ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Μάρτη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ
ΔΑΣ: Ωρα ευθύνης και αγώνα

Κάθε απουσία από τις εκλογές, που γίνονται Τρίτη και Τετάρτη, είναι "κέρδος" μόνο για όσους απεργάζονται αντεργατικά σχέδια και μεθοδεύουν την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, επισημαίνει η ΔΑΣ και καλεί τους εργαζόμενους να δώσουν το δυναμικό τους "παρών"

Σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και τους εργαζόμενους σ' αυτές, γίνονται το διήμερο 1 - 2 Απρίλη 1997 (Τρίτη - Τετάρτη) οι εκλογές του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ.

Η περίοδος είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, επειδή τα προβλήματα στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών είναι εκρηκτικά, χωρίς, όπως όλα δείχνουν, να υπάρχει η πολιτική βούληση για την επίλυσή τους. Αντίθετα, η τακτική που έχει ακολουθήσει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση, ενισχύει την εκτίμηση ότι η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, δεν είναι τυχαία, αλλά εντάσσεται στο γενικότερο κυβερνητικό σχέδιο για την εκχώρηση και των δημόσιων συγκοινωνιών στους ιδιώτες.

Πολλά και σοβαρά είναι, επίσης, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ, οι οποίοι βλέπουν ότι έμειναν στα λόγια οι στόχοι του 18μηνου αγώνα τους για 100% δημόσιες συγκοινωνίες και ενιαίο συγκοινωνιακό φορέα, για ανανέωση του στόλου, για να σταματήσει η αδιέξοδη πολιτική του δανεισμού, που "γεννά" τα ελλείμματα στους συγκοινωνιακούς φορείς, για σεβασμό στα δικαιώματα και τις κατακτήσεις τους κλπ.

Για όλα αυτά, βέβαια, εκτός από τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης, σοβαρές είναι και οι ευθύνες της πλειοψηφίας του ΔΣ του Συνδικάτου (ΠΑΣΚΕ), που επί τρία χρόνια, βρίσκεται σε πλήρη αδράνεια και έχει αρμονική συνεργασία με κυβέρνηση και διοίκηση.

Οι κομμουνιστές εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ, καλούν όλους τους συναδέλφους τους να δώσουν το δυναμικό τους "παρών" στις αρχαιρεσίες του Συνδικάτου, επισημαίνοντας ότι κάθε απουσία, είναι "κέρδος" μόνο για τα αντεργατικά σχέδια κυβέρνησης και διοίκησης. Τονίζουν, επίσης, ότι η ψήφος των εργαζομένων, δε θα χαράξει μόνο την πορεία του Συνδικάτου για τα επόμενα τρία χρόνια, αλλά μπορεί παράλληλα να στείλει και σαφές μήνυμα προς κάθε πλευρά ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να συναινέσουν στα κυβερνητικά σχέδια, ούτε ανέχονται άλλο τα σε βάρος τους μέτρα.

Πλαίσιο δράσης 5 σημείων

Με πρωτοβουλία της "Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας" (ΔΑΣ) - ΟΑΣΑ, έχουν συγκληθεί μέχρι σήμερα πολλές συσκέψεις, συγκεντρώσεις και συνελεύσεις στους χώρους δουλιάς, με στόχο να διαμορφωθεί κοινά αποδεκτό πλαίσιο δράσης πέντε σημείων:

1. Να ματαιωθούν τα σχέδια της κυβέρνησης για κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, είτε άμεσης, είτε μέσω των δήμων. Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση έχει στα "σκαριά" νέο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά κρατά κλειστά τα χαρτιά της, περιμένοντας, προφανώς, την "κατάλληλη στιγμή".

2. Να ανακοπεί ο ξέφρενος δανεισμός των συγκοινωνιακών φορέων, που τους καταδικάζει σε χρεοκοπία και να υπάρξει αναγκαία επιδότηση για να σταθούν στα "πόδια" τους οι αστικές συγκοινωνίες.

3. Να προχωρήσει η ανανέωση του στόλου, με διαφανείς διαδικασίες, χωρίς κομπίνες, όπως έγινε επί ΣΕΠ, που αγοράστηκαν λεωφορεία προς 52 εκατ. δρχ. το καθένα, όταν η προσφορά της ΕΛΒΟ ήταν 30 εκατ. δρχ.

4. Να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και να ακυρωθούν τα σχέδια για ωρομίσθιους και εποχικούς υπαλλήλους στην ΕΘΕΛ.

5. Να αντιμετωπιστούν αποφασιστικά από το Συνδικάτο τα θέματα που αφορούν τη μισθοδοσία, τις ΣΣΕ, το ωράριο και τα άλλα καθημερινά προβλήματα των εργαζομένων, μικρά ή μεγάλα (χρόνοι διαδρομής, χώροι αναμονής, δρομολόγια κλπ.).

Σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ, καλεί τους εργαζόμενους να ενισχύσουν με την ψήφο τους την παράταξη και να εκφράσουν μ' αυτό τον τρόπο την αγωνιστική τους διάθεση για να βγει από το τέλμα το Συνδικάτο και όλοι μαζί να απαιτήσουν από την κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύσεις στα "καυτά" προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών και των εργαζομένων σ' αυτές. Οι κομμουνιστές, υπογραμμίζει η ΔΑΣ, και αυτή τη φορά θα δώσουν σταθερά και αταλάντευτα άλλον έναν αγώνα για: 100% δημόσιες αστικές συγκοινωνίες υπέρ του επιβάτη με επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, ανανέωση του στόλου, προσλήψεις, εφαρμογή των ΣΣΕ, σεβασμό στις κατακτήσεις και τα δικαιώματα των εργαζομένων.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Στο απυρόβλητο τα πραγματικά προβλήματα

Ερώτηση κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος και Λ. Αυδής για την κάλυψη των μισθολογικών απωλειών των εργαζομένων, υπεράσπιση των κεκτημένων δικαιωμάτων, προσλήψεις, εξυγίανση των συγκοινωνιακών φορέων και ανανέωση του στόλου

Ελάχιστα θ' αλλάξει η σημερινή εικόνα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, όποιες μικροβελτιώσεις κι αν γίνουν, όσο παραμένουν στο απυρόβλητο τα πραγματικά προβλήματα, που αφορούν την οικονομική εξυγίανση των συγκοινωνιακών φορέων, την ανανέωση του στόλου, τις προσλήψεις οδηγών και την προστασία των εργασιακών σχέσεων.

Αυτό επισημαίνουν σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕΜήτσος Κωστόπουλος και Λεωνίδας Αυδής.Ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΑ, υπογραμμίζουν ότι ξαναγύρισαν στη δουλιά τους το 1993, αλλά με το μισθό του 1991. Ο μισθός παρέμεινε ο ίδιος μέχρι το Σεπτέμβρη του 1994, οπότε υπογράφτηκε σύμβαση, σύμφωνα με την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης, δηλαδή η κάλυψη των απωλειών μέχρι το 1994 έγινε με μισθούς του 1991!. Από τότε - τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - οι εργαζόμενοι ζητούν να τους καταβληθούν τα χρήματα που τους αναλογούν και ν' αλλάξει την τακτική της η διοίκηση του ΟΑΣΑ, η οποία τα χρήματα του 1995 τα δίνει το 1996 και του 1996 το 1997, χωρίς να καλύπτονται όλες οι απώλειες. "Οι προσπάθειες να στραφεί η κοινή γνώμη κατά των εργαζομένων, οι οποίοι αγωνίζονται και ζητούν αυτά που δικαιούνται, έχουν στόχο να κρύψουν τις κυβερνητικές και εργοδοτικές ευθύνες για τα χάλια των συγκοινωνιών", υπογραμμίζουν οι Μ. Κωστόπουλος και Λ. Αυδής και προσθέτουν ότι "στο όνομα των ελλειμμάτων, τα σπασμένα πληρώνουν οι οδηγοί με το μισθό τους, οι οποίοι θα βρεθούν μπροστά στα γνωστά διλήμματα "μη ζητάτε αυτά που σας ανήκουν, γιατί θα πάρουμε νέα δάνεια και η εταιρία θα κλείσει" κ. ά. Το κυριότερο δε, είναι η απαρχή περάσματος μορφών ιδιωτικοποίησης, έτσι που στην κοινή γνώμη να φαίνεται ότι φταίνε οι εργαζόμενοι".

Οσον αφορά τα εργασιακά θέματα, οι βουλευτές του Κόμματος, τονίζουν ότι οι οδηγοί υποχρεώνονται να δουλεύουν σε αντίξοες συνθήκες, για να βγουν τα δρομολόγια και προσθέτουν ότι η εκτίμηση που υπάρχει στους εργαζόμενους είναι ότι με 31 μέρες δουλιά το μήνα και 14 ώρες τη μέρα, υπάρχει σχέδιο κατάργησης του ωραρίου τους, ενώ παράλληλα μεθοδεύεται η καθιέρωση εποχικού προσωπικού.

"Ολα αυτά ξεκινούν και καταλήγουν στις ανεπαρκείς έως μηδαμινές επιδοτήσεις, στη μη ανανέωση του στόλου και στη μη εφαρμογή κεκτημένων δικαιωμάτων των εργαζομένων", υπογραμμίζουν οι Μ. Κωστόπουλος και Λ. Αυδής, οι οποίοι ρωτούν τον υπουργό Μεταφορών: Πότε και με ποιους τρόπους θα καλυφθούν μισθολογικά οι απώλειες των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, πώς αντιμετωπίζονται τα κεκτημένα δικαιώματα των εργαζομένων, τι σχεδιασμοί και σκέψεις υπάρχουν για προσλήψεις οδηγών ως μόνιμο προσωπικό και τι για προσλήψεις εποχικού προσωπικού, με τις οποίες είναι ριζικά αντίθετοι οι εργαζόμενοι. Επίσης, ρωτούν, αν είναι μέσα στο πρόγραμμα ο κατακερματισμός των συγκοινωνιών, που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην ιδιωτικοποίηση.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Πιο στενός έλεγχος από το Διευθυντήριο της ΕΕ

Σε ατέρμονα παζάρια με το Διευθυντήριο των Βρυξελλών έχει εμπλακεί η ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να βρεθεί άκρη στα οξυμένα προβλήματα της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", αλλά και των χερσαίων μεταφορών. Οπως προκύπτει και από τις δηλώσεις που έγιναν χτες, μετά τη δίωρη συνάντηση που είχαν ο αρμόδιος επίτροπος για τα θέματα μεταφορών Νιλ Κίνοκ με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Χάρη Καστανίδη,η ΕΕ διά των εκπροσώπων της, απαιτεί να ασκεί όλο και μεγαλύτερο έλεγχο στα ζητήματα της "ΟΑ", και την ίδια στιγμή αντιμετωπίζει τουλάχιστον με σκεπτικισμό τις "ιδέες" της ελληνικής πλευράς στον τομέα των μεταφορών.

Ετσι για τη δεύτερη δόση της χρηματοδότησης του λεγόμενου "προγράμματος εξυγίανσης" της "ΟΑ" η Ελλάδα θα περάσει από έναν ακόμα γύρο εξετάσεων, να δώσει περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις προκειμένου η Επιτροπή - ως πραγματικό αφεντικό - να εκδώσει την τελική απόφαση.

Οι δύο πλευρές εξέτασαν το ζήτημα της ανακοστολόγησης των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη, κάτι που μοιραία θα επιδράσει στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων, αφού χώρες της κεντρικής Ευρώπης έχουν αποφασίσει την αύξηση των τελών διέλευσης των φορτηγών επικαλούμενες τις περιβαντολογικές συνέπειες, αλλά προς το παρόν οι συζητήσεις που γίνονται με τις εμπλεκόμενες χώρες δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Οσον αφορά τους "ελεύθερους σιδηροδρομικούς διαδρόμους" στην ΕΕ και την επέκτασή τους στην ανατολική Ευρώπη, για την οποία ενδιαφέρεται η χώρα μας, ο Βρετανός Επίτροπος δεν ανέλαβε καμία δέσμευση και παρέπεμψε το θέμα στην Κομισιόν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ