κυβέρνησης για τα δάση, ενώ ήδη οι πρώτες πυρκαγιές έκαναν απειλητικά την εμφάνισή τους(σελίδα 22).

ΜΕ ΓΟΡΓΟΥΣ ρυθμούς προχωρά η κυβέρνηση στη θέσπιση των Ελεύθερων Κύκλων Σπουδών στα ΑΕΙ της χώρας, κίνηση που αποτελεί ένα ακόμα άλμα στην υποβάθμιση των Ανώτερων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (σελίδα 24).

ΜΕ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ,τα αποτελέσματα των οποίων αποτελούν κόλαφο για την κυβέρνηση, απαντούν οι τοπικές κοινωνίες στα κυβερνητικά σχέδια για αναγκαστικές, δίχως κίνητρα και κριτήρια, συνενώσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (σελίδα 25).

ΕΞΑΙΤΙΑΣ της αύξησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, χρόνο με το χρόνο, στη χώρα μας, το φαινόμενο της εποχιακής αλλεργίας έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου (σελίδα 36).

ΤΡΑΓΙΚΕΣ σκηνές εκτυλίσσονται τα τελευταία δύο εικοσιτετράωρα στο Βορειοανατολικό Ιράν, το οποίο έπληξε το Σάββατο το μεσημέρι, ισχυρότατη σεισμική δόνηση. Ο χτεσινός, προσωρινός, απολογισμός έφτασε τον κατάλογο των νεκρών στις 4.000, τους τραυματίες στις 6.000 και τους άστεγους στις 50.000(σελίδα 12).

ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ δεν αλλάζει και φέτος ο αντιπυρικός σχεδιασμός της κυβέρνησης για τα δάση, ενώ ήδη οι πρώτες πυρκαγιές έκαναν απειλητικά την εμφάνισή τους(σελίδα 22).

ΜΕ ΓΟΡΓΟΥΣ ρυθμούς προχωρά η κυβέρνηση στη θέσπιση των Ελεύθερων Κύκλων Σπουδών στα ΑΕΙ της χώρας, κίνηση που αποτελεί ένα ακόμα άλμα στην υποβάθμιση των Ανώτερων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (σελίδα 24).

ΜΕ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ,τα αποτελέσματα των οποίων αποτελούν κόλαφο για την κυβέρνηση, απαντούν οι τοπικές κοινωνίες στα κυβερνητικά σχέδια για αναγκαστικές, δίχως κίνητρα και κριτήρια, συνενώσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (σελίδα 25).

ΕΞΑΙΤΙΑΣ της αύξησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, χρόνο με το χρόνο, στη χώρα μας, το φαινόμενο της εποχιακής αλλεργίας έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου (σελίδα 36).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ