Σάββατο 29 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Στο απυρόβλητο τα πραγματικά προβλήματα

Ερώτηση κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος και Λ. Αυδής για την κάλυψη των μισθολογικών απωλειών των εργαζομένων, υπεράσπιση των κεκτημένων δικαιωμάτων, προσλήψεις, εξυγίανση των συγκοινωνιακών φορέων και ανανέωση του στόλου

Ελάχιστα θ' αλλάξει η σημερινή εικόνα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, όποιες μικροβελτιώσεις κι αν γίνουν, όσο παραμένουν στο απυρόβλητο τα πραγματικά προβλήματα, που αφορούν την οικονομική εξυγίανση των συγκοινωνιακών φορέων, την ανανέωση του στόλου, τις προσλήψεις οδηγών και την προστασία των εργασιακών σχέσεων.

Αυτό επισημαίνουν σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕΜήτσος Κωστόπουλος και Λεωνίδας Αυδής.Ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΑ, υπογραμμίζουν ότι ξαναγύρισαν στη δουλιά τους το 1993, αλλά με το μισθό του 1991. Ο μισθός παρέμεινε ο ίδιος μέχρι το Σεπτέμβρη του 1994, οπότε υπογράφτηκε σύμβαση, σύμφωνα με την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης, δηλαδή η κάλυψη των απωλειών μέχρι το 1994 έγινε με μισθούς του 1991!. Από τότε - τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - οι εργαζόμενοι ζητούν να τους καταβληθούν τα χρήματα που τους αναλογούν και ν' αλλάξει την τακτική της η διοίκηση του ΟΑΣΑ, η οποία τα χρήματα του 1995 τα δίνει το 1996 και του 1996 το 1997, χωρίς να καλύπτονται όλες οι απώλειες. "Οι προσπάθειες να στραφεί η κοινή γνώμη κατά των εργαζομένων, οι οποίοι αγωνίζονται και ζητούν αυτά που δικαιούνται, έχουν στόχο να κρύψουν τις κυβερνητικές και εργοδοτικές ευθύνες για τα χάλια των συγκοινωνιών", υπογραμμίζουν οι Μ. Κωστόπουλος και Λ. Αυδής και προσθέτουν ότι "στο όνομα των ελλειμμάτων, τα σπασμένα πληρώνουν οι οδηγοί με το μισθό τους, οι οποίοι θα βρεθούν μπροστά στα γνωστά διλήμματα "μη ζητάτε αυτά που σας ανήκουν, γιατί θα πάρουμε νέα δάνεια και η εταιρία θα κλείσει" κ. ά. Το κυριότερο δε, είναι η απαρχή περάσματος μορφών ιδιωτικοποίησης, έτσι που στην κοινή γνώμη να φαίνεται ότι φταίνε οι εργαζόμενοι".

Οσον αφορά τα εργασιακά θέματα, οι βουλευτές του Κόμματος, τονίζουν ότι οι οδηγοί υποχρεώνονται να δουλεύουν σε αντίξοες συνθήκες, για να βγουν τα δρομολόγια και προσθέτουν ότι η εκτίμηση που υπάρχει στους εργαζόμενους είναι ότι με 31 μέρες δουλιά το μήνα και 14 ώρες τη μέρα, υπάρχει σχέδιο κατάργησης του ωραρίου τους, ενώ παράλληλα μεθοδεύεται η καθιέρωση εποχικού προσωπικού.

"Ολα αυτά ξεκινούν και καταλήγουν στις ανεπαρκείς έως μηδαμινές επιδοτήσεις, στη μη ανανέωση του στόλου και στη μη εφαρμογή κεκτημένων δικαιωμάτων των εργαζομένων", υπογραμμίζουν οι Μ. Κωστόπουλος και Λ. Αυδής, οι οποίοι ρωτούν τον υπουργό Μεταφορών: Πότε και με ποιους τρόπους θα καλυφθούν μισθολογικά οι απώλειες των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, πώς αντιμετωπίζονται τα κεκτημένα δικαιώματα των εργαζομένων, τι σχεδιασμοί και σκέψεις υπάρχουν για προσλήψεις οδηγών ως μόνιμο προσωπικό και τι για προσλήψεις εποχικού προσωπικού, με τις οποίες είναι ριζικά αντίθετοι οι εργαζόμενοι. Επίσης, ρωτούν, αν είναι μέσα στο πρόγραμμα ο κατακερματισμός των συγκοινωνιών, που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην ιδιωτικοποίηση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ