ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Ιούνη 1996
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Ο καθένας και τα σκουπίδια του!

Τους ασκούς του Αιόλου άνοιξε η επιλογή του ΥΠΕΧΩΔΕ

Τους "ασκούς του Αιόλου" άνοιξε τελικά η απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ να δεχτεί τη λογική ότι η κάθε νομαρχία θα διαχειρίζεται εντός των ορίων της μόνο τα απορρίμματα της περιοχής της. Χτες ο Νομάρχης Δυτικής Αττικής Περικλής Παπαπέτρου, με δήλωσή του ανακοίνωσε ότι δε θα δεχτεί στην περιοχή του, άλλα εκτός από τα "οικιακά" απορρίμματα της περιοχής, εάν το ίδιο γίνει και στην Ανατολική Αττική.

Ο νομάρχης αναφέρει, βεβαίως, ότι η νομαρχία δε δέχεται άλλο τρόπο διαχείρισης απορριμμάτων εκτός από αυτόν που προβλέπει το πρόγραμμα του ΕΣΔΚΝΑ, αλλά ταυτόχρονα δηλώνει ότι εάν η Ανατολική Αττική αναλάβει μόνη της τη διαχείριση των "οικιακών" της απορριμμάτων, τότε οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να βρουν άλλους χώρους και όχι τα Ανω Λιόσια για τη διαχείριση των απορριμμάτων των βιομηχανικών και άλλων δραστηριοτήτων της Αττικής. Ο νομάρχης δηλώνει επίσης ότι η Δυτική Αττική δεν μπορεί να δέχεται άλλο τα απορρίμματα όλου του Λεκανοπεδίου, εκτός από το 1/3 που της αναλογεί και καλεί τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, να αναλάβει τις ευθύνες του.

Αύριο το βράδυ θα γίνει έκτακτη συνεδρίαση του ΝΣ Δυτικής Αττικής, για να συζητήσει το πρόβλημα. Η πρόταση που θα καταθέσει στο ΝΣ ο νομάρχης και θα ζητήσει την ομόφωνη υποστήριξη του Σώματος είναι να αποφασιστεί η διεκδίκηση της εφαρμογής του αρχικού προγράμματος του ΕΣΔΚΝΑ για τη διαχείριση των απορριμμάτων στη Δυτική Αττική, αλλιώς σε περίπτωση ανατροπής του η νομαρχία να αποφασίσει να δέχεται μόνο τα δικά της "οικιακά" απορρίμματα, χωρίς βέβαια να αναφέρει τον τρόπο διαχείρισης.

Ο επικεφαλής της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" (ΝΑΣ) στη Δυτική Αττική και νομαρχιακός σύμβουλος Αντώνης Χοροζάνης, με δήλωσή του στο "Ρ" υπενθύμισε ότι οι κάτοικοι των Ανω Λιοσίων πριν από ένα χρόνο διαμαρτύρονταν για την αναλγησία της κυβέρνησης, η οποία δεν έπαιρνε την πολιτική απόφαση να χωροθετήσει τις άλλες δύο χωματερές. "Ο συνδυασμός μας, συνέχισε, εκείνη την εποχή, αλλά και σήμερα, έχει μία και σταθερή θέση "όχι άλλη υποβάθμιση στη Δυτική Αττική"". "Οι πρώτες μελέτες του ΕΣΔΚΝΑ, συμπλήρωσε, βάζανε μελετημένα το πρόβλημα για όλη την Αττική. Η κυβέρνηση, όμως, ποτέ δεν πήρε την πολιτική ευθύνη να νομοθετήσει για τη διαχείριση και να ενημερώσει τους κατοίκους της Αττικής, για το πώς πρέπει σήμερα να διαχειριστούν τα σκουπίδια. Αντίθετα, υποτάχθηκε σε άλλα συμφέροντα και έτσι δήμοι της περιοχής όπως των Ανω Λιοσίων δεν ασχολούνταν με το πρόβλημα, αλλά αντίθετα το πώς θα πάρουν μεγαλύτερα αντισταθμιστικά οφέλη, για να λύσουν το οικονομικό τους πρόβλημα". "Στην παραπάνω λογική, κατέληξε ο Αντ. Χοροζάνης, συνηγορούσε και ο νομάρχης Δυτικής Αττικής. Εμείς θα επαναλάβουμε και στο ΝΣ τη θέση που είχαμε μέχρι τώρα: Οχι άλλη επιβάρυνση στην περιοχή, όχι και στη μέθοδο της καύσης".

Η Ανατολική Αττική

Απόφαση για εκπόνηση νέας μελέτης για την επιλογή χώρων διαχείρισης των απορριμμάτων μόνο της Ανατολικής Αττικής πήρε χτες κατά πλειοψηφία το ΝΣ της περιοχής. Η απόφαση πάρθηκε κατά πλειοψηφία με τη συναίνεση των συμβούλων που πρόσκεινται στο ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και τον "ΣΥΝ".

Η μελέτη δε θα αφορά και τους τρόπους διαχείρισης, παρά την επιμονή για αυτό κάποιων δημάρχων όπως του Βαρνάβα και της Νέας Μάκρης, που έκαναν σαφές ότι τάσσονται υπέρ της καύσης. Και αυτό όχι γιατί το ΝΣ απορρίπτει αυτές τις εγκληματικές για το περιβάλλον μεθόδους, αλλά γιατί έτσι συμφώνησε ο νομάρχης με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ.

Ο δήμαρχος Αυλώνα Δ. Κυριακού,είπε ότι δε χρειάζεται νέα μελέτη καθώς υπάρχει ο επιστημονικός σχεδιασμός του ΕΣΔΚΝΑ, όπως διαμορφώθηκε πριν την τελευταία κυβερνητική παρέμβαση τον Μάη. Θύμισε ότι ο σχεδιασμός του Συνδέσμου έχει πρώτες τις θέσεις Ριτσώνα 1 και 2.

"Οι κάτοικοι θα πρέπει να ανησυχούν με αυτές τις εξελίξεις", τόνισε στην παρέμβασή του ο επικεφαλής της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας Αν. Αττικής Ν. Στεφανίδης,που τάχθηκε κατά της νέας μελέτης. "Το ΥΠΕΧΩΔΕ έριξε το μπαλάκι σε μας και τώρα ψάχνουμε να δούμε τι θα κάνουμε. Εχουν παρθεί αποφάσεις σε άλλα γραφεία και όχι στα όργανα της Αυτοδιοίκησης", είπε και συνέχισε "το ΝΣ μπορεί να ζητήσει την εφαρμογή των χωροθετήσεων του ΕΣΔΚΝΑ. Με το να τινάζουμε στον αέρα το σχεδιασμό του, το πρόβλημα δε θα λυθεί άμεσα και προς το όφελος του λαού. Πρέπει το ΝΣ να ζητήσει τη χωροθέτηση στη Ριτσώνα".

ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΘΗΝΑΣ - ΠΕΙΡΑΙΑ
Σε ενιαίο φορέα οι συγκοινωνίες

Την υπαγωγή των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας σε έναν ενιαίο φορέα, που θα περιλαμβάνει τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το μετρό και να περιέλθει ο ΟΑΣΑ στην ευθύνη της διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, αποφάσισε να ζητήσει από την κυβέρνηση το διευρυμένο Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας - Πειραιά.

Στη συνεδρίασή του το διευρυμένο ΝΣ συζήτησε για το προσχέδιο νόμου για την οργάνωση και λειτουργία ενιαίου συστήματος των αστικών συγκοινωνιών στο Λεκανοπέδιο. Το ΝΣ αποδέχτηκε την παρέμβαση της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" για δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των συγκοινωνιών, ενιαίο φορέα με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς συν το μετρό, ουσιαστικές αρμοδιότητες και πόρους στην Αυτοδιοίκηση, για το σχεδιασμό και την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, κρατική επιδότηση του εισιτηρίου, ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και κάλυψη των ελλειμμάτων από το κράτος. Η ΝΑΣ ψήφισε υπέρ της υπαγωγής των συγκοινωνιών σε ενιαίο φορέα, δεν αποδέχτηκε όμως να περιέλθουν οι συγκοινωνίες αποκλειστικά στην ευθύνη της ΝΑ.

Ο Σπ. Χαλβατζής

Ο επικεφαλής της ΝΑΣ Σπύρος Χαλβατζής,μιλώντας στο διευρυμένο ΝΣ για το προσχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες, τόνισε:

"Για να κατακτηθεί ο ρόλος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στις συγκοινωνίες χρειάζεται αγώνας ενάντια στη λογική της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, έργα και λειτουργίες της Αυτοδιοίκησης. Η Αυτοδιοίκηση πρέπει να αναπτύσσει πάλη ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των υπηρεσιών και των λειτουργιών της.

Το θέμα των συγκοινωνιών δεν είναι θέμα μόνο της διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθήνας - Πειραιά. Είναι θέμα που πρέπει να απασχολήσει όλες τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις του νομού, οι οποίες πρέπει να αναπτύξουν κοινή δραστηριότητα. Υποστηρίζουμε τον ενιαίο φορέα συγκοινωνιών σε επίπεδο επιτελικό, σχεδιασμού, διαχείρισης, οικονομικών και εκτελεστικής δυνατότητας. Στον ενιαίο φορέα περιλαμβάνουμε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Δηλαδή, λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και μετρό. Και χρειάζεται ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα. Δεν μπορούμε να νοήσουμε ενιαίο φορέα χωρίς την ένταξη σ' αυτόν του μετρό. Αλλωστε και ο προαστικός σιδηρόδρομος, όταν κατασκευαστεί, πρέπει να ενταχθεί σ' αυτόν. Επίσης θεωρούμε ότι πρέπει να εξασφαλιστούν οι μετοχές στο κράτος.

Επιπρόσθετα είμαστε αντίθετοι στη λογική που υποτάσσει όλα τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς στο μετρό. Δε μας διασφαλίζει κανείς ότι το μετρό δε θα λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ως μια ιδιωτική επιχείρηση και αυτό με βάση τον ιδρυτικό του νόμο.

Εξάλλου, μέσα στο προσχέδιο εντάσσονται και τα 20 "μίνι μπας", αξίας περίπου 600 εκατομμυρίων, που αγόρασε ο δήμαρχος Πειραιά. Τελικά προς τι αυτή η εξυπηρέτηση και η διευκόλυνση των έργων του Λογοθέτη;

Στο προσχέδιο γίνεται αναφορά και για αγορά του 40% των μετοχών του ΟΑΣΑ από την Αυτοδιοίκηση. Το ποσοστό αυτό προβλέπει συμμετοχή στα λεωφορεία, στα περιουσιακά στοιχεία, στην κίνηση, στο συγκοινωνιακό έργο; Αυτά δεν είναι διευκρινισμένα. Επίσης, δε διασφαλίζεται η επιδότηση των συγκοινωνιών και η ανανέωση του στόλου.

Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο μετοχικό κεφάλαιο, το κράτος τής οφείλει περίπου 720 δισ. από θεσμοθετημένους υπέρ της πόρους που παρακρατά, επομένως μπορεί να γίνει κάποιος συμψηφισμός.

Συνοψίζοντας, υποστηρίζουμε ότι χρειάζεται να διασφαλιστεί ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας των συγκοινωνιών. Οτι χρειάζεται ενιαίος φορέας, για όλη την Αττική, σχεδιασμού, εκτέλεσης και διαχείρισης των συγκοινωνιών, στον οποίο θα ενταχθεί και το μετρό που θα έχει δημόσιο χαρακτήρα, αφού αλλάξει ο ιδρυτικός του νόμος. Χρειάζεται η Αυτοδιοίκηση να έχει ιδιαίτερο ρόλο στο σχεδιασμό και την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου, με αρμοδιότητες και πόρους. Επιδότηση του εισιτηρίου από το κράτος. Ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και ιδιαίτερα αυτών της σταθερής τροχιάς. Κάλυψη των ελλειμμάτων από το κράτος".

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αλλα λόγια ο υπουργός

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, που επισκέφτηκε χτες την πόλη, εξάγγειλε για μία ακόμα φορά τα διάφορα περί μεγάλων έργων και άφησε αναπάντητα τα αιτήματα των κατοίκων

Μία δυναμική υποδοχή επιφύλαξαν χτες στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη πολλοί κάτοικοι της Κ. Τούμπας, που συγκεντρώθηκαν έξω από το ξενοδοχείο όπου θα γίνονταν οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για το πρόγραμμα "Θεσσαλονίκη SOS". Οι κάτοικοι κρατούσαν πανό που έγραφαν "η αλάνα πρέπει να σωθεί", "πολιτισμός είναι η αγάπη για το περιβάλλον", ενώ πολλοί φώναζαν "φτάνουν τα λόγια τα παχιά, θέλουμε παιδότοπο για τα παιδιά". Σε συνάντησή της με τον υπουργό, αντιπροσωπεία των κατοίκων ζήτησε να καταβάλει η κυβέρνηση το απαιτούμενο ποσό για την απαλλοτρίωση ενός μεγάλου πάρκου στην περιοχή.

Μετά τη συνάντηση η επιτροπή κατοίκων εξέδωσε ανακοίνωση που αναφέρει: "Ο κ. υπουργός στο υπόμνημα με το οποίο ζητούσαμε την παρέμβασή του για να δοθεί λύση στο πρόβλημα του κοινόχρηστου χώρου της Κάτω Τούμπας, απάντησε ότι υπάρχουν άλλες ιεραρχήσεις και παρά την επιμονή της αντιπροσωπείας δε δεσμεύτηκε να δώσει λύση. Οι κάτοικοι της περιοχής ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους για τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες της κυβέρνησης. Το τραγικό είναι ότι η άρνηση αυτή εκδηλώθηκε στα πλαίσια της φιέστας για το περιβάλλον που οργάνωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ με θέμα "Θεσσαλονίκη SOS" και θα κοστίσει όχι λίγα εκατομμύρια, χωρίς να φέρει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα". Οι προτεραιότητες

Από την πλευρά του ο Κ. Λαλιώτης έκανε καθαρό ότι ήρθε στη Θεσσαλονίκη μόνο και μόνο για να εξαγγείλει και πάλι τα έργα που είχε εξαγγείλει ήδη στην τελευταία του επίσκεψη στην πόλη ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης και πριν από αυτόν οι προηγούμενοι πρωθυπουργοί. Ο υπουργός αναφέρθηκε στις προτεραιότητες σχετικά με τα μεγάλα έργα (Εγνατία, λιμάνι, αεροδρόμιο), που η κυβέρνηση τα θεωρεί απαραίτητα για τη διευκόλυνση της ληστρικής επιδρομής των Ελλήνων βιομηχάνων στα Βαλκάνια. Ταυτόχρονα έκανε καθαρό ότι η κυβέρνηση βάζει σε δεύτερη μοίρα τα έργα υποδομής (μεγαλύτερης ή μεσαίας κλίμακας), που θα μπορούσαν να κάνουν πιο υποφερτή τη ζωή σ' αυτή την πόλη. Για τουλάχιστον τρία χρόνια ακόμη οι κάτοικοι των περισσοτέρων οικισμών της πόλης θα πρέπει να υποφέρουν από τη λειψυδρία έως ότου ολοκληρωθούν τα έργα από τον Αλιάκμονα. Οσον αφορά τον Θερμαϊκό, ενώ η πρώτη φάση εργασιών του βιολογικού καθαρισμού ολοκληρώθηκε το 1989, τα έργα της β φάσης έχει ανακοινωθεί ότι θα αρχίσουν προσεχώς, εκτός αν υπάρξει και νέα καθυστέρηση που θα προέλθει από την ΕΕ, όπως συνέβη με τον προηγούμενο διαγωνισμό.

Αναφερόμενος στην Εγνατία, ο Κ. Λαλιώτης είπε ότι τα 130 χιλιόμετρα της οδού έχουν κατασκευαστεί, αλλά "δεν είναι με προδιαγραφές ευρωπαϊκών δικτύων". Για τα 135 χιλιόμετρα που μένουν ακάλυπτα χρηματοδοτικά, υποστήριξε ότι οι πόροι θα εξασφαλιστούν με την επιβολή νέου δασμού, του "Εγνατιόσημου". Για το μετρό παραδέχτηκε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις και τις απέδωσε "σε εγγενείς δυσχέρειες που έχουν σχέση με τις μελέτες". Τέλος επανέλαβε αυτό που ακούγεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, ότι η σύμβαση παραχώρησης για το μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην τελευταία φάση.

Με τις παρεμβάσεις τους εκπρόσωποι φορέων και της ΤΑ έφεραν για συζήτηση μια σειρά προβλήματα, που ο υπουργός ήθελε να αποφύγει. "Οι αναπλάσεις των χωματερών, από το 1984 που έγινε η δημοπράτηση, δεν προχώρησαν", είπε ο δήμαρχος Θέρμης Γ. Κουγιάμης, ενώ ο Τρ. Μαργαρίτης, έπαρχος Λαγκαδά, επισήμανε ότι μέχρι να τελειώσουν οι μελέτες του υπουργείου για τη λίμνη της Κορώνειας, η λίμνη θα γίνει έλος. Επίσης ο δήμαρχος Λαγκαδά τόνισε ότι για 200 εκατ. δρχ. που λείπουν, ο βιολογικός καθαρισμός των αστικών λυμάτων του Λαγκαδά δεν μπορεί να ολοκληρωθεί κι έτσι τα λύματα συνεχίζουν να ρίχνονται ανεπεξέργαστα στη λίμνη Κορώνεια και να τη μετατρέπουν σε χαβούζα.

ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ
Ιδιωτικοποιούν την καθαριότητα

Την ιδιωτικοποίηση της υπηρεσίας καθαριότητας αποφάσισε τελικά η φιλοκυβερνητική πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Αγίων Αναργύρων, στη συνεδρίασή της τη Δευτέρα, αντικαθιστώντας τον τίτλο στο τεχνικό πρόγραμμα, βάζοντας ότι η αποκομιδή των απορριμμάτων στο δήμο θα γίνεται πλέον μέσω της δημοτικής επιχείρησης, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στους ιδιώτες.

Η απόφαση της δημοτικής αρχής έρχεται σε αντίθεση με τα όσα είχε συμφωνήσει με τους εργαζόμενους του δήμου, μετά από την 20ήμερη απεργία που είχαν κάνει πριν λίγο καιρό, αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίηση της υπηρεσίας καθαριότητας. Τότε είχε δηλώσει ότι θα εφαρμόσει ένα πρόγραμμα πειραματικά μέχρι το τέλος του 1996 και με τον όρο να προσληφθούν 15 εργαζόμενοι στην υπηρεσία καθαριότητας του δήμου. Αντί για αυτό ανοίγει το δρόμο για να περάσει η υπηρεσία καθαριότητας στους ιδιώτες. Οσον αναφορά την ήδη υπάρχουσα υπηρεσία καθαριότητας του δήμου, η δημοτική αρχή θέλει να την καταργήσει. Σκοπός της είναι να συνταξιοδοτήσει όσους περισσότερους εργαζόμενους μπορεί και τους υπόλοιπους να τους χρησιμοποιεί σε άλλες ασχολίες.

Ο επικεφαλής της "Δημοτικής Αναγέννησης" και δημοτικός σύμβουλος Γεράσιμος Θεοδωράτος,ο οποίος καταψήφισε την απόφαση, δήλωσε στο "Ρ" ότι η δημοτική αρχή, εκτός από την προσήλωσή της στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων των υπηρεσιών του δήμου, αποδείχτηκε παράλληλα και αναξιόπιστη.

"Δεν τηρεί, συνέχισε, ούτε καν τη συμφωνία που υπέγραψε με τους εργαζόμενους, προκειμένου να λήξει η απεργία, η οποία ρητά αναφέρει ότι τα απορρίμματα θα συλλέγονται από τις υπηρεσίες του δήμου".

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
Χρειάζεται ένταση των αγώνων

Την ανάγκη συνέχισης του αγώνα τους ενάντια στην τσιμεντοποίηση των εναπομεινάντων ελεύθερων χώρων της πόλης, με την ταυτόχρονη κινητοποίηση και ενημέρωση όσο το δυνατόν περισσότερων πολιτών, επισήμαναν τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων και Κινήσεων για την Προστασία των Ελεύθερων Χώρων της Αθήνας, σε κοινή σύσκεψή τους στον Πολιτιστικό Σύλλογο Ανω Αμπελοκήπων. Αφού εκτίμησαν ως θετικά τα αποτελέσματα της ημερίδας με θέμα "Ελεύθεροι χώροι - Ανάσα για την πόλη", που πραγματοποιήθηκε στις 29 του Μάη, οι εκπρόσωποι συλλόγων και κινήσεων της πόλης, που παλεύουν για τη διάσωση των ελεύθερων χώρων, συμφώνησαν στην εντατικοποίηση της δράσης τους με διάφορους τρόπους.

Στο επόμενο διάστημα θα επιδιώξουν συνάντηση με τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Πολιτισμού και Γεωργίας, προκειμένου να τους καταθέσουν κείμενα με τα προβλήματα ανά τόπους και τις απόψεις του Συντονιστικού για την επίλυσή τους. Οι θέσεις του Συντονιστικού για τους διάφορους χώρους θα δημοσιοποιηθούν με συνέντευξη Τύπου, καθώς και με τη διοργάνωση τοπικών εκδηλώσεων, με την ταυτόχρονη υποστήριξη των συλλόγων - μελών της Συντονιστικής Επιτροπής.

Τέλος, αποφάσισαν να έχουν συνάντηση - συζήτηση την Τετάρτη 26 Ιούνη στον Πολιτιστικό Σύλλογο των Πατησίων, όπου και θα πάρουν τις τελικές αποφάσεις για τη μεθόδευση του αγώνα και των κινητοποιήσεών τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ