ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 17 Απρίλη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Προκλητικό "αίτημα" της αμερικανικής πρεσβείας!

Ζητάει χώρο 18,5 στρεμμάτων που προορίζεται για πράσινο, για να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της. Παρεμβάσεις στη Βουλή βουλευτών του ΚΚΕ προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

Χώρο έκτασης 18.470 τετραγωνικών μέτρων, που σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΥΠΕΧΩΔΕ προβλέπεται να γίνει χώρος πρασίνου, ζήτησε η αμερικανική πρεσβεία να της παραχωρηθεί, προκειμένου να κατασκευάσει κτίσμα 3.700 τετραγωνικών μέτρων, υπαίθριο πάρκιγκ και γήπεδο άθλησης του προσωπικού φύλαξης της πρεσβείας! Για το προκλητικό αυτό αίτημα της αμερικανικής πρεσβείας προς το ΥΠΕΧΩΔΕ που αποκάλυψε το "Ποντίκι", οι βουλευτές του ΚΚΕ Λεων. Αυδής,Ορ. Κολοζώφ και Στρ. Κόρακας,κατέθεσαν χτες Ερώτηση και Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη.

"Η οικοδόμηση μεγάλου τμήματος του χώρου και η χρήση του υπολοίπου για ιδιωτικό χώρο στάθμευσης και εγκαταστάσεις στρατοπέδευσης των πεζοναυτών της πρεσβείας, ανατρέπει τους σχεδιασμούς του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη δημιουργία χώρου κοινόχρηστου πρασίνου", επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Ποντίκι" (10.4), το τσιμεντένιο τέρας που σκοπεύει να χτίσει η πρεσβεία στο χώρο, στο έγγραφό της, το "βαφτίζει" βελτίωση του "αισθητικού χαρακτήρα της περιοχής και της ποιότητας ζωής των κατοίκων"! Η προκλητικότητα όμως δε σταματά εδώ. Οι Αμερικάνοι στο ίδιο έγγραφο προς το ΥΠΕΧΩΔΕ κάνουν λόγο για "αναβάθμιση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής" και πως η πρότασή τους για τσιμεντοποίηση του χώρου "βοηθά στην κατεύθυνση της ενοποίησης των χώρων πρασίνου της Αθήνας, σύμφωνα μάλιστα με τα σχέδια του Οργανισμού Αθήνας"... Οι βουλευτές του ΚΚΕ τονίζουν στην Ερώτησή τους ότι, σε περίπτωση που ο χώρος παραχωρηθεί στην αμερικανική πρεσβεία και τσιμεντοποιηθεί, "καταδικάζει την περιοχή σε οριστική υποβάθμιση και ματαιώνει τις ελπίδες για την αναπλήρωση του χώρου πρασίνου που καταστρέφουν ή υποβαθμίζουν διάφοροι επίσημοι καταπατητές και "αναγκαστικοί ευεργέτες" όπως ο Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής του κ. Λαμπράκη".

Σε αμηχανία φαίνεται να έχει περιέλθει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ από το αίτημα της πρεσβείας, αφού παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός του υπουργείου μιλά με σαφήνεια για "δημιουργία χώρου κοινόχρηστου πρασίνου της τάξεως των 10.000 τετραγωνικών μέτρων, κατασκευή υπογείου χώρου στάθμευσης και απόδοση στην πρεσβεία μικρού τμήματος του οικοδομικού τετραγώνου", μέχρι τώρα δεν υπάρχει άρνηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ στο συγκεκριμένο αίτημα!

Σημειώνεται ότι η αίτηση της αμερικανικής πρεσβείας προς το ΥΠΕΧΩΔΕ, επικαλείται κυρίως λόγους ασφαλείας της πρεσβείας, αλλά περιέχει και τους αβάσιμους και προσβλητικούς ισχυρισμούς ότι με τα έργα που σχεδιάζει θα αναβαθμιστεί αισθητικά η περιοχή. "Οι λόγοι που επικαλείται η πρεσβεία των ΗΠΑ αποτελούν απλό πρόσχημα για να καλυφθεί η προοδευτική παραχώρηση προνομιακού οικοπέδου για τις ανάγκες των βοηθητικών εγκαταστάσεων της πρεσβείας", αναφέρουν οι κομμουνιστές βουλευτές. Τέλος, ρωτούν τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, αν η κυβέρνηση σκοπεύει να ικανοποιήσει το προκλητικό αίτημα της αμερικανικής πρεσβείας.

Νέο χαράτσι για αποζημίωση των σεισμοπαθών!

Κρατικό "ασφάλιστρο" 10.000 δρχ. το χρόνο ετοιμάζει η κυβέρνηση, για να αποφύγει το κόστος αποκατάστασης των ζημιών που προκαλεί ο Εγκέλαδος

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι έτοιμη να ξηλώσει πλέον και το παραμικρό ίχνος κράτους πρόνοιας. Ετσι σαν να μην έφταναν τα γνωστά "Σπατόσημα", "Εγνατιόσημα" και άλλα -όσημα, το ΥΠΕΧΩΔΕ σκοπεύει τώρα να επιβάλει και "Σεισμόσημο" 10.000 δρχ. για όλους τους ιδιοκτήτες σπιτιών της χώρας!

Συγκεκριμένα, προκειμένου να απαλλαγεί το κράτος ακόμη και από τις ισχνές παροχές (δάνεια, επιδοτήσεις κ. ά.) που χορηγεί στους σεισμοπαθείς, με νομοσχέδιο που συντάσσει το ΥΠΕΧΩΔΕ (σε συνεργασία με τον ΟΑΣΠ και την Εθνική Ασφαλιστική) δημιουργεί ασφαλιστικό φορέα, ο οποίος θα καλύπτει τις ιδιωτικές κατοικίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ σύμφωνα με το νομοσχέδιο η αντισεισμική αυτή ασφάλιση θα είναι προαιρετική, όσοι δεν προχωρήσουν σ' αυτήν δε θα δικαιούνται καμιάς αποζημίωσης, αν το σπίτι τους πάθει ζημιές σε περίπτωση σεισμού! Πρόκειται ουσιαστικά για καθαρό εκβιασμό...

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο αυτό καθένας που θα θελήσει να ασφαλίσει το σπίτι του στο φορέα αυτό (σε πρώτη φάση θα ελέγχεται κατά 100% από το κράτος, δεν αποκλείεται όμως στη συνέχεια να μπουν στο χορό και ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες) θα πρέπει να πληρώνει ασφάλιστρο 10.000 δρχ. το χρόνο. Το ασφάλιστρο αυτό θα επιδοτείται από το κράτος, αλλά μόνο για την πρώτη τριετία και θα είναι ενιαίο για όλη τη χώρα, ανεξάρτητα από ζώνες σεισμικότητας.

Ως ανώτατο όριο ασφαλισμένου κεφαλαίου ανά κατοικία ορίζονται τα 30 εκατομμύρια δραχμές, ενώ αν η κατοικία που καταστράφηκε από το σεισμό είναι μεγαλύτερη, ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να καταφύγει στην ιδιωτική ασφάλιση!Η αποζημίωση, που θα παρέχεται στους ασφαλισμένους με τον τρόπο αυτό, θα κλιμακώνεται ανάλογα με το μέγεθος της ζημιάς, αλλά ακόμη δεν έχουν καθοριστεί οι σχετικές κλίμακες.

Η "νέα" αυτή ιδέα δεν είναι και τόσο νέα, αφού είχε προταθεί και στο παρελθόν - και πάλι από κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ - αλλά τέθηκε στο αρχείο. Τώρα όμως κάποιοι κυβερνητικοί "εγκέφαλοι" την επανέφεραν, επειδή, όπως διατείνονται, το δημόσιο για την αποκατάσταση των σεισμοπλήκτων δαπάνησε κατά το 1996 περίπου 65 δισ. δρχ.

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
"Εγνατιόσημο" για την προσέλκυση... ιδιωτών!

Την ίδια στιγμή που η απορροφητικότητα στην κατασκευή του έργου δεν ξεπερνά το 10%, η κυβέρνηση ετοιμάζεται για δραστική αύξηση της τιμής των διοδίων (25% το χρόνο), με πρόσχημα την έλλειψη πόρων για 140 χιλιόμετρα του οδικού αυτού άξονα

Ενώ η κατασκευή της Εγνατίας Οδού προχωρεί με ρυθμούς πιο χαμηλούς κι από αυτούς της χελώνας, η κυβέρνηση ετοιμάζεται για την επιβολή νέας δραστικής αύξησης στην τιμή των διοδίων, για να μπορέσει να προσελκύσει ιδιώτες εργολάβους να κατασκευάσουν τμήματα συνολικού μήκους 140 χιλιομέτρων του οδικού αυτού άξονα, για τα οποία δεν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση. Δηλαδή, για άλλη μια φορά οι πολίτες θα κληθούν να καλύψουν την τεράστια "μαύρη τρύπα" που υπάρχει στο έργο αυτό, με το γνωστό ήδη "Εγνατιόσημο", το οποίο θα διατεθεί στους ιδιώτες!

Αυτά προκύπτουν από συνέντευξη Τύπου που έδωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο υπουργός, για το έργο έχουν εξασφαλιστεί από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους 430 δισ. δρχ. για το διάστημα 1994 - 2000, από τα οποία, όμως, μέχρι τώρα έχουν απορροφηθεί μόνο τα 42-45 δισ. δρχ. Δηλαδή, η απορροφητικότητα στο έργο μόλις, που φτάνει το 10%. Ετσι, παρά τις χτεσινές διαβεβαιώσεις του υπουργού ότι το 1997 θα απορροφηθούν άλλα 55 δισ. δρχ. και άλλα 120 δισ. το 1998, κρίνεται ως εξαιρετικά αμφίβολο να μη χαθούν τελικά τεράστια κονδύλια από το έργο.

Παρ' όλα αυτά, την ίδια στιγμή η κυβέρνηση προωθεί νέα αύξηση της τιμής των διοδίων, με πρόσχημα την κατασκευή των 140 χιλιομέτρων της Εγνατίας για τα οποία δεν έχουν εξασφαλιστεί πόροι, οι οποίοι υπολογίζονται γύρω στα 250 με 300 δισ. δρχ. Τα χρήματα αυτά αποτελούν το περίφημο "Εγνατιόσημο" το οποίο θα χρησιμοποιηθεί ως δέλεαρ για τους ιδιώτες εργολάβους να κατασκευάσουν, με το ληστρικό σύστημα της συγχρηματοδότησης, τα τμήματα αυτά της Εγνατίας, ενώ επιπρόσθετα η κυβέρνηση αναζητά για τον ίδιο λόγο και νέο δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, επωφελούμενη από το γεγονός ότι πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ενωση απέρριψε τη χρηματοδότηση της "Παραεγνατίας".

Ηδη, με πρόσχημα το "Εγνατιόσημο" επιβλήθηκε πέρσι τον Αύγουστο αύξηση των διοδίων κατά 27% περίπου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πιο πιθανό σενάριο που μελετά τώρα η κυβέρνηση είναι η αύξηση της τιμής των διοδίων κατά 25% το χρόνο για τα 4 επόμενα χρόνια. Με τον τρόπο αυτό υπολογίζεται ότι τα διόδια το 2000 θα έχουν υπερδιπλασιαστεί (των 500 δρχ. θα ξεπεράσουν τις 1.200 δρχ. ).

Ο Κ. Λαλιώτης παραδέχτηκε σε άλλο σημείο ότι οι καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου οφείλονται στις ανεπαρκείς ή και ανύπαρκτες περιβαλλοντικές ή γεωλογικές μελέτες, οι οποίες, όπως υποστήριξε, τώρα έχουν ολοκληρωθεί κατά 85%. Λόγω της ανυπαρξίας των μελετών αυτών για ορισμένα τμήματα του οδικού άξονα (αρχαιολογικός χώρος Δωδώνης, ζώνη της αρκούδας στην Πίνδο, πέρασμα του Νέστου, πηγές Λευκόπετρας Βέροιας κ. ά), χρειάστηκε να γίνει αλλαγή της χάραξης, ύστερα από παρεμβάσεις οικολογικών και άλλων οργανώσεων, ώστε να προστατευτούν αρχαιολογικά μνημεία και τόποι ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.

Ν. Π.

Μετά το "Σπατόσημο" και το "Εγνατιόσημο", τώρα θα έχουμε και το

Μετά το "Σπατόσημο" και το "Εγνατιόσημο", τώρα θα έχουμε και το "Σεισμόσημο" των 10.000 δραχμών το χρόνο για όλους τους ιδιοκτήτες ακινήτων. Προαιρετικά δηλώνει η κυβέρνηση, αλλά πρόκειται για καθαρό εκβιασμό

Πανάκριβα θα πληρώσουν οι οδηγοί την κατασκευή της Εγνατίας...

Πανάκριβα θα πληρώσουν οι οδηγοί, την κατασκευή της Εγνατίας...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ