ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 22 Ιούνη 1996
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Και όμως, την υπόγραψαν

"Αντέδρασαν" σε δημοσιεύματά μας οι επικεφαλής της ναυτεργατικής ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και με επιστολή τους ισχυρίζονται ότι δεν υπέγραψαν συμφωνία εργασιακής ειρήνης για το καλοκαίρι με τους εφοπλιστές των ακτοπλοϊκών. Αντί για άλλη απάντηση παραθέτουμε επί λέξει το απόσπασμα ανακοίνωσης της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, που εκδόθηκε στις 16 Ιούνη, αμέσως μετά την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης για τα ακτοπλοϊκά και το οποίο αναφέρει: "... Επί του σημείου αυτού είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναφερθεί ότι εκ μέρους της πλειοψηφίας των κλαδικών σωματείων (7 κλαδικά σωματεία) έγινε για πρώτη φορά συναινετική δήλωση για εργασιακή ειρήνη την περίοδο του καλοκαιριού"!

Οι ναυτεργάτες, που γνωρίζουν ότι τα συγκεκριμένα σωματεία συγκροτούν και την πλειοψηφία της ΠΝΟ, μπορούν σίγουρα να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.

Βοδινές καταστάσεις...

Μπάφιασε ο Σημίτης εκεί στη Φλωρεντία, με του αρχηγούς των κρατών - μελών της ΕΕ. Αυτός να θέλει να πει για τα ελληνοτουρκικά κι αυτοί να συζητάνε μόνο το βρετανικό βοδινό. "Ελλάδα" τους έλεγε... "Γελάδα" ακούγανε αυτοί!

***

Ετσι όπως πάει η "ελληνική εξωτερική πολιτική", μάλλον θα εισάγουμε και θα φάμε πολύ εγγλέζικη μπριζολίτσα, για να αναγνωρίσει και η Βρετανία ότι η Γαύδος είναι ελληνική...

****

Ολοι αυτοί οι υπερεθνικιστές που προέκυψαν τελευταία και δηλώνουν πανέτοιμοι "να δώσουν τη ζωή τους για την πατρίδα", θα 'χουν μια εξαιρετική ευκαιρία να το αποδείξουν. Ας παραγγείλουν διπλή μερίδα...

***

Ευτυχώς που η Γερμανία έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της και δε μας υποστηρίζει. Παρατηρείται μια πτώση στις εξαγωγές του λουκάνικου Φρανκφούρτης, που - ως γνωστόν - κάνει κακό στην υγεία και παχαίνει...

***

Σωστά την ονόμασαν "Ταύρος" την άσκηση που κάνουν κοντά στην Κύπρο και το Καστελόριζο οι Τούρκοι. Γιατί όταν συμπεριφέρονται έτσι σε μια περιοχή σαν αυτή, είναι όντως... "ταύρος εν υαλοπωλείω".

***

Εμείς άραγε τι ρόλο παίζουμε; Του ταυρομάχου, ή του... κόκκινου πανιού;***

Κάτι ξέρει εκείνος ο Σκανδαλίδης που λέει ότι η κατάληξη του Συνεδρίου του ΠΑΣΟΚ θα είναι ενωτική. Ναι μεν υπάρχουν "διαφορετικές εκτιμήσεις για την πορεία και τα θεσμικά όργανα του Κινήματος", αλλά κι εκείνη η "κουτάλα" είναι γλυκιά, π' ανάθεμά την...

****

Αρχισε χτες η Εθνική Συνδιάσκεψη της Νέας Δημοκρατίας στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί ζημιές, σπασμένα καθίσματα και θύματα. Θα τα μάθουμε με τη λήξη του αγώνα...

Η άλωση της Πόλης φταίει...

"Κύκλοι" της κυβέρνησης, διαδίδουν τις τελευταίες μέρες πως ο πρωθυπουργός και ο υπουργός εξωτερικών έχουν αποφασίσει να ζητήσουν από την ΕΕ την επαναδιαπραγμάτευση των όρων σύγκλισης της ελληνικής οικονομίας, χρησιμοποιώντας το επιχείρημα πως η ελληνική οικονομία αιμορραγεί εξαιτίας του επεκτατισμού της Αγκυρας. Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με τις ίδιες "διαδόσεις" η κυβέρνηση θέτει την ΕΕ μπροστά στις ευθύνες της για τη συντήρηση της τουρκικής επιθετικότητας.

Επειδή είναι φανερό, πως οι Ευρωπαίοι "εταίροι" δεν ενδιαφέρονται για τις δυσκολίες της ελληνικής οικονομίας, ενώ για την προκλητικότητα της Αγκυρας ενδιαφέρονται μεν, αλλά με εντελώς διαφορετικό... προσανατολισμό, μήπως στόχος αυτών των "διαδόσεων" δεν είναι άλλος, από το να "δικαιολογηθεί", τόσο το εξοπλιστικό πρόγραμμα - μαμούθ, όσο και τα "δεινά" που αυτό θα επιφέρει; Με άλλα λόγια, μήπως η κυβέρνηση επιχειρεί να μας πείσει, πως για τη διαφαινόμενη αποτυχία των στόχων, που συνόδευαν την περιβόητη "σύγκλιση", παρά τη σκληρή και μονόπλευρη λιτότητα που έχει επιβάλει, αλλά και για όσα χειρότερα σχεδιάζει και βρίσκονται μπροστά μας ευθύνονται οι... Τούρκοι;

Δεν πέρασαν οι απειλές

"Θεούς και δαίμονες" κατέβασαν τις προηγούμενες μέρες μεγαλοξενοδόχοι, προκειμένου να τρομοκρατήσουν τους εργαζόμενους του κλάδου, ενόψει της πρόσφατης, πανελλαδικής απεργίας της Ομοσπονδίας Επισιτισμού - Τουρισμού. Ενας εξ αυτών έφτασε στο σημείο να απολύσει την πρόεδρο του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων της Κω, κι ας γνωρίζει ότι βάσει του σχετικού νόμου θα αναγκαστεί να την επαναπροσλάβει. Οι προσπάθειές τους, όμως, έπεσαν σε μεγάλο βαθμό στο κενό. Πολλοί εργαζόμενοι του κλάδου έδειξαν ότι η πίεση που λογαριάζουν πιο πολύ απ' όλες είναι αυτή των οξύτατων προβλημάτων τους. Στην ευθύνη της ηγεσίας της Ομοσπονδίας πέφτει τώρα το βάρος της συνέχισης και τις κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων για την υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων, αλλά και την αντιμετώπιση του εργασιακού μεσαίωνα που αναβιώνει στον κλάδο ολόκληρο.

Γιατί, δε μιλάνε καθαρά;

Καλά, η "Καθημερινή" το καταλαβαίνουμε. Εχει μια συνέπεια, τέλος πάντων. Είναι φυσιολογικό να κάνει πρωτοσέλιδο θέμα της και να σχολιάσει αρνητικά τις κάποιες αυξήσεις, για ορισμένες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων, που ψήφισε προχτές η Βουλή με τη μορφή των επιδομάτων. Η "Αυγή", όμως, γιατί σχολιάζει - εμμέσως πλην σαφώς - αρνητικά το γεγονός και μάλιστα και αυτή πρωτοσέλιδα; Η ίδια, όπως και η ηγεσία του "ΣΥΝ" δεν είναι που καταγγέλλουν τους όντως απαράδεκτους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων; Η μήπως, φανερώθηκαν κατά ...λάθος οι βαθύτερες και πραγματικές σκέψεις τους; Και μη μας πουν ότι την προσυνεδριακή - ενδεχόμενα και προεκλογική - ...απλοχεριά του κ. Σημίτη, και μόνο, κριτικάρουν. Αυτή και βέβαια να την κριτικάρουν, όπως και την πάλαι ποτέ γνωστή και περιβόητη επιδοματική πολιτική όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων. "Ξεχνώντας", όμως, παντελώς την ουσία του προβλήματος, τους εξευτελιστικούς μισθούς των δημοσίων υπάλληλων...; Οχι, βέβαια.

Γιατί, λοιπόν, δε μιλάνε καθαρά...;

Οι ευθύνες στην κυβέρνηση

Συστάσεις να αποφεύγουν τον ελληνικό εναέριο χώρο και το αεροδρόμιο του Ελληνικού, απευθύνει με αλλεπάλληλα σήματά της η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (IACA) στις αεροπορικές εταιρίες.

Οχι, δεν έχουμε επανάληψη των γνωστών αμερικανικών παρεμβάσεων και εκβιασμών. Απλά, είδαν οι άνθρωποι ότι η μέση καθυστέρηση, για προσγείωση ή απογείωση από το Ελληνικό, έχει φτάσει τις δύο ώρες, από μία πριν ένα μόλις μήνα και πήρανε τα μέτρα τους.

Και μη βγουν και πάλι κάποιοι αρμόδιοι και... αναρμόδιοι να μιλήσουν για λευκές απεργίες και επιχειρήσουν να ρίξουν τις ευθύνες στους εργαζόμενους της ΥΠΑ. Ο ίδιος ο διευθυντής της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών τονίζει, σε γραπτή μάλιστα δήλωσή του, ότι οι βασικοί λόγοι των καθυστερήσεων είναι: Οι ελλείψεις ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας (τουλάχιστον 50) από την ΥΠΑ, όπως και οι διαρκείς εναλλαγές στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και της Υπηρεσίας, που έχουν αρνητικές συνέπειες στο έργο του εκσυγχρονισμού του συστήματος εναέριας κυκλοφορίας.

Με δυο λόγια, δηλαδή, η ευθύνη βρίσκεται εξ ολοκλήρου στην κυβέρνηση. Κι, όμως, έχει κανείς αμφιβολία ότι θα έρθουν - αργά ή γρήγορα - να ψελλίσουν διάφορα και πάνω απ' όλα να πλασάρουν την περιβόητη πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων ως λύση της δικής τους ηθελημένης ή όχι ανικανότητας, των δικών τους ρουσφετολογιών, ανεπαρκειών κλπ.; Τα ίδια, άλλωστε, δεν κάνουν και στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα;

Ευελιξία στην υποταγή

"Ευελιξία"! Αυτός είναι ο νέος, παραπλανητικός όρος που λανσάρεται από τους ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ενωσης στη σύνοδο κορυφής της Φλωρεντίας, προκειμένου να μη χρησιμοποιούν άλλους "κακόηχους" όρους, όπως "Ευρωπαϊκή Ενωση δύο ταχυτήτων", "Ευρώπη του γαλλογερμανικού άξονα" και άλλες παρόμοιες.

Ο νεόκοπος όρος "ευελιξία" στην πραγματικότητα σημαίνει ότι στη νέα συνθήκη - η οποία θα αντικαταστήσει τη Συνθήκη του Μάαστριχτ - μια ομάδα κρατών - μελών θα μπορεί να εφαρμόσει μια συγκεκριμένη πολιτική, η οποία δε θα είναι υποχρεωτική για όλα τα υπόλοιπα κράτη - μέλη, π.χ. στους τομείς της εξωτερικής πολιτικής, άμυνας κλπ.

Αν και δεν έχει οριστεί ακόμη ποιος θα είναι ο αριθμός των χωρών, που θα μπορούν να προχωρήσουν από μόνες τους στην υλοποίηση συγκεκριμένων πολιτικών και αν χρειάζεται να παίρνουν προηγουμένως το "πράσινο φως" του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, είναι φανερό ότι η αρχή της ευελιξίας αποτελεί τον... εύσχημο τρόπο των ισχυρών "εταίρων", προκειμένου να παρακάμπτουν τις όποιες αντιδράσεις και την ψήφο των "μικρών" χωρών.

Η ελληνική κυβέρνηση, αν και αντιλαμβάνεται ότι η υιοθέτηση αυτής της αρχής "δυναμιτίζει τη συνοχή της Κοινότητας", ωστόσο δε φαίνεται να αντιδρά και μάλλον αποδέχεται μοιρολατρικά αυτή την ιδιαίτερα αρνητική προοπτική. Εξάλλου, εξακολουθεί να επιμένει στην υποτελή στάση και της ανάθεσης των πάντων στο Διευθυντήριο των Βρυξελλών, με την αυταπάτη ότι θα εξασφαλίσει κάποια δήλωση για τη διασφάλιση των συνόρων.

Η ουσία του προβλήματος

Οταν η παιδεία μας είναι τόσο τραγικά υποβαθμισμένη. Οταν η γλώσσα μας δε διδάσκεται. Οταν ο αναλφαβητισμός στη σύγχρονή του εκδοχή, "δίνει και παίρνει". Οταν όλο το σύστημα της εκπαίδευσης είναι δομημένο πάνω στην "παπαγαλία", στην εύκολη "γνώση", στην επιφανειακή εξέταση των ζητημάτων. Οταν ορθώνονται τεράστια εμπόδια στην ανάπτυξη οποιασδήποτε κριτικής σκέψης. Οταν τα ερεθίσματα κοινωνικής συμμετοχής και δράσης που δίνονται στον μαθητή για μια δωδεκαετία είναι σπάνια.

Τότε ίσως μέσα σε όλα αυτά πρέπει να αναζητήσουμε και τις δυσκολίες των παιδιών στις εισαγωγικές εξετάσεις ειδικά στο μάθημα της Εκθεσης. Γεγονός που η πολιτεία φαίνεται να μην παίρνει καθόλου υπόψη της με αποτέλεσμα να δημιουργούνται δικαιολογημένες αντιδράσεις, ανησυχίες και παράπονα. Δεν μπορείτε κύριοι του υπουργείου να έχετε απαιτήσεις από τους εξεταζόμενους, για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη ενός θέματος, όταν τα εφόδια που τους δίνει το σχολείο είναι τα παραπάνω, δηλαδή μηδαμινά έως ανύπαρκτα.

Κι όμως...

Στο σχολείο

ήταν "σκράπας"

κι όμως τώρα

είναι "πάπας"

και ζητάει

με μανία

της Ελλάδας

τα ηνία,

ο "κουμπούρας"

στα θρανία!

Στο σχολείο

ήταν "πάτος",

τώρα είναι

...Κινγκινάτος,

από μένα

η "σωτηρία",

τσαμπουνάει

χρόνια τρία,

δεν κατέχει

πως η "Ελλάς"

δυο "λάμδα" έχει!

Ο οίστρος

Το "σενάριο"

Σύμφωνα με μια ανάλυση του βρετανικού υπουργείου Εξωτερικών, από το 1993 - που έφερε στη δημοσιότητα "Το Ποντίκι" - η πορεία, που ακολουθούν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις από τον περασμένο Γενάρη, δεν ήταν απλώς αναμενόμενη, αλλά και αναπόφευκτη. Οι "συμπτώσεις" δε της βρετανικής ανάλυσης του 1993 με τη σημερινή πραγματικότητα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις είναι τέτοιες, που εύλογα δημιουργούν την υπόνοια πως το εν λόγω κείμενο δεν ήταν μια απλή ανάλυση, αλλά ένα "σενάριο", το οποίο μάλιστα έχει αρχίσει να υλοποιείται.

Το ερώτημα, λοιπόν, που τίθεται είναι τι έπραξαν οι ελληνικές κυβερνήσεις και η ελληνική διπλωματία, όταν από το 1993 οι βρετανικές υπηρεσίες μιλούσαν για "γκρίζες ζώνες", για "αφοπλισμό των ελληνικών νησιών" και "για παραίτηση του δικαιώματος της Ελλάδας να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια"; Είχαν πάρει τίποτε απ' όλα αυτά χαμπάρι;

Κι αν όχι, τώρα που δημοσιοποιούνται και βγαίνουνε στη φόρα, γιατί δε σταματούν να κάνουν μετάνοιες στους "εταίρους" των Βρυξελλών - ανάμεσά τους και τους Βρετανούς - για να μας διασφαλίσουν τα σύνορα...;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ