Θα φτάσουν στις 100 δραχμές, ενώ ο υπουργός Μεταφορών με χτεσινή ανακοίνωσή του μιλά για τα οφέλη του Οργανισμού, αν το εισιτήριο ήταν 155 δραχμές
Αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προετοιμάζει η κυβέρνηση, παρά τις κατηγορηματικές διαβεβαιώσεις κορυφαίων υπουργών ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις μέσα στο 1997.
Αυτό προκύπτει σαφέστατα από χτεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, η οποία εκδόθηκε μ' αφορμή δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στις 100 δραχμές, από τον ερχόμενο Ιούνιο. Στην ανακοίνωση, όχι μόνο δεν υπάρχει"υποψία" διάψευσης, αλλά, αντίθετα, αναπτύσσεται και "επιχειρηματολογία" υπέρ των αυξήσεων. Πρώτον ότι "οι τιμές των κομίστρων στις συγκοινωνίες, για λόγους κοινωνικής πολιτικής, παραμένουν από το 1991 σταθερές στις 75 δρχ.". Δεύτερον ότι αν είχαν αναπροσαρμοστεί τα κόμιστρα για να καλύπτουν την αύξηση του κόστους λειτουργίας, η τιμή του εισιτηρίου θα ήταν σήμερα 155 δρχ.". Και τρίτον ότι με εισιτήριο 155 δρχ. και επιδότηση, αντί για ζημιές, οι συγκοινωνιακοί φορείς θα είχαν κέρδη. Το μόνο που δεν αναφέρεται, δηλαδή, στην ανακοίνωση του υπουργείου, είναι το "πόσο" και "πότε" θ' αυξηθούν τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει ειλημμένη απόφαση για αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου κατά 25 δρχ., από 75 σε 100 δρχ. και ημερομηνία εφαρμογής την 1η Ιούλη 1997.
Οσον αφορά το σωρευτικό έλλειμμα των τριών συγκοινωνιακών φορέων (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ), κατά την ηγεσία του υπουργείου ανέρχεται σε 339 δισ. δρχ. και όχι σε 700 δισ. δρχ., όπως είχε παραδεχτεί πρόσφατα ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ. Είναι προφανές ότι οι αρμόδιοι του υπουργείου, δεν υπολογίζουν στα χρέη τα τοκοχρεολύσια από τα δάνεια, που συνεχίζει να συνάπτει ακόμα και σήμερα ο ΟΑΣΑ, προσθέτοντας μια ακόμα "θηλιά" στον "λαιμό" του Οργανισμού.
Ο Χρήστος Σταμούλος,μέλος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, επισημαίνει ότι για τη σημερινή εικόνα των αστικών συγκοινωνιών δε "φταίει" το φθηνό εισιτήριο, αλλά η συγκοινωνιακή πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις. "Οσες αυξήσεις κι αν επιβλήθηκαν μέχρι σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες, ουδέποτε μείωσαν τα ελλείμματα, τα οποία παράγονται και θα αναπαράγονται όσο δεν αλλάζει η αδιέξοδη πολιτική του ξέφρενου δανεισμού από ξένες ή ντόπιες τράπεζες και μάλιστα με επαχθείς όρους", σημειώνει ο Χρ. Σταμούλος και προσθέτει ότι λείπει η πολιτική βούληση για την ανάπτυξη, την αναβάθμιση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών προς όφελος του επιβατικού κοινού, αφού στόχος της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση.
Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλου και Απ. Τασούλα προς τον υπουργό Υγείας, Κ. Γείτονα
Σαν Κέντρο Υγείας κινδυνεύει να λειτουργήσει το "Θριάσιο" Νοσοκομείο στην Ελευσίνα, που ξεκίνησε τη λειτουργία του το περασμένο καλοκαίρι μετά από μακροχρόνιους αγώνες των εργαζομένων και των φορέων της περιοχής.
Το θέμα, έφεραν με ερώτησή τους στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Απ. Τασούλας και Μ. Κωστόπουλος,στην οποία τονίζουν ότι οι σοβαρότατες ελλείψεις στα αναλώσιμα υλικά, καθώς και τα τεράστια κενά σε ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό - τεχνικό προσωπικό, καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών, αφού οι κλινικές του "Θριασίου" δεν είναι στελεχωμένες. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Αττικής, μετά από εισήγηση του ΔΣ του νοσοκομείου, ενέκρινε στον προϋπολογισμό της 6 δισ. δραχμές για τις ανελαστικές δαπάνες και 2,5 δισ. δραχμές για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων του Ιδρύματος. Ωστόσο, στον κρατικό προϋπολογισμό εγκρίθηκαν μόνο 4,5 δισ. δραχμές κι αυτά για τις ανελαστικές δαπάνες, γεγονός που καθιστά αδύνατη την πλήρη και ασφαλή λειτουργία του Νοσοκομείου.
Οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ ερωτούν τον υπουργό Υγείας - Πρόνοιας, Κ. Γείτονα,ποια είναι τα μέτρα που πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση για να προσληφθούν άμεσα οι 51 γιατροί που χρειάζονται για τη στοιχειώδη λειτουργία του Νοσοκομείου και να χορηγηθούν οι πιστώσεις που χρειάζονται για την ολοκληρωμένη λειτουργία του Νοσοκομείου.
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) θα αποφασίσει για τη συνταγματικότητα ή μη των αντικειμενικών κριτηρίων του νόμου 2214/1994, καθώς ο εισηγητής σύμβουλος Επικρατείας Η. Παπαγεωργίου θα προτείνει σήμερα την παραπομπή του θέματος στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου λόγω μείζονος σημασίας.
Επίσης, ο εισηγητής θα αναφέρει ότι από νομοθετική πλευρά θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθούν τα νομικά κριτήρια, προκειμένου να γίνει σαφής ο καθορισμός των αντικειμενικών τεκμηρίων και να είναι σύμφωνα με τα δεδομένα της κοινής πείρας για να μπορεί να επιτευχθεί δικαστικός έλεγχος από άποψη λογικής δομής του. Ουσιαστικά ο Η. Παπαγεωργίου θα επισημάνει ότι ο νόμος 2214/1994 είναι στα όρια της συνταγματικής νομιμότητας.
Μέχρι τώρα υπήρξαν αντικρουόμενες αποφάσεις. Το Διοικητικό Πρωτοδικείο της Θεσσαλονίκης είχε κρίνει αντισυνταγματικά τα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης του νόμου 2214/1994, ενώ από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθήνας τα αντικειμενικά κριτήρια κρίθηκαν συνταγματικά.
Η υπόθεση έφτασε και πάλι στο ΣτΕ μετά από αναίρεση του αντεπιτρόπου των διοικητικών δικαστηρίων στην απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης που έκρινε αντισυνταγματικά τα αντικειμενικά κριτήρια.
Εκτός από το λεωφορείο, έρχονται και αυξήσεις στα εισιτήρια
Η τοποθέτηση σωλήνων αμιαντοτσιμέντου από την ΕΥΔΑΠ δεν είναι επιβλαβής και επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία και με απόφαση δικαστηρίου!
Την απόφαση αυτή πήρε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, το οποίο απέρριψε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, που είχε καταθέσει ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου, καθώς και δημότες της περιοχής, με την οποία ζητούσαν την αναστολή εργασιών και την απαγόρευση τοποθέτησης από την ΕΥΔΑΠ σωλήνων αμιαντοτσιμέντου στο δίκτυο ύδρευσης του δήμου.
Να σημειώσουμε ότι ανάλογες περιπτώσεις αντιδράσεων κατά της τοποθέτησης σωλήνων αμιαντοτσιμέντου από την ΕΥΔΑΠ υπάρχουν και από άλλους δήμους της Αττικής, ενώ διάφοροι σύλλογοι προστασίας του περιβάλλοντος προβαίνουν συχνά σε διαμαρτυρίες και καταγγελίες. Ολοι επικαλούνται κάποιες μελέτες που έχουν γίνει κυρίως στο εξωτερικό και επισημαίνουν ότι είναι δυνατόν να προκληθούν διαφόρων ειδών καρκίνοι, εξαιτίας των ινών αμιάντου που μεταφέρονται μαζί με το πόσιμο νερό.
Ο Εγκέλαδος "χόρεψε" για άλλη μια φορά χτες τα χαράματα την Αθήνα, προκαλώντας έντονη ανησυχία στους κατοίκους της, μια ανησυχία που δε συμμερίζονται προς το παρόν και οι σεισμολόγοι.
Η νέα σεισμική δόνηση, που είχε μέγεθος 4,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, σύμφωνα με ανακοίνωση του Σεισμολογικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, σημειώθηκε στις 4.41' το πρωί και προερχόταν από απόσταση 85 χιλιομέτρων βορειοανατολικά της Αθήνας, ενώ το επίκεντρό της εντοπίστηκε στον υποθαλάσσιο χώρο της Κύμης.
Οι σεισμολόγοι, πάντως, μιλούσαν για χαμηλής έντασης σεισμική δόνηση που δεν εμπνέει ανησυχίες, ενώ διευκρίνιζαν ότι δεν υπάρχει καμία αλληλοσυσχέτιση μεταξύ των δύο σεισμών, αφού προέρχονταν από δύο διαφορετικά σεισμικά ρήγματα.
Να ληφθούν αμέσως οι οριστικές αποφάσεις για το εκρηκτικό πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Αττική, ζητάει με έγγραφό του από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας (ΣΠΜΕ). Ο Σύλλογος αποδίδει ευθέως ευθύνες και στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ για την τρομακτική κωλυσιεργία που παρατηρείται στη λήψη των αποφάσεων στο θέμα αυτό, τονίζοντας ότι κατανοεί μεν τις δυσκολίες και τις κοινωνικές αντιδράσεις που προκαλούνται, όμως "πιστεύει ότι είναι αναγκαίο να ληφθούν - επιτέλους - οι οριστικές αποφάσεις από το υπουργείο σας, το οποίο έχει και την τελική και κύρια ευθύνη για το σχεδιασμό της διαχείρισης των απορριμμάτων της Αττικής". Κάθε περαιτέρω καθυστέρηση ή ολιγωρία - επισημαίνουν οι πολιτικοί μηχανικοί - είναι βέβαιο ότι δημιουργεί σοβαρότερα κοινωνικά προβλήματα και εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια υγεία.
"Τα έργα δημιουργίας των Χώρων Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤΑ) έπρεπε να είχαν ξεκινήσει και να πλησιάζουν προς το τέλος τους", αναφέρει ο ΣΠΜΕ. "Αντ' αυτού, παρακολουθούμε μια διελκυστίνδα κι έναν ατέρμονο "διάλογο κωφών", με αποτέλεσμα το πρόβλημα να καθίσταται ολοένα και οξύτερο". Το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, επισημαίνουν τέλος οι πολιτικοί μηχανικοί, έχει ήδη μελετηθεί επαρκώς και έχει συζητηθεί διεξοδικά με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης".
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη βδομάδα το περιφερειακό συμβούλιο Αττικής προέκρινε τη χωροθέτηση για την κατασκευή Ολοκληρωμένης Εγκατάστασης Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΕΔΑ) στον Αυλώνα, το Γραμματικό και την Κερατέα. Θα ακολουθήσουν μελέτες για τις τρεις αυτές περιοχές και έπειτα θα ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής, κάτι που σύμφωνα και με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα χρόνο..!
Παγκρήτιο συλλαλητήριο πραγματοποιούν σήμερα στα Χανιά οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ. Οι συνταξιούχοι θα συγκεντρωθούν στη Δημοτική Αγορά των Χανίων, στις 10 π.μ., αποφασισμένοι να διεκδικήσουν από την πολιτεία την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους.
Χτες, δεύτερη μέρα της απεργίας των δημοσίων υπαλλήλων, ξεκίνησε το 8ο (έκτακτο) Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ). Παρότι το γενικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας είχε θητεία δέκα μήνες ακόμη, αποφασίστηκε η εκλογή νέων οργάνων διοίκησης και αντιπροσώπων για την ΑΔΕΔΥ. Μάλιστα, χτες η απερχόμενη ηγεσία της ΠΟΕΔΗΝ συγκέντρωσε τα πυρά ότι το συνέδριο είναι άκαιρο.
Το Συνέδριο θα διαρκέσει μέχρι τις 8 Φλεβάρη και τα θέματα που θα συζητηθούν αφορούν το ειδικό μισθολόγιο υγειονομικών, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και το νομοσχέδιο για την υγεία.
Σε ανακοίνωσή της η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Υγειονομικών" τονίζει ότι οι αγώνες είναι μονόδρομος και καλεί τους υγειονομικούς να παλέψουν ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.
Με τόκους θα πληρώνουν τις ρυθμιζόμενες οφειλές τους προς το δημόσιο οι πλημμυροπαθείς της Κορίνθου και του Κιάτου.
Αυτό προκύπτει από σχετική απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Δρυ, που δημοσιεύτηκε ήδη στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και ανάμεσα στ' άλλα προβλέπει: Χρέη που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμα μέχρι τις 31/12/1996 ρυθμίζονται για δύο χρόνια, πληρώνονται αφού υπολογιστούν οι σχετικοί τόκοι και οι δόσεις δεν μπορεί να είναι μικρότερες από 20 χιλ δρχ. το μήνα. Για τις ρυθμίσεις αυτές πρέπει να υποβληθούν αιτήσεις μέχρι τις 20.2.1997 και να προσκομιστεί βεβαίωση της Νομαρχίας ή του Επιμελητηρίου περί της καταστροφής.