Τρίτη 13 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΗΤΤΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Τα ΕΛΤΑ διαλύονται...

- Υπάρχει μια διάχυτη ανησυχία για την πορεία των ΕΛΤΑ. Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι αυτής της φθίνουσας πορείας;

- Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ακόμα και σήμερα ονομάζονται "Ελληνικά" αλλά δεν είναι Ταχυδρομεία. Η στασιμότητα που τα χαρακτηρίζει χρόνια τώρα, το τελευταίο διάστημα έχει εξελιχθεί σε μια κατάσταση διάλυσης όλων σχεδόν των υπηρεσιών τους, και πριν απ' όλα των νευραλγικών, όπως διανομή, δέματα, πόρτα - πόρτα, ταχυπληρωμή, εξπρές.

Η κύρια ευθύνη ανήκει στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και στις διορισμένες απ' αυτές διοικήσεις. Η καθημερινή συρρίκνωση δραστηριοτήτων, αντικειμενικά, λειτουργεί προς όφελος των ιδιωτικών ταχυδρομικών εταιριών - που δρουν ανεξέλεγκτα στη χώρα μας - και βέβαια του τραπεζικού συστήματος, που εμπλέκεται σε τέτοιες δραστηριότητες.

- Υπόσχονται, όμως, την υλοποίηση της μελέτης της PLANET...

- Δύο χρόνια την ακούμε αυτή την περιβόητη ανασυγκρότηση. Αλλά το "θαύμα" αργεί, δεν έρχεται. Τελικά, η πολυδιαφημισμένη ανασυγκρότηση έγινε το πρόσχημα για να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο άμεσης στήριξης του δημόσιου ταχυδρομείου. Είναι απορίας άξιο να μιλούν για "εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη" εκείνοι ακριβώς, που δεν τους καίγεται καρφί για τα σημερινά χάλια των ΕΛΤΑ. Αν ακόμα λειτουργεί, και στο βαθμό που λειτουργεί το ταχυδρομείο, αυτό οφείλεται αποκλειστικά στις προσπάθειες του προσωπικού.

- Οι ταχυδρόμοι της Αθήνας κατεβαίνουν σήμερα σε εικοσιτετράωρη απεργία. Ποιο είναι το νόημά της;

- Οι ταχυδρόμοι της Αθήνας και του Νομού Αττικής, έχοντας επίγνωση της υπάρχουσας κατάστασης στα ΕΛΤΑ, αλλά και των δικών τους σοβαρών και χρόνια άλυτων προβλημάτων, κινητοποιούνται. Η "ραχοκοκαλιά" του ταχυδρομείου αποφάσισε να πάρει την υπόθεση στα χέρια της, γιατί δεν πάει άλλο. Οι ταχυδρόμοι δίνουν τη δική τους απάντηση στο πλιάτσικο, που επιχειρεί η κυβέρνηση με όχημα το διαβόητο "κοινωνικό διάλογο". Δίνουν την αγωνιστική τους απάντηση στην υποβάθμιση, στον παραγκωνισμό και την εξαθλίωση του κλάδου.

Για να σταματήσει το απάνθρωπο ωράριο των 60 και 70 ωρών εργασίας τη βδομάδα. Για να μπορούν οι ταχυδρόμοι της Αθήνας να πάρουν την κανονική τους άδεια, που τη στερούνται τα εφτά τελευταία χρόνια. Για να χαρακτηριστεί επιτέλους η δουλιά μας βαριά και ανθυγιεινή. Για να παρθούν, τώρα, μέτρα υποστήριξης των υπηρεσιών πόρτα - πόρτα και εξπρές.

- Τα προβλήματα αυτά δεν είναι σημερινά...

- Πράγματι. Ορισμένα από τα προβλήματα αυτά ίσως να μην είχαν αυτή την κατάληξη, αν υπήρχε στοιχειώδης αγωνιστική αντίσταση του συνδικαλιστικού κινήματος του χώρου, και ιδίως των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ. Αλλά δυστυχώς, όχι μόνο δεν υπήρξε μια τέτοια στάση, αλλά η κυβερνητική πολιτική βρήκε πρόθυμους διεκπεραιωτές, και τις εκάστοτε διοικήσεις και την πλειοψηφία των συνδικάτων, για να εφαρμοστούν ντεφάκτο οι "νέες" εργασιακές σχέσεις σε βάρος των ταχυδρόμων.

Γι' αυτό η σημερινή κινητοποίηση έχει τεράστια σημασία και για το ταχυδρομείο και για τους εργαζόμενους σ' αυτό. Οι ταχυδρόμοι, κόντρα στο συμβιβασμό και τη μοιρολατρία, πρώτοι από το χώρο των ΕΛΤΑ, ενωτικά υπερασπίζονται την αναβάθμιση και ανάπτυξη του δημόσιου ταχυδρομείου. Η "Δημοκρατική Συνεργασία Ταχυδρόμων Αθήνας" στηρίζει το δίκαιο αγώνα και πρωτοστατεί στη συσπείρωση όλου του κλάδου. Καμιά υποχώρηση από τις κατακτήσεις μας. Με αγώνες απαντάμε στον κάλπικο "κοινωνικό διάλογο" της κυβέρνησης και της εργοδοσίας.

Γ. ΖΑΧ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ