ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Μάρτη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η φυματίωση απειλεί τα παιδιά

Πρέπει να διατεθούν 500.000 δολάρια το χρόνο για την αναχαίτισή της, επισημαίνει η ΠΟΥ

Πολλά είναι τα κρούσματα φυματίωσης ανάμεσα στα Ελληνόπουλα, αλλά ευτυχώς δεν υπήρξε κανένα θανατηφόρο.

Σύμφωνα με στοιχεία του Πρότυπου Ιατρείου Καταγραφής και Αντιμετώπισης της Παιδικής Φυματίωσης που εδρεύει στο Νοσοκομείο "Αγλαϊα Κυριακού", 870 παιδιά προσβλήθηκαν από φυματίωση την περίοδο 1982 - 1995. Απ' αυτά 550 παιδιά ήταν κάτω των πέντε ετών και 320 κάτω των τριών ετών. Τα παιδιά μολύνονται απ' τους μεγάλους.

Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ), όπως αναφέρει το Πρότυπο Ιατρείο, σε ολόκληρο τον κόσμο πέθαναν από φυματίωση 450.000 παιδιά το 1994 και 535.000 το 1995. Αν δε ληφθούν άμεσα μέτρα, το 2000 θα πεθάνουν 630.000 παιδιά σε όλο τον κόσμο.

Χτες η ΠΟΥ ανακοίνωσε ότι θα πρέπει να δαπανηθούν πεντακόσια εκατομμύρια δολάρια απ' τις κυβερνήσεις και τις φαρμακοβιομηχανίες για να αναχαιτίσουν την αναβίωση της φυματίωσης, η οποία παρουσιάζει έξαρση. Η οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών προειδοποίησε πως, αν δεν ακολουθηθούν οι υποδείξεις της ΠΟΥ, αναμένεται την επόμενη δεκαετία η φυματίωση να προκαλέσει το θάνατο σε 30 εκατομ. ανθρώπους.

Σε έκθεσή της η ΠΟΥ υπογραμμίζει ότι τρία εκατομ. άνθρωποι πέθαναν από τη νόσο το 1995, δηλαδή, περισσότεροι από τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν οι επιδημίες ήταν σε έξαρση και δεν υπήρχαν τα σύγχρονα αντιβιοτικά. Ειδικοί ανακοίνωσαν ότι η αύξηση των τύπων φυματίωσης, που είναι ανθεκτικοί στα αντιβιοτικά, δείχνει πως η νόσος ξεφεύγει από τα παραδοσιακά "προπύργιά" της, την Αφρική και την Ασία, και απειλεί τον ανεπτυγμένο κόσμο. Τονίζουν, πως αυτοί οι ανθεκτικοί τύποι εμφανίστηκαν επειδή πολλοί ασθενείς και οι γιατροί τους δεν ολοκλήρωναν τις θεραπείες. Πολλοί ασθενείς, όταν αισθάνονται καλύτερα, υποθέτουν ότι έχουν θεραπευτεί και σταματούν τη φαρμακευτική αγωγή τους. Ετσι, επιτρέπεται σε ορισμένα βακτηρίδια να επιζήσουν και να αναπτύξουν ανοσία στα φάρμακα.

Η ιατρική μέθοδος που ονομάζεται "Αμεσα Παρακολουθούμενη Θεραπεία" είναι η μόνη ουσιαστική μέθοδος για την αναχαίτιση της διάδοσης τωνανθεκτικών τύπων φυματίωσης. Τα τρία βήματα της μεθόδου είναι: Η εξασφάλιση επαρκών αποθεμάτων φαρμάκων για τη θεραπεία της φυματίωσης σε όλο τον κόσμο. Η εποπτεία ασθενών ώστε να εξασφαλίζεται ότι ακολουθούν μέχρι το τέλος τη φαρμακευτική αγωγή τους. Ο αυστηρός έλεγχος για ενδείξεις επιμονής της νόσου στη διάρκεια της θεραπείας.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ
Στο στόχαστρο οι εργαζόμενοι

Τι προβλέπει μελέτη για την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων

Σαρωτικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στην "Ολυμπιακή Αεροπλοϊα", αλλά και μείωση του προσωπικού, προβλέπει μεταξύ των άλλων, αποσπασματική μελέτη που ετοίμασε η ιδιωτική εταιρία ORCO, κατά παραγγελία της διοίκησης της "Αεροπλοϊας".

Είναι η δεύτερη μελέτη της ίδιας εταιρίας σε διάστημα μόλις δύο χρόνων. Η πρώτη παραδόθηκε στις αρχές του 1994 και κόστισε οκτώ εκατομμύρια δραχμές, ενώ το κόστος της δεύτερης - στην ουσία συμπληρωματικής - που παραδόθηκε πρόσφατα, υπολογίζεται σε 27 εκατ. δραχμές!

Στην περιληπτική έκθεση της μελέτης, που αποτελείται από 27 σελίδες, όσον αφορά το προσωπικό, προβλέπεται ανάμεσα στα άλλα:

  • Καθιέρωση απασχόλησης σε πολλές και διαφορετικές εργασίες, καθώς και συνεχής αξιολόγηση της αποδοτικότητας του προσωπικού, ανάλογα με την οποία θα επιβάλλονται κυρώσεις ή θα υπάρχουν ανταμοιβές!
  • Μείωση του προσωπικού κατά 200 άτομα και η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, καθώς και άλλων κατακτήσεων των εργαζομένων, για λόγους... ευελιξίας!
  • Καθιέρωση εποχικού ιπτάμενου προσωπικού και η οργανική υπαγωγή του κλάδου των αεροσυνοδών - φροντιστών στον εμπορικό τομέα.

Οι εργαζόμενοι στην "Ολυμπιακή Αεροπορία" θεωρούν ότι τα σχέδια αυτά "χαντακώνουν" την εταιρία και καταγγέλλουν ότι ενώ η διοίκηση τούς αγνόησε επί ένα χρόνο, τώρα τους ζητά να υποβάλουν τις προτάσεις τους "σ' ένα κατασκευασμένο σενάριο", μέσα σε τρεις μέρες!

Με χτεσινή τους ανακοίνωση τα Σωματεία του χώρου (ΕΕΧΑ, ΕΣΟΑ και ΣΤΟΑ) επισημαίνουν ότι η μελέτη της ORCO δεν περιέχει λέξη για τον εθνικό και κοινωνικό ρόλο της "Αεροπλοϊας", ούτε βάζει τις βάσεις για μια αναπτυξιακή πολιτική. Αντίθετα, οδηγεί αντικειμενικά σε συρρίκνωση του έργου της, το οποίο, μάλιστα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, είναι μόλις το 13% της κίνησης από και προς την Ελλάδα.

Ο Κ. Πολύδερας,μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων στην "Αεροπλοϊα" (ΣΕΣΟΑ), δήλωσε στο "Ρ" ότι η μελέτη αυτή, εφόσον εφαρμοστεί, θα είναι δώρο "εξ ουρανού" για τις ελληνικές και ξένες ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες, ενώ παράλληλα πλήττει την ασφάλεια των πτήσεων της εταιρίας, με την καθιέρωση εποχικών πιλότων και την υπαγωγή του ιπτάμενου προσωπικού στον εμπορικό τομέα. Οσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις, ούτε λίγο ούτε πολύ, η ORCO υποδεικνύει την κατάργηση των ΣΣΕ, βασικών νόμων της ελληνικής εργατικής νομοθεσίας, του ευρωπαϊκού δικαίου και των διεθνών συμβάσεων περί αεροναυτιλίας. Οι εργαζόμενοι απορρίπτουν όλες αυτές τις μεθοδεύσεις, ζητούν απευθείας διάλογο με τη διοίκηση και σε αντίθετη περίπτωση θα προχωρήσουν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

ΓΣΕΒΕΕ
Αυξήσεις κατά 10% στις συντάξεις

Υπόμνημα της Συνομοσπονδίας στον υπουργό Εργασίας

Την πρότασή της για άμεση αύξηση των συντάξεων του ΤΕΒΕ κατά 10% επανέφερε χτες η ΓΣΕΒΕΕ, με υπόμνημά της προς τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Ε. Γιαννόπουλο.

Η πλειοψηφία της διοίκησης του ΤΕΒΕ έχει αποφασίσει για αυξήσεις 3,5+3,5% στις συντάξεις για το 1990. Για την πλειοψηφία των συνταξιούχων οι συντάξεις εξακολουθούν να είναι συντάξεις πείνας και απαράδεκτες για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την κοινωνία μας, αναφέρει η Συνομοσπονδία και υπογραμμίζει: "Η ΓΣΕΒΕΕ με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου απαίτησε και απαιτεί την άμεση αύξηση των συντάξεων κατά 10% για να καλυφθεί μέρος των απωλειών από τα προηγούμενα χρόνια και τη σταδιακή επανασύνδεση των συντάξεων με το 80% του βασικού μισθού".

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, υπογραμμίζει σε άλλο σημείο, περνούν μια οξύτατη κρίση τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας των πολιτικών που ασκούνται σε βάρος τους. Ετσι χιλιάδες επαγγελματίες βιοτέχνες και έμποροι βρίσκονται πλέον σε πλήρη αδυναμία να ανταποκριθούν στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις στα ασφαλιστικά ταμεία. Η ΓΣΕΒΕΕ ζητά να σταματήσουν τα υπερβολικά πρόστιμα για τις καθυστερήσεις, να κεφαλαιοποιηθούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη και να καταβληθούν σε 48 μηνιαίες δόσεις με προκαταβολή του 20% των βεβαιωθέντων χρεών.

Η πορεία προς μία συνένωση των Ταμείων των ΕΒΕ, επισημαίνει η ΓΣΕΒΕΕ, επιβάλλει τη σταδιακή εξομοίωση των παροχών προς τα πάνω με ισχυρή συμμετοχή του κράτους. Συνεπώς, υπογραμμίζει, οι κρατικές ενισχύσεις δεν μπορούν να έχουν πτωτική τάση. Η ΓΣΕΒΕΕ ζητά να θεσμοθετηθεί και στο Ταμείο Ασφάλισης Εμπόρων η διαδικασία εκλογής αιρετής διοίκησης.

Ακόμα η ΓΣΕΒΕΕ ζητά από την κυβέρνηση να εγκρίνει την πρόσληψη επιπλέον 380 γιατρών, όπως ζήτησε η διοίκηση του ΤΕΒΕ, για την κάλυψη των αναγκών των ασφαλισμένων.

Τέλος, η ΓΣΕΒΕΕ ζητά τη λήψη άμεσων μέτρων για την επισημοποίηση της "μαύρης" εργασίας, για να σταματήσει η εισφοροδιαφυγή και να εξαλειφθούν τριτοκοσμικά φαινόμενα στην αγορά εργασίας.

Πρόστιμα - "φωτιά" στους παραβάτες οδηγούς

Αυξήσεις πάνω από 50% στα πρόστιμα για παραβάσεις των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), επέβαλε στα ...κρυφά η κυβέρνηση, ενώ ετοιμάζεται να εξαπολύσει νέα εισπρακτική επίθεση στους οδηγούς. Τα νέα πρόστιμα - "φωτιά" θα ισχύουν από τις 25 Μάρτη, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση για την επικείμενη αναπροσαρμογή. Πάντως, η απόφαση αυτή, που υπογράφεται από τον αρμόδιο υφυπουργό Μεταφορών Γ. Δασκαλάκη, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την περασμένη Πέμπτη, 14 Μάρτη (ΦΕΚ, τεύχος Β, αριθμός 162). Στη συγκεκριμένη απόφαση προβλέπεται επίσης ότι τα πρόστιμα στο εξής θα αναπροσαρμόζονται κάθε τέσσερα χρόνια και θα αυξάνονται σύμφωνα με τις ετήσιες βασικές τιμές ημερομισθίων.

Τα νέα πρόστιμα του ΚΟΚ αφορούν 109 περιπτώσεις παραβίασης των διατάξεων, και είναι χαρακτηριστικό ότι η προηγούμενη αναπροσαρμογή τους έγινε το Γενάρη του 1993. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τα νέα αυξημένα πρόστιμα για κάποιες περιπτώσεις, όπως:

  • Παράβαση υποδείξεων και σημάτων τροχονόμων. Από 15.000 που ίσχυε έως τώρα, οι οδηγοί θα πληρώνουν 23.000 δραχμές.
  • Η παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη τιμωρείται με 74.000, από 50.000 δραχμές που ίσχυε έως σήμερα.
  • Η παραβίαση διαγραμμίσεων οδών θα πληρώνεται με 30.000, από 20.000 δραχμές.
  • Η υπερβολική εκπομπή ρύπων και θορύβων, από 50.000 δραχμές, έφτασε στις 74.000.
  • Το αντικανονικό προσπέρασμα έφτασε τις 23.000 από 15.000, ενώ η υπέρβαση του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από 20 χιλιόμετρα θα τιμωρείται με 30.000 από 20.000 δραχμές.
  • Η Παραβίαση σημάτων αλλαγών πορείας και κατεύθυνσης, από 10.000 δραχμές, έφτασε τις 15.000, ενώ η παραβίαση των διατάξεων περί ισόπεδων διαβάσεων από 50.000 έφτασε τις 74.000 δραχμές.

Επίσης αυξημένα είναι τα πρόστιμα για τα υπερφορτωμένα οχήματα - με υπέρβαση 10% του μέγιστου επιτρεπόμενου ορίου - τα οποία θα πληρώνουν 74.000 από 50.000 δραχμές. Η παράνομη στάση και στάθμευση από 10.000 θα πληρώνεται με 15.000 δραχμές και η παραβίαση κανόνων παραχώρησης προτεραιότητας από 20.000 έφτασε τις 30.000. Τέλος, οι οδηγοί που δε θα έχουν μαζί τους τα απαραίτητα έγγραφα (π.χ. δίπλωμα) θα παίρνουν πρόστιμο 15.000 δραχμές από 10.000 που ίσχυε μέχρι πρόσφατα, ενώ αν δεν ισχύει η άδεια οδήγησης θα πληρώνουν 37.000 από 25.000 δραχμές.

Εμπρησμοί οχημάτων

Χτες τα ξημερώματα (00.48) άγνωστοι έβαλαν φωτιά στο ΙΧ της δημοσιογράφου Γιαννούλας Παπανικολάου στη συμβολή των οδών Ειρήνης και Αμαρυλλίδας στην Αγ. Παρασκευή. Στις 2.27 άγνωστοι δράστες περιέλουσαν με βενζίνη τα μπροστινά λάστιχα φορτηγού του Δήμου Ν. Ψυχικού. Η φωτιά προκάλεσε ελαφρές υλικές ζημιές. Επίσης, στις 4.00 το πρωί, εκδηλώθηκε πυρκαγιά από άγνωστη αιτία στο φορτηγάκι του οικοδόμου Νικολάου Ζέρβα, στην οδό Σαρανταπόρου στο Περιστέρι. Το όχημα που ήταν φορτωμένο με ξυλεία καταστράφηκε.

Λεζάντα 1ου σελ. 20

Οι κρατικές ενισχύσεις των Ταμείων δεν μπορεί να έχουν πτωτική τάση, τονίζει η ΓΣΕΒΕΕ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ