ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 6 Μάρτη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΡΑΤΙΚΟΙ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Νέες κινητοποιήσεις των εργαζομένων
  • 48ωρες απεργίες 17-18, 26-27 Μάρτη και δύο πανελλαδικά συλλαλητήρια 17 και 27 Μάρτη
  • Ο Δήμος Πατρέων δηλώνει ότι αδυνατεί να αντεπεξέλθει στα έξοδα για τους σταθμούς και απειλεί με νέους φόρους

Νέες δυναμικές απεργιακές κινητοποιήσεις, μέσα στο μήνα, σε όλη τη χώρα, αποφάσισαν χτες οι εργαζόμενοι στους Κρατικούς Παιδικούς Σταθμούς (ΚΠΣ), μετά την άρνηση της κυβέρνησης να ικανοποιήσει το αίτημά τους για τη μη μεταφορά των σταθμών στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ).

Για τις 11 Μάρτη 1997 διοργανώνουν συγκεντρώσεις, ώρα 5 μμ,στο Χαλάνδρι,το Αιγάλεω και τη Θεσσαλονίκη και για τις 12 του μήνα,την ίδια ώρα, στους Αγίους Αναργύρους και τον Πειραιά. Την Πέμπτη 13 Μάρτη διοργανώνουν συλλαλητήριο, με συγκέντρωση στις 5 μμ στο υπουργείο Υγείας - Πρόνοιας και πορεία στη Βουλή. Ακόμη, αποφάσισαν δύο 48ωρες απεργίες 17-18 Μάρτη και 26-27 του μήνα. Στο πλαίσιο αυτό διοργανώνουν δύο πανελλαδικά συλλαλητήρια τη Δευτέρα 17 Μάρτη στις 12 το μεσημέρι και την Πέμπτη 27 Μάρτη στις 10.30 πμ στο υπουργείο Υγείας - Πρόνοιας.

Σε κοινή ανακοίνωσή τους ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΚΠΣ, ο Σύλλογος Διαχειριστών ΚΠΣ, το Ενιαίο Σωματείο Εργαζομένων ΚΠΣ και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικού Βοηθητικού Προσωπικού Παιδικών Σταθμών, καταγγέλλουν την κυβέρνηση για την επιμονή της να προωθήσει αναγκαστικές μετατάξεις των εργαζομένων στα νέα Δημοτικά Πρόσωπα.

"Επειδή η κατάσταση είναι πλέον οριακή η οποιαδήποτε θετική ή αρνητική εξέλιξη εξαρτάται όχι μόνο από την κυβέρνηση, αλλά και από τη δική μας συμμετοχή και αντίδραση", τονίζεται στην ανακοίνωση.

Προβλήματα στους σταθμούς της Πάτρας

Τρανό παράδειγμα της υποβάθμισης της δημόσιας προσχολικής αγωγής, με τη μεταβίβαση των Κρατικών Παιδικών Σταθμών στους Δήμους, αποτελεί η Πάτρα.

Τα προβλήματα έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους καθώς ο Δήμος Πατρών δηλώνει πως αδυνατεί να αντεπεξέλθει στη λειτουργία των σταθμών και απειλεί τους δημότες με νέους φόρους. Είναι φανερό πως αυτή η κατάσταση δημιουργεί ανασφάλεια στους εργαζόμενους, οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να αντιδράσουν στα σχέδια αλλαγής του νομικού καθεστώτος των ΚΠΣ. Στο σημείο αυτό η πρόεδρος του παραρτήματος Πάτρας του Σωματείου εργαζομένων βοηθητικού προσωπικού των ΚΠΣ Κική Λεβεντάκου είναι κατηγορηματική, καθώς τονίζει: "Η κατάσταση στην Πάτρα βρίσκεται σε οριακό σημείο. Τα υπάρχοντα προβλήματα στους Παιδικούς Σταθμούς οξύνονται ιδιαίτερα με το νόμο 2218/94 που εντάσσει τους ΚΠΣ στην ΤΑ. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί μεγάλη ανασφάλεια στους εργαζόμενους οι οποίοι φοβούνται πως θα γίνουν νέα θύματα που θα προστεθούν στο μακρύ κατάλογο των ανέργων της Πάτρας. Οι εργαζόμενοι εκφράζουν την αντίθεσή τους στις αντιλαϊκές επιλογές της κυβέρνησης που εναρμονίζεται με τις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Απέναντι σε αυτή την επίθεση, είμαστε αποφασισμένοι να αντιδράσουμε δυναμικά. Να βάλουμε φραγμό στα σχέδια της κυβέρνησης, να ματαιώσουμε την υλοποίησή τους και να περιφρουρήσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα".

Στην πόλη λειτουργούν 11 ΚΠΣ οι οποίοι δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες της περιοχής. Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν προβλήματα στέγασης καθώς στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους (παλιά σπίτια και αποθήκες), αλλά και προσωπικού, καθώς παρατηρούνται ελλείψεις κυρίως σε βοηθητικό προσωπικό. Οπως είναι φυσικό οι αιτήσεις είναι σαφώς περισσότερες από τις θέσεις που οι ΚΠΣ μπορούν να καλύψουν, με συνέπεια πολλοί γονείς να καταφεύγουν στους ιδιωτικούς σταθμούς, ενώ άλλοι γονείς (κυρίως νοσηλευτές) προσπαθούν να δουλεύουν ο ένας πρωινή βάρδια κι ο άλλος βραδινή για να κρατούν τα παιδιά τους οι ίδιοι.

ΕΚΑΒ
"Θεμέλιος λίθος" μετά 12 χρόνια

Ο υπουργός Υγείας δήλωσε ότι ο χαρακτήρας του ΕΚΑΒ θα παραμείνει πλήρως δημόσιος, ενώ κατά τα άλλα επανέλαβε σχεδιασμούς της τελευταίας τριετίας ενταγμένους στο πακέτο Ντελόρ

Δώδεκα χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου και οχτώ χρόνια από τηνσύσταση του Οργανισμού του ΕΚΑΒ, μπήκε χτες και ο θεμέλιος λίθος των κεντρικών υπηρεσιών του - με την προσδοκία ότι κάποτε θα θεμελιωθούν και τα κτίρια των 12 παραρτημάτων στην περιφέρεια. Το κτίριο θα βρίσκεται στο χώρο του Γενικού Κρατικού νοσοκομείου και θα έχει επιφάνεια 7.000 τετραγωνικών μέτρων.

Η προσφορά στην προνοσοκομειακή φροντίδα συμπυκνώθηκε στα λόγια του προέδρου του ΕΚΑΒ Μ. Τζαγκαράκη: "Καταξιώθηκε άστεγο". Κι όχι μόνο άστεγο, αλλά με πολλαπλές ελλείψεις σε πολλά επίπεδα. Δεν καλύπτει ολόκληρη την Ελλάδα. Υπάρχουν μόνο 9 - και σε πολλές περιπτώσεις υπολειτουργούν - παραρτήματα απ' τα 12 συνολικά. Οι ελλείψεις σε προσωπικό και μέσα μεταφοράς είναι τεράστιες.

Ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων Π. Μπράτσος έθεσε ευθέως - όπως και ο Μ. Τζαγκαράκης, με αναφορές σε απόψεις του Γ. Γεννηματά - το ερώτημα προς τον υπουργό Υγείας, αν θα παραμείνει στο δημόσιο ή όχι η προνοσοκομειακή φροντίδα ή θα εκχωρηθεί και αυτή στον ιδιωτικό τομέα. "Μας ανησυχεί, είπε ο Π. Μπράτσος, το γεγονός ότι βλέπουμε ορισμένα ιδιωτικά ελικόπτερα να κάνουν μεταφορές ασθενών και ξέρουμε ότι κάποιοι βλέπουν ως καλή επιχείρηση το ΕΚΑΒ".

Ο υπουργός Υγείας, Κ. Γείτονας, χαρακτήρισε το ΕΚΑΒ "καρδιά" του ΕΣΥ, ενώ, αναφερόμενος στο ερώτημα για το χαρακτήρα του, είπε ότι θα ήταν βαρβαρότητα και αβδηριτισμός, αν μια τόσο μεγάλη υπόθεση παραδιδόταν στους νόμους της αγοράς. Το ΕΚΑΒ, πρόσθεσε, θα διατηρήσει πλήρως το δημόσιο χαρακτήρα του και ο στόχος είναι η ανάπτυξή του.

Ωστόσο, τα έργα για την ανάπτυξη ήταν παλιότεροι - και μη εκπληρωμένοι - σχεδιασμοί, οι οποίοι όμως παρουσιάστηκαν σαν τελειωμένα έργα κατά την προεκλογική περίοδο. Ετσι, στα προεκλογικά φυλλάδια του ΠΑΣΟΚ για τις εκλογές του 1996 υπήρχε - δυο φορές μάλιστα - το στοιχείο ότι εξασφαλίστηκε ένα σύστημα μέσων αερομεταφοράς από δυο ελικόπτερα και δυο αεροπλάνα, ενώ χτες ακούστηκε απ' τον υπουργό Υγείας ότι ολοκληρώθηκε η μελέτη και αναμένεται η σχετική προκήρυξη. Στο στάδιο της ολοκλήρωσης βρίσκεται και η προμήθεια των 70 κινητών μονάδων, που αποτελεί και πάλι παλιότερο σχεδιασμό. Επίσης, ανακοινώθηκε και πάλι ότι θα προκηρυχτούν απ' το ΑΣΕΠ οι 500 θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού.

Ολα τα έργα είναι ενταγμένα στο Β Πακέτο Ντελόρ. Ετσι, όταν τίθεται το ερώτημα, αν μπορεί να γίνει και η σχετική απορρόφηση, για να γίνουν αυτά τα έργα μέχρι το 2000 δεν υπάρχει σίγουρη απάντηση. Ετσι δεν μπορεί να θεωρείται σίγουρη και η παράδοση του κτιρίου, που θεμελιώθηκε χτες μέσα σε δύο περίπου χρόνια.

ΠΕΡΑΜΑ
Να λυθεί επιτέλους το οικιστικό

Με την ελπίδα ότι θα είναι η τελευταία συνάντηση για το πρόβλημα των αυθαιρέτων του Ανω Περάματος και την έναρξη κατασκευής του δεύτερου δρόμου - διεξόδου ζωής για την πόλη, ο δήμος οργάνωσε, την Τρίτη το βράδυ στο Δημαρχείο, ανοιχτό Δημοτικό Συμβούλιο με τη συμμετοχή κατοίκων και φορέων.Στόχος να απαιτήσουν από κοινού για μια ακόμη φορά, όπως τόνισε ο δήμαρχος Γ. Πατσιλινάκος,την προώθηση λύσεων για τα δύο μεγάλα προβλήματα της πόλης, που σε συνδυασμό με αυτό των "καζανιών του θανάτου", έχουν καταδικάσει το Πέραμα σε μόνιμο κίνδυνο και μακροχρόνια υποβάθμιση, χωρίς να αντιμετωπίζονται εδώ και τριάντα χρόνια.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο είχαν κληθεί το Γραφείο του Πρωθυπουργού και σειρά αρμοδίων παραγόντων μεταξύ των οποίων ο υπουργός Οικονομικών, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, οι γενικοί γραμματείς των δύο υπουργείων, ο Νομάρχης Πειραιά, οι βουλευτές Β Πειραιά, ο Περιφερειάρχης και ο Περιφερειακός Διευθυντής, ωστόσο μετείχε μόνον ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος Δ. Σαράφογλου.

Ο τελευταίος ανακοίνωσε ότι αναμένεται εντός των επομένων ημερών να ψηφιστεί επιτέλους η τροπολογία για το οικιστικό, η οποία ήταν έτοιμη απ' το Δεκέμβρη του '95 αλλά παρέμενε στα συρτάρια των αρμοδίων με ευθύνη της κυβέρνησης. Η τροπολογία για τα αυθαίρετα του Ανω Περάματος περιλαμβάνεται στον οικιστικό νόμο που έχει κατατεθεί στη Βουλή και συζητείται την επόμενη βδομάδα. Να σημειώσουμε ότι αρχικά η τροπολογία είχε συνταχθεί από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ λανθασμένη με αποτέλεσμα να αναγκαστεί το '95 ο δήμος προκειμένου να προχωρήσει η επίλυση του προβλήματος να κάνει ο ίδιος με δικά του έξοδα τις τροποποιήσεις, που χρειάζονταν, για τα αυθαίρετα του Περάματος.

Οι καθυστερήσεις αυτές που δημιούργησαν όλο αυτό το διάστημα σειρά νέων προβλημάτων, με κύριο αυτό των νέων προσπαθειών καταπάτησης χαρακτηρισμένης δασικής έκτασης, δεν παρουσιάστηκαν, τουλάχιστον στην αρχή, όπως σημείωσε ο Γ. Πατσιλινάκος, στο ζήτημα του δεύτερου δρόμου, η μελέτη για τον οποίο έγινε σε χρόνο ρεκόρ. Εκτοτε όμως το θέμα και πάλι δεν προχώρησε, με αποτέλεσμα να χαθεί ένας ακόμη πολύτιμος χρόνος για την ασφάλεια της πόλης και των κατοίκων της. Ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε στο συμβούλιο ότι αυτές τις μέρες υπογράφονται από τους αρμόδιους υπουργούς και οι περιβαλλοντικοί όροι της σχετικής μελέτης, η οποία έχει επίσης ολοκληρωθεί, ενώ υποστήριξε ότι θα δημοπρατηθεί σύντομα το έργο, που θα προχωράει παράλληλα με τις απαλλοτριώσεις, που βρίσκονται σε εξέλιξη, ώστε να αποφευχθούν νέες καθυστερήσεις. Πάντως δεν προσδιορίστηκε ούτε ο χρόνος έναρξης του έργου, ούτε πότε θα δοθούν τα 700 εκατομμύρια για το πρώτο τμήμα του.

Ο δήμαρχος Περάματος τόνισε ότι όσο καθυστερούν του δύο έργα τόσο η ευθύνη της πολιτείας απέναντι στην εργατούπολη του Περάματος και τους κατοίκους της, γίνεται μεγαλύτερη. Στη σημερινή κατάσταση δεν αρκούν οι εκφράσεις και δηλώσεις συμπάθειας εκ μέρους των υπευθύνων, αντίθετα εκείνο που έχει ανάγκη ο τόπος είναι οι γενναίες αποφάσεις και η άμεση υλοποίησή τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ