ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Δεκέμβρη 1996
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Φουρτούνα" στα λιμάνια

"Αμεση λύση" υποχρεώθηκε να υποσχεθεί ο Στ. Σουμάκης. Με επέκταση της απεργίας προειδοποιούν οι συνδικαλιστές

Σε μια δυναμική πορεία και συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προχώρησαν χτες οι υπάλληλοι του λιμανιού Πειραιά, καθώς και αντιπροσωπείες υπαλλήλων από άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, όπου συνεχίστηκε και χτες η απεργία που έχει κηρύξει η ΟΜΥΛΕ. Κάτω από τον πίεση των απεργιακών κινητοποιήσεων, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρος Σουμάκης δεσμεύτηκε ότι "θα δοθεί άμεσα λύση στο θέμα". Οι συνδικαλιστές δήλωσαν ότι η απεργία θα συνεχιστεί και αν δεν ψηφιστεί άμεσα στη Βουλή η τροπολογία για τη χορήγηση του πριμ παραγωγικότητας, θα προχωρήσουν και σε κλείσιμο των επιβατικών λιμανιών.

Αρχικά ο υπουργός προσπάθησε να εμπαίξει τους απεργούς λέγοντάς τους ότι θα δοθεί λύση το Γενάρη! Κάτω όμως από την αγωνιστική πίεση των απεργών, δεσμεύτηκε ότι θα επιδιώξει, στη συνάντηση που θα είχε χτες με τον πρωθυπουργό, να δοθεί άμεση λύση, η οποία - όπως δήλωσε στη συνέχεια κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου - "θα είναι οριστική και αμετάκλητη".

Στο πλευρό των απεργών υπαλλήλων παραβρέθηκαν ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά Γ. Μίχας και ο γενικός γραμματέας Γ. Μανουσογιαννάκης,ο Β. Ξένος μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και η βουλευτής του ΣΥΝ Μ. Αλιφιέρη.

Σε ανακοίνωσή της η ΟΜΥΛΕ τονίζει ότι παρελκυστική πολιτική που ακολούθησε τους προηγούμενους μήνες η κυβέρνηση για το ίδιο θέμα, κοροϊδεύοντας τους εργαζόμενους, έχει την εντύπωση ότι θα αποδώσει πάλι. "Το ΔΣ της ΟΜΥΛΕ κατέστησε σαφές στον υπουργό ότι η απεργία θα συνεχιστεί, έως ότου ψηφιστεί η τροπολογία".

Επεισόδια απειλήθηκαν στη Θεσσαλονίκη

Επεισόδια απειλήθηκαν χτες το πρωί στην κεντρική είσοδο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης όταν απεργοσπάστες, σε συνεργασία με το Λιμεναρχείο, προσπάθησαν να περάσουν φορτηγά και νταλίκες με εμπορεύματα που θα φόρτωνε το πλοίο "Αριάδνη". Οι υπάλληλοι του ΟΛΘ, που συμμετέχουν στην πανελλαδική απεργία της ΟΜΥΛΕ, ειδοποιήθηκαν έγκαιρα από τους εργαζόμενους που ήταν σε επιφυλακή και με ανθρώπινες αλυσίδες δεν επέτρεψαν να περάσει κανένα φορτηγό.

Η κατάσταση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετά από 8 ημέρες απεργίας είναι αρκετά οξυμένη, καθώς υπάρχουν πολλές πιέσεις να "σπάσει" η απεργία με κάθε τρόπο.

Μέχρι χτες στο λιμάνι υπήρχαν 13 πλοία ελλιμενισμένα, 23 στο αγκυροβόλιο ενώ 12 έχουν φύγει. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν πως μέχρι σήμερα έχουν χαθεί 3.000 κοντέινερς, που αντιπροσωπεύουν τεράστια ποσά για τον ΟΛΘ. Αυτό συμβαίνει σε όλα τα λιμάνια, αλλά η κυβέρνηση προτιμά να εμπαίζει τους εργαζόμενους και να θυσιάζει ποσά που πλησιάζουν τα 3,5 δισ. παρά να "υποκύψει" και να ικανοποιήσει το αίτημά μας, τόνισε χτες στο "Ρ" ο πρόεδρος Τεχνικών του ΟΛΘ, Σωτήρης Κόντος.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τους απεργούς επισκέφθηκε χτες το μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ Γιάννης Κατσαρός,ο οποίος κάλεσε τους εργαζόμενους να συνεχίσουν τον αγώνα και να συντονιστούν σε κοινό μέτωπο με όλους τους κλάδους που σήμερα αντιδρούν δυναμικά στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.

Σε νέες περιπέτειες το μετρό

Ζητά άδεια από τη Νομαρχία για 250 εκβιαστικές απολύσεις. Νέο γύρο εκβιασμών, καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι

Σε μια καινούρια περιπέτεια οδηγείται το έργο κατασκευής του μετρό Αθήνας. Η κατασκευάστρια κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό" ξεκίνησε χτες τη διαδικασία για ομαδικές απολύσεις 250 εργαζομένων, ενώ προαναγγέλλει ότι θα υπάρξει και δεύτερο "κύμα" απολύσεων μετά τον Φλεβάρη!Πρόκειται για ένα νέο γύρο εκβιασμών της κοινοπραξίας, που, πατώντας πάνω στην αδιαφορία της κυβέρνησης, απαιτεί - όπως η ίδια ομολογεί - νέα "πανωπροίκια". Καταγγέλλοντας τα "παιχνίδια", που παίζονται σε βάρος τους, αλλά και σε βάρος της ομαλής συνέχισης του έργου, οι εργαζόμενοι προχωρούν σήμερα σε τετράωρες στάσεις εργασίας ανά βάρδια και συγκέντρωση στις 9.30 το πρωί στην πλατεία Κάνιγγος.

Συγκεκριμένα, η κοινοπραξία, με χτεσινή αίτησή της προς τη Νομαρχία Αθηνών και την Επιθεώρηση Εργασίας, ζητά άδεια για ομαδικές απολύσεις 100 εργαζομένων μέσα στο Δεκέμβρη, 80 το Γενάρη και 70 το Φλεβάρη. Κάνει λόγο και για μια νέα κατάσταση απολύσεων, που θα ανακοινώσει για το επόμενο τρίμηνο. Ταυτόχρονα, η κοινοπραξία συνεχίζει τις κυλιόμενες διαθεσιμότητες προσωπικού.

Το πρόβλημα ξεκίνησε τον περασμένο Αύγουστο, όταν σταμάτησαν οι κύριες εργασίες του έργου, με την επίκληση υπαρκτών μεν, άλλα χρόνια συσσωρευμένων τεχνικών προβλημάτων. Εδώ και δυο μήνες διεξάγονται διαπραγματεύσεις μεταξύ κοινοπραξίας και της επιβλέπουσας δημόσιας εταιρίας "Αττικό Μετρό",με τη συμμετοχή του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη,προκειμένου να βρεθούν οι τεχνικές λύσεις στα προβλήματα.

Η στάση ανοχής και, ουσιαστικά, αποδοχής των απαιτήσεων των εργολάβων, που κρατά η κυβέρνηση στις διαπραγματεύσεις, ανοίγουν την όρεξή τους. Οπως οι ίδιοι ομολογούν στο έγγραφό τους, "όσον αφορά τα έργα πολιτικού μηχανικού, το κύριο πρόβλημα που αναμένεται να επιλυθεί είναι τα τεχνικά και οικονομικά θέματα που συνδέονται με τη συνέχιση των εργασιών διάνοιξης σηράγγων με τα μηχανήματα ΤΒΜ".

Να σημειώσουμε ότι μέχρι στιγμής η μόνη τεχνική λύση που έχει δοθεί αφορά τις εργασίες στήριξης εδάφους στην Αγ. Κωνσταντίνου,προκειμένου στη συνέχεια να προχωρήσει ο ένας μετροπόντικας στη διάνοιξη της σήραγγας. Αντίθετα και παρά τις επίσημες δεσμεύσεις Λαλιώτη, εξακολουθούν να είναι σταματημένες οι εργασίες στους σταθμούς Κεραμεικού και Δάφνης,όπως και ο δεύτερος μετροπόντικας στην οδό Ερμού.

Οπως τονίζεται σε ανακοίνωση του Παραρτήματος Εργαζομένων Μετρό του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας,"για μια ακόμα φορά, φαίνεται η αδιαφορία του αρμόδιου υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και συνολικά της κυβέρνησης, που δεν έδειξε την ανάλογη σοβαρότητα στα καυτά προβλήματα που αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο έργο που έχει γίνει ποτέ στην ιστορία της Ελλάδας. Ενα τόσο αναγκαίο έργο, με τεράστιο οικονομικό κόστος, αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και έλλειψη ενδιαφέροντος από τους αρμόδιους. Ακριβώς αυτή την κατάσταση αξιοποιούν και οι κατασκευάστριες εταιρίες και προβάλλουν οικονομικές απαιτήσεις και, όπως φαίνεται, τα καταφέρνουν".

Το Παράρτημα ζητά την άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης για την ανάκληση των διαθεσιμοτήτων και το σταμάτημα των απολύσεων, καθώς και για την ομαλή συνέχιση του έργου, χωρίς πρόσθετο κόστος.

Αντιδρούν στον αφανισμό οι ασυρματιστές

Συγκέντρωση χτες στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Αρνητικός ο Σουμάκης

"Εφοπλιστές, GMDSS θα πνίξουνε ζωές"!Αυτό ήταν το κεντρικό σύνθημα που βροντοφώναξαν οι ασυρματιστές ραδιοτηλεγραφητές του Εμπορικού Ναυτικού χτες στις 11 το πρωί, έξω από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας,προειδοποιώντας ότι η απόφαση της κυβέρνησης να εγκαταστήσει στα πλοία το δορυφορικό σύστημα τηλεπικοινωνίας, είναι επικίνδυνη και τους καταδικάζει σε αφανισμό.

Η κυβέρνηση αποφάσισε με νομοθετικό διάταγμα, το 1998 να πετάξει από τα πλοία τους 2.000 ραδιοτηλεγραφητές και να βάλει "ταφόπλακα" σε ένα επάγγελμα που πάνω από 80 χρόνια εξασφάλιζε την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Αυτό, με την αιτιολογία ότι το νέο τηλεπικοινωνιακό σύστημα GMDSS που πρόκειται να εγκατασταθεί στα πλοία δε χρειάζεται ειδικευμένο χειριστή, όταν ακόμα και οι κατασκευάστριες εταιρίες του συστήματος έχουν εκφράσει επιφυλάξεις για την αξιοπιστία του!

Αντιπροσωπεία των συγκεντρωμένων ασυρματιστών συναντήθηκε με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρο Σουμάκη,ο οποίος αρνήθηκε να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους. Λίγο μετά, σε συνέντευξη στους ναυτιλιακούς συντάκτες, αναφερόμενος συνολικά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία, δήλωσε ότι θα "στηρίξει την πολιτική της κυβέρνησης", ανεξάρτητα αν ο ίδιος έχει επιμέρους διαφωνίες!

Την παραμονή των ασυρματιστών στα πλοία απαιτεί με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού.Ο διωγμός των ασυρματιστών στα πλοία συνδέεται, όπως αναφέρει η ανακοίνωση: "με την προσπάθεια που αναπτύσσουν εφοπλιστές και κυβέρνηση για τον οριστικό αφελληνισμό της ναυτιλίας στο όνομα της "ανταγωνιστικότητας" με τα ανασφάλιστα πλοία". Ανακοίνωση συμπαράστασης εξέδωσε και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",επισημαίνοντας ότι αυτός ο αγώνας αφορά όλους τους ναυτεργάτες, αφού η κατάργηση του ασυρματιστή "θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών που παραμένουν στο πλοίο, δεδομένου ότι το σύστημα αυτό έχει αποδειχθεί ανασφαλές".

Συνεχίζουν την κατάληψη

Σε κατάληψη των γραφείων της ναυτιλιακής εταιρίας Γιουνιμάρ Μαρίταϊμ Σ. Α,έχουν προχωρήσει εδώ και δυο βδομάδες οι απλήρωτοι υπάλληλοι της εταιρίας, ενώ οι εργοδότες έχουν εξαφανιστεί! Πρόκειται για τους εφοπλιστέςΝ. Λεόπουλο και Ι. Γιατζόγλου.

Χτες το πρωί αντιπροσωπεία των υπαλλήλων έκανε για δεύτερη φορά καταγγελία στο υπουργείο Εργασίας και απαίτησε την παρέμβασή του. Οπως ανέφεραν οι εργαζόμενοι, η μόνη επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες γίνεται μέσω του νομικού συμβούλου τους, ο οποίος τους διαβεβαίωσε ότι θα πάρουν τα δεδουλευμένα τους, όταν πουληθεί το καινούριο υπερπολυτελές κτίριο, στο οποίο στεγάζεται εδώ και οκτώ μήνες η εταιρία. Το εξαώροφο κτίριο είναι υποθηκευμένο στην Εγνατία Τράπεζα και η εταιρία φαίνεται σαν ενοικιάστρια των δυο ορόφων (το εν λόγω κτίριο ανήκει σε κάποια εταιρία με την επωνυμία "Κονέστα Τεχνική ΑΕ" της οποίας πρόεδρος είναι ο Ι. Γιαντζόγλου και αντιπρόεδρος ο Ν. Λεόπουλος, δηλαδή οι ίδιοι εργοδότες)!

Ψηφίζουν οι συνταξιούχοι ΙΚΑ Αθήνας

Παρατείνονται σήμερα και αύριο, Παρασκευή, οι αρχαιρεσίες στο Σύνδεσμο Συνταξιούχων - Επιδοματούχων ΙΚΑ Αθήνας.Η ψηφοφορία γίνεται στα γραφεία του Εργατικού Κέντρου Αθήνας (Γ Σεπτεμβρίου και Μάρνη).

Εξω από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας βρέθηκαν χτες, την ίδια ώρα, οι απεργοί των λιμανιών και οι ασυρματιστές



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ