Ο Στ. Σουμάκης και οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών απέρριψαν τα ναυτεργατικά αιτήματα και ενώ ο "κόσμος καίγεται", ο ΥΕΝ πρόβαλλε την "εκκαθάριση των ναυτικών μητρώων" σαν το φάρμακο "διά πάσαν νόσον", με στόχο να χρησιμοποιήσει την "εκκαθάριση" ως μέσο που θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να περιορίσει πλαστά - τεχνητά τον αριθμό των ανέργων και να δημιουργήσει εντυπώσεις. Οι εφοπλιστές πρόβαλλαν τα γνωστά περί "ανταγωνιστικότητας" επιχειρήματα. Ουσιαστικά, εάν αφαιρεθούν οι φιοριτούρες, οι εφοπλιστές λένε ένα πράγμα: "Εκμεταλλευόμενοι το καθεστώς της ασυδοσίας, που μας χάρισαν οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις (μας) και το κράτος (μας), προκαλούμε. Κομμάτια να γίνουν οι ναυτεργάτες, το ΝΑΤ και η εθνική οικονομία. Νόμος μας είναι μόνο το κυνηγητό του υπερκέρδους". Αυτή είναι η ουσία. Τα εφοπλιστικά επιχειρήματα είναι διάτρητα. Πρώτα απ' όλα δεν πέρασε δα και μεγάλο διάστημα που σύσσωμοι οι ποντοπόροι εφοπλιστές, σε εκδήλωση της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά το 1993, χειροκροτούσαν τον πρώην υπουργό Εθνικής Οικονομίας του ΠΑΣΟΚ, κ. Ρουμελιώτη, που εκθείαζε τα κέρδη τους, λέγοντας ότι "η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει αξία 44 δισ. δολαρίων, ήτοι το 1/10 των αποθεματικών των κεντρικών τραπεζών ή το 80% του ημερήσιου όγκου του εμπορίου"! Το μετρητό της ναυτιλίας, ειπώθηκε τότε, ανέρχεται σε 38 δισ. δολάρια και σε πολύ περισσότερα βέβαια στις μέρες μας!
Για δε το "Ελληνικό Νηολόγιο", το οποίο "βάλλεται" ως ασύμφορο από το προεδρείο της ΕΕΕ, η ίδια έκθεση γράφει: "Η κάμψη της δύναμης του ελληνικού στόλου... δεν πρέπει να χαρακτηρισθεί σαν μείωση της εμπιστοσύνης προς το ελληνικό νηολόγιο, εφόσον άλλωστε δε μεσολάβησε κανένα δυσμενές γεγονός που να τη δικαιολογεί...".
Τρίτον. Το προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών "τρομάζει" τάχα για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας ευρωπαϊκών ναυτιλιών, που είναι αποτέλεσμα, όπως αναφέρει, μέτρων στήριξης που παρείχαν οι κυβερνήσεις στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Τα προνόμια στους Δυτικοευρωπαίους εφοπλιστές δεν ανακαλύφθηκαν τώρα. Είναι από γέννησης του καπιταλισμού. Το καθεστώς όμως της ασυδοσίας και των προνομίων που απολαμβάνουν οι Ελληνες εφοπλιστές είναι πρωτοφανές και αποτελεί το βασικό λόγο που αρνήθηκαν και αρνούνται την εναρμόνιση της νομοθεσίας, όπως διαπιστώθηκε κατά τις συζητήσεις για την κοινή ναυτιλιακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η αναφορά της ΕΕΕ στα προνόμια του νορβηγικού και ολλανδικού νηολογίου είναι τουλάχιστον ατυχής. Η ελληνική σημαία συγκεντρώνει το 48,14% της χωρητικότητας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με 29,4 εκατομμύρια κόρων ολικής χωρητικότητας (κ.ο.χ.), ενώ η Ολλανδία κατέχει 28 εκατ. κ.ο.χ.
Οι εξελίξεις τονίζουν ότι οι εφοπλιστές δεν περιμένουν αδρανείς τα μέτρα του ΥΕΝ, αλλά προχωρούν, παραβιάζοντας τη νομοθεσία, σε μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα καράβια.
Εάν δεν υπάρξει μαζική, σκληρή, αγωνιστική απάντηση, το λιμάνι του Πειραιά θα μετατραπεί σε γκέτο ανέργων και εξαθλιωμένων. Οι ευθύνες της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ είναι ιστορικές.
Αύριο, 14 Μάη, στις 10.30 το πρωί στο ΓΕΝΕ και στις 15 Μάη την ίδια ώρα στην πανναυτεργατική συγκέντρωση στην Ακτή Μιαούλη και 2ας Μεραρχίας, που διοργανώνουν τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και Ρυμουλκών, εκατοντάδες ναυτεργάτες θα ενώσουν τη φωνή τους και θα διατρανώσουν τη θέλησή τους για την ικανοποίηση των αιτημάτων και την κλιμάκωση των αγώνων. Αυτό που φοβούνται οι φορείς της αντιναυτεργατικής πολιτικής θα το πάθουν. Η προκλητικότητά τους έχει ξεπεράσει κάθε όριο.
Γιώργης ΜΑΡΙΝΟΣ
Γραμματέας της ΚΟ Ναυτεργατών του ΚΚΕ
Εάν δεν υπάρξει μαζική, σκληρή, αγωνιστική απάντηση, το λιμάνι του Πειραιά θα μετατραπεί σε γκέτο ανέργων και εξαθλιωμένων