Πέμπτη 5 Δεκέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σε νέες περιπέτειες το μετρό

Ζητά άδεια από τη Νομαρχία για 250 εκβιαστικές απολύσεις. Νέο γύρο εκβιασμών, καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι

Σε μια καινούρια περιπέτεια οδηγείται το έργο κατασκευής του μετρό Αθήνας. Η κατασκευάστρια κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό" ξεκίνησε χτες τη διαδικασία για ομαδικές απολύσεις 250 εργαζομένων, ενώ προαναγγέλλει ότι θα υπάρξει και δεύτερο "κύμα" απολύσεων μετά τον Φλεβάρη!Πρόκειται για ένα νέο γύρο εκβιασμών της κοινοπραξίας, που, πατώντας πάνω στην αδιαφορία της κυβέρνησης, απαιτεί - όπως η ίδια ομολογεί - νέα "πανωπροίκια". Καταγγέλλοντας τα "παιχνίδια", που παίζονται σε βάρος τους, αλλά και σε βάρος της ομαλής συνέχισης του έργου, οι εργαζόμενοι προχωρούν σήμερα σε τετράωρες στάσεις εργασίας ανά βάρδια και συγκέντρωση στις 9.30 το πρωί στην πλατεία Κάνιγγος.

Συγκεκριμένα, η κοινοπραξία, με χτεσινή αίτησή της προς τη Νομαρχία Αθηνών και την Επιθεώρηση Εργασίας, ζητά άδεια για ομαδικές απολύσεις 100 εργαζομένων μέσα στο Δεκέμβρη, 80 το Γενάρη και 70 το Φλεβάρη. Κάνει λόγο και για μια νέα κατάσταση απολύσεων, που θα ανακοινώσει για το επόμενο τρίμηνο. Ταυτόχρονα, η κοινοπραξία συνεχίζει τις κυλιόμενες διαθεσιμότητες προσωπικού.

Το πρόβλημα ξεκίνησε τον περασμένο Αύγουστο, όταν σταμάτησαν οι κύριες εργασίες του έργου, με την επίκληση υπαρκτών μεν, άλλα χρόνια συσσωρευμένων τεχνικών προβλημάτων. Εδώ και δυο μήνες διεξάγονται διαπραγματεύσεις μεταξύ κοινοπραξίας και της επιβλέπουσας δημόσιας εταιρίας "Αττικό Μετρό",με τη συμμετοχή του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη,προκειμένου να βρεθούν οι τεχνικές λύσεις στα προβλήματα.

Η στάση ανοχής και, ουσιαστικά, αποδοχής των απαιτήσεων των εργολάβων, που κρατά η κυβέρνηση στις διαπραγματεύσεις, ανοίγουν την όρεξή τους. Οπως οι ίδιοι ομολογούν στο έγγραφό τους, "όσον αφορά τα έργα πολιτικού μηχανικού, το κύριο πρόβλημα που αναμένεται να επιλυθεί είναι τα τεχνικά και οικονομικά θέματα που συνδέονται με τη συνέχιση των εργασιών διάνοιξης σηράγγων με τα μηχανήματα ΤΒΜ".

Να σημειώσουμε ότι μέχρι στιγμής η μόνη τεχνική λύση που έχει δοθεί αφορά τις εργασίες στήριξης εδάφους στην Αγ. Κωνσταντίνου,προκειμένου στη συνέχεια να προχωρήσει ο ένας μετροπόντικας στη διάνοιξη της σήραγγας. Αντίθετα και παρά τις επίσημες δεσμεύσεις Λαλιώτη, εξακολουθούν να είναι σταματημένες οι εργασίες στους σταθμούς Κεραμεικού και Δάφνης,όπως και ο δεύτερος μετροπόντικας στην οδό Ερμού.

Οπως τονίζεται σε ανακοίνωση του Παραρτήματος Εργαζομένων Μετρό του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας,"για μια ακόμα φορά, φαίνεται η αδιαφορία του αρμόδιου υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και συνολικά της κυβέρνησης, που δεν έδειξε την ανάλογη σοβαρότητα στα καυτά προβλήματα που αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο έργο που έχει γίνει ποτέ στην ιστορία της Ελλάδας. Ενα τόσο αναγκαίο έργο, με τεράστιο οικονομικό κόστος, αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και έλλειψη ενδιαφέροντος από τους αρμόδιους. Ακριβώς αυτή την κατάσταση αξιοποιούν και οι κατασκευάστριες εταιρίες και προβάλλουν οικονομικές απαιτήσεις και, όπως φαίνεται, τα καταφέρνουν".

Το Παράρτημα ζητά την άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης για την ανάκληση των διαθεσιμοτήτων και το σταμάτημα των απολύσεων, καθώς και για την ομαλή συνέχιση του έργου, χωρίς πρόσθετο κόστος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ