ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 28 Μάη 1996
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Πανναυτεργατική συγκέντρωση

Οι εν ενεργεία και συνταξιούχοι ναυτεργάτες κλιμακώνουν τον αγώνα τους για την υπεράσπιση του καμποτάζ, το δικαίωμα στη δουλιά, ικανοποιητικές Συλλογικές Συμβάσεις, ανθρώπινες συντάξεις

Οι ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, υπερασπιζόμενοι τη διατήρηση του καμποτάζ, την εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και το δικαίωμα στην απασχόληση, διοργανώνουν πανναυτεργατική συγκέντρωση την Πέμπτη 30 του μήνα, στις 10 το πρωί, στην Ακτή Μιαούλη.Η κινητοποίηση αυτή είναι συνέχεια αυτής του περασμένου Σαββάτου, οπότε οι ναυτεργάτες ματαίωσαν για δεύτερη φορά τον κατάπλου στο λιμάνι του Πειραιά του κρουαζιερόπλοιου "Μάρκο Πόλο",υπερασπιζόμενοι έτσι το καμποτάζ. Αυτό, παρά την απόφαση του Τμήματος Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που επέτρεψε τον κατάπλου, την αποβίβαση και επιβίβαση τουριστών στον Πειραιά από το "Μάρκο Πόλο",αναστέλλοντας την απαγορευτική απόφαση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά μέχρι τις 11 Ιούνη,οπότε και θα εκδικαστεί εκ νέου και επί της ουσίας η υπόθεση. Η απόφαση του ΣτΕ διευκόλυνε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και την κυβέρνηση να δώσει άδεια, για δεύτερη φορά, να δέσει "πειρατικά" το "Μάρκο Πόλο" στο λιμάνι του Ναυπλίου!

Με ανακοίνωσή της η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας καταγγέλλει την ενέργεια του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, γιατί επέτρεψε - για μια ακόμη φορά - να καταστρατηγηθεί η ελληνική νομοθεσία για το καμποτάζ.

Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν, εξάλλου, οι Ενώσεις που οργανώνουν την κινητοποίηση της Πέμπτης, δηλαδή: η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών ΕΝ,η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ ("Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"), η Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών,οι Ενώσεις των συνταξιούχων ναυτεργατών καθώς και των συνταξιούχων του ΙΚΑ και του ΤΕΒΕ Πειραιά.Η σημερινή κατάσταση - τονίζουν οι πιο πάνω Ενώσεις - μπορεί να αλλάξει με τις προσπάθειες και τους αγώνες των εργαζομένων. Η πολιτική της κυβέρνησης, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων - σημειώνεται - υπηρετεί τα εφοπλιστικά συμφέροντα και οξύνει τα προβλήματα των ναυτεργατών. Οι ναυτεργάτες εν ενεργεία και συνταξιούχοι αγωνίζονται για να απορροφηθούν άμεσα οι άνεργοι, να χτυπηθεί η μεσιτεία, να αναδιοργανωθεί ριζικά το ΓΕΝΕ, να καταργηθούν οι αποφάσεις που μείωσαν τις οργανικές συνθέσεις, να σταματήσει ο αφελληνισμός της ναυτιλίας, να καταργηθούν οι εγκριτικές πράξεις νηολόγησης.

"Με τους αγώνες τους - συνεχίζουν - οι ναυτεργάτες υπερασπίζονται τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα και απαιτούν να πληρώσουν για το ΝΑΤ οι πραγματικοί υπεύθυνοι, το κράτος και οι εφοπλιστές. Απαιτούν επίσης να παραγραφούν τα χρέη του ΝΑΤ, να αυξηθεί η εφοπλιστική εισφορά, στα πλαίσια τριμερούς εισφοράς από εργοδότες - κράτος - ναυτεργάτες, να δοθούν τα αναγκαία κονδύλια και να αναβαθμιστεί η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, να αυξηθούν οι συντάξεις σύμφωνα με τις αυξήσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας ποντοπόρων πλοίων, να προσαρμοστούν στο 80% του εν ενεργεία μισθού. Απαιτούν την υπογραφή ικανοποιητικών συλλογικών συμβάσεων".

Οι Ενώσεις καλούν, τέλος, όλους τους ναυτεργάτες να πάρουν μέρος μαζικά στην πανναυτεργατική κινητοποίηση καταγγέλλοντας την πολιτική του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της κυβέρνησης και οργανώνοντας ακόμα καλύτερα τον αγώνα τους.

Αναγκαία η μείωση του χρόνου εργασίας

Η μείωση του χρόνου εργασίας σε ορισμένους κλάδους στη Γερμανία γλίτωσε 1,5 εκατ. εργαζόμενους από την ανεργία, σύμφωνα με τοποθέτηση συνδικαλιστή της IGM, σε συζήτηση στη ΓΣΕΕ

Την επισήμανση ότι η μείωση του ωραρίου εργασίας σε ορισμένους κλάδους στη Γερμανία γλίτωσε από την ανεργία 1,5 εκατ. εργαζόμενους, έκανε ο Βάλτερ Ρίστερ,αντιπρόεδρος της IGM, της Γερμανικής Ομοσπονδίας Εργατών Μετάλλου,μιλώντας σε συζήτηση που οργάνωσε η ΓΣΕΕ το περασμένο Σάββατο στην έδρα της, με θέμα "Διατήρηση του κράτους πρόνοιας, μείωση του χρόνου εργασίας και οι επιπτώσεις στην απασχόληση".

Αντίθετα, ο υπουργός Εργασίας Ε. Γιαννόπουλος,που συμμετείχε στη συζήτηση, στάθηκε αρνητικά απέναντι στο αίτημα για γενική μείωση του χρόνου εργασίας στη χώρα μας, συνδέοντας την όποια εφαρμογή της με την ταυτόχρονη ισχύ της σε όλα τα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης... Το πολύ πολύ σημείωσε ότι κάποια μείωση του χρόνου εργασίας μπορεί να γίνει σε ορισμένες ΔΕΚΟ...

Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων που γίνονται αυτή την περίοδο στη Γερμανία, οι οποίοι αντιδρούν στη συρρίκνωση του "κράτους πρόνοιας" και στα μέτρα - φωτιά που προωθεί ο Χ. Κολ,ο Γερμανός συνδικαλιστής είπε ότι η κατάσταση είναι ιδιαίτερα οξυμένη. Τόνισε επίσης: "Εχουμε κοινωνικές εντάσεις, που ενδεχομένως θα μας οδηγήσουν σε μια άλλη φάση αντιπαράθεσης. Μιας αντιπαράθεσης, που δεν την έχουμε γνωρίσει ακόμα στη Γερμανία".

Ειδικότερα για τη μείωση του χρόνου εργασίας, ανέφερε ότι το αίτημα πρωτοδιατυπώθηκε το 1978, ενώ το 1983, που διεκδικήθηκε ακόμα πιο έντονα το αίτημα για 35ωρο χωρίς μείωση αποδοχών,χαρακτηρίστηκε "ανόητο" από τους βιομηχάνους και τη γερμανική κυβέρνηση. Ο αντιπρόεδρος της IGM υπογράμμισε ότι "είμαστε υπέρμαχοι της μείωσης του ωραρίου εργασίας και χωρίς αυτή τη μείωση, θα είχαμε 1,5 εκατ. περισσότερους άνεργους στη Γερμανία σήμερα". Σχετικά με τα επιχειρήματα ενάντια στο 35ωρο, ο Γερμανός συνδικαλιστής τόνισε ότι "σε κάθε συζήτηση, σε κάθε διαπραγμάτευση, η αντίθετη πλευρά μιλάει για τις αποδοχές".

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Χρ. Πρωτόπαππας αναφέρθηκε ανάμεσα στα άλλα και στην πανευρωπαϊκή διάσταση των προσπαθειών για τη μείωση του χρόνου εργασίας, προσπάθεια που - όπως είπε - πρέπει να συνοδευτεί από την έκφραση αλληλεγγύης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

ΒΑΜΒΑΚΟΥΡΓΙΑ ΒΟΛΟΥ
Σε εκκαθάριση και πλειστηριασμό!

Υποθηκευμένες ακόμα και οι αποζημιώσεις των εργαζομένων

Σε εκκαθάριση και πλειστηριασμό οδηγείται η "Βαμβακουργία Βόλου"!Με κοινή τους αίτηση, που - σύμφωνα με πληροφορίες - κατατέθηκε χτες στο Εφετείο Λάρισας, οι πιστώτριες τράπεζες ζητούν την ένταξη της επιχείρησης στο καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης του Ν. 2000/91. Την ίδια στιγμή οι 550 εργαζόμενοι και τα δικαιώματά τους βρίσκονται στην κυριολεξία στον "αέρα". Χρησιμοποιώντας ως εκβιαστικό μέσο τους εργαζόμενους, ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης, Κ. Μπακάλης,είχε επιτύχει να παίρνει τα τελευταία χρόνια συνεχείς δανειοδοτήσεις από τις κρατικές τράπεζες. Χρήματα που "λάδωναν" μόνο τις τσέπες του, όχι όμως και τις μηχανές του εργοστασίου, που σιώπησαν οριστικά πριν λίγο καιρό. Για παράδειγμα πέρσι είχε δανειοδοτηθεί εκ νέου με 1,4 δισ. δραχμές, ενώ ταυτόχρονα το προσωπικό είχε μειωθεί από 700 άτομα στα 550. Το εργοστάσιο λειτούργησε υποτυπωδώς, για να περιέλθει σε νέο οικονομικό αδιέξοδο στις αρχές του χρόνου, οπότε δανειοδοτήθηκε και πάλι με 102 εκατ. δραχμές.

Τελικά "θύματα" της προνομιακής μεταχείρισης της εργοδοσίας αναδεικνύονται οι εργαζόμενοι. Με τροπολογία, που προώθησε η κυβέρνηση και ψηφίστηκε απ' τη Βουλή τον Απρίλη, επιτράπηκε η νέα δανειοδότηση της επιχείρησης, προκειμένου να πάρουν οι εργαζόμενοι μέρος των δεδουλευμένων τους. Ωστόσο, ταυτόχρονα "υποθηκεύτηκαν" οι συνολικές διεκδικήσεις τους (αποζημιώσεις, δεδουλευμένα και άλλες απολαβές). Ετσι - με βάση την τροπολογία - οι κρατικές τράπεζες, σε περίπτωση πλειστηριασμού ή πτώχευσης, αποκτούν κατ' εξαίρεση προτεραιότητα πληρωμής, πριν δηλαδή απ' τους εργαζόμενους!

Στην προώθηση της διαδικασίας της εκκαθάρισης, προκειμένου να ξεπουληθεί, σημαντικό ρόλο έπαιξε το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από γνωστό κλωστοβιομήχανο. Πρόκειται - σύμφωνα με πληροφορίες - για επιχειρηματία που μόλις τα τελευταία χρόνια έχει δραστηριοποιηθεί στον κλάδο και στον οποίο έχουν δοθεί επίσης χαριστικά δυο επιχειρήσεις που λειτουργούσαν υπό τον Οργανισμό Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων.

Αποκλεισμός του λιμανιού την Πέμπτη

Οι εργαζόμενοι της Ζώνης, ο Δήμος Περάματος, οι μικρομεσαίοι και οι μαζικοί φορείς της περιοχής κλιμακώνουν τον αγώνα τους ενάντια στην ανεργία και στην καταστροφή της Ζώνης. Σε συσπείρωση και μαζική παρουσία καλούν τα σωματεία

Κλιμακώνοντας με ακόμα πιο αποφασιστικό τρόπο τον αγώνα τους, οι εργαζόμενοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, ο Δήμος Περάματος, οι επαγγελματοβιοτέχνες και οι μαζικοί φορείς της πόλης οργανώνουν την Πέμπτη 30 του μήνα, το απόγευμα, διαδήλωση - αποκλεισμό του λιμανιού του Πειραιά,προκειμένου να πιέσουν την κυβέρνηση να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει από το Νοέμβρη του 1995. Ολοι οι εργαζόμενοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης καλούνται σήμερα από τις διοικήσεις των σωματείων τους σε συνέλευση στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά, στις 6.30 το απόγευμα,για να ενημερωθούν και να πάρουν τα καλύτερα οργανωτικά μέτρα για την επιτυχία της κινητοποίησης της Πέμπτης.

Σε κοινή τους ανακοίνωση τα οχτώ σωματεία της Ζώνης, σχολιάζοντας την κυβερνητική τακτική, σημειώνουν: "Είναι φανερό ότι δεν υπάρχει η πολιτική βούληση να παρέμβει η κυβέρνηση με συγκεκριμένο τρόπο και να στηρίξει τη Ζώνη". Αναφέρονται, επίσης, στις κατά καιρούς "δεσμεύσεις", που ουδέποτε υλοποιούνται ή αναιρούνται.

Στη σημερινή συνέλευση θα καταγραφούν οι "παρουσίες", όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, και ανάλογα θα κριθούν όλοι για το τι λένε και το τι κάνουν. "Σήμερα - επισημαίνεται - που ο αγώνας βρίσκεται στην πιο κρίσιμη στιγμή, σήμερα που η κυβέρνηση μέσω των αρμοδίων υπουργών δεσμεύτηκε να συζητήσει με τα σωματεία και τους άλλους φορείς τα συγκεκριμένα κοινά μας αιτήματα για τη σωτηρία της Ζώνης, την κάλυψη των ανέργων και τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, είναι πολυτέλεια κάποιοι να συνεχίζουν πεισματικά τις μικροπαραταξιακές λογικές".

Από την κινητοποίηση των ναυτεργατών το Σάββατο. Στο πλευρό τους ο βουλευτής του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ