Τετάρτη 19 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Να πάρει θέση η νομαρχία
  • Παρέμβαση της ΝΑΣ στο διευρυμένο Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας - Πειραιά
  • Συζήτηση και για τις συγκοινωνίες

Την επικίνδυνη προοπτική που ανοίγει η προχτεσινή ανακοίνωση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ για τα σκουπίδια, και η οποία οδηγεί σε διαχείριση των απορριμμάτων εντός των ορίων της κάθε νομαρχίας, κατήγγειλε χτες το βράδυ στη συνεδρίαση του διευρυμένου Νομαρχιακού Συμβουλίου Αθήνας - Πειραιά, η "Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία" (ΝΑΣ). Η ΝΑΣ υπενθύμισε ότι πρόσφατα το διευρυμένο ΝΣ τάχθηκε υπέρ του σχεδιασμού του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων του νομού Αττικής. Τόνισε επίσης ότι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, παρά τις δημόσιες δεσμεύσεις του προς κόμματα, φορείς και λαό, προχώρησε σε ανακοινώσεις ότι αποδέχεται την ξεχωριστή διαχείριση των απορριμμάτων της Ανατολικής Αττικής. Η παράταξη έκανε σαφές ότι αυτές οι μεθοδεύσεις οδηγούν στην κατάργηση του σχεδιασμού του ΕΣΔΚΝΑ και ότι αυτό είναι μια επικίνδυνη εξέλιξη. Εθεσε το ερώτημα πού θα πηγαίνουν τα απορρίμματα των Νομαρχιών Αθήνας - Πειραιά και ζήτησε τη διεξαγωγή συζήτησης για την αντιμετώπιση του προβλήματος συνολικά και όχι μεμονωμένα. Το διευρυμένο ΝΣ αποφάσισε, τελικά, το θέμα να συζητηθεί σε επόμενη συνεδρίασή του.

Στη χτεσινή συνεδρίαση, επίσης, η ΝΑΣ τόνισε την ανάγκη κατοχύρωσης του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των συγκοινωνιών, όπως επίσης και την ανάγκη για ενιαίο φορέα σχεδιασμού, εκτέλεσης και διαχείρισης, που θα περιλαμβάνει και το μετρό.Ζήτησε, επίσης, να αναλάβει η Αυτοδιοίκηση ιδιαίτερο ρόλο στο σχεδιασμό και την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου με αρμοδιότητες και πόρους. Επισήμανε ακόμα ότι χρειάζεται επιδότηση του εισιτηρίου, ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και κάλυψη των ελλειμμάτων από το κράτος.

Με την εισήγησή της επί του θέματος η Νομαρχιακή Επιτροπή Δικτύων Εξυπηρετήσεων ζητούσε να περιέλθει ο ΟΑΣΑ στην ευθύνη της διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθήνας - Πειραιά και να αναλάβει η Αυτοδιοίκηση, γενικά, ουσιαστικό ρόλο στο θέμα των αστικών συγκοινωνιών, μέσα από έναν ενιαίο φορέα σχεδιασμού και εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου. Παράλληλα, επισήμανε ότι για το συγκεκριμένο θέμα των συγκοινωνιών θα πρέπει να καθοριστούν οι πόροι, ώστε να υπάρχουν μόνιμες και σταθερές πηγές χρηματοδότησης για τη ΝΑ. Ως πόρους πρότεινε το αντίτιμο του εισιτηρίου (που πρέπει να αντιστοιχεί στο 40% με 50% του κόστους) και επιχορήγηση του υπολοίπου από τον τακτικό προϋπολογισμό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ