ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Μάη 1997
Σελ. /36
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κακή αρχή για το ισοζύγιο

Με ιδιαίτερα άσχημους οιωνούς ξεκίνησε και φέτος το οικονομικό πάρε - δώσε της χώρας με το εξωτερικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, τον πρώτο μήνα του χρόνου το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών παρουσίασε έλλειμμα της τάξης των 21 εκατομμυρίων δολαρίων. Το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να θεωρείται ιδιαίτερα αρνητικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι το Γενάρη του 1996 - του χειρότερου χρόνου για το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών - όχι μόνο δεν ήταν ελλειμματικό αλλά είχε και πλεόνασμα 363,7 εκατ. δολαρίων. Πάντως, δεν αποκλείεται ορισμένα κονδύλια να καταλογίστηκαν στο Δεκέμβρη, ώστε να μετριαστεί το περσινό έλλειμμα.

Αύξηση 14,1% παρουσίασε το Γενάρη και το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου, που έφτασε τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Κύρια αιτία της αύξησης του ελλείμματος αυτού ήταν οι μειωμένες κατά 13,3% ελληνικές εξαγωγές.

Αν και τα στοιχεία του Γενάρη δεν επαρκούν για να βγάλει κανείς συμπεράσματα, αξίζει να σημειωθεί ότι μειωμένες παρουσιάζονται τόσο οι άδηλες πληρωμές όσο και οι άδηλοι πόροι σε σχέση με το Γενάρη του 1996. Οι επιμέρους μειώσεις είναι 19,3% στις εισροές από την ΕΕ, 8,1% στο ταξιδιωτικό συνάλλαγμα, 7% στις μεταβιβάσεις από μεταφορές. Αύξηση 23,4% παρουσιάζει, τέλος, η κίνηση κεφαλαίων, αφού οι πρώτοι μήνες του χρόνου συνοδεύτηκαν από έξαρση των τιμών στο Χρηματιστήριο, γεγονός που "τράβηξε" κεφάλαια από το εξωτερικό, με μοναδικό, όπως είναι φυσικό, στόχο την απόσπαση γρήγορων κερδών.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κακή αρχή για το ισοζύγιο

Με ιδιαίτερα άσχημους οιωνούς ξεκίνησε και φέτος το οικονομικό πάρε - δώσε της χώρας με το εξωτερικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, τον πρώτο μήνα του χρόνου το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών παρουσίασε έλλειμμα της τάξης των 21 εκατομμυρίων δολαρίων. Το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να θεωρείται ιδιαίτερα αρνητικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι το Γενάρη του 1996 - του χειρότερου χρόνου για το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών - όχι μόνο δεν ήταν ελλειμματικό αλλά είχε και πλεόνασμα 363,7 εκατ. δολαρίων. Πάντως, δεν αποκλείεται ορισμένα κονδύλια να καταλογίστηκαν στο Δεκέμβρη, ώστε να μετριαστεί το περσινό έλλειμμα.

Αύξηση 14,1% παρουσίασε το Γενάρη και το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου, που έφτασε τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Κύρια αιτία της αύξησης του ελλείμματος αυτού ήταν οι μειωμένες κατά 13,3% ελληνικές εξαγωγές.

Αν και τα στοιχεία του Γενάρη δεν επαρκούν για να βγάλει κανείς συμπεράσματα, αξίζει να σημειωθεί ότι μειωμένες παρουσιάζονται τόσο οι άδηλες πληρωμές όσο και οι άδηλοι πόροι σε σχέση με το Γενάρη του 1996. Οι επιμέρους μειώσεις είναι 19,3% στις εισροές από την ΕΕ, 8,1% στο ταξιδιωτικό συνάλλαγμα, 7% στις μεταβιβάσεις από μεταφορές. Αύξηση 23,4% παρουσιάζει, τέλος, η κίνηση κεφαλαίων, αφού οι πρώτοι μήνες του χρόνου συνοδεύτηκαν από έξαρση των τιμών στο Χρηματιστήριο, γεγονός που "τράβηξε" κεφάλαια από το εξωτερικό, με μοναδικό, όπως είναι φυσικό, στόχο την απόσπαση γρήγορων κερδών.


ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ ΕΦΟΡΙΑΣ
Οι 4 στους 10 καλούνται να ξαναπληρώσουν

Με πρόσθετους - συμπληρωματικούς φόρους η συντριπτική πλειοψηφία των εκκαθαριστικών του φόρου εισοδήματος

Οι τέσσερις στους δέκα φορολογούμενους, που θα λάβουν εκκαθαριστικό σημείωμα μέσα στη βδομάδα, θα κληθούν να πληρώσουν πρόσθετο φόρο. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο πρόσθετος κατά κεφαλήν φόρος στην τελευταία παρτίδα εκκαθαριστικών ξεπερνά τις 200.000 δρχ. Αυτό προκύπτει από τη νέα παρτίδα περίπου 405.000 εκκαθαριστικών σημειωμάτων, που άρχισαν να αποστέλλονται από την περασμένο Δευτέρα στους φορολογούμενους από το Κέντρο Πληροφορικής του Υπουργείου Οικονομικών (ΚΕΠΥΟ). Ας σημειωθεί ότι με την αποστολή αυτής της παρτίδας ο συνολικός αριθμός των φορολογούμενων που θα έχουν παραλάβει εκκαθαριστικά σημειώματα θα ανέλθει στους 515.000 περίπου.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, από το σύνολο των 405.000 εκκαθαριστικών σημειωμάτων της δεύτερης παρτίδας, τα 175.000 είναι χρεωστικά και απαιτούν την καταβολή συμπληρωματικού φόρου ύψους 35,3 δισ. δρχ. Αυτό σημαίνει πρόσθετο κατά κεφαλήν φόρο ύψους 201.714 δρχ. Τα 150.000 εκκαθαριστικά είναι πιστωτικά και επιστρέφουν φόρο ύψους 9,5 δισ. δρχ. περίπου, πράγμα που σημαίνει ότι επιστρέφεται κατά κεφαλήν φόρος ύψους 63.300 δρχ. περίπου. Τέλος, τα υπόλοιπα περίπου 80.000 εκκαθαριστικά σημειώματα είναι μηδενικά.

Οι εκκρεμείς υποθέσεις

Στο μεταξύ, στα πλαίσια των κυβερνητικών επιδιώξεων για πάση θυσία εξεύρεση πρόσθετων εσόδων, το υπουργείο Οικονομικών απέστειλε ήδη, σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, εγκύκλιο με αναλυτικές οδηγίες για την περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, η ρύθμιση των οποίων υπάγεται σε υπουργική απόφαση που είχε εκδοθεί στις 27.4.94. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην εγκύκλιο, η εφαρμογή της παραπάνω απόφασης έχει ολοκληρωθεί για το μεγαλύτερο μέρος των ανέλεγκτων υποθέσεων που υπάγονται σ' αυτήν, ωστόσο παραμένει ακόμη ένας αριθμός ανέλεγκτων υποθέσεων για τις οποίες δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εφαρμογής της απόφασης. Στα πλαίσια αυτά, ορίζεται η 31η Ιούλη 1997 τελική ημερομηνία για την εφαρμογή της απόφασης. Συνεπώς, μέχρι τότε δίνεται εντολή να έχουν ολοκληρωθεί οπωσδήποτε για όλες ανεξάρτητα τις ανέλεγκτες υποθέσεις, που υπάγονται στην εν λόγω απόφαση, όλες οι διαδικασίες και για όλα τα στάδια εφαρμογής, μέχρι και του σταδίου της αποδοχής του σχετικού Ειδικού Εκκαθαριστικού Σημειώματος.

Αναστολή λειτουργίας

Από το υπουργείο Οικονομικών ανακοινώθηκε χτες ότι αποφασίστηκε η αναστολή λειτουργίας 4 επιχειρήσεων από 3 έως 18 μέρες, οι οποίες διέπραξαν φορολογικές παραβάσεις και για τις οποίες προβλέπεται η λήψη του μέτρου αυτού. Μέτρο βέβαια που εφαρμόζεται, κατά τη συνήθη τακτική της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών, μόνο σε μικρές επιχειρήσεις και καταστήματα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι επιχειρήσεις για τις οποίες εφαρμόστηκε το μέτρο αναστολής της λειτουργίας τους είναι οι εξής:

  • ΚΩΣΤΑΒΑΡΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ - Εστιατόριο - μπαρ, στη Ραφήνα. Αναστολή για 18 μέρες διότι κατά τον έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκε ότι παρεμπόδισε τη διενέργεια προληπτικού ελέγχου διατάξεων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ).
  • ΑΦΟΙ ΒΥΤΑΝΙΩΤΗ ΟΕ - Γουναρικά, στην Καστοριά. Αναστολή για 5 μέρες διότι κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι δεν εξέδιδε συνοδευτικά φορολογικά στοιχεία για διακίνηση αγαθών.
  • ΠΟΡΠΟΡΗ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ - Γουνοποιός, στη Σιάτιστα Κοζάνης. Αναστολή για 4 μέρες διότι κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι δεν εξέδιδε αποδείξεις λιανικής πώλησης.
  • ΚΑΚΑΡΕΠΗΣ Γ. - ΚΟΡΟΓΙΑΝΝΟΣ ΟΕ - Καφετερία στη Λιβαδειά. Αναστολή για 3 μέρες διότι κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι δεν εξέδιδε αποδείξεις λιανικής πώλησης.

Τέλος, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, κατόπιν παραπομπής τους στο Β Υπηρεσιακό Συμβούλιο του υπουργείου, ασκήθηκε πειθαρχική δίωξη με την κατηγορία της παράβασης του υπηρεσιακού τους καθήκοντος για δωροδοκία, παράλειψη πράξεων, αμέλεια κλπ. εναντίον 7 φοροτεχνικών υπαλλήλων.


ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ ΕΦΟΡΙΑΣ
Οι 4 στους 10 καλούνται να ξαναπληρώσουν

Με πρόσθετους - συμπληρωματικούς φόρους η συντριπτική πλειοψηφία των εκκαθαριστικών του φόρου εισοδήματος

Οι τέσσερις στους δέκα φορολογούμενους, που θα λάβουν εκκαθαριστικό σημείωμα μέσα στη βδομάδα, θα κληθούν να πληρώσουν πρόσθετο φόρο. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο πρόσθετος κατά κεφαλήν φόρος στην τελευταία παρτίδα εκκαθαριστικών ξεπερνά τις 200.000 δρχ. Αυτό προκύπτει από τη νέα παρτίδα περίπου 405.000 εκκαθαριστικών σημειωμάτων, που άρχισαν να αποστέλλονται από την περασμένο Δευτέρα στους φορολογούμενους από το Κέντρο Πληροφορικής του Υπουργείου Οικονομικών (ΚΕΠΥΟ). Ας σημειωθεί ότι με την αποστολή αυτής της παρτίδας ο συνολικός αριθμός των φορολογούμενων που θα έχουν παραλάβει εκκαθαριστικά σημειώματα θα ανέλθει στους 515.000 περίπου.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, από το σύνολο των 405.000 εκκαθαριστικών σημειωμάτων της δεύτερης παρτίδας, τα 175.000 είναι χρεωστικά και απαιτούν την καταβολή συμπληρωματικού φόρου ύψους 35,3 δισ. δρχ. Αυτό σημαίνει πρόσθετο κατά κεφαλήν φόρο ύψους 201.714 δρχ. Τα 150.000 εκκαθαριστικά είναι πιστωτικά και επιστρέφουν φόρο ύψους 9,5 δισ. δρχ. περίπου, πράγμα που σημαίνει ότι επιστρέφεται κατά κεφαλήν φόρος ύψους 63.300 δρχ. περίπου. Τέλος, τα υπόλοιπα περίπου 80.000 εκκαθαριστικά σημειώματα είναι μηδενικά.

Οι εκκρεμείς υποθέσεις

Στο μεταξύ, στα πλαίσια των κυβερνητικών επιδιώξεων για πάση θυσία εξεύρεση πρόσθετων εσόδων, το υπουργείο Οικονομικών απέστειλε ήδη, σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, εγκύκλιο με αναλυτικές οδηγίες για την περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, η ρύθμιση των οποίων υπάγεται σε υπουργική απόφαση που είχε εκδοθεί στις 27.4.94. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην εγκύκλιο, η εφαρμογή της παραπάνω απόφασης έχει ολοκληρωθεί για το μεγαλύτερο μέρος των ανέλεγκτων υποθέσεων που υπάγονται σ' αυτήν, ωστόσο παραμένει ακόμη ένας αριθμός ανέλεγκτων υποθέσεων για τις οποίες δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εφαρμογής της απόφασης. Στα πλαίσια αυτά, ορίζεται η 31η Ιούλη 1997 τελική ημερομηνία για την εφαρμογή της απόφασης. Συνεπώς, μέχρι τότε δίνεται εντολή να έχουν ολοκληρωθεί οπωσδήποτε για όλες ανεξάρτητα τις ανέλεγκτες υποθέσεις, που υπάγονται στην εν λόγω απόφαση, όλες οι διαδικασίες και για όλα τα στάδια εφαρμογής, μέχρι και του σταδίου της αποδοχής του σχετικού Ειδικού Εκκαθαριστικού Σημειώματος.

Αναστολή λειτουργίας

Από το υπουργείο Οικονομικών ανακοινώθηκε χτες ότι αποφασίστηκε η αναστολή λειτουργίας 4 επιχειρήσεων από 3 έως 18 μέρες, οι οποίες διέπραξαν φορολογικές παραβάσεις και για τις οποίες προβλέπεται η λήψη του μέτρου αυτού. Μέτρο βέβαια που εφαρμόζεται, κατά τη συνήθη τακτική της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών, μόνο σε μικρές επιχειρήσεις και καταστήματα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι επιχειρήσεις για τις οποίες εφαρμόστηκε το μέτρο αναστολής της λειτουργίας τους είναι οι εξής:

  • ΚΩΣΤΑΒΑΡΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ - Εστιατόριο - μπαρ, στη Ραφήνα. Αναστολή για 18 μέρες διότι κατά τον έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκε ότι παρεμπόδισε τη διενέργεια προληπτικού ελέγχου διατάξεων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ).
  • ΑΦΟΙ ΒΥΤΑΝΙΩΤΗ ΟΕ - Γουναρικά, στην Καστοριά. Αναστολή για 5 μέρες διότι κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι δεν εξέδιδε συνοδευτικά φορολογικά στοιχεία για διακίνηση αγαθών.
  • ΠΟΡΠΟΡΗ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ - Γουνοποιός, στη Σιάτιστα Κοζάνης. Αναστολή για 4 μέρες διότι κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι δεν εξέδιδε αποδείξεις λιανικής πώλησης.
  • ΚΑΚΑΡΕΠΗΣ Γ. - ΚΟΡΟΓΙΑΝΝΟΣ ΟΕ - Καφετερία στη Λιβαδειά. Αναστολή για 3 μέρες διότι κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι δεν εξέδιδε αποδείξεις λιανικής πώλησης.

Τέλος, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, κατόπιν παραπομπής τους στο Β Υπηρεσιακό Συμβούλιο του υπουργείου, ασκήθηκε πειθαρχική δίωξη με την κατηγορία της παράβασης του υπηρεσιακού τους καθήκοντος για δωροδοκία, παράλειψη πράξεων, αμέλεια κλπ. εναντίον 7 φοροτεχνικών υπαλλήλων.


Καταγγέλλουν σχέδια ιδιωτικοποίησης της Στατιστικής

Την αντίθεσή της σε πιθανή ιδιωτικοποίηση της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδας, καθώς και σε κάθε αλλαγή της νομικής της μορφής εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Συλλόγων του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας

Την αντίθεσή της σε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδας (ΕΣΥΕ), καθώς και της αλλαγής της σημερινής νομικής της μορφής εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας με σχετική της ανακοίνωση.

Αν και σαφώς προσκείμενη στην κυβέρνηση η διοίκηση της Ομοσπονδίας αναφέρει: "Επειδή τον τελευταίο καιρό κυκλοφορούν διάφορες φήμες (άλλες περί ιδιωτικοποίησης της ΓΓ ΕΣΥΕ, άλλες περί αλλαγής της νομικής μορφής της υπηρεσίας (π.χ. Ινστιτούτο), σας αναφέρουμε ότι είμαστε καθολικά αντίθετοι και δε διαπραγματευόμαστε καμία αλλαγή στο νομικό καθεστώς της Γενικής Γραμματείας ΕΣΥΕ". Παράλληλα, η Ομοσπονδία ζητά την αναβάθμιση του ρόλου της ΕΣΥΕ, καθώς και την αναγνώριση του ρόλου της ως επίσημου και μοναδικού φορέα Στατιστικής πληροφόρησης.

Στην ίδια ανακοίνωση καταγγέλλεται η κυβερνητική πολιτική υποβάθμισης της δημόσιας διοίκησης, η συρρίκνωση των αρμοδιοτήτων της, μέσω της υποκατάστασης των δημόσιων υπηρεσιών από εξωθεσμικά κέντρα (ιδιωτικές εταιρίες), ενώ ζητείται συνάντηση με τον υπουργό Γ. Παπαντωνίου, προκειμένου να του εκθέσουν τα αιτήματα του κλάδου.

Πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι η Ομοσπονδία, η οποία ελέγχεται από την ΠΑΣΚΕ με τη συμμετοχή και του ΣΥΝ, αποφεύγει να θίξει γενικότερα ζητήματα κυβερνητικής πολιτικής, όπως οι ιδιωτικοποιήσεις, η καταστρεπτική για τους εργαζόμενους πολιτική "σύγκλισης" με την ΕΕ, οι αντιδραστικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, το ασφαλιστικό κλπ.

Κατά την Ομοσπονδία η κρίση, που διέρχεται η δημόσια διοίκηση οφείλεται στις χαμηλές αποδοχές των υπαλλήλων, οι οποίες συνεχίζουν να παραμένουν χαμηλές και με το νέο μισθολόγιο, στην επιδείνωση του ασφαλιστικού καθεστώτος, την έλλειψη αξιοκρατίας, καθώς και στην εκστρατεία δυσφήμισης και κατασυκοφάντησης του δημοσίου υπαλλήλου.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην πολιτική ιδιωτικοποίησης των αρμοδιοτήτων του υπουργείου, μέσω των εξωυπηρεσιακών κέντρων που δημιούργησε η κυβέρνηση στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, με αποτέλεσμα τη μεταφορά αρμοδιοτήτων των δημοσίων υπηρεσιών προς αυτά. Επισημαίνεται ότι με ιδιαίτερη αγωνία οι υπάλληλοι του υπουργείου παρακολουθούν τη συστηματική υποβάθμιση του ρόλου τους. Σύμβουλοι και ειδικοί συνεργάτες, αποσπασμένοι υπάλληλοι, εξωυπηρεσιακά όργανα (Συμβούλιο Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων) και μονάδες με αποκορύφωμα τη (ΜΟΔ) Μονάδα Οργάνωσης και Διαχείρισης και το Ελληνικό Κέντρο Παραγωγικότητας (ΕΛ.ΚΕ) αφαιρούν από αυτούς τα πιο σημαντικά αντικείμενα και αρμοδιότητες. Καταγγέλλουν ότι οι μονάδες αυτές δημιουργήθηκαν και στελεχώθηκαν με προσωπικό πολλαπλάσια αμειβόμενο σε σχέση με τους υπαλλήλους του υπουργείου.


Καταγγέλλουν σχέδια ιδιωτικοποίησης της Στατιστικής

Την αντίθεσή της σε πιθανή ιδιωτικοποίηση της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδας, καθώς και σε κάθε αλλαγή της νομικής της μορφής εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Συλλόγων του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας

Την αντίθεσή της σε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδας (ΕΣΥΕ), καθώς και της αλλαγής της σημερινής νομικής της μορφής εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας με σχετική της ανακοίνωση.

Αν και σαφώς προσκείμενη στην κυβέρνηση η διοίκηση της Ομοσπονδίας αναφέρει: "Επειδή τον τελευταίο καιρό κυκλοφορούν διάφορες φήμες (άλλες περί ιδιωτικοποίησης της ΓΓ ΕΣΥΕ, άλλες περί αλλαγής της νομικής μορφής της υπηρεσίας (π.χ. Ινστιτούτο), σας αναφέρουμε ότι είμαστε καθολικά αντίθετοι και δε διαπραγματευόμαστε καμία αλλαγή στο νομικό καθεστώς της Γενικής Γραμματείας ΕΣΥΕ". Παράλληλα, η Ομοσπονδία ζητά την αναβάθμιση του ρόλου της ΕΣΥΕ, καθώς και την αναγνώριση του ρόλου της ως επίσημου και μοναδικού φορέα Στατιστικής πληροφόρησης.

Στην ίδια ανακοίνωση καταγγέλλεται η κυβερνητική πολιτική υποβάθμισης της δημόσιας διοίκησης, η συρρίκνωση των αρμοδιοτήτων της, μέσω της υποκατάστασης των δημόσιων υπηρεσιών από εξωθεσμικά κέντρα (ιδιωτικές εταιρίες), ενώ ζητείται συνάντηση με τον υπουργό Γ. Παπαντωνίου, προκειμένου να του εκθέσουν τα αιτήματα του κλάδου.

Πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι η Ομοσπονδία, η οποία ελέγχεται από την ΠΑΣΚΕ με τη συμμετοχή και του ΣΥΝ, αποφεύγει να θίξει γενικότερα ζητήματα κυβερνητικής πολιτικής, όπως οι ιδιωτικοποιήσεις, η καταστρεπτική για τους εργαζόμενους πολιτική "σύγκλισης" με την ΕΕ, οι αντιδραστικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, το ασφαλιστικό κλπ.

Κατά την Ομοσπονδία η κρίση, που διέρχεται η δημόσια διοίκηση οφείλεται στις χαμηλές αποδοχές των υπαλλήλων, οι οποίες συνεχίζουν να παραμένουν χαμηλές και με το νέο μισθολόγιο, στην επιδείνωση του ασφαλιστικού καθεστώτος, την έλλειψη αξιοκρατίας, καθώς και στην εκστρατεία δυσφήμισης και κατασυκοφάντησης του δημοσίου υπαλλήλου.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην πολιτική ιδιωτικοποίησης των αρμοδιοτήτων του υπουργείου, μέσω των εξωυπηρεσιακών κέντρων που δημιούργησε η κυβέρνηση στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, με αποτέλεσμα τη μεταφορά αρμοδιοτήτων των δημοσίων υπηρεσιών προς αυτά. Επισημαίνεται ότι με ιδιαίτερη αγωνία οι υπάλληλοι του υπουργείου παρακολουθούν τη συστηματική υποβάθμιση του ρόλου τους. Σύμβουλοι και ειδικοί συνεργάτες, αποσπασμένοι υπάλληλοι, εξωυπηρεσιακά όργανα (Συμβούλιο Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων) και μονάδες με αποκορύφωμα τη (ΜΟΔ) Μονάδα Οργάνωσης και Διαχείρισης και το Ελληνικό Κέντρο Παραγωγικότητας (ΕΛ.ΚΕ) αφαιρούν από αυτούς τα πιο σημαντικά αντικείμενα και αρμοδιότητες. Καταγγέλλουν ότι οι μονάδες αυτές δημιουργήθηκαν και στελεχώθηκαν με προσωπικό πολλαπλάσια αμειβόμενο σε σχέση με τους υπαλλήλους του υπουργείου.


ΑΛΛΗΛΟΧΡΕΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΦΟΡΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Επισπεύδονται οι διαδικασίες τακτοποίησής τους

Την επίσπευση των διαδικασιών για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων και οφειλών μεταξύ φορέων του δημοσίου, ζητά το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, με σχετικό έγγραφο που απέστειλε στις 6 Μάη προς όλα τα υπουργεία, τις περιφερειακές διοικήσεις και τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες.

Η παραπάνω διαδικασία αποτελεί υλοποίηση των διατάξεων του νόμου "Περιορισμός και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των κρατικών δαπανών και άλλες διατάξεις". Σύμφωνα με τις συγκεκριμένες διατάξεις οι απαιτήσεις και οφειλές μεταξύ των φορέων του δημοσίου, που μέχρι 31 Δεκέμβρη 1996 κατέστησαν ληξιπρόθεσμες ή δεν τακτοποιήθηκαν εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, τακτοποιούνται μέχρι τέλους του τρέχοντος έτους.Στο σχετικό έγγραφο και προκειμένου το υπουργείο Οικονομικών να προχωρήσει στην ενεργοποίηση των σχετικών διατάξεων, καλούνται οι ενδιαφερόμενοι φορείς, να συμπληρώσουν με ακρίβεια μια σειρά σχετικών πινάκων που συνοδεύουν το έγγραφο και να τους αποστείλουν το αργότερο μέχρι 30 Μάη 1997.Ειδικότερα για τους δήμους, η προθεσμία αυτή παρατείνεται μέχρι 30 Ιούνη 1997.Σ' αυτά τα πλαίσια,καλούνται υπουργεία, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου, Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί, δήμοι κλπ., να αποστείλουν αναλυτικά στοιχεία για κάθε οφειλή, την πρόσθετη επιβάρυνση που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη οφειλή, καθώς και την αιτία από την οποία προέρχεται, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά και αποδεικτικά στοιχεία.Επίσης, καλούνται οι ΔΟΥ όλης της χώρας να γνωστοποιήσουν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις φορέων του δημοσίου.

Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με τον ίδιο νόμο οφειλές και υποχρεώσεις που θα δημιουργηθούν από 1-1-1997 και στο εξής, τακτοποιούνται το αργότερο μέσα στο επόμενο έτος από την οριστικοποίησή τους. Αυτό θα γίνεται με σταδιακή παρακράτηση αποδόσεων εσόδων, πόρων που έχουν θεσμοθετηθεί υπέρ των οφειλετών, καθώς και επιχορηγήσεων, με ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών. Οι ίδιες διατάξεις προβλέπουν ότι τυχόν διαφωνίες και αμφισβητήσεις ως προς το ύψος των απαιτήσεων και υποχρεώσεων μεταξύ των φορέων του δημοσίου, επιλύονται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών, στις περιπτώσεις που η μεταξύ των φορέων υφιστάμενη διαφορά υπερβαίνει το ποσό των 50 εκατ. δρχ., ποσό που μπορεί να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών.


ΑΛΛΗΛΟΧΡΕΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΦΟΡΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Επισπεύδονται οι διαδικασίες τακτοποίησής τους

Την επίσπευση των διαδικασιών για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων και οφειλών μεταξύ φορέων του δημοσίου, ζητά το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, με σχετικό έγγραφο που απέστειλε στις 6 Μάη προς όλα τα υπουργεία, τις περιφερειακές διοικήσεις και τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες.

Η παραπάνω διαδικασία αποτελεί υλοποίηση των διατάξεων του νόμου "Περιορισμός και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των κρατικών δαπανών και άλλες διατάξεις". Σύμφωνα με τις συγκεκριμένες διατάξεις οι απαιτήσεις και οφειλές μεταξύ των φορέων του δημοσίου, που μέχρι 31 Δεκέμβρη 1996 κατέστησαν ληξιπρόθεσμες ή δεν τακτοποιήθηκαν εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, τακτοποιούνται μέχρι τέλους του τρέχοντος έτους.Στο σχετικό έγγραφο και προκειμένου το υπουργείο Οικονομικών να προχωρήσει στην ενεργοποίηση των σχετικών διατάξεων, καλούνται οι ενδιαφερόμενοι φορείς, να συμπληρώσουν με ακρίβεια μια σειρά σχετικών πινάκων που συνοδεύουν το έγγραφο και να τους αποστείλουν το αργότερο μέχρι 30 Μάη 1997.Ειδικότερα για τους δήμους, η προθεσμία αυτή παρατείνεται μέχρι 30 Ιούνη 1997.Σ' αυτά τα πλαίσια,καλούνται υπουργεία, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου, Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί, δήμοι κλπ., να αποστείλουν αναλυτικά στοιχεία για κάθε οφειλή, την πρόσθετη επιβάρυνση που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη οφειλή, καθώς και την αιτία από την οποία προέρχεται, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά και αποδεικτικά στοιχεία.Επίσης, καλούνται οι ΔΟΥ όλης της χώρας να γνωστοποιήσουν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις φορέων του δημοσίου.

Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με τον ίδιο νόμο οφειλές και υποχρεώσεις που θα δημιουργηθούν από 1-1-1997 και στο εξής, τακτοποιούνται το αργότερο μέσα στο επόμενο έτος από την οριστικοποίησή τους. Αυτό θα γίνεται με σταδιακή παρακράτηση αποδόσεων εσόδων, πόρων που έχουν θεσμοθετηθεί υπέρ των οφειλετών, καθώς και επιχορηγήσεων, με ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών. Οι ίδιες διατάξεις προβλέπουν ότι τυχόν διαφωνίες και αμφισβητήσεις ως προς το ύψος των απαιτήσεων και υποχρεώσεων μεταξύ των φορέων του δημοσίου, επιλύονται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών, στις περιπτώσεις που η μεταξύ των φορέων υφιστάμενη διαφορά υπερβαίνει το ποσό των 50 εκατ. δρχ., ποσό που μπορεί να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ