Πέμπτη 20 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΘΗΝΑΣ - ΠΕΙΡΑΙΑ
Σε ενιαίο φορέα οι συγκοινωνίες

Την υπαγωγή των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας σε έναν ενιαίο φορέα, που θα περιλαμβάνει τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το μετρό και να περιέλθει ο ΟΑΣΑ στην ευθύνη της διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, αποφάσισε να ζητήσει από την κυβέρνηση το διευρυμένο Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας - Πειραιά.

Στη συνεδρίασή του το διευρυμένο ΝΣ συζήτησε για το προσχέδιο νόμου για την οργάνωση και λειτουργία ενιαίου συστήματος των αστικών συγκοινωνιών στο Λεκανοπέδιο. Το ΝΣ αποδέχτηκε την παρέμβαση της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" για δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των συγκοινωνιών, ενιαίο φορέα με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς συν το μετρό, ουσιαστικές αρμοδιότητες και πόρους στην Αυτοδιοίκηση, για το σχεδιασμό και την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, κρατική επιδότηση του εισιτηρίου, ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και κάλυψη των ελλειμμάτων από το κράτος. Η ΝΑΣ ψήφισε υπέρ της υπαγωγής των συγκοινωνιών σε ενιαίο φορέα, δεν αποδέχτηκε όμως να περιέλθουν οι συγκοινωνίες αποκλειστικά στην ευθύνη της ΝΑ.

Ο Σπ. Χαλβατζής

Ο επικεφαλής της ΝΑΣ Σπύρος Χαλβατζής,μιλώντας στο διευρυμένο ΝΣ για το προσχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες, τόνισε:

"Για να κατακτηθεί ο ρόλος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στις συγκοινωνίες χρειάζεται αγώνας ενάντια στη λογική της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, έργα και λειτουργίες της Αυτοδιοίκησης. Η Αυτοδιοίκηση πρέπει να αναπτύσσει πάλη ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των υπηρεσιών και των λειτουργιών της.

Το θέμα των συγκοινωνιών δεν είναι θέμα μόνο της διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθήνας - Πειραιά. Είναι θέμα που πρέπει να απασχολήσει όλες τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις του νομού, οι οποίες πρέπει να αναπτύξουν κοινή δραστηριότητα. Υποστηρίζουμε τον ενιαίο φορέα συγκοινωνιών σε επίπεδο επιτελικό, σχεδιασμού, διαχείρισης, οικονομικών και εκτελεστικής δυνατότητας. Στον ενιαίο φορέα περιλαμβάνουμε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Δηλαδή, λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και μετρό. Και χρειάζεται ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα. Δεν μπορούμε να νοήσουμε ενιαίο φορέα χωρίς την ένταξη σ' αυτόν του μετρό. Αλλωστε και ο προαστικός σιδηρόδρομος, όταν κατασκευαστεί, πρέπει να ενταχθεί σ' αυτόν. Επίσης θεωρούμε ότι πρέπει να εξασφαλιστούν οι μετοχές στο κράτος.

Επιπρόσθετα είμαστε αντίθετοι στη λογική που υποτάσσει όλα τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς στο μετρό. Δε μας διασφαλίζει κανείς ότι το μετρό δε θα λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ως μια ιδιωτική επιχείρηση και αυτό με βάση τον ιδρυτικό του νόμο.

Εξάλλου, μέσα στο προσχέδιο εντάσσονται και τα 20 "μίνι μπας", αξίας περίπου 600 εκατομμυρίων, που αγόρασε ο δήμαρχος Πειραιά. Τελικά προς τι αυτή η εξυπηρέτηση και η διευκόλυνση των έργων του Λογοθέτη;

Στο προσχέδιο γίνεται αναφορά και για αγορά του 40% των μετοχών του ΟΑΣΑ από την Αυτοδιοίκηση. Το ποσοστό αυτό προβλέπει συμμετοχή στα λεωφορεία, στα περιουσιακά στοιχεία, στην κίνηση, στο συγκοινωνιακό έργο; Αυτά δεν είναι διευκρινισμένα. Επίσης, δε διασφαλίζεται η επιδότηση των συγκοινωνιών και η ανανέωση του στόλου.

Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο μετοχικό κεφάλαιο, το κράτος τής οφείλει περίπου 720 δισ. από θεσμοθετημένους υπέρ της πόρους που παρακρατά, επομένως μπορεί να γίνει κάποιος συμψηφισμός.

Συνοψίζοντας, υποστηρίζουμε ότι χρειάζεται να διασφαλιστεί ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας των συγκοινωνιών. Οτι χρειάζεται ενιαίος φορέας, για όλη την Αττική, σχεδιασμού, εκτέλεσης και διαχείρισης των συγκοινωνιών, στον οποίο θα ενταχθεί και το μετρό που θα έχει δημόσιο χαρακτήρα, αφού αλλάξει ο ιδρυτικός του νόμος. Χρειάζεται η Αυτοδιοίκηση να έχει ιδιαίτερο ρόλο στο σχεδιασμό και την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου, με αρμοδιότητες και πόρους. Επιδότηση του εισιτηρίου από το κράτος. Ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και ιδιαίτερα αυτών της σταθερής τροχιάς. Κάλυψη των ελλειμμάτων από το κράτος".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οχι στη μείωση του συγκοινωνιακού έργου(2011-07-28 00:00:00.0)
Ανεπαρκής για τις λαϊκές ανάγκες ο σχεδιασμός(2006-08-12 00:00:00.0)
Υπόθεση και δικαίωμα του λαού οι δημόσιες συγκοινωνίες(1998-11-07 00:00:00.0)
Να πάρει θέση η νομαρχία(1996-06-19 00:00:00.0)
Επιβεβαιώνεται η δρομολόγηση ιδιωτικοποίησης(1996-05-11 00:00:00.0)
Στο δημόσιο θα μείνουν οι ταμπέλες(1996-05-11 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ