Σάββατο 29 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ
ΔΑΣ: Ωρα ευθύνης και αγώνα

Κάθε απουσία από τις εκλογές, που γίνονται Τρίτη και Τετάρτη, είναι "κέρδος" μόνο για όσους απεργάζονται αντεργατικά σχέδια και μεθοδεύουν την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, επισημαίνει η ΔΑΣ και καλεί τους εργαζόμενους να δώσουν το δυναμικό τους "παρών"

Σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και τους εργαζόμενους σ' αυτές, γίνονται το διήμερο 1 - 2 Απρίλη 1997 (Τρίτη - Τετάρτη) οι εκλογές του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ.

Η περίοδος είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, επειδή τα προβλήματα στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών είναι εκρηκτικά, χωρίς, όπως όλα δείχνουν, να υπάρχει η πολιτική βούληση για την επίλυσή τους. Αντίθετα, η τακτική που έχει ακολουθήσει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση, ενισχύει την εκτίμηση ότι η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, δεν είναι τυχαία, αλλά εντάσσεται στο γενικότερο κυβερνητικό σχέδιο για την εκχώρηση και των δημόσιων συγκοινωνιών στους ιδιώτες.

Πολλά και σοβαρά είναι, επίσης, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ, οι οποίοι βλέπουν ότι έμειναν στα λόγια οι στόχοι του 18μηνου αγώνα τους για 100% δημόσιες συγκοινωνίες και ενιαίο συγκοινωνιακό φορέα, για ανανέωση του στόλου, για να σταματήσει η αδιέξοδη πολιτική του δανεισμού, που "γεννά" τα ελλείμματα στους συγκοινωνιακούς φορείς, για σεβασμό στα δικαιώματα και τις κατακτήσεις τους κλπ.

Για όλα αυτά, βέβαια, εκτός από τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης, σοβαρές είναι και οι ευθύνες της πλειοψηφίας του ΔΣ του Συνδικάτου (ΠΑΣΚΕ), που επί τρία χρόνια, βρίσκεται σε πλήρη αδράνεια και έχει αρμονική συνεργασία με κυβέρνηση και διοίκηση.

Οι κομμουνιστές εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ, καλούν όλους τους συναδέλφους τους να δώσουν το δυναμικό τους "παρών" στις αρχαιρεσίες του Συνδικάτου, επισημαίνοντας ότι κάθε απουσία, είναι "κέρδος" μόνο για τα αντεργατικά σχέδια κυβέρνησης και διοίκησης. Τονίζουν, επίσης, ότι η ψήφος των εργαζομένων, δε θα χαράξει μόνο την πορεία του Συνδικάτου για τα επόμενα τρία χρόνια, αλλά μπορεί παράλληλα να στείλει και σαφές μήνυμα προς κάθε πλευρά ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να συναινέσουν στα κυβερνητικά σχέδια, ούτε ανέχονται άλλο τα σε βάρος τους μέτρα.

Πλαίσιο δράσης 5 σημείων

Με πρωτοβουλία της "Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας" (ΔΑΣ) - ΟΑΣΑ, έχουν συγκληθεί μέχρι σήμερα πολλές συσκέψεις, συγκεντρώσεις και συνελεύσεις στους χώρους δουλιάς, με στόχο να διαμορφωθεί κοινά αποδεκτό πλαίσιο δράσης πέντε σημείων:

1. Να ματαιωθούν τα σχέδια της κυβέρνησης για κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, είτε άμεσης, είτε μέσω των δήμων. Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση έχει στα "σκαριά" νέο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά κρατά κλειστά τα χαρτιά της, περιμένοντας, προφανώς, την "κατάλληλη στιγμή".

2. Να ανακοπεί ο ξέφρενος δανεισμός των συγκοινωνιακών φορέων, που τους καταδικάζει σε χρεοκοπία και να υπάρξει αναγκαία επιδότηση για να σταθούν στα "πόδια" τους οι αστικές συγκοινωνίες.

3. Να προχωρήσει η ανανέωση του στόλου, με διαφανείς διαδικασίες, χωρίς κομπίνες, όπως έγινε επί ΣΕΠ, που αγοράστηκαν λεωφορεία προς 52 εκατ. δρχ. το καθένα, όταν η προσφορά της ΕΛΒΟ ήταν 30 εκατ. δρχ.

4. Να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και να ακυρωθούν τα σχέδια για ωρομίσθιους και εποχικούς υπαλλήλους στην ΕΘΕΛ.

5. Να αντιμετωπιστούν αποφασιστικά από το Συνδικάτο τα θέματα που αφορούν τη μισθοδοσία, τις ΣΣΕ, το ωράριο και τα άλλα καθημερινά προβλήματα των εργαζομένων, μικρά ή μεγάλα (χρόνοι διαδρομής, χώροι αναμονής, δρομολόγια κλπ.).

Σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ, καλεί τους εργαζόμενους να ενισχύσουν με την ψήφο τους την παράταξη και να εκφράσουν μ' αυτό τον τρόπο την αγωνιστική τους διάθεση για να βγει από το τέλμα το Συνδικάτο και όλοι μαζί να απαιτήσουν από την κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύσεις στα "καυτά" προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών και των εργαζομένων σ' αυτές. Οι κομμουνιστές, υπογραμμίζει η ΔΑΣ, και αυτή τη φορά θα δώσουν σταθερά και αταλάντευτα άλλον έναν αγώνα για: 100% δημόσιες αστικές συγκοινωνίες υπέρ του επιβάτη με επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, ανανέωση του στόλου, προσλήψεις, εφαρμογή των ΣΣΕ, σεβασμό στις κατακτήσεις και τα δικαιώματα των εργαζομένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ